Stránka 18 z 22

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon led 18, 2016 19:54
od peta
Paja314 píše:Hezký večer, tak právě sem se vracel domů a auto si řeklo o výměnu oleje, dle signalizace kontrolky a příručky sem zjistil že už je horší olej, a je třeba ho vyměnit. Stalo se vám to někomu? tuším že je na něm 10000km mám obavu aby to nebyla nafta v oleji :roll: :roll:
Neměj obavy, bude :mrgreen: Nevím sice jakou máš verzi, pokud s DPF, tak 10-14 tis km byl běžný interval, kdy si auto říkalo o výměnu a po 5tis už byl pěkně naředěný naftou :mrgreen: A to bylo vstřikování po repasi, korekce OK, vše kolem DPF OK. Ale znám i jiné značky, kde je to daleko horší, prostě v rámci úlitby ekologickým bohům regenerujeme, regenerujeme ....

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon led 18, 2016 20:01
od Paja314
No olej vyměním a pošlu na rozbor abych byl chytřejší, ale jedinný způsob jak do oleje je přes čerpadlo ne? To mi docela hnulo žlučí, a otázka jak moc ho tam jde :roll: :roll:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon led 18, 2016 20:13
od peta
máš DPF či nikoli ?

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon led 18, 2016 21:19
od Paja314
Nemám, ale mám tušení že už ho z toho ten předemnou vyndal.

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon led 18, 2016 21:41
od peta
Paja314 píše:Nemám, ale mám tušení že už ho z toho ten předemnou vyndal.
Asi věděl proč :mrgreen: Pokud vyndal, tak by měl být přehraný SW ŘJ. Takže by neměl být problém s regeneracemi DPF. Pokud máš dojem, že se olej ředí palivem, tak pak vstřiky. Stejně většina 1,3 na čerpadlo a vstřiky dříve nebo později umře :mrgreen: (možná mimo těch, co aditivují?) U jedné mojí 1,3 mě to potkalo ve 140 tkm, u druhé už v 80 tkm. A v práci každá 1,3 , která přijede se špatnými starty a nepravidelným chodem, je na tuhle závadu mrtvá +- se stejnými km. A když jsem kdysi někde četl v příspěvcích našich motoristických novinářů /kteří občas píší pěkné blbosti a opakují "moudra" co jednou někdo vyplodil/ u 1,3 problémy vstřikování, moc jsem jim nevěřil... dnes už věřím. jen by mě zajímalo, kde všude je to zadírající se čerpadlo použito... Máme ještě 1,9 JTD, tam nikdo žádná aditiva neleje a mimo výměny oleje to auto nic nechce a jezdí bez problému. Spoustu HDi, co mají v kožichu 350-400 tis taky. Možná 1,3 jezdí bez problémů od nás na západ, ale u nás je to zkrátka průser .... Už mi to nikdo nevymluví :lol: Ale stejně jsem jí miloval :oops: Jinak fantasický motůrek se "směšným" obsahem 1248 ccm, který se vyšphal až na 100 koní

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř led 20, 2016 19:15
od Kolacok
Ten problem sa tyka zrejme len nejakej serie. Ja taky problem nemam a najazd je 275tis.km.
A tiez som o tom v podstate nepocul ani necital.

špatný studený start

Napsal: čtv úno 04, 2016 20:25
od peta
1,3 JTD 51 kW - špatné starty, rozsvítí se kontrolka motoru - chybný tlak paliva. Zjištěno: zadírající se čerpadlo, ve vysokotlaké části špony (viditelné na regulátoru paliva). Repase čerpadla, vadných vstřiků, vyčištění, nový regulátor tlaku. Stále špatné studené starty, žhavicí svíčky, komprese OK, průběh tlaku paliva při startu OK. pokud se nechá v teple, start na 1. otočení. V Bosch servisu měsíc, už dále neví, co s tím ... Napadá vás ještě někoho, na co se ještě zaměřit ? Mne ještě napadá zkontrolovat nastavení rozvodů, zda to není maličko mimo a samozřejmě EGR ventil, zda je při startu opravdu zavřený (to nevím, zda kontrolovali). Maličko odlišný problém jsem měl i se 66 kW verzí, ta startovala na první otočení studená i teplá, ovšem nesmělo se startovat hned po zhasnutí kontrolky žhavení,ale tak až po 5 vteřinách, bez této prodlevy to pak startovalo jako když nemá palivo. žhavení a vše OK, taky se na důvod nepřišlo. Díky za každý nápad nebo zkušenost

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned dub 24, 2016 14:52
od Davids
Zdravím potřeboval bych vědět, jaký imbus (nebo klíč) pasuje pro vypouštěcí šroub oleje. A ještě jedna věc všiml jsem si, že mi brzdový kotouč drží pouze jedním šroubkem, dle mého by tam měli být dva, možná se pletu, ale jestli ne tak asi změním mechanika :-). Potřeboval bych vědět jaký tam jsou třeba šrouby docela se ten kotouč hýbe, chci tam něco dát. děkuji.

