Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

To me napadlo ciste nahodne na ok-neony.cz..ale pozor je to bez homologace..nikdy vsak nebyl zadny problem az na to,ze uz mi 2x ukradli jen jedno..Nenechavi smejdi..Stoji obe asi 750 kc :wink: a nastesti se necha dokoupit jednotlive..
1.3jtd 74kw 25O N.m
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Zdravim Fiatakov
Vyskytol sa mi novy problem.

Zacala svietit kontrolka motora a pri napojeni na examiner to vyhlasilo chybu EGR.
EGR je vraj chybny elektricky, tzn. cistenie mu nepomoze.
Cena repasovaneho je vraj 120?, novy v MO stoji 202?, z VO je za cca 160?.

Chcem sa spytat, kto si ho daval zaslepit a kde, pretoze vo Fiat servise mi to odmietli odstranit s tym, ze je to zasah do motora.

Zaujimave je, ako sa auto sprava, ked je EGR chybny. Par dni, nez to zacalo svietit mal motor asi 2-3x dlhsiu odozvu na plyn ako predtym, avsak ked to uz svieti a teda vypadlo, motor slape lepsie nez vobec predtym. Ma lepsi tah do kopca a lahsie ide do otacok.
Vykon a spotreba ostala rovnaka, povedal by som, ze mozno aj lepsia pri vyssom zatazeni.
Tym padom by som ho najradsej celkom vysadil, kedze auto slape bez neho lepsie :) Emisiami to myslim prejde aj bez neho, pretoze na EK boli hlboko pod povolenou hranicou.

Nadovazok ma v servise potesili tym, ze nieco v motore divne cvaka, a ze to mozu byt rozvody. Vymena vraj 500-600? :?

Dakujem za odpovede.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Co se týká toho zaslepení EGR taky bych to rád udělal.
Copak mechanicky zaslepit průchod spalin do sání není problém, hor?í to je ?e to zaznamená elektronika motoru , vyhodí chybu a později po?le motor do nouzáku.
Tak?e jedině upravit Soft a potom mechanicky zaslepit, ale zatim jsem neobjevil nikoho kdo by to udělal proto?e to má řídící jednotku Magnetti Marelli.
A co se týká toho řetězu, kolik má? najeto? jak často mění? olej?
Já jsem se na to ptal přímo ?kolitele fiatu a bylo mi řečeno ?e předčasnou výměnu řetězu způsobuje dlouhá výměna oleje a doporučil měnit po 15tis. km.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Naco je potom doporucena vymena po 30tis.km? pre tych, co jazdia 400-600km bez zastavenia?

Olej bol meneny po 30, 30, 21, 23tis.km, na tych +-20 som to skratil uz ja, lebo mam denne min. 2-3 studene starty.

Zatial mam teda 104tis.km, co si nemyslim, ze by mal hrkat, ale bohvie ako sa k tomu spraval predchadzajuci majitel.

Chybova kontrolka mi na druhy den prestala svietit, tak to mozno bol kontakt. Z niektorych kablovych zvazkov v motore zlieza dole paska, tak mozno nieco zacina korodovat. Planujem to poprelepovat s novou.
Ale kazdopadne chcem dat EGR prec, z toho motora mam dojem, ze ma o 10k viac, ked nefunguje 8)
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

U? jsem zkou?el ohledně toho zaslepení kontaktovat několik tuningových firem a nikomu se do toho moc nechce ?e to je zatim krok do neznáma.
Konkrétně Bitpower těm mám je?tě zavolat a Xtuning ti zatím vyvíjej softwer na odpojení toho EGR na tomhle motoru, je?tě to nikdo nechtěl.
Tam je problém ten, ?e to má řídící jednotku Magnetti Marelli a ne Bosch.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Neslo by to riesit nejakym inym sposobom ako cez RJ? Napr. zavedenim falosneho signalu zo snimaca.
Potom by ho stacilo len mechanicky zaslepit.
Myslim, ze vhodna hodnota je ta, ked je uzavrety EGR. Resp. moze vzniknut taky problem, ze pri urcitych otackach, ked sa ocakava otvoreny EGR, bude vypisovat chybu alebo bude chyba trvale.

"Vyssi vykon", ktory podava motor je dosiahnuty asi len tym, ze nastava dokonalejsie spalovanie vdaka vyssej hodnote obsahu kyslika v nasavanom vzduchu, kedze sa nemiesa so spalinami.

