Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Ok, dakujem.
Koncom tý?dna urobime test... naleje sa do prevodovky nejaky koncentrat ako reklamuju v TV Shopoch po ktorom ztichne motor a neklepe tolko..
Vraj to maju odsku?ane na starých "?umkách" a po tom prevodovka "ztichla"

Ak ztíchne aj moja (aspon trochu) tak je tam problem..

Potom dam vediet ako som dopadol.
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

E?te jedna otázka....

Aké su volnobe?ne otáčky tohoto motora?
Normalne mam 800-900ot...

Ked je zima tak ne? sa zohreje motor ich dr?í cca na 1000-1200ot...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Otacky mas ok, presne take ma i moj.

K EGR - zaslepil som vysuvaci hrot aktuatora, aby neliezol von a skusal som nahodit odpory na konektor od EGR do RJ, coby oblb pre RJ, ze tam nejaka cievka napojena je.
Hodnoty 8.2ohm a 56ohm nespravili nic, zlty motor si nadalej svieti.
Teraz som zapojil naspat cievku EGR s tym, ze je to stale zaslepene a nemoze sa vysuvat, zatial to svieti, ale mozno prestane (chvilu trva, kym sa chyba zrusi). Budem skusat aj ine odpory, ci to pomoze ako oblb a mam dojem, ze by tam bolo treba prihodit cievocku s indukciou podobnou ceivke aktuatora. Ak nepomoze ani to, uz je dovodom chyby len to porovnavanie vstupu a vystupu na sondach a tam pomoze len uprava RJ...

Rozmyslam nad kupou OBD 2 kablu, na ebay to ide po 20dolarov, aby som mohol aspon mazat chyby z RJ.

Po zaslepeni EGR motor ide lepsie za plynom, ale sprava sa to divne - napr. vcera pri rozbehu na 2ke az k 4200ot. motor zacal zrazu rychlejsie tahat od cca 3300, neskor to uz nespravilo. Taktiez raz zrychluje rychlejsie, inokedy pomalsie...
Tiez je divna spotreba a mam dojem, ze sa motor zbytocne prelieva naftou, alebo co to je za jav. Asi to bude kvoli chybe z RJ, ze sa to sprava zvlastne.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Tak ty tvoje pokusy s EGR jsou uplně k ničemu, jedině předělat soft.
Jednotka pozná nefunkční EGR zvý?enou hodnotou na váze vzduchu a na lambda sondě ve výfuku, prostě jiná cesta jak odpojit EGR ne? softem neexistuje.
Jinak jestli najde? někoho kdo ti to udělá tak dej vědět, oslovil jsem ji? několik tuningových firem a zatim si s tím nikdo neví rady,bohu?el řídící jednotka Magnetti Marelli.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Volal som do Cobra tuningu, sidlia v BA.
Vraj robia odpojenie EGR aj na 1.3 JTD, cena je 265Eur s tym, ze v tejto cene je zadarmo uz aj nacipovanie RJ, kedze EGR odstranuju tiez aj v RJ aj mechanicky, davaju to takto dokopy.
Samotny ciptuning stoji tiez 265Eur.

Este chcem raz volat ohladom detailov, ako sa zvysi vykon (niektore firmy udavaju zo 75 na 95k) a resp. ak by sa cipovalo na spotrebu, kolko zide dole.
Mne by sa oplatilo znizit spotrebu aspon o 0,3L/100, vtedy by sa mi cena cipu vratila o 2,5 roka. Kazda 1desatina robi u mna pri aktualnom najazde a cene nafty asi 34Eur/rok.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
tirosk
Návštěvník
Příspěvky: 66
Registrován: sob říj 25, 2008 12:25
Bydliště: Pre?ov, SR

Příspěvek od tirosk »

Dnes sa mi rozsvietila zlta kontrolka motora.
Otvoril som kapotu a z poistkovej skrine som pocul take cvakanie z poistky alebo nejakeho cerveneho vecsieho relatka z č. 15 . Kes som ho vybral cvakanie prestalo a ked som ho zalozil cvakalo dalej a az po hodne chvili stichlo.
Taktiez som pocul aj cvakanie niekde spod vzduchoveho filtra.- Neviete co by to mohlo byt? Skusil som odpojit baterku ci sa to nejako nevynuluje no nepomohlo. Auto ide inak normalne.
Rano ho odnesiem tak ci tak do servisu.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16v 75k Dynamic, čierna met. , 5dv., rok vyroby 2007
tirosk
Návštěvník
Příspěvky: 66
Registrován: sob říj 25, 2008 12:25
Bydliště: Pre?ov, SR

Příspěvek od tirosk »

Stale nevedia co to je no po nastartovani starter stale spina rele v poistkovej skrini.
Auto je v servise a musim cakat do pondelka aby potvrdili ci je v prdeli riadica jednotka / 870?/ alebo BSI - Body computer / 480? /.

