Hry a soutěže
Napsal: úte led 15, 2008 13:56
U? tu hru máte doma? Zpráva:
V sekci her dnes přiná?íme letmý pohled na dlouho očekávanou počítačovou hru roku - simulátor rómské komunity ROM CITY.
Tato hra se v?ak od ostatních podobných her li?í, v dosavadních simulátorech ?lo toti? v?dy o to, jak s malým mno?stvím základního
kapitálu neustále něco produkovat, kupovat a vymý?let a jak z jednoduchých věcí poskládat co nejslo?itěj?í fungující a
prosperující systém, například město, stát, kontinent, planetu.
ROM CITY pracuje na úplně opačném principu, na začátku hry máte slo?itý a více méně prosperující a fungující systém a va?ím úkolem je
za pomocí malé skupinky postaviček "gipsáčků" jej co nejrychleji rozlo?it a sociálně zhroutit. Za celou hru nic neprodukujete, nevytváříte a nemusíte ani příli? přemý?let.
Samozřejmě, nic není tak jednoduché, jak se na první pohled mů?e zdát, i vámi ovládané figurky mají ve hře spoustu nepřátel - např.
pracovní úřady, policajty, kriminály, potulující se skupiny opilých skinheadů..., kteří se jim v?emo?ně sna?í házet klacky pod nohy.
Hra je celkem levná, proto?e mnoho peněz při vývoji se u?etřilo na programování - nebo? autorům ?lo o skutečný simulátor, tak?e
se nemuselo věnovat příli? mnoho práce programování inteligence a to ani u gipsáčků, ani u jejich protivníků, jeliko? úředníci, policajti a
skinheadi rovně? ničím takovým neoplývají. K základním povelům "krok", "vlevo-vpravo v bok" a "zvedni" se gipsíkům pouze přidaly povely
"ukradni", "píchni no?em", "vymluv se", "rozmno? se" a "zavolej bráchu".
Hra má bohu?el celkem jednotvárný průběh a vlastnosti jednotlivých postaviček jsou ji? od počátku dány tak, ?e gipsáčci nemohou prohrát,
co? tro?ku kazí dojem hratelnosti, ale jak jsem ji? vzpomněl, autorům ?lo předev?ím o napodobení skutečnosti. Hra má u? od začátku
zabudované a spu?těné reálné simulace, tak?e i přesto?e např. policisté, úředníci a politici jsou silní nepřátelé, nemohou gipsíčkům nic udělat, proto?e kdy? u? to vypadá, ?e proti nim zakročí, nebo nedejbo?e nebohé postavičky za?enou do práce, gipsíkovi se u pusy objeví bublina s textem "rasista!" a nepřítel se stáhne do ústraní, proto?e jinak ho světe div se, napadnou vlastní spoluhráči a zavřou ho do kriminálu.
Slabinou hry jsou dialogy. Je to v?ak jen proto, ?e se autoři sna?ili přiblí?it realitě. Poslouchat pořád do kola "tý dilino" nebo "naval cigáro!" , popřípadě"móre kokot" se velmi rychle omrzí a bohu?el to nejde vypnout, proto?e jinak by spolu gipsíci nemohli dále komunikovat.
Přesto?e, jak jsem ji? prozradil, gypsík nemů?e prohrát, lze hru urychlit, a? nemusíte hrát zbytečně dlouho. Proto vám poradím několik triků, které kdy? se naučíte, budou va?i gipsáčci daleko efektivněj?í:
Pokud vám dojdou ukradené peníze, dojděte si na sociálku. Cestou dávejte pozor, abyste se obloukem vyhnuli pracovnímu úřadu, proto?e
u? jen pomy?lení na práci by vzalo va?í figurce ve?kerou vitalitu. Jestli?e na sociálce začnou tvrdit, ?e vá? gipsáček nemá na nic nárok, jděte do menu "dialogy" a vyberte polo?ku "vyhro?ovat" a pak "móre ty svině, póčkej, a? pude? domů, si na tebe počíháme ty ***o" a tuto polo?ku opakujte tolikrát, ne? vám bude sociální dávka vyplacená.
