Stránka 37 z 41

Napsal: ned led 30, 2011 13:44
od Jarouš
Kotas píše:vy naděláte s litrem na 30tkm, já do 1.2GP za celý rok a nájezd cca 15 000km dolil taky litr...v únoru nebo březnu musím zajet na výměnu
Ta debata není o dolití litru za za 30 tkm. Je o intervalu výměny oleje :wink:

Napsal: ned led 30, 2011 20:40
od Kotas
Jarou? píše:
Kotas píše:vy naděláte s litrem na 30tkm, já do 1.2GP za celý rok a nájezd cca 15 000km dolil taky litr...v únoru nebo březnu musím zajet na výměnu
Ta debata není o dolití litru za za 30 tkm. Je o intervalu výměny oleje :wink:
ta reakce měla být nejvíc na JarduK a jeho 26,5tkm...ale to je jedno, podle mě je normální i litr na 10 000km a výměna max po 20 000km

Napsal: ned led 30, 2011 20:53
od Jarouš
Kotas píše:
Jarou? píše:
Kotas píše:vy naděláte s litrem na 30tkm, já do 1.2GP za celý rok a nájezd cca 15 000km dolil taky litr...v únoru nebo březnu musím zajet na výměnu
Ta debata není o dolití litru za za 30 tkm. Je o intervalu výměny oleje :wink:
ta reakce měla být nejvíc na JarduK a jeho 26,5tkm...ale to je jedno, podle mě je normální i litr na 10 000km a výměna max po 20 000km
Přesně tak, pod to se podepí?u :wink:

Napsal: ned led 30, 2011 21:02
od Honzus
Taky souhlas, k tý spotřebě, litr na 10 000 u? je i trochu moc....

P.S. Nechci tu ze sebe dělat namachrovanýmho mistra světa a ředitele zeměkoule, ale jen pro porovnání, jak je na tom se spotřebou oleje 1.4 T-Jet v Abarthu, po cca 20 000 ubyly asi 2 mm od horní rysky. Tzn spotřeba oleje nula nula nic... na maloobjemovou benzinovou turbínu se mi to zdá velmi solidní....

Napsal: úte úno 01, 2011 8:04
od JardaK.
JardaK. píše:Proto nevěřím tomu, ?e by ve Fiatu schválně uváděli del?í interval výměny, ne? motor snese, jen proto, ?e je výrobci jedno, co se děje po uplynutí záruky. V této chvíli by mě proto zajímala fakta - je tady u?ivatel, který dodr?oval intervaly výměn přesně podle instrukcí výrobce, pou?íval předepsané náplně a filtry a po 100 tis. km mu ode?el motor (vačky, turbo) kvůli ztráty mazacích vlastností oleje? Pokud tady takový není, beru to jenom jako akademickou diskusi!
Kluci, díky, vidím, ?e tu ?ádný u?ivatel s osobní ?patnou zku?eností s odepsaným motorem kvůli přesně dodr?ovaným intervalům výměn není, tak?e budu věřit instrukcím výrobce a nebudu pova?ovat lidi ve Fiatu za idioty, kteří podlehli jenom nějakému marketingu. Howg!

Napsal: pát úno 04, 2011 13:15
od Pepa B.
JardaK. píše:
JardaK. píše:Proto nevěřím tomu, ?e by ve Fiatu schválně uváděli del?í interval výměny, ne? motor snese, jen proto, ?e je výrobci jedno, co se děje po uplynutí záruky. V této chvíli by mě proto zajímala fakta - je tady u?ivatel, který dodr?oval intervaly výměn přesně podle instrukcí výrobce, pou?íval předepsané náplně a filtry a po 100 tis. km mu ode?el motor (vačky, turbo) kvůli ztráty mazacích vlastností oleje? Pokud tady takový není, beru to jenom jako akademickou diskusi!
Kluci, díky, vidím, ?e tu ?ádný u?ivatel s osobní ?patnou zku?eností s odepsaným motorem kvůli přesně dodr?ovaným intervalům výměn není, tak?e budu věřit instrukcím výrobce a nebudu pova?ovat lidi ve Fiatu za idioty, kteří podlehli jenom nějakému marketingu. Howg!
.. tak jo JardoK., taky k tomu něco napí?u. ?ádná teorie, ale praxe ze ?ivota. Máme stejnej motor, stejný auta. Poslední výměna u mého byla 02/2010, do 01/2011 najeto 19 000km, s tím, ?e půl na půl bylo auto je?děno dlouhé trasy/město. Bavil jsem se se servisákem, a olej, co vypou?těli, byl prý pěknej humus, a to nebyla první výměna (od novoty ji? třetí v pořadí). Jestli má? své auto rád, nedolévej olej po litru, ale jdi na kompletní výměnu+filtr, dy? ho tam má? od novoty!

