Stránka 8 z 11

Re: Kompresor klimatizace

Napsal: sob srp 03, 2013 18:40
od jeník1
Zdravím,
nikde jsem se to tady nedozvěděl, jaký kompresor klimatizace má GP? Dle článku na http://www.autoklima.cz/kompresory-autoklimatizace.html
jsou dva druhy kompresorů:
1) Kompresory se spojkou - Spojkové autokompresory
2) Autokompresory se stálým převodem - Stáloběžné kompresory

Re: Kompresor klimatizace

Napsal: sob srp 03, 2013 22:38
od Tatranec
Ahoj,
pozri e-learn.
Dozvieš sa, že GP má kompresor bez elektromagnetickej spojky,
čiže beží stále.
Klimatizácia sa aktivuje pomocou ventilu, ktorý otvorí prietok chladiaceho média.

Tatranec, P 2012, 3d , 1,2 biele

Re: Klimatizace

Napsal: ned srp 04, 2013 11:52
od 1nekros1
Kravina
Rozdiel je iba v tom ze ci mas automaticku klimu alebo manual

Re: Kompresor klimatizace

Napsal: ned srp 04, 2013 12:47
od jeník1
Tatranec píše:Ahoj,
pozri e-learn.
Dozvieš sa, že GP má kompresor bez elektromagnetickej spojky,
čiže beží stále.
Klimatizácia sa aktivuje pomocou ventilu, ktorý otvorí prietok chladiaceho média.

Tatranec, P 2012, 3d , 1,2 biele
Taky bych řekl že GP má stáloběžný kompresor. Kompresory se spojkou se montovaly do roku 2004 a tyhle kompresory hodně zatěžovaly motor. Známé jsou výroky: "pustím klimu a auto mi nejede." Já vůbec nepozoruji rozdíl v jízdě s klimatizací a bez klimatizace. GP jede pořád stejně (dobře :D )

Re: Klimatizace

Napsal: ned srp 04, 2013 12:58
od 1nekros1
Jasneee na tej 1,2 to vobec neni citit klimu ide to jak raketa.
Ocuj nepridava ta klima este nahodou tebe neaky vykon?

Re: Klimatizace

Napsal: ned srp 04, 2013 20:49
od Jarouš
Grande má kompresor bez elmag. spojky, je stále v zápřahu. Funkci ovládá tlakový ventil. Manuální klima jede buď naplno nebo nejede. Takže zatěžuje motor pořád. Automatická klima má variabilní pracovní objem kompresoru, který se mění v závislosti na potřebě výkonu chlazení. Navíc při velkém požadavku na výkon motoru jednotka klimu na chvilku vypne. Oproti manuálu nijak výrazně nezvedá spotřebu. Za poslední měsíc můžu říct, že spotřeba s trvale zapnutou autoklimou vzrostla o 0,1 l na 100

Kompresor klimatizace/Vadné ložisko/

Napsal: ned led 12, 2014 18:33
od Viktor
Motor 1.9 JDT verze sport 96kw rv.2006.
Ahoj mám problém s ložiskem kompresoru klimatizace ,potřeboval bych poradit jestly se dá vyměnit jen klínový řemen a tím bych ho odstavil a vše vyřešil !!!A co se stane když odstavím kompresor?
Příklad okres Zlín cena za výměnu ložiska na demontovaném kompresoru je kolem 2 tisíc v Klimacar..
Problém je vtom že neodborné servisy si učtují vytažení kompresoru ...plus odeslání na opravu ...bud to si zajistím sám nebo servis ,dále spětná montáž a doplnění a natlakování..Cena se vyšplhá na 6 tisíc i více....Můžete mi doporučit nějaký servis kde neokrádají zákazníka.. přiklad.. značkový servis Fiat chce 22 tisíc za opravu :lol:

Re: Kompresor klimatizace/Vadné ložisko/

Napsal: ned led 12, 2014 20:25
od jeník1
Snad ti poradí uživatel Jarous, on je tady na foru největší machr:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=110

