Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

pokazena dvojhmota
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Dát na diag. a podivat na dávky vstřikovačů.
Kolik máš najeto?
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

byl jsem na diagnostice v mares-auto u Chrudimi...je to vrakoviště pro alfy a fiaty, solidní přístup koupil jsem tam narazník a nechal udělat diagnostiku, našlo to chyby

zkrat na brzdě
voda v palivovém filtru
zkrat u žhavící svíčky

po vymazání OK
Když to bylo napíchlé na nic nepřišli...zkoušeli jsme regulaci na turbu chodí jak má. Po cestě na dálnici jsem místy musel podřazovat na dálnici na čtverku a to mám šestikvalt motor netáhne a třepe se...říkali, že by mohlo být něco se vstřikováním, ale mám najeto 70 000 km což mi příjde málo...ještě se podivovali tomu, že na diagnostice byla nula u "korekce paliva" na všech čtyřech válcích...no skončili jsme tak, že by na to potřebovali čas, který opravdu neměli v pátek v 16 hodin :-) Problém vidím v tom, že jsem z Kopřivnice a nevím o nikom na Ostravsku kdo by mi to mohl prohlédnout do fiatu nechci ti by mi vyměnili polovinu motoru než by na něco přišli...Nevíte někdo o někom, kdo by mi zjistil 100% co je na mém puntu špatně? díky.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Ještě mě napadá jedna věc, mohl by to dělat EGR ventil.
Těm projevům jak píšeš by to odpovídalo.
Když je přicpaný a nechodí lehce tak zůstane přiotevřený a pak si motor vlastně přisává moc spalin do sání a ten motor jde takhle blbě.
Jedině EGR vyndat a vyčistit.
Nebo ho nechat sowtem odpojit a pak ho zaslepit a máš pokoj, takhle jsem to řešil já a mám pokoj.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

EGR by mělo být v pořádku na diagnostice chodilo...ikdyž mi bylo divné, že byl pootevřený na nějakých 7 % už při volnoběhu. Jirko prosím tě mohl by jsi mi napsat, nebo nejlépe poslat odkaz na kabel a správný ekuscan co potřebuju na svoje grandéčko...prostě vše co k diagnostice potřebuju PS: notebook mám :-)
Snoopy
Návštěvník
Příspěvky: 141
Registrován: pát kvě 01, 2009 23:59

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Snoopy »

Ahoj, po nastartovaní mi bliká kontrolka žhavení. Klasika minutu pak zhasne, podle manualu chyba někde v systemu žhavení. Žhavičky mám původní takže asi umíraj. Ale normalně nastartuju v pohodě žádná změna. Jen to trva tuhle zimu o něco dýl ,jak když doděláva baterka. Chci se zeptat jakej je přístup a na jak dlouho to tak je? Zda mam čekat nějaký komplikace. Proto všem kdo už měnili poděkuju za odpověď ;)
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

Snoopy píše:Ahoj, po nastartovaní mi bliká kontrolka žhavení. Klasika minutu pak zhasne, podle manualu chyba někde v systemu žhavení. Žhavičky mám původní takže asi umíraj. Ale normalně nastartuju v pohodě žádná změna. Jen to trva tuhle zimu o něco dýl ,jak když doděláva baterka. Chci se zeptat jakej je přístup a na jak dlouho to tak je? Zda mam čekat nějaký komplikace. Proto všem kdo už měnili poděkuju za odpověď ;)
To ti iba jeden zatial nejde ale mame doma punto 1.9jtd a tam nejdu 3 a este nastartuje ale problem je v to. Ze nejdu povolit :-/ a jeden sa uz odtrhol.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Nenechávat dlouho, ten žhavič co nejde se postupně zapíká.
A hlavně měnit na teplém motoru, popřípadě ohřát okolí svíčky horkovzduškou.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Snoopy
Návštěvník
Příspěvky: 141
Registrován: pát kvě 01, 2009 23:59

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Snoopy »

Jo snažím se s tím nejezdit v sobotu jdeme na věc, tak to se snad nic nestane. Jakej je Jirko pristup pohoda nebo to je na rozborku? Nevim na co se psychicky připravit ;) objednal jsem NGK tak to snad je dobra volba.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Sundat ten kryt co je v něm filtr sání a pak to uvidíš, je to pěkně ze předu vidět.
Hlavně opatrně povolovat aby se neutrhla , když nepůjde tak ohřát a pěkně pomalu povolovat a zase utahovat až půjde lehko ven.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Snoopy
Návštěvník
Příspěvky: 141
Registrován: pát kvě 01, 2009 23:59

