Stránka 3 z 6

Napsal: úte zář 18, 2007 23:54
od Holli
Robo1.2 píše:
Holli píše:klucí já mám najeto 13 000 km a na motor si nemohu stezovat.... na to ze je to pouhá 1,2 8v tak jezdí docela svizne... tuhle jsem poucel autícko známé která má 1,9 TDi a chválila mi GP ?e to ?ivej dravec ... a byla mile překvapená... 8)
no neviem ja mam 32tisic z ze by 1.2 bola dravec?
Skor slimak, ked som bol v Alpach tak sa motor trapil a nevladal a to sme boli iba dvaja. Ja som auto zabehol skor opatrne ale myslim si ze k mojej predstave. Pri 90tke zere 4.4litra za bezvetria na rovinke.
Ked bolo auto nove, musel byt pri rozbiehani troska vyssi plyn, 2.5tisic otacok inac zhasol. Dnes sa rozbehne aj na 1500 bez cukania.
ALe nemyslim ze by to bolo vyssim vykonom.

No a prave ten motor je zatial drziak, nic o nom neviem, ziadny problem
nooo hele já neříkám ?e je to nějaká pecka ale kdy? někomu povím, ?e mám 1.2l tak se mi ka?dý směje ?e je to chcípáček ... kdy? jim říkám, ?e to tak není tak mi nevěří.... proto?e májí za?ité staré motory např. 1.1l které byly fakt mrtví... je jasné, ?e je to líné to fakt jako joo... na mé bývalé autícko 1.6 16V to fakt nemá .... ale chcípáček to nejni alespon néé ten muj .. :)

Napsal: stř zář 19, 2007 8:04
od Drtikol
Mě to chlapy taky nejede :(
Normálně si jedu do dlouhého táhlého kopce a z ničeho nic kolem mě proletělo BMW M6 :mrgreen:
No nenasralo by Vás to :wink:

Napsal: stř zář 19, 2007 8:48
od RadimG
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
horsie je ze mna predbiehaju aj dole kopcom :lol:

Napsal: stř zář 19, 2007 8:50
od Drtikol
RadimG píše::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
horsie je ze mna predbiehaju aj dole kopcom :lol:
:mrgreen: to je tím, ?e nedává? neutrál a brzdí? se motorem :wink:

Napsal: stř zář 19, 2007 9:42
od RadimG
mna brzdi motor vzdy ked je nastartovany :lol:

Napsal: stř led 21, 2009 19:03
od Dušan
ironlionzion píše:je?tě jedna věc má vliv na charakter projevu motoru a to je řídící jednotka, někde tu byl moc zajímavý technický popis jak to funguje ... stručně a jasně, pokud dlouhodobě jezdíte klidně, řadíte max 3000 otáček, ŘJ se naprogramuje na ekonomický chod a tomu odpovícá i projev motoru ... a naopak ... nevím ale jak dlouhý interval v km ŘJ potřebuje aby se přehodila ale mů?u potvrdi? ?e to takto funguje a není to placebo efekt, opravdu dojde ke změně a pocítíte jí ...
Tommy píše:Ano o té RJ sem psal já, ale nemohu to něják najít, kde, tak?e zkuste hledat, třeba budete mít vět?í ?těstí...
Pánové BLBOST :!:
Nedalo mi to a ob??astnil jsem dotazem FIAT ČR ohledně tohoto tvrzení. Dostal jsem následující odpověď (nedivte se sloven?tině, odpověď nakonec do?la od Fiatu SK - to je mezinárodní soudr?nost, co?):

Odpověď

"Riadiaca jednotka motoru vo F.Grande Punto ako aj u vsetkych vozidiel vybavených el.vstrekovacim zariadením pracuje na bazi vyhodnocovania jednotlivých parametrov (tlak-teplota nasavaneho vzduchu,pocet otacok za minutu,poloha plyn.pedalu atd.)V riad.jednotke tzv.mapa dát ktorá je pevne dana takze pracuje vylucne s tým co ma v sebe softwarovo zakotvene "zapamatane".
Tz.ze pokial budete jazdit sviznejsie automaticky bude jednotka davkovat vacsi pomer palivo vzduch, ked ekonomickejsie tak sa tento pomer zmeni.Jej data nie je mozne vymazat ani prepinat."

S pozdravom

Kameník Martin
Quality Champion
FIAT SR, spol. s r.o.
Dúbravská cesta 2, 841 04 Bratislava, Slovakia

Napsal: stř led 21, 2009 19:16
od Jarouš
Du?ane, oceňuji tvou korespondenci s Fiatem, ale s částečnou "adaptací" ŘJ na dlouhodobý jízdní styl je to pravda. A není to jen zále?itost značky Fiat. ŘJ je v určitých mezích přizpůsobivá, jednat tím kompenzuje do jisté míry stupeň opotřebení jednotlivých částí motoru a zadruhé se doká?e částečně přizpůsobit stylu jízdy. V ŘJ není pouze "mapa" (která je samozřejmě natrvdo a lze ji remapovat pouze chipem), ale i pamě?, která právě uchovává data z periferií a na základě toho "upravuje" motormanagment.

