Topení

Vše okolo interiéru

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
excaliber
Návštěvník
Příspěvky: 140
Registrován: čtv črc 19, 2007 8:45
Bydliště: Trenčín, SK

Příspěvek od excaliber »

U mna podobne, tiez si myslim ze by ten teply vzduch mohol byt skorsie. Je to divne, ale ked to porovnavam zo svagrovou feliciou, on zacina mat teplo uz v susednej dedine, teda po cca 3-4km, u mna to je az v tej dalsej.... :?
Excaliber - Grande Punto 1.2 Dynamic NewOrleans
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Pánové s diesely, vy se divíe, ?e to začíná topit později? To máte první naf?áky? Tam je to obecný jev, jinak můj benzin se vyhřeje celkem rychle, ani to nevnímám autoklima to nějak zvládne :-)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
RadimG
Profík
Příspěvky: 821
Registrován: čtv pro 21, 2006 15:50
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RadimG »

Toto je moje prve auto takze porovnavat nemam s cim, ale tak nejako som cakal ze to bude kurit skor..
Mam kryt pod motorom, ale aj tak kym zacnem citit prvy teply vzduch par minut trva, aj ked u mna je asi problem ze to mam do roboty 7km, takze kym sa motor stihne zohriat, uz vystupujem..
GP 1.2 Active 5D (Biela Ambient)
Ravic
Štamgast
Příspěvky: 262
Registrován: úte dub 24, 2007 17:10
Bydliště: Opava

Příspěvek od Ravic »

Tommy píše:
Ladin píše:
Ravic píše:Pro moji motorizaci kryt pod motor neexistuje. To je sdělení zástupců Fiatu. :(
tak to neviem ako je mozne lebo ja som kryt pod motor v pohode dostal.
Třeba má tu slab?í 75k verzi a na tu se to nedělá :lol:

Jinak té? patřím mezi naháče, to jen doplnění k mému příspěvku viz. vý?e.
Jo, jo je to tak jak pí?e?. :cry:
Původně: Fiat Grande Punto Dynamic 5D 1.3 Mjet Red Bolero
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

brasci píše:
Tommy píše:Já kdy? po ránu vyjedu z parkovi?tě auto začíná topit u druhé světelné kři?ovatky, cca 5min. na vzdálenost zhruba 200-300m. Podotýkám, ?e začíná topit, nikoli, ?e je v autě pěkně, jinak motor se zahřeje dříve ne? u slu?ebné fóbie 1,2Ho..vno To Pojede (s červenym P) :twisted: Topit začínají +/- stejně, V GP mi třeba není zima na nohy, co? oceňuji!
To potvrdzuje, ?e sa motor zahreje skôr, ale nesúhlasím s tým, ?e začne aj skôr kúri?. Fabia mi začala teplý vzduch vháňa? skôr... Mo?no práve preto sa motor zahrieval dlh?ie, ale ka?la? na motor, prvoradý som ja a a? potom motor... :lol:
Okruh topení je přímo spojen se zkráceným okruhem chlazení. To znamená, ?e teplota voda v bloku motoru je stejná jako ve výměníku topení. A? po dosa?ení určité teploty se otevře termostat a začne pomalu připojovat chladič.

Dieselový motor má vy??í tepelnou účinnost (pro spalovací proces potřebuje víc tepla) a proto mu zbývá míň toho "odpadního", kterým se topí a je třeba ho odvádět chladičem. Tak?e nafta bez přídavného elektrického topení nikdy nebude topit tak brzo jako benzín :cry:

A k Fabii 1.2 tříhrnek: tam ten jeden válec prostě chybí, čtyřválcová topí proti HTP podstatně dřív a o něco líp.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Honza
VIP uživatel
Příspěvky: 238
Registrován: pon úno 26, 2007 21:16
Bydliště: Bystřice n/O.

Příspěvek od Honza »

a topí skvělě, dne sjsem ráno vyjí?děl a bylo - 12 °C a v autě bylo za chvilku teplo, později, po asi 15 minutách jsem u? musel ubrat tepla ( asi o 1/4 otáčky ), proto?e bych se jinak asi upekl
Fiat Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Magnetico Blu
radoel
Návštěvník
Příspěvky: 103
Registrován: úte srp 28, 2007 19:56
Bydliště: Poltár

Příspěvek od radoel »

nejaké teplo cítim u? po 3-4km a zhruba po 7 km u? uberám
Fiat Grande Punto 5D 1.2 Active, farba: Azuro Psychedelic, SONY CDX-GT210
Obrázek
bob
Štamgast
Příspěvky: 230
Registrován: stř srp 29, 2007 18:29
Bydliště: Babice u UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bob »

auto topí sqele.klimatizaci mám vyplou a teplotu nastavenou na 21.5 stupňu. Topí rychej ne? seicento co jsem měl před tím 8) :lol:
Fiat GP 1,4 16v 95k Star-jet sport 3.d r.v.2007Caribbean Orange
maty
Návštěvník
Příspěvky: 62
Registrován: pát srp 03, 2007 8:03
Bydliště: ji?ní čechy

Příspěvek od maty »

