Stránka 10 z 11

Re: Klimatizace

Napsal: úte črc 21, 2015 15:47
od tkupilik
Maly tlak: snad to maj nejak vyreseny, ze kdyz dostanu sutrakem do chladice a medium utece, ze se kompresor hned neznici, kdyz je porad napevno spojenej s motorem :( Nevim, tyhle moderni vymozenosti... zlata klasika se spojkou - neprustrelnej system.
Tomu oleji moc neverim, v lednici ani v okeni klimatizaci (pres 10 let ji mam) se olej taky nemeni a nic se jim nestane. Proc by se v aute mel kazit? Neni to tak, ze se to podela casem samo? Navic jak se z toho ten olej vubec da dostat, pres ty dva spunty si to neumim predstavit?
Jinak novej kompresor stoji 6-9000 kc podle motorizace, jde o stejny typ jaky je origo (denso nebo co to tam je), takze nejaky repasy / bazaroviny nema cenu resit.

Re: Klimatizace

Napsal: úte črc 21, 2015 22:57
od 1nekros1
ja som pisal konkeretne ten moj ktory tam je. a si napisal uplne rovnake ceny co som napisal ja. hento co pises je novy DENSO ale je to vlastne repas. mam ho v aute. a pouzity som tiez skusal ale kedze borci ho nezastuplovali tak nevydrzal a rozbil sa zakial som dosiel s autom od mechanika ku klimaservisuasi 4km.
olej sa tam meni je tam taky citronovo alebo neonovo zlty. normalne to vedia cez tie dva spunty vymenit v klimaservisoch. tiez som to neriesil zakial sa mi nerozjebal.
na to som sa ho pytal aj ja a odpoved bola hned jednoznacna akonahle prestrelis chladic a vytecie olej do par KM sa ti to zadre.
kompresor v chladnicke funguje na uplne inom systeme.

Re: Klimatizace

Napsal: stř črc 22, 2015 8:32
od tkupilik
No zatim jsem na klimu kaslal (180000km) a budu to delat dal, uvidime kdy a zda se to vysype.
Hledal jsem ten olej a bude to nejakej blabol, z toho okruhu nejde dostat ven pouhym vakuovanim. Plnicka klimatizace umi odseparovat a vratit olej ktery odsala s chladivem, ale to pry je kolem 10g, coz dela necelych 10% obsahu systemu. Tomu bych se neodvazoval rikat 'vymena oleje'. Mozna zde vznikla fama o vymene oleje.
Ty ceny za novy jsi mel prestrelene ~dvakrat, nase koruna neni tak silna jak byvala.. :( http://autodily.automedik.cz/code/DENSO|DCP09004|0|5450

Re: Klimatizace

Napsal: stř črc 22, 2015 20:36
od Zdenda
Měsíc zpátky jsem si nechal doplnit klimu, komplet media ven a nahradit novými :) + barvivo kdyby to někde teklo. Trvalo to zhruba 1,5 hodiny :o toho oleje je tam opravdu čurda :)

Re: Klimatizace

Napsal: stř črc 22, 2015 22:35
od 1nekros1
tkupilik píše:No zatim jsem na klimu kaslal (180000km) a budu to delat dal, uvidime kdy a zda se to vysype.
Hledal jsem ten olej a bude to nejakej blabol, z toho okruhu nejde dostat ven pouhym vakuovanim. Plnicka klimatizace umi odseparovat a vratit olej ktery odsala s chladivem, ale to pry je kolem 10g, coz dela necelych 10% obsahu systemu. Tomu bych se neodvazoval rikat 'vymena oleje'. Mozna zde vznikla fama o vymene oleje.
Ty ceny za novy jsi mel prestrelene ~dvakrat, nase koruna neni tak silna jak byvala.. :( http://autodily.automedik.cz/code/DENSO|DCP09004|0|5450
Henten kompresor tam nemam je tam iny. A v cechach som to ani nehladal pretoze ceske poste dobre jebe take postovne ma jak keby ta vec isla okolo sveta. A este k tomu jej to aj tolko trva. A kedze som ten kompresor potreboval poliak mi to poslal ze druhy den u mna doma to bolo. Som :o :shock:

Sak neojebavam bol som pritom ked mi to robil.

Re: Klimatizace

Napsal: stř črc 22, 2015 22:41
od tkupilik
Jojo, sondoval jsem i jinde a zda se ze vymena oleje v klimatizaci je blbost, nic takoveho se nedela a vypada to ze to ani technicky neni mozne (bez rozebrani systemu). Doplnuje se jen podle toho co se odsaje plus se tam strikne neco navic podle toho kolik media schazelo (olej unika s mediem...)

Re: Klimatizace

Napsal: pát kvě 06, 2016 19:54
od g-lobby
Zdravím,
Po opravě alternátoru(demontáž a montáž) a následném doplnění klimatizace médiem, tato nechladí. Nějaké tipy co by to mohlo být?