Při dal?í náv?těvě stejného gipsáčka u? dostanete dávku automaticky.
Přístup ostatních gipsáčků k dávkám zjednodu?íte tím, ?e si toho, který má ji? na dávky nárok budete brát s sebou a budete chodit ve vět?ích skupinách.
Dal?í trik: Jakmile obdr?íte vyplacenou dávku, ukradněte úřednici peně?enku. Rychle skočte do menu "dialogy", vyberte "vyhro?ovat" a stiskněte "jesli pípne? ty kůrvo, tak si to s tebou vy?idíme, móre".
Občas se stane, ?e to nestihnete stisknout v limitu a úřednice zavolá policajty. Nikam s gipsáčky neutíkejte, počkejte a? se objeví policajti a nechte se zkontrolovat. Kdy? cizí peně?enku najdou, skočte opět do menu "dialogy", nyní zvolte "předstírat údiv" a stiskněte "to ta paní mi dala do kápsy. To je rasismus, my nekrádem". Policajti sice vrátí peně?enku, ale nic gipsáčkům neudělají a mů?ete to pří?tě zkusit znovu.
Kdy? budete mít gipsáčků asi 30 a? 50, jděte s celou skupinkou k pracovnímu úřadu, skočte do menu "dialogy", pak "skandovat" a mačkejte
dokola "my chceme pracovat". Jakmile dostanou va?i gipsáčci lopaty, kýble a nářadí, rychle utíkejte do sběrny, kde to v?echno prodejte.
Ka?dý gipsáček za to dostane navíc 1 bod ke své inteligenci.
Gipsáčky mno?te co nejrychleji, o peníze se nestarejte, v?dycky jdou někomu ukrást, nebo skočte na sociálku. Jakmile dosáhnete ideálního
stavu, kdy počet gipsáčků vzroste nad mez, kdy jí u? zbytek populace u?ivit nedoká?e, je konec světa a hra končí.
V sekci her dnes přiná?íme letmý pohled na dlouho očekávanou počítačovou hru roku - simulátor rómské komunity ROM CITY.
Tato hra se v?ak od ostatních podobných her li?í, v dosavadních simulátorech ?lo toti? v?dy o to, jak s malým mno?stvím základního
kapitálu neustále něco produkovat, kupovat a vymý?let a jak z jednoduchých věcí poskládat co nejslo?itěj?í fungující a
prosperující systém, například město, stát, kontinent, planetu.
ROM CITY pracuje na úplně opačném principu, na začátku hry máte slo?itý a více méně prosperující a fungující systém a va?ím úkolem je
za pomocí malé skupinky postaviček "gipsáčků" jej co nejrychleji rozlo?it a sociálně zhroutit. Za celou hru nic neprodukujete, nevytváříte a nemusíte ani příli? přemý?let.
Samozřejmě, nic není tak jednoduché, jak se na první pohled mů?e zdát, i vámi ovládané figurky mají ve hře spoustu nepřátel - např.
pracovní úřady, policajty, kriminály, potulující se skupiny opilých skinheadů..., kteří se jim v?emo?ně sna?í házet klacky pod nohy.
Hra je celkem levná, proto?e mnoho peněz při vývoji se u?etřilo na programování - nebo? autorům ?lo o skutečný simulátor, tak?e
se nemuselo věnovat příli? mnoho práce programování inteligence a to ani u gipsáčků, ani u jejich protivníků, jeliko? úředníci, policajti a
skinheadi rovně? ničím takovým neoplývají. K základním povelům "krok", "vlevo-vpravo v bok" a "zvedni" se gipsíkům pouze přidaly povely
"ukradni", "píchni no?em", "vymluv se", "rozmno? se" a "zavolej bráchu".