K tomu topení,jel jsem do Prahy kdy? bylo minus 10 rano a středovou konzolí mi tam tak tahlo,?e jsem nemohl ani na 4stupen vytopit auto.Mrzla mi jedna pulka těla.koukal jsem pod přístr.desku( pod ventilator a je tam otvor,to samy i po stranach a tudy jde hodne studenej vzduch ikdy? se topi na plno.
Kolik stoji ten kryt motoru? a pomu?e to?
I Love Italians Cars//Made in Italy//Made in Fiat

Grande Punto 5d.Dynamic-Sole.black color.aircondition.
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

maty píše:K tomu topení,jel jsem do Prahy kdy? bylo minus 10 rano a středovou konzolí mi tam tak tahlo,?e jsem nemohl ani na 4stupen vytopit auto.Mrzla mi jedna pulka těla.koukal jsem pod přístr.desku( pod ventilator a je tam otvor,to samy i po stranach a tudy jde hodne studenej vzduch ikdy? se topi na plno.
Kolik stoji ten kryt motoru? a pomu?e to?
Jaký kryt motoru, venkovní? Odkud ti jde studený vzduch? Jaké otvory pod ventilátorem má? namysli?
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
_3dno
kolemjdoucí
Příspěvky: 39
Registrován: pát srp 03, 2007 13:41
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od _3dno »

maty píše:K tomu topení,jel jsem do Prahy kdy? bylo minus 10 rano a středovou konzolí mi tam tak tahlo,?e jsem nemohl ani na 4stupen vytopit auto.Mrzla mi jedna pulka těla.koukal jsem pod přístr.desku( pod ventilator a je tam otvor,to samy i po stranach a tudy jde hodne studenej vzduch ikdy? se topi na plno.
Kolik stoji ten kryt motoru? a pomu?e to?
mozem potvrdit ze pozorujem to iste. ak date ruku pod palubovku smerom dohora od toho ulozneho miesta co je pred radiacou pakou tak budete citit studeny vzduch. vid obrazok. uz mam objednany kryt pod motor tak potom dam vediet ci to pomohlo.

Obrázek
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

_3dno píše:
maty píše:K tomu topení,jel jsem do Prahy kdy? bylo minus 10 rano a středovou konzolí mi tam tak tahlo,?e jsem nemohl ani na 4stupen vytopit auto.Mrzla mi jedna pulka těla.koukal jsem pod přístr.desku( pod ventilator a je tam otvor,to samy i po stranach a tudy jde hodne studenej vzduch ikdy? se topi na plno.
Kolik stoji ten kryt motoru? a pomu?e to?
mozem potvrdit ze pozorujem to iste. ak date ruku pod palubovku smerom dohora od toho ulozneho miesta co je pred radiacou pakou tak budete citit studeny vzduch. vid obrazok. uz mam objednany kryt pod motor tak potom dam vediet ci to pomohlo.

Obrázek
Tak to asi bude někde nějaká netěsnost :( Já mám automatickou klimu a ?ádný studený vzduch zpod palubky nejde. Topení je naprosto dostatečné (zatím vyzkou?eno v -15°C) Proudění studeného vzduchu při zapnutém topení naplno asi není normální. Kryt pod motor to určitě nevyře?í, cesta přes motorovou stěnu dovnitř do auta je jenom jedna a to uprostřed a skrz ní jsou do auta vyvedeny hadice výměníku topení a hadice pro chladič klimatizace. Samotný vzduch zvenku vchází do auta pod předním oknem u spolujezdce, hned pak je u? uvnitř ventilátor (pod palubkou, nad nohama spolujezdce) a pak jde vzduch přes výměník topení a chladič klimy (jsou za sebou) a pak se teprve rozvádí do jednotlivých výdechů v palubce.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
peterson
Návštěvník
Příspěvky: 87
Registrován: pát pro 14, 2007 9:29
Bydliště: Hodonín

Příspěvek od peterson »

To je schválně na chlazení nápojů před ?altrpákou. :mrgreen:
kolemjdoucí
matus
Štamgast
Příspěvky: 239
Registrován: ned bře 04, 2007 11:22
Bydliště: Ko?ice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matus »

Keď u? sme pri tom kúrení. Mne sa niekedy zdá, ?e keď hodím neutrál z kopca a mám pustené fúkanie na nohy, tak po určitej krátkej chvížke začne prúdi? chladnej?í vzduch. Po znova zaradení rýchlosti sa to upraví naspä?. Mo?no je to tým ako tu niekto písal, ?e výmenník tepla je priamo napojený na malý chladiaci okruh a keď hodím neutrál, otáčky motora klesnú, rýchlos? prúdenia vody do výmenníka sa zní?i ale rýchlos? prúdenia vzduchu nie (nemením otáčky ventilátora). Tým pádom sa nestihne vzduch tak ohria? ako keď je hodená rýchlos? (vy??ie otáčky). Čo si o tom myslíte?
GP Dynamic 1.2 5D Merenque
Tommy
Site Admin
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv pro 21, 2006 14:42
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommy »

Kdy? tam dá? rychlost, tak tam zase nejde palivo, tím pádem se motor tolik nezahřívá, ale to bys asi musel sjí?dět z alp někam do údolí, aby se motor ochladil, tím pádem i kapalina.
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
Odpovědět