Re: Klimatizace

Napsal: pát kvě 06, 2016 21:13
od Jarouš
Pravděpodobně víc náplně, než systém snese - to má za následek vysoký tlak v okruhu a jednotka klimatizaci odstaví. Ono není až tak docela pravda, že předepsané množství náplně je nejlepší. Já jsem taky nechal naplnit max. dávku a potom klima neustále vypínala a v autě byl hic jak bez ní. Pokud máš odhad, tak stačí přes plnicí ventil trošku odfouknout a vyzkoušet. Ale fakt to chce jen lehce. Za zkoušku nic nedáš, maximálně toho uteče moc a na znovunaplnění pojedeš stejně. Já dal napodruhé jen 450g a klima šlape jako nová i dneska. (plnil jsem 2012).

Re: Klimatizace

Napsal: sob kvě 07, 2016 20:29
od g-lobby
No podle otacek na volno eh je znat ze klima nirmale zapne ale nechladi. Kompresor se neodstavi.

Re: Klimatizace

Napsal: ned kvě 08, 2016 12:01
od Jarouš
Tak varianta 2. Málo chladicí náplně - někde utekla. Když měli kompresor venku (což asi měli, aby se dostali k alternátoru) tak to zpětné montáži někde netěsní.

Re: Klimatizace

Napsal: ned kvě 08, 2016 15:04
od tkupilik
Ja teda nevim jestli davali do ruznych vybaj jine typy klimatizace, ale ja mam kompresor s promenym pracovnim obsahem, tenhle typ se proste neodstavi nikdy, kompresor bezi porad... tzn by me zajimalo jak poznas, ze se zapne...
Jinak v diagnostice je cidlo z vysokotlake casti klimatizace, teprive na nem se da poznat, ze klima bezi. Ale nevim zda spolehlive rekne jestli tam je dost / malo media. V provozu by tam melo byt kolem 15-25 baru, zalezi na teplote kondenzatoru. Je tam nejakej max tlak kdy se kompresor schodi, je to priznak moc horkeho kondenzatoru nebo nefungujici expanzni ventil.
Spodni tlak se poznat neda, daji se koupit za par penez budiky ktery se napoji na plnici ventil a ukazou dolni tlak (pod ~2 bary se kompresor odstavi, ale to nedela rizeni zvenku, ale ovladaci ventil na zmenu obsahu kompresoru). To je znamka, ze tam je malo chladiva.

Re: Klimatizace

Napsal: ned kvě 08, 2016 15:14
od Jarouš
Já mám taky kompresor s proměnlivým pracovním objemem a po zapnutí klimy poznáš hned, že "sepnul". Zvýší se volnoběžné otáčky a je poznat, že motor tahá další zátěž. Při příliš vysokém tlaku v systému kompresor "vysadí". Stejně tak u automatické klimy řídící jednotka reguluje pracovní objem kompresoru s ohledem na požadované podmínky. Mezní situace kompresor odstaví (vysoký tlak v systému, požadavek na plný výkon motoru...atd.) nebo ŘJ neumožní sepnutí (při teplotě okolí pod 4 stupně ). Někde jsem tu věšel funkční popis klimy v GP a rozdíly mezi manuálem a automatem. Stačí pohledat.

Re: Klimatizace

Napsal: pon říj 03, 2016 20:42
od Matto
Ahojte, mám podobný problém ako peta na predošlej strane. Cca pred mesiacom som si všimol, že ventilátor klímy si sám od seba pridáva/uberá otáčky, bez toho aby sa otáčky menily na displeji. Aj pri automatickom režime aj pri manuálnom nastavení otáčok. Ventilátor som mal rozobratý, no na nič som neprišiel. Nevie niekto poradiť, kde hladať chybu? Bojím sa aby nebol problém priamo v RJ klimatizácie :eh
Ventilator.JPG
Ventilator.JPG (141.61 KiB) Zobrazeno 6523 x

Re: Klimatizace

Napsal: úte říj 04, 2016 8:27
od tkupilik
Ahoj, to me dela taky... jsem na draty k vetraku pridal rele (nezavisle topeni) a od te doby to takhle zlobi... kdyz se vetrak zblazni, staci zasmrdlat s dratama k vetraku a zase se sklidni. Tzn zamerit se a ocistit kontakty mezi motorem a tou krabici co je zasroubovana do vetraku a zkontrolovat ostatni kabely. Vubec me nenapada co tam fiat mohl udelal, ze to dela takove skopiciny kvuly relatku v dratech motoru :/

stredový panel

Napsal: ned dub 30, 2017 11:58
od sismis
Mám taký problém na GP 199/BXE1B/09 ročník 06.2005 s dvoj zónovou klimatizáciou Celí panel klími pod rádiom na stredovom paneli je úplne nefunkčný Skúšal som poistky v motorovom priestore všetky sú ok Vyskúšajte mi poradiť Ďakujem