Re: Kompresor klimatizace/Vadné ložisko/

Napsal: pon led 13, 2014 8:17
od Jarouš
Viktor píše:Motor 1.9 JDT verze sport 96kw rv.2006.
Ahoj mám problém s ložiskem kompresoru klimatizace ,potřeboval bych poradit jestly se dá vyměnit jen klínový řemen a tím bych ho odstavil a vše vyřešil !!!A co se stane když odstavím kompresor?
Příklad okres Zlín cena za výměnu ložiska na demontovaném kompresoru je kolem 2 tisíc v Klimacar..
Problém je vtom že neodborné servisy si učtují vytažení kompresoru ...plus odeslání na opravu ...bud to si zajistím sám nebo servis ,dále spětná montáž a doplnění a natlakování..Cena se vyšplhá na 6 tisíc i více....Můžete mi doporučit nějaký servis kde neokrádají zákazníka.. přiklad.. značkový servis Fiat chce 22 tisíc za opravu :lol:
Jako že by jsi dal kratší řemen, aby to nehonilo kompresor? Nějak jsem totiž nepochopil tvůj záměr. Nevím sice, jak je pohon řešený u 1.9 dehtu, ale na benzínech je řemen příslušenství poháněn od kliky a honí alternátor a kompresor klimy a je napínán pružným napínákem. Myslím, že demontáž kompresoru v servise vyjde levněji, než shánění jiného řemenu pro převod bez kompresoru.

Ucpaný odtok výparníku klimy (Něco šplouchá?)

Napsal: pon led 13, 2014 18:25
od Buchtič
Již delší dobu pozoruji, že při prvním rozjezdu mi v některých případech něco šplouchá něco z motorového prostoru / resp. někde za prostorem nohou řidiče.
Jsem jen přecitlivělý a slyším například jen šplouchání obsahu nádoby odstřikovačů nebo bude někde chyba?

Re: Klimatizace

Napsal: pon led 13, 2014 19:56
od Viktor
Dnes jsem to řešil s mechanikem z Firmy Klimacar tady od nás od Zlína..
Budu citovat jeho nabídku ..cena do 3200,- je cena reálná. může to být méně. ložiska mám možná o něco dražší, ale používám orig. japonské ložiska (NACHI,NSK)
Jenže ted nevím jestly myslel jen práci za výměnu ložiska a nebo komplet servis jak u šumachra.. :D No pokud by to bylo za tuto cenu komplet tak budu velmi spokojený !!!
Nevím tady mi jde spíš oto jestly se dá ušetřit a obejít systém klimatizace,protože já ji nepoužívám ..tím bych radši nasadil kradší klinový řemen.... ten stojí pár korun.. :clap
Čeká mě ješte výměna rozvodu a neni moc na utratu a auto je sice pěkné dobře jezdí ale člověk neví co se zase pos.re. :mrgreen: A taková blbost a tolik korunek hm...

Re: Něco šplouchá

Napsal: pon led 13, 2014 20:18
od Jarouš
Vodu v ostřikovači určitě šplouchat neslyšíš :D Jestli je to opravdu šplouchání - neteče ti něco pod koberce? Naskýtá se chladicí kapalina z výměníku topení (je uprostřed pod palubkou a trubky do něj vedou ze strany od řidiče) nebo ti někudy teče dovnitř.

Re: Něco šplouchá

Napsal: pon led 13, 2014 20:22
od Buchtič
Mokro v autě nemám a ani okna se mi nepotí (takže radiátor též asi nepoteče)

Re: Něco šplouchá

Napsal: pon led 13, 2014 21:01
od 1nekros1
upchaty vyparnik klimy? respektive ten vytok ???

Re: Něco šplouchá

Napsal: pon led 13, 2014 21:04
od Buchtič
Co, kde kdy, jak? (Tedy, kde ho najdu a jak případně prošťouchnu?)