Hra má bohu?el celkem jednotvárný průběh a vlastnosti jednotlivých postaviček jsou ji? od počátku dány tak, ?e gipsáčci nemohou prohrát,
co? tro?ku kazí dojem hratelnosti, ale jak jsem ji? vzpomněl, autorům ?lo předev?ím o napodobení skutečnosti. Hra má u? od začátku
zabudované a spu?těné reálné simulace, tak?e i přesto?e např. policisté, úředníci a politici jsou silní nepřátelé, nemohou gipsíčkům nic udělat, proto?e kdy? u? to vypadá, ?e proti nim zakročí, nebo nedejbo?e nebohé postavičky za?enou do práce, gipsíkovi se u pusy objeví bublina s textem "rasista!" a nepřítel se stáhne do ústraní, proto?e jinak ho světe div se, napadnou vlastní spoluhráči a zavřou ho do kriminálu.
Slabinou hry jsou dialogy. Je to v?ak jen proto, ?e se autoři sna?ili přiblí?it realitě. Poslouchat pořád do kola "tý dilino" nebo "naval cigáro!" , popřípadě"móre kokot" se velmi rychle omrzí a bohu?el to nejde vypnout, proto?e jinak by spolu gipsíci nemohli dále komunikovat.
Přesto?e, jak jsem ji? prozradil, gypsík nemů?e prohrát, lze hru urychlit, a? nemusíte hrát zbytečně dlouho. Proto vám poradím několik triků, které kdy? se naučíte, budou va?i gipsáčci daleko efektivněj?í:
Pokud vám dojdou ukradené peníze, dojděte si na sociálku. Cestou dávejte pozor, abyste se obloukem vyhnuli pracovnímu úřadu, proto?e
u? jen pomy?lení na práci by vzalo va?í figurce ve?kerou vitalitu. Jestli?e na sociálce začnou tvrdit, ?e vá? gipsáček nemá na nic nárok, jděte do menu "dialogy" a vyberte polo?ku "vyhro?ovat" a pak "móre ty svině, póčkej, a? pude? domů, si na tebe počíháme ty ***o" a tuto polo?ku opakujte tolikrát, ne? vám bude sociální dávka vyplacená.
Při dal?í náv?těvě stejného gipsáčka u? dostanete dávku automaticky.
Přístup ostatních gipsáčků k dávkám zjednodu?íte tím, ?e si toho, který má ji? na dávky nárok budete brát s sebou a budete chodit ve vět?ích skupinách.
Dal?í trik: Jakmile obdr?íte vyplacenou dávku, ukradněte úřednici peně?enku. Rychle skočte do menu "dialogy", vyberte "vyhro?ovat" a stiskněte "jesli pípne? ty kůrvo, tak si to s tebou vy?idíme, móre".
Občas se stane, ?e to nestihnete stisknout v limitu a úřednice zavolá policajty. Nikam s gipsáčky neutíkejte, počkejte a? se objeví policajti a nechte se zkontrolovat. Kdy? cizí peně?enku najdou, skočte opět do menu "dialogy", nyní zvolte "předstírat údiv" a stiskněte "to ta paní mi dala do kápsy. To je rasismus, my nekrádem". Policajti sice vrátí peně?enku, ale nic gipsáčkům neudělají a mů?ete to pří?tě zkusit znovu.
Kdy? budete mít gipsáčků asi 30 a? 50, jděte s celou skupinkou k pracovnímu úřadu, skočte do menu "dialogy", pak "skandovat" a mačkejte
dokola "my chceme pracovat". Jakmile dostanou va?i gipsáčci lopaty, kýble a nářadí, rychle utíkejte do sběrny, kde to v?echno prodejte.
Ka?dý gipsáček za to dostane navíc 1 bod ke své inteligenci.
Gipsáčky mno?te co nejrychleji, o peníze se nestarejte, v?dycky jdou někomu ukrást, nebo skočte na sociálku. Jakmile dosáhnete ideálního
stavu, kdy počet gipsáčků vzroste nad mez, kdy jí u? zbytek populace u?ivit nedoká?e, je konec světa a hra končí.