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Snoopy »

Tak žhavičky jsou vyměněný. Jedna byla v hajzlu, odzkoušeno přes baterku. Ven šli v poho za 10 min cely hotovo, kontrolka už nebliká :wink: Výměněny všechny za NGK a jede se dál.
Uživatelský avatar
Werbatiim
kolemjdoucí
Příspěvky: 20
Registrován: pát zář 20, 2013 4:28
Bydliště: Dolní Lhota (Ostrava)

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Werbatiim »

Zdravíčko.
Máme doma GP 1,3 JTD 66kw a je to celkem potvora. Autu se rozsvítila kontrolka motoru, zajel jsem na diagnostiku a vyhodilo mi to takové to chyby (níže tagy diagnostiky). Dále to auto strašně cuká, nejvíc na trojku ale cuká i na dvojku a čtyřku. Na trojku ale cuká hodně řekl bych tak od 2500 otáček a výš. Jezdí s tím mamka a říkala že jela a auto samo od sebe za jízdy chcíplo. Což je další problém. A nakonec nefunguje stahování oken. Fungovalo ale zničeho nic to přestalo jezdit. Pojistky i motorky jsou dobré chyba je jinde. taky nevím kde. Díky za rady :)

ECU ISO Code: 68 07 08 04 D0
18.3.2015 14:50:15
CONNECTED TO:
Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet 16V
Marelli 8DF CF5/EOBD Diesel Injection (1.3)
--------------------------------------------------------------

Kód ISO: 68 07 08 04 D0
Číslo výkresu FIAT: 51806505
Číslo HW: MJD6F3HW03P
Verze hardwaru: 00
Číslo SW: 3443P570
Verze softwaru: 0070
Číslo homologace: 6F3.P5
Doba provozu (EEPROM): 269577
Doba provozu: 269598
UPOZORNĚNÍ: Neplatný ISO kód vybraného vozidla!

ČTENÍ CHYBOVÝCH KÓDŮ:
1: P0087 - Tlak na vstřikovač
Podrobnosti o chybě:
Doba provozu: 269427 Min
Otáčky motoru: 777 rpm
Teplota vody: 41,96 °C
Napětí baterie: 2,988 V
Napětí vstřikovačů: 6,430 V
Celkové množství nafty: 19,410 mm³/i
Reálný množství vzduchu: 21805,0 mg/i
Teplota nafty: 89,2 °C
Reálný tlak nafty: 324,45 bar
Teoretický tlak nafty: 323,00 bar
Otevření regulátoru tlaku (MPROP): 12,842 %
Regenerace filtru pevných částic (pouze u provedení s DPF):
Ventil odpojení výměníku EGR:

No help available
Chyba je přerušovaná. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
2: U1706 - Síť CAN (NCM - NFR)
Podrobnosti o chybě:
Doba provozu: 269427 Min
Rychlost vozidla: 232,30 km/h
Otáčky motoru: 886 rpm
Teplota vody: 89,20 °C
Napětí baterie: 2,988 V
Poloha akcelerátoru: 9,86 %
Zařazená rychlost:
Celkové množství nafty: 19,410 mm³/i
Reálný množství vzduchu: 4008,0 mg/i
Atmosférický tlak: 6489 mBar
Reálný tlak přeplňování: mBar
Teplota nafty: °C
Stav brzdového pedálu:
Kontakt brzda 2:
Pedál spojky:
Teplota vzduchu (M.A.F): 89,80 °C
Regenerace filtru pevných částic (pouze u provedení s DPF):
Ventil odpojení výměníku EGR:

Error in communication between engine control unit and ABS/VDC brake system control unit. Check CAN lines.
Chyba je přerušovaná. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
3: P0110 - Snímač teploty vzduchu (měřič)
Podrobnosti o chybě:
Doba provozu: 269427 Min
Otáčky motoru: 725 rpm
Teplota vody: 89,20 °C
Napětí baterie: 2,988 V
Napětí vstřikovačů: V
Celkové množství nafty: 19,410 mm³/i
Reálný množství vzduchu: 3045,0 mg/i
Atmosférický tlak: 6489 mBar
Reálný tlak přeplňování: 4098 mBar
Naměřená poloha turbokompresoru: -32,774 mm
Naměřená poloha EGR: 12,842 mm
Otevření elektro ventilu škrticí klapky: %
Teplota vzduchu (turbo): 88,60 °C
Teplota vzduchu (M.A.F): 89,22 °C
Ovládaní svíček: %
Regenerace filtru pevných částic (pouze u provedení s DPF):
Ventil odpojení výměníku EGR:

Intake air temperature circuit malfunction
Chyba je přerušovaná. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.

MAŽU ULOŽENÉ CHYBY...

ČTENÍ CHYBOVÝCH KÓDŮ:
Žádné chyby
Fiat Grande Punto 1.9 JTD
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Když pročítám ty hodnoty tak buďto tam máš chybu někde v elektrice nebo ti píše bludy diag.
Třeba to napětí baterie.
Jinak to cukání může dělat nafta, podle té první chyby, buďto není tlak v liště, nebo propouští vstřikovač do přepadu, regulátor tlaku, nebo je taky špatný vstřikovač po elektrické stránce.
Jinak podle doby provozu to auto má skoro 250tis. km a tam už se může porouchat cokoliv, hlavně dost drahých součástek.
Jinak tě upozorňuju než se ti v tom někdo bude hrabat zkus nějaký diesel servis, vyjde tě to daleko levněji než pokus omyl.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Uživatelský avatar
Werbatiim
kolemjdoucí
Příspěvky: 20
Registrován: pát zář 20, 2013 4:28
Bydliště: Dolní Lhota (Ostrava)

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Werbatiim »

Jako v elektronice je problém na 100% už tím že nefungují ty okna a někdy zas jo a tak dále.... Ale vstřikovače právě vypadaly že jsou vpohodě... a ještě by mě zajímalo co může být to čidlo teploty vzduchu? zvažoval jsem váhu vzduchu ale to je asi blbost protože to jede normálně. A nevím co myslíš tou naftou na žádnou břečku to nejezdí a cuká to odjakživa to auto máme doma...

ČTENÍ PARAMETRŮ:
Tachometr: 146834,5 km
Tachometr poslední zápis: 0,0 km
Reálný množství vzduchu: 278,0 mg/i
Teoretické množství vzduchu: 161,5 mg/i
Atmosférický tlak: 993 mBar
Reálný tlak přeplňování: 1002 mBar
Teoretický tlak přeplňování: 1008 mBar
Otevření ventilu EGR: 2,00 %
Korekce paliva 1. vál.: -0,41 mm³/i
Korekce paliva 2. vál.: 0,46 mm³/i
Korekce paliva 3. vál.: 0,04 mm³/i
Korekce paliva 4. vál.: -0,10 mm³/i

ČTENÍ PARAMETRŮ:
Tachometr poslední zápis: 0,0 km
Teplota vzduchu (M.A.F): 44,0 °C
Teplota vzduchu (turbo): 50,5 °C
Korekce paliva 1. vál.: -0,30 mm³/i
Korekce paliva 2. vál.: 0,50 mm³/i
Korekce paliva 3. vál.: 0,06 mm³/i
Korekce paliva 4. vál.: -0,26 mm³/i
Indikátor vyjetí oleje: 0,000 %
Počet post. 'Výměna oleje': 9
Fiat Grande Punto 1.9 JTD
Uživatelský avatar
Sibstr
Štamgast
Příspěvky: 203
Registrován: stř zář 10, 2014 23:23
Bydliště: PRG

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Sibstr »

A to máte od nového nebo z bazaru? Nejsem žádný odborník, ale když kouknu na údaj Doba provozu: 269598 a Tachometr: 146834,5 km a porovnám to s tím co jsem viděl u svého auta, ta mi vychází, že to máte o cca 100 kkm stočený. A při takovém nájezdu se může pokazit už docela dost věcí, ono jako víc údajů z té diagnostiky je podivných, ale jak říkám, nejsem odborník, jen poučený laik.
Grande Punto 1.2 Dynamic 3D
Obrázek
Odpovědět