Predpokladam, ze ten EGR ventil je na vystupe len nejaky typ potenciometra, ze to nie je nejaky aktivny clen, ci nejaky operak.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Ten EGR snímá svoji polohu otevření a jednotka pozná na kolik je otevřenej,kdy? to mechanicky zaslepí? tak to jednotka pozná na váze vzduchu vět?ím průtokem a taky to pozná na lambda sondě ve výfuku.
Jinak jsem psal do Powertecu a taky to zatím neumějí odpojit.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Nebudem zakladat novu temu tak to vlo?ím sem...

Mam 1,3MJT (66kW) verziu s 6-kvaltom...

Pí?ete tu o ECO jazde okolo 4-4,5L...
Ale ked sa sna?ím aj o eco jazdu tak sa nedostanem pod 5,1L/100km.. (podla PC) ..real 5,2-5,5-5,8L..
Jazdim denne 85km z toho asi 50km dialnice pri rýchlosti 110-120km/h ..20km mimo mesto tak okolo 90-100km/h a tých zvi?ných 15km mesto bez kolon...
V aute okrem mna a spolujazdca neni ?iadný naklad..
Je to moje prve 1,3MJTD.. tak to neviem porovna?...

Auto sa mi zda ?e taha dobre..
Akurat ho mam u mechanika ktorý meni spojku a hovoril ?e motor bol zatečený celý od EGR ventilu..

Tak keby bol nejaky typ čo skontorlova? prečo mam taku spotrebu...
Olej je novy.. meni sa spojka komplet s lo?iskom + nova naplň do prevodovky.
EGR ventil skusi prečisti?... pal.filter je meneni podla servisneho intervalu as niekedy nedavno...

A jedna u?itočna info pre mna...
Kedy preradujete u akých otáčiek?
A ake su minimalne otáčky vzhladom na 6-ty prevodovy stupeň...?

Info: pneu mam 15" seriovo predpísane..
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Odpojil som kabel od EGR a stalo sa ... velke h. Je mozne, ze lahko klesla spotreba, asi RJ neprelieva motor, ale to je len subjektivny dojem pocas jazdy.
EGR je riadeny predpokladam elektromagneticky, lebo k nemu nejdu ziadne hadicky.
Kontrolka motora zacala svietit az pri druhom nastartovani, pri prvom RJ nezistila nic.
Jazdne vlastnosti sa nezmenili, motor reaguje tak isto spomalene na plyn ako predtym. Asi je ten ventil zaseknuty v nejakej polohe, preto mi raz aj vypisal chybu. Ale ak by bol skutocne zaseknuty a RJ nehlasi chybu, tak by to znamenalo, ze je mozne EGR nahradit len nejakou fixnou hodnotou.

Idem to skusit vycistit, pripadne rovno zaslepit, co sa stane.

Lipi, ja mam 5kvalt. To je cca rovnake po 4ty stupen.
Pri studenom motore radim do 2000ot, pri plne zohriatom okolo 2400-2800, semtam ho vytocim na 4000, aby ho prefuklo. Ked predbieham, radim zvycajne do 3000-3500ot.
Spotrebu som mal naposledy 4,2/100 s priem.r. 82kmh trasu KE/BA dolnou cestou a 5,3/100 hornou s p.r. 94kmh. Nieco take by si mal tiez dosiahnut, kedze 1.3 motory maju rovnaku pisanu spotrebu.
Palubak a real je +-0,1 presny, tankujem vzdy plnu/prazdnu.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Egoone
kolemjdoucí
Příspěvky: 18
Registrován: ned úno 27, 2011 13:13
Bydliště: Nitra

Příspěvek od Egoone »