Napsal: pon úno 21, 2011 14:50
od JardaK.
Přestalo mi fungovat Blue&Me. Jezdil jsem bez něj asi 2 týdny a před fau vé okolím mlčel, abych jim nedával argumenty o CIATU (cigáno itiliáno automobili..., nebo "Fiatem tam, autobusem zpátky"). Dneska jsem si vy?etřil trochu času, zajel do Nordexu v Havířově, oni Blu&Me resetli a u? opět funguju. Trvalo to pár minut!

Napsal: pon úno 21, 2011 16:08
od Teddy86
JardaK. píše:"Fiatem tam, autobusem zpátky"
To se rika o Fordu.

Napsal: sob kvě 21, 2011 20:35
od JardaK.
Timo psal o GP, ?e mu motor o?il po najetí 5000 km. Hm, já takový pocit u Brava nemám! Bravo jede pořád stejně, dá se říct, ?e jede podle fabrických hodnot od začátku. Jediný rozdíl byl u brzd, které si sedly mo?ná taky a? po 5000 km a teď jsou dobře ostré (v?ak jsou to celokotoučáky).

Napsal: sob kvě 21, 2011 20:42
od Pepa B.
JardaK. píše:Timo psal o GP, ?e mu motor o?il po najetí 5000 km. Hm, já takový pocit u Brava nemám! Bravo jede pořád stejně, dá se říct, ?e jede podle fabrických hodnot od začátku. Jediný rozdíl byl u brzd, které si sedly mo?ná taky a? po 5000 km a teď jsou dobře ostré (v?ak jsou to celokotoučáky).
no, mě čeká výměna komplet brzd, tak jsem zvědavej, jak to bude pak brzdit :twisted:

Napsal: pon čer 06, 2011 18:17
od WesJ@nY
JardaK. píše:
JardaK. píše:Proto nevěřím tomu, ?e by ve Fiatu schválně uváděli del?í interval výměny, ne? motor snese, jen proto, ?e je výrobci jedno, co se děje po uplynutí záruky. V této chvíli by mě proto zajímala fakta - je tady u?ivatel, který dodr?oval intervaly výměn přesně podle instrukcí výrobce, pou?íval předepsané náplně a filtry a po 100 tis. km mu ode?el motor (vačky, turbo) kvůli ztráty mazacích vlastností oleje? Pokud tady takový není, beru to jenom jako akademickou diskusi!
Kluci, díky, vidím, ?e tu ?ádný u?ivatel s osobní ?patnou zku?eností s odepsaným motorem kvůli přesně dodr?ovaným intervalům výměn není, tak?e budu věřit instrukcím výrobce a nebudu pova?ovat lidi ve Fiatu za idioty, kteří podlehli jenom nějakému marketingu. Howg!
No tak mě to nenechalo a musím zareagovat... nechavat 30-35tis výměnu je, jak tu kazdý pí?e pouze marketingový tah. Prodejci je úplně jedno jestli po vyprdnutí motoru si zajdes dal?í auto koupit někde jinde hlavne kdy? si soukromá osoba a nekupujes si novou káru co 3 roky.
Co se týče intervalu je 30tis psané, to je fakt. jenom?e mnozí si neuvědomují, ?e Selenia, jako výrobce oleje uvádí maximální výměnu po 20tis!!! tak pokud jsem to správně pochopil, u? jsi pěkně po limitu a to je?tě bys klidně nechával dal... Jak tu lidi pí?ou, pokud má? auto aspoň tro?ku rád, tak na výměnu jeď u? zítra. Říkává se, ?e auto má slou?it mě a né já autu... jenom?e úplně to tak nefunguje... hlavně u italských. Já měl AR GTV, najezděných 100tis, motor jako nový (z toho 60tis jsem najezdil ja)... interval vyměny striktně dodr?ván a to po 15tis. Jakých 30 nebo 35tis... olalaaaa