Neviem ci to nemohol sposobit chiptunning - RaceChip

http://www.racechip.de/racechip-chiptun ... 655-r.html

Mal som ho asi tri tyzdne. MOhol to ten chip spôsobit? Nemate s tym niekto skusenost?. Ta kontrolka motora mi zacala svietit pocas normalnej jazdy.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16v 75k Dynamic, čierna met. , 5dv., rok vyroby 2007
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Ako si dopadol?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
tirosk
Návštěvník
Příspěvky: 66
Registrován: sob říj 25, 2008 12:25
Bydliště: Pre?ov, SR

Příspěvek od tirosk »

Lipi píše:Ako si dopadol?

Tak po asi dvojdnovom testovani zistili ze mam " pokazenu riadiacu jednotku" ktoru vraj treba vymenit za asi 1000?. Za diagnostiku a vynulovanie chyb zapytali 68 ? s tym ze chybu sa im nepodarilo odstranit a nic okrem vymeny jednotky nepomoze. To som odmietol a vzal som si auto na ktorom vynulovali hlasenie chyb. Siel som za chalanom ktory robi do aut a dal si spravit diagnostiku. Vysledok - autu nic nie je, riadiaca jednotka nevykazuje ziadne chyby. Auto jazdi v poriadku ziadna kontrolka nesvieti. -
No v tom fiate ma riadne vystrasili a skoro som vyvalil 1000? a vymenil suciastku ktorej noc nebolo. Odbornici. Do servisu v Presove uz nepojdem. Za hodinu si pytaju 32? a Kosiciach len 23?.

Chybu sposobil pravdepodobne ten chip ktory zblbol riadiacu jednotku k comu sa priklonil aj ten chalan co auto testoval s tym ze fiaty su na rozdiel od vecsiny aut na taketo pridavne zariadenia citlivejsie a ak chiptuning tak upravou softveru priamo v jednotke.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16v 75k Dynamic, čierna met. , 5dv., rok vyroby 2007
Egoone
kolemjdoucí
Příspěvky: 18
Registrován: ned úno 27, 2011 13:13
Bydliště: Nitra

Příspěvek od Egoone »

Ahojte, mam taky problem, ze ked auto idem nastartovat za studena, tak v momente nastartovania vyjde z vyfuku zapachajuci biely dym. Ani pocas naslednej jazdy ani pri starte ked je uz motor zohriaty tak to uz nerobi. Predpokladam, ze tento jav nie je normalny, a ze tam niekde ostava zbytkova nafta asi ale to je len nazor lajika :)... Co by som mal prosim Vas skontrolovat/vymenit ? Dakujem
GP 1.3 MultiJet 75PS Dynamic 5dv. Blu Suggestivo
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

biely dym? nesposobuje to nahodou voda?
Nemizne ti?
Olej je čisty?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Egoone
kolemjdoucí
Příspěvky: 18
Registrován: ned úno 27, 2011 13:13
Bydliště: Nitra

Příspěvek od Egoone »

vodu som dolieval pred mesiacom a ked som to bol teraz pozriet tak je tam zhruba tolko isto... olej bol meneny vo februari, tak by s nim nemalo byt este nic
GP 1.3 MultiJet 75PS Dynamic 5dv. Blu Suggestivo
kayo
kolemjdoucí
Příspěvky: 18
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:48

Příspěvek od kayo »

To iste urobi obcas aj mne, myslim ze to sposobuju caste kratke jazdy hlavne v meste. Neviem presne, ale tusim to sposobuje ako si spominal zbytkova nafta. Mne to zvykne robit najma ked dlhsie jazdim kratke jazdy okolo 15min a menej.
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Má 90k verzia 1.3MJTD ?krtiacu klapku?
Alebo presnej?ie čo je to na prsiach sania na konci namontovane (pripomína mi to klapku)
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
kayo
kolemjdoucí
Příspěvky: 18
Registrován: stř kvě 11, 2011 9:48

Příspěvek od kayo »

Je to skrtiaca klapka. 75k verzia ma cerpadlo CP1 so snimacom tlaku a ventilom na prepustanie prebytocneho paliva spat do nadrze. 90k verzia ma cerpadlo CP3 skrtene na vstupe.
Grande Punto 1.3MultiJet 90CV 6-speed
Odpovědět