Lipi píše:Nebudem zakladat novu temu tak to vlo?ím sem...
Pí?ete tu o ECO jazde okolo 4-4,5L...
Ale ked sa sna?ím aj o eco jazdu tak sa nedostanem pod 5,1L/100km.. (podla PC) ..real 5,2-5,5-5,8L..
Jazdim denne 85km z toho asi 50km dialnice pri rýchlosti 110-120km/h ..20km mimo mesto tak okolo 90-100km/h a tých zvi?ných 15km mesto bez kolon...
V aute okrem mna a spolujazdca neni ?iadný naklad..
Je to moje prve 1,3MJTD.. tak to neviem porovna?...
Tiez, mam podobny "problem" ... precital som snad cely topic so spotrebou a ked som porovnaval tie spotreby s mojou tak mi to vobec neslo do hlavy(hlavne tie spotreby do 4,5l/100km) ... Mam 5-kvalt. a snazim sa jazdit najjemnejsie co to da, radim od 1800-2000ot. nechodim nad 90km/h (ja viem :D ale som student a vyhadzovat peniaze na phm moc nechcem), chodim denne tak 40 km trasu (70% mimo mesta, 30% mesto) , vecsinou chodim sam, nenalozeny a mam priemernu 5,2l ... ked preradujem az po 2500ot. tak priemerna stupla na 5,7l/100km... myslel som si, ze to je zimou, ale teraz je uz vonku pomerne teplo spotreba sa vobec nepohla smerom nadol... mal by som to brat ako nieco znepokojive a behnut s tym za nejakym mechanikom, popripade do servisu? alebo to je vsetko v norme? Dakujem

Ps: auto som kupoval ako 2rocne s najazdenymi 62 tisic. km (som s snim uplne spokojny len tu spotrebu som cakal tak o 0,5l/100km nizsiu)
GP 1.3 MultiJet 75PS Dynamic 5dv. Blu Suggestivo
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

Panove nechci vam to tady hatit ale myslim ze to moc resite. Ja mam sice 1,2 benzin a zere mi to v posledni dobe cca 7,2l. Autu davam v posledni dobe napit dali se tomu tak rikat vzhledem k obsahu motoru a neresim to. Loni cestou na sraz nebo zpet ted nevim ktera trasa to byla jsem se dostal na 5,5l a to jsme tomu chvilkama taky "davali" a v pohode. Ja nevim resit spotrebu o 0,5l mi prijde zbytecne. Ja bych byl spokojen s tim co mate uz tak je ta spotreba hodne slusna. Neberte mne nijak zle jen jsem chtel rict svuj nazor. 8)
Obrázek
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Tak já dojí?dím denně do práce 17km jedna cesta.
Nijak to neře?im, sna?im se dr?et otáčky kdy? přeřadím aby nepadly pod 1800ot.min., ní? to stejně netahá a připadá mi ?e se v ni??ích otáčkách motor trápí.
Jinak na tuhle couračku přes vesnice mám spotřebu 5,4 a to se chci svést a neře?im kolik to bere.
Kdy? jedu někam dál třeba takovejch 50km po hlavních a ne po ?oustkách tak suveréně pod 5litrů.
V zimě dálnice 4 dospělí , cesta z domů do Plzně a zpět za 5,2 a to po dálnici jsme ne?li pod 140.
Jinak osobní rekord co se týká spotřeby jsem měl při jízdě do Kolína po hlavní silnici v koloně kde se nedalo jet více ne? 90km/hod 3,8 litru.
Jinak není problém jet taky za 6, kdy? pojedu podlahu.
Ale myslim si ?e velký podíl na takové spotřebě má chip který mám ve voze u? od najetých 10tis.km.
Velký vliv na spotřebu taky má vzduchový filtr, já ho dávám ka?dý rok , tak po najetých 15tis.km,naftový dávám po 30tis.km,olej měním se vzduchovým filtrem.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Lipi napsal:

Obrázek
Obrázek
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Tie rozovody ta?ko poveda?... , vraj vymenou oleja by to malo sa aspon nejako zlep?it...ale nič.
Tak isto ide ten zvuk z dola od noh... a ta?ko dedukovat či z lava alebo s prava....

Auto ma teraz len 125.000km... tak tam tie rozvody nejako vylučuju..

Len jeden znami čo robil volakedy mechanika teraz u? len jazdy kamionom... tak hovoril ?e to bude asi prevodovka..
Lebo ak vyradim a idem zotrvačnostou na neutral tak je to počut tie? len slabo a preru?ovane s cca 3sekundovýma intervalma...

A pri tom su otačky na volnobehu.. a na mieste ked auto stoji a je na volnobehu tak to nepočut...

Tak isto ked vypu?tali olej tak vraj ho tam bolo 1.8litra... ale nebol ani ?pinavy ani bordel v nom...

Mo?e to byt prevodovka.. ? ..stalo sa to u? nekomu na 6kvalte?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Copak mo?ný je v?echno,ale takhle na dálku to nelze určit, bohu?el.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Odpovědět