Grande Punto 1,2 benzin alebo 1,3JTD
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř čer 04, 2008 22:26
Grande Punto 1,2 benzin alebo 1,3JTD
Priatelka si chce kúpi? auto. Boli sme na predvádzacej jazde s 1,2 ale auto sa my zdalo stra?ne lenivé. Niekde som čítal ?e riadiaca jednotka do 3000 km obmedzuje výkon motora na 70 percent je to pravda ?
Chcem ís? e?te na predvádzačku s 1,3 JTD. Oplatí sa tento motor na cestu denne do práce 40 km tam a naspat ? Je auto s týmto motorom ?iv?ie ako 1,2 ? Prípadne neviete či sa na nom nekazi turbo lebo toho sa najviac bojím pri tomto motore ?
Ine motorizacie neprichadzaju do uvahy preto?e len pri týchto motoroch sa na slovensku robi N1 verzia Grande punta...čo sa my zda celkom divne
Chcem ís? e?te na predvádzačku s 1,3 JTD. Oplatí sa tento motor na cestu denne do práce 40 km tam a naspat ? Je auto s týmto motorom ?iv?ie ako 1,2 ? Prípadne neviete či sa na nom nekazi turbo lebo toho sa najviac bojím pri tomto motore ?
Ine motorizacie neprichadzaju do uvahy preto?e len pri týchto motoroch sa na slovensku robi N1 verzia Grande punta...čo sa my zda celkom divne
Re: Grande Punto 1,2 benzin alebo 1,3JTD
ta 1,2 je strasne slaby motor rozhodne pokud jezdi delsi vzdalenosti se ti vyplati ten diesel nejlépe 1,3 JDT 66 kw, ja jsem s nim naprosto spokojen, ta spotreba je fantasticka (samozrejme pokud tak clovek jezdi) a i motor ma vyborny nepozna kopec 6-ti stupnova prevodovka taky parada "NO A PAK UZ JENOM SAMA POZITIVA ZA 5 LET DOVOLENA DOVOLENA V BULHARSKU, PRVNI DITE, ATD ATD jak z Basnikubranislav16 píše:Priatelka si chce kúpi? auto. Boli sme na predvádzacej jazde s 1,2 ale auto sa my zdalo stra?ne lenivé. Niekde som čítal ?e riadiaca jednotka do 3000 km obmedzuje výkon motora na 70 percent je to pravda ?
Chcem ís? e?te na predvádzačku s 1,3 JTD. Oplatí sa tento motor na cestu denne do práce 40 km tam a naspat ? Je auto s týmto motorom ?iv?ie ako 1,2 ? Prípadne neviete či sa na nom nekazi turbo lebo toho sa najviac bojím pri tomto motore ?
Ine motorizacie neprichadzaju do uvahy preto?e len pri týchto motoroch sa na slovensku robi N1 verzia Grande punta...čo sa my zda celkom divne
Je to taky hlavně o ceně ale 1,3JTD je lep?í ne? 1,2 benzín co se týká spotřeby a výkonu a rozdíl mezi 66kw a 55kw toho JTD je hlavně taky v převodovce ta silněj?í má 6tikvalt a ta slab?í jen 5ti, ale myslím ?e na bě?né je?dění ti bude ta slab?í verze stačit jinak to je fantastickej motor.
A co se týká tý spolehlivosti tak tenhle motor je stavěnej na min. ?ivotnost 250 000km.
A co se týká tý spolehlivosti tak tenhle motor je stavěnej na min. ?ivotnost 250 000km.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Mas pravdu, ze cena verze s 66 kw motorem, je o dost vetsi nez cena klasicke 1,2 v benzinu, zalezi co clovek preferuje.Jirka píše:Je to taky hlavně o ceně ale 1,3JTD je lep?í ne? 1,2 benzín co se týká spotřeby a výkonu a rozdíl mezi 66kw a 55kw toho JTD je hlavně taky v převodovce ta silněj?í má 6tikvalt a ta slab?í jen 5ti, ale myslím ?e na bě?né je?dění ti bude ta slab?í verze stačit jinak to je fantastickej motor.
A co se týká tý spolehlivosti tak tenhle motor je stavěnej na min. ?ivotnost 250 000km.
-
- Profík
- Příspěvky: 986
- Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
branislav16 - kupa motora je vzdy vec dvoch hlavnych faktorov - kolko km clovek s autom najazdi a penazenky. reci ostatnych typu - ber si ten najvykonnejsi a najekonomickejsi su scestne - pac to ti odbornici neoplatia a nepoznaju najlepsie styl jazdy.
ak do roka najazdis 15.000 km (podla toho, co pises najazdis tak cca 10.000 km do prace a spat) - nevyplati sa ti vobec nafta.
mas tak na vyber medzi 3 motorizaciami bezinov. rozdiel medzi 1.2 65k a 1.4 77k je 35.000, medzi 1.4 77k a 1.4 120k je dalsich 60.000.
maly zazrak je vymena platenneho vzduchoveho filtra by K&N do 1.2 (ako aj do 1.4 -iek) co moze zvysit vykon o tych 5% (naklady su asi 3.500).