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned dub 24, 2016 15:41
od Jirka
Na vaně je torx myslim, že 40 nebo 50, ja jsem na to navařil matku na 17 klíč a mám pokoj.
Jinak kotouč když sundáš kolo tak ten šroubek je jen na přidržení, vše stahnou až diskový šrouby.

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon dub 25, 2016 12:12
od Kolacok
Na olejovy srub je presne taky 6uhol ako je priemer vymenitelnej nasady standardneho srubovaku, tusim 6mm?

Brzdovy kotuc drzia tusim 2 sruby oproti sebe, ale nie som isty https://www.autodiely-eshop.sk/autodiel ... ?menu=8664 . Jeden z nich moze byt centrovaci trn.


peta, EGR ventil mozes odpojit hned a zistis, ci robi problem. EGR nerobi problem pre naftaky, akurat po cca 100km alebo po 2 startoch rozsvieti oranzove prasiatko na palubovke.
Pri startovani na studeno - teplota paliva je ok? zobrazovana teplota chlad. kvapaliny, potazmo motora? teplota vzduchu od Maf senzora? co ukazuje map senzor? treba pozriet prevadzkove hodnoty pred startom, ci sa nevymykaju normalnu. V urcitej kombinacii to moze sposobovat problem.

Hlučnost motorů MultiJet - zkušenost,rady před koupí

Napsal: pon dub 25, 2016 20:28
od pajk80
Ahoj,
nastává doba vyměnit mé starší Punto MKII za novějšího a silnějšího brášku. Chci něco silnějšího - TJet se v ČR téměř sehnat nedá a tak zbývá MultiJet 96Kw.
Máte někdo zkušenosti, jak je na to s hlučností za jízdy? třeba při srovnání s TJetem nebo StarJetem. Diesela jsem nikdy neměl a vím, že jsou hlučnější ale zas bych nechtěl jo chrochtající auto :-)
Jezdíte někdo s tímto motorem? jaké jsou zkušenosti, spolehlivost, provoz či rada při nákupu...

Co si pročítám dobové recenze, tak vcelku auto chválí včetně motoru až na hlasité chrochtání od 2tis.otáček

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob dub 30, 2016 10:13
od Davids
Jirka píše:Na vaně je torx myslim, že 40 nebo 50, ja jsem na to navařil matku na 17 klíč a mám pokoj.
Jinak kotouč když sundáš kolo tak ten šroubek je jen na přidržení, vše stahnou až diskový šrouby.
Tak olej jsem úspěšně vyměnil bylo to přesně mezi - TORX 45. Co mě překvapilo, že jsem se opřel o motor a ten se lehce houpal, když jsem pod to lehl a potlačil motor viděl jsem jak chodí v tom silembloku, nebo co to je cca o 2 cm. Už mám objednaný náhradní díl, měnil to někdo půjde to když pod to lehnu? Nebo spíše servis?
PS: nebral jsem to s autokelly :-D

http://www.autokelly.cz/Product/FB-3227 ... 3;35554212

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob dub 30, 2016 19:51
od tkupilik
ten spodni silentblok jsou tri srouby, pokud to mas jak zvednout, tak je to prace na pet minut :) motor drzi na tech krajnich, tenhle je jen aby se to nehejbalo dopredu/dozadu, muzes ho dat pryc a nic na tebe nespadne...

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát lis 04, 2016 21:15
od Davids
Zdravím, mám dotaz nebo spíš prosbu. Nevíte o někom kdo by mi vyměnil rozvody na 1,3mjet 66kw. Známý mi to slíbil, tak jsem si koupil rozvodovou sadu, ale pak přišel s tím, že nemá upevňovací sadu pro tento motor. To samé mi řekli i další a dokonce i borec co spravuje 20 let naftové fiaty. Už jsem zoufalý ve fiatu by mně poslali do prd*le, protože nemám jejich sadu. Nevíte o někom nejlépe z moravy, kdo by to uměl udělat??? díky.

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte lis 29, 2016 15:40
od Kolacok
Skus sa predsalen spytat v autorizaku, ci to spravia. Ze na to nechces zaruku. Totiz oni davaju na pracu zaruku a ked su neorigo diely, za to nechcu brat zodpovednost.

Ja som uz tak bol menit prevodovy olej, som myslel, ze to spravim sam, ale zial neslo to, tak som ich poprosil, ci to urobia a urobili.
Vyfakturuju akurat pracu a pripadne este podpises "reverz", ze je to bez zaruky.