Jen tak pro zvednutí nálady a zamyslení se...:

"Návod k pou?ití:
Podle pokynů konstruktéra Fiat se doporučuje měnit nejpozději po 20.000 km u automobilů s motorem se sáním, turbokompresorem nebo víceventilové.

Doporučuje
Fiat, Lancia"

Napsal: úte čer 07, 2011 6:12
od JardaK.
WesJ@nY píše:No tak mě to nenechalo a musím zareagovat... nechavat 30-35tis výměnu je, jak tu kazdý pí?e pouze marketingový tah. Prodejci je úplně jedno jestli po vyprdnutí motoru si zajdes dal?í auto koupit někde jinde hlavne kdy? si soukromá osoba a nekupujes si novou káru co 3 roky.
Co se týče intervalu je 30tis psané, to je fakt. jenom?e mnozí si neuvědomují, ?e Selenia, jako výrobce oleje uvádí maximální výměnu po 20tis!!! tak pokud jsem to správně pochopil, u? jsi pěkně po limitu a to je?tě bys klidně nechával dal... Jak tu lidi pí?ou, pokud má? auto aspoň tro?ku rád, tak na výměnu jeď u? zítra. Říkává se, ?e auto má slou?it mě a né já autu... jenom?e úplně to tak nefunguje... hlavně u italských. Já měl AR GTV, najezděných 100tis, motor jako nový (z toho 60tis jsem najezdil ja)... interval vyměny striktně dodr?ván a to po 15tis. Jakých 30 nebo 35tis... olalaaaa
Tro?ku pozdní reakce, ne? Já tu psal svůj příspěvek v lednu a debatu pova?uju za skončenou. Pokud najde? renomovaný článek, kde pí?ou o odepsání motoru z důvodu dodr?ování servisních intervalů, tak mi ho po?li! Howg!

Napsal: úte čer 07, 2011 23:17
od popo
nazdárek, btw, cez w´end som sa vrátil s takého malého prevetrania brava. Bol som sním na tý?deň v norsku. Ba-Oslo-Ba. Celkovo som za tý?deň natočil 3470km pri 5,8l/100km. Trasa viedla zo SR, cez CZ, D, do Dánska do prístavu Frederikshavn - cca 1500km následne trajekt, niekolko km po Osle a potom návrat do Ba. Na dialnici to bolo okolo 160 a? 180kmh-samozrejme Nemecko, Dánsko bolo 110kmh. Auto ?lapalo jak hodinky.
Ináč som u? prekročil hranicu 45tiskm. Dlhodobá spotreba je okolo 5-5,1l/100.

Napsal: stř čer 08, 2011 16:55
od JardaK.
popo píše:...Ináč som u? prekročil hranicu 45tiskm. Dlhodobá spotreba je okolo 5-5,1l/100.
Čus, Popo! Já mám natočeno něco málo přes 40 tis. km a se spotřebou jsem na tom stejně jako Ty, tak?e maximální spokojenost. Poruchy zatím nebyly ?ádné (klep, klep), problém drhnoucího kola v pravotočivé zatáčce zmizel po první předepsané servisní výměně oleje, kde mi zároveň pročistili brzdy. Na Plumlově jsem si o Bravu vykládal s Pepou B., ten u? má najeto přes 80 tis. km, má je?tě předfaceliftovanou verzi Brava a zatím jezdí taky bez poruch! Jinak jsem dal svoje hodnocení Brava na http://moje.auto.cz/JardaK-/bravo.html

Napsal: pon čer 13, 2011 19:12
od Jarous1
Saluti del italia :D . Ujeto 1308 km a spotřeba na nalo?eném autě 5,1 l/100km. Najeto u? 76t.km.