moje odporucanie - 1.4 77k, pokial s autom vsak budes na 70 - 80% v meste staci aj 1.2
ak do roka najazdis 15.000 km (podla toho, co pises najazdis tak cca 10.000 km do prace a spat) - nevyplati sa ti vobec nafta.
mas tak na vyber medzi 3 motorizaciami bezinov. rozdiel medzi 1.2 65k a 1.4 77k je 35.000, medzi 1.4 77k a 1.4 120k je dalsich 60.000.
maly zazrak je vymena platenneho vzduchoveho filtra by K&N do 1.2 (ako aj do 1.4 -iek) co moze zvysit vykon o tych 5% (naklady su asi 3.500).
moje odporucanie - 1.4 77k, pokial s autom vsak budes na 70 - 80% v meste staci aj 1.2
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Asi tak jako pí?e Nal. Pokud najezdí? ročně cca 15000 km, tak jdi určitě do benzínu. 1.2 do města stačí a pokud s tím chce? sem tam i na dálnici, ber 1.4. Slab?í nafta 1.3 je výkonově stejná jako 1.4 benzín a o litr ni??í spotřebou výhody tohoto motoru asi končí. Silněj?í nafta 1.3 u? jede hezky a má 6ti kvalt, ale za ty prachy mů?e? mít 1.4 TJET a to je naprosto jiné kafe ne? ropák
Tak?e závěrem: jednoznačně benzín (1.2, 1.4, 1.4 16V, 1.4 TJET)
Tak?e závěrem: jednoznačně benzín (1.2, 1.4, 1.4 16V, 1.4 TJET)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
V dne?ní době, kdy se ti roční kilometrový nájezd po rentabilitu nafty dost zvedl (započtena cena nafty, pořizovací cena vozu, servisní náklady a spotřeba) je volba asi více méně jasná.Du?an píše:.... a teď babo raď
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
- Honzus
- Moderátor
- Příspěvky: 1040
- Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Dneska je to bohu?el velmi jasná výhra pro benzin..... proti slab?í 1.3 je tu 1.4 8V, proti 66 kW je tu 1.4 16V no a proti 1.9 JTD je tu 1.4 T-Jet....
Ceny v?dy o několik desetitisíců ve prospěch benzinů, cena nafty krutá a spotřeba ne zas o tolik rozdílná....
Ceny v?dy o několik desetitisíců ve prospěch benzinů, cena nafty krutá a spotřeba ne zas o tolik rozdílná....
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...
Moto Guzzi Griso 850 Rosso
Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Moto Guzzi Griso 850 Rosso
Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Jo je pravda, ze s tou cenou nafty to jde do srac*k, moje volba je jasne priste to bude 1,4 TJETHonzus píše:Dneska je to bohu?el velmi jasná výhra pro benzin..... proti slab?í 1.3 je tu 1.4 8V, proti 66 kW je tu 1.4 16V no a proti 1.9 JTD je tu 1.4 T-Jet....
Ceny v?dy o několik desetitisíců ve prospěch benzinů, cena nafty krutá a spotřeba ne zas o tolik rozdílná....
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř čer 04, 2008 22:26
-
- Profík
- Příspěvky: 986
- Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
preco brat N1?branislav16 píše:problém je ?e grande punto vo verzii N1 mô?e ma? len motor benzin alebo dieslove...tym padom 1,4 nevyhovuje...
- pises, ze auto kupuje(s) pre priatelku. cize jeden z vas dvoch je platsom DPH?
- tak ci onak na zaciatku zaplatis plnu sumu, len v rocnych odpisoch si mozes uplatnit 3 x po 1/3 z DPH (cize v danovych priznaniach za roky 2008 - 2010). pricom cely cas musi byt to auto vedene v uctovnictve. pri 1.2 hovorime inak o ciastke cca 60.000 Sk (teda kazdy rok si mozes dat do nakladov DPH cca 20.000 Sk)
- ak by si to auto predal v najblizsich 3 rokoch od kupy - musis si ho naopak dat do prijmov a odviest dan z predaja
- oficialne by v aute mala byt mreza (samozejme, mozes poziadat, aby ti ju nenamontovali, pretoze ju potrebujes len v momente, ak ti pride danova kontrola). musis vsak zaplatit aj za jej montaz a nakup (ak by si nezaplatil, nemas doklad pre DU). presnu cenu za mrezu a montaz neviem
- v technicaku sa castokrat meni pocet osob v autach s N1 z 5 na 4. tu si treba dat pozor len na jedno. ak by ti dali 4 osoby a v aute by bolo niekedy 5 osob - policia ti moze zadrzat technicky preukaz.
netvrdim, ze N1 je zla vec. vyplati sa hlavne pri drahych autach, kde pri milionovom aute sa vrati skoro 200.000,-
davat N1 pre auto, ktore je vo velkosti GP a bude ho riadit zena (predpokladam, ze pripritou budu nakupy a pod.) je uz prinajmensom otazne.
ale to je len moj nazor.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Nevím, jak k N1 přistupuje slovenský Fiat, ale tady je mo?ný odpočet DPH u v?ech verzí GP. Viz http://www.fiat.cz/vozy-s-odpoctem-dph/
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV