Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od mosto »

Bongo-Bong píše:Koukal jsem,ale, ze to neni zase takova palba za spojkovy valec...Spis ta prace... :(
no ved to....valcek kupit je jednoduche,ale horsie ho tam zalozit ....ale co uz...ked tecie,nebudem riskovat...ale od dvojrocneho auta a 30 000km som toto ozaj necakal... :eh
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Nebudem zakladat novu temu, tak?e to vsunem sem...

Mam zaujem o jedno GP mal by to byt r.v. konec 2006, motor 1,3JTD 6-rýchlostny...
Vraj tam je vadne spojkove lo?isko...

?e radenie a spojka ide v pohode... ale ked sa zohreje motor tak je počut to lo?isko... ale ked sa vytlačí spojka či zaradí rýchlost tak to prestne...
Inak ?iaden problem ktory by obmedzoval jazdu..

Je to len v tom lo?isku??? či to vypada na ten dvouhmoták?
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Ten hluk na dálku nelze posoudit mu?e to způsobovat taky volný střed lamely nebo samotná převodovka. Ten setrvák bych asi vynechal proto?e se při vy?lápnutí spojky točí pořád, ale nikdo ti to neřekne přesně dokud se to nerozdělá.
A jen pro zajímavost to lo?isko je docela ranec je tady hydraulický.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

JJ... som pozeral.. okolo 150?... a vo fiate mi povedali 250? :cry:
Ale čo som sa bol informovat tak je to asi na 90% to lo?isko...
Vraj tam je len to jedno.. hydraulicke vypínacie lo?isko...

Ono sa to toti? prejavuje takto:
Radenie rýchlosti či rozbeh je uplne v poriadku... spojka zabera tam kde ma...
Len či u? pri zaradenej rýchlosti alebo na neutrali ak sa vytača motor tak to vydáva take zvuky ako keby koleso o niečo drelo, napr. podblatnik ak mam prirovnat ten zvuk k niečomu...
Ono aj ked pridavam plyn a otáčky rastu tak ten zvuk je stale kon?tantný - nezrychluje ale nema pravidelne intervali...
Ono mi bolo povedane ?e da sa s tym jazdit...mo?no to vydr?í 10-20tisíc... alebo aj len 200km...

U 5kvaltu je ta výhoda ?e je tam mechanicke.. a stojí asi 20?...
?e ja som nevolil tu slab?iu verziu.. :cry:
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Zase to líp jede ne? ta slab?í verze, taky se dělala silněj?í verze s 5kvaltem,ale těch je pomálu u nás se snad ani ofiko neprodávala.
Jinak jestli je to opravdu to lo?isko tak ti při zadření taky mů?e zničit přítlačný talíř spojky.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

No ono sa to bude vediet asi 100% a? ked sa to rozobere...
Ale niekto mi povedal ?e treba meni? rovno aj spojku komplet... ako lamelu a pritlačák....
Auto ma 122.ooo KM original... podla v?etkeho jazdilo preva?ne v meste... lebo je dost zo?lapany spojkovy pedal (ta guma)... inak spojka zabera dobre...
Radenie ide ok.. si myslím.. nekedy ked to je studene ide tro?ku ztuha zaradit 1-ku... ale to je ok si myslim...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

No ta spojka určitě potřebuje kontrolu proto?e po takových kilometrech u? mů?e být opotřebovaná, určitě by jsi nechtěl aby po ujetí 10tis. km začala klouzat a pak znova platit za vyndání převodovky.
Jinak ta převodovka je dost velká a musí se to tady vyndávat i s rámem pod motorem jak na něm dr?í přední náprava.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Uff... no jasne ?e by som to nechcel znova plati?... e?te neviem čo bude sta? robota... nie to kolko to lo?isko...

Ale mo?no to urobim s kamaratom na zdvihaku... no je to hydraulicke lo?isko.. tak to nebude treba ani nastavovat nie?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Snoopy
Návštěvník
Příspěvky: 141
Registrován: pát kvě 01, 2009 23:59

GP

Příspěvek od Snoopy »

Takze kdyz mam tu 1.3 66kw v 5kvaltu tak mam tu levnejsi variantu jestli to dobre chapu jen pro info? Ta prevodovka bude stejna mezi 1.3 66kw a 55kw ?
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Myslím ?e ta 5kvaltova prevodovka bude rovnaka či u? u 55Kw alebo 66kW verzii...

6kvaltova je ina.. a čo sa týka spojky aj drah?ia.. :(
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Vie mi nekdo poveda? ake vole mo?e mat dvojhmotny zotrvačnik?

Určitu volu v smere otačania a opačne má... asi 20°
Ale ked je nahodeny aj na motory tak ma volu aj na oske... ako keby sa daval dole...

Je tato vola v poriadku?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

To,?e jde pootočit to by nevadilo, ale jestli má vůli na ose tak to by bejt nemělo, samozřejmě bez vůle to zas bejt nemu?e,ale kolik je je?tě v normě to ti na dálku neřeknu musel bych to vidět.
Jestli ti setrvák neklepal třeba při dojí?dění do kři?ovatky a vy?lápnutí spojky, tak bych to neře?il.
A při mírném se?lápnutí spojky ti nepulzoval pedál spojky?
Kolik má? najeto?
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

- No má vôlu asi tak pol centimetra pozdl? tej osky....
- A pri rozbiehani a aj pri doji?deni ku kri?ovatke nebuchal...
- Pedal nepulzoval...
- spojka aj mekano s lo?iskom je nove...
- mam najazdene 127oooKM

- Olej v prevodovke sa menil asi 2000km dozadu pri vymene spojky...
- teraz je ale uplne čierny a v?etko je zanesene vo vnutri v prevodovke...

- to je ten problem s tým ?krkanim čo som ti tu?ím raz popisoval cez SZ.. rozvody su vraj tie? ok... ?e tie una?ače čo sme sa bavili su ok... neni su vydrane..
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Tak?e zavada odstranena...

Po rozobrati prevodovky a vymeneni lo?isk v prevodovke sa zobral zotrvak na testy...
Verdikt vadny...
Mal vykivy po osy... a to len pri zata?ení v určitých otáčkach...

Preto sa to neprejavovalo trhanim pri rozbehu a podobnými činostami naznačujuce jeho odchod do večných loví??...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Zase sa musim obratit na problem zo spojkou....

Asi pred 3-4mesiacmi sa menila spojka s lo?iskem a zotrvačnikom....
Len?e po dlh?ej jazde po dialnici mi ako keby stvrdne spojkový pedál...

Je to 6-kvalt prevodovka...a lo?isko je hydraulicky ovladane...
Kontroloval som aj hladinu brzdovky a je OK...
Tak isto aj či nahodou netečie niekde... ale nič... kapalina neubuda...

Najazdene mam od vymeny asi 6ooo Km a da sa povedat ?e to začalo robit u? nejaky čas od vymeny...

Ďakujem za rady.
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Odpovědět