Takto fungují i ostatní typy ŘJ (např. BOSCH) v ostatních autech. Informace čerpám od kamaráda, který pracuje na vývojovém oddělení fy Bosch v Jihlavě a zabývá se právě touto problematikou (soft do ŘJ) Myslím, ?e zástupce Fiatu nedisponuje ani zlomkem vědomostí na toto téma.....

Napsal: stř led 21, 2009 20:01
od Dušan
Vida ho kluka.
Je-li tomu tak, ?koda ?e to u Fiatu nevědí :cry:

Napsal: stř led 21, 2009 20:13
od Jarouš
Du?an píše:Vida ho kluka.
Je-li tomu tak, ?koda ?e to u Fiatu nevědí :cry:
Myslím, ?e u Fiatu v Česku a na Slovensku neví spousty věcí a platí to hlavně pro servis. Ale to není automobilkou, ale lidma. :wink:

Napsal: úte kvě 17, 2011 15:58
od Anonym.T
Zdravím!

Rozhodl jsem se ?e si pořídím jetý 5dv. GP a potřeboval bych poradit který z motrů vybrat.

Diselové agregáty jsem zavhrnul :) Pročetl jsem si různé články, postahoval jsem si katalogy názory a bohu?el jsem zjistil ?e ka?dý to s tou pru?ností vidí jinak.

Do te? jsezdím se ?kodou Forman 1.3i která má 40kW. Proto bych rád aby kdy? si své GP pořídím abych poznal ?e je odost svi?něj?í ne? stará plečka :D

O 1.2 48kW bych asi nechtěl. V tom se shodují v?ichni ?e s 1030kg (5.dv verzi) te?kým autem má co dělat.
Tak?e budu muset vybírat se zbývajících benzínů. 1.4 T-JET mě doslova láká ale co u? mě tak neláká je spotřeba která se udájně pohybuje okolo 8l/ 100km.
Tady bych směřoval první dotaz dá se sním jezdit s lehkou nohou i za mín nebo v rozmezí alespoň 6,5 a 10l/ 100km a co obvodový průměr zatáčení který je o půl metru hor?í ne? u ostatních verzí.

Dal?í u? rozuměj?í mo?nost mě napadá 1.4 8V, tady mě zajímá jediná věc o kolik je pocitově lep?í ne? 1.2 8V

No a pak je tu je?tě velice lákavý motor 1.4 16V u kterého mě popravdě děsí jen max.točivý moment ve 4500/min tady by mě zajímalo jestli je motor od dejme tomu v rozsahu od 2000 do 3000 alespoň minimálně pru?ný jako 1.4 8V.
Co mě uplně zarazilo byla křivka výkonu a točivého momentu na kterou jsem narazil někde na Italských cizích stránkách....bylo uní napsáni Stilo 1.4 16V křivka výkonu docela u?la ale ten krou?ak byl jak karpaty nejdřív do 2000/min prutký nárust potom tak o - 50Nm vrozsahu 500/min pokles a potom zase v?elijak zkrouceně nahoru a? do vrcholu bohu?el jsem tento obrázek ji? více krát nena?el.
Co mě naopak hodně láká u tohoto motoru je výkon ve vysokých otáčkách, ?estistupňový manual a slibná spotřeba

Proč se vůbec na toto v?echno ptám? Odpověď je jednoduchá zdásemi ?e sposta lidí s GP dělá spor?ák a čeká od jejich motrů zázračné zátahy TDI a pod..

A na závěr vám děkuji za va?e názory a odpovědi. :)

Napsal: úte kvě 17, 2011 16:38
od benja
ale s dieslovými motory od fiatu..pocítí? taky ty tebou jmenované zátahy TDI....no vyjádřím se jen tedy k ?estnáctiventilku..nevím co tě děsí z kroutáku..úplně v pohodě si jezdím po městě v rozsahu do 2500rpm...tzn...?e po městě jezdím klíd'o i na ?estku do rychlosti 60km/h(to je tak kolem 2000otáček..je pravda..?e osmiventil u? jak tady několíkrát zminoval Jára je víc točivěj?í a ?ivěj?í od spodu...?estnáctka naopak..mám najetých cca40tkm a jediný doping byl dopřán v podobě přímeho kitu sání..motor jede jak pila je úsporný tichý..prostě max spokojenost...jako ka?dopádně kdybych měl tu malou trapnou vrtulku tak by to bylo e?če lepčí,ale jsem max spokojený!průměr ted' 6,3

Napsal: úte kvě 17, 2011 17:07
od Anonym.T
stěmi naftovími motory máte určitě pravdu :) Jen já jsem to stěmi záthy TDi myslel tro?ku jinak :D

Pokud StarJet opravdu tak dobře jezdí tak mo?ná bude promě jasnou volbou.

Jinak děkuji za vá? názor. :)

Napsal: úte kvě 17, 2011 20:24
od Jarous1
Ideálně si ty motorizace vyzkou?ej a uvidí?, co ti bude sedět. Já mám zku?enost(krátkodobou) s 1,4 16V a musí se prostě točit, jinak nejede.

Napsal: stř kvě 18, 2011 6:45
od tkupilik
Ahoj, muzu poreferovat o tjetu, mam to a celkem spokojenost, asi bych nemenil. Co se tyce spotreby, tak dlouhodoba spotreba, stejna trasa se suzukou swift 1,3, 800 kilo me vychazi suzuka 6,5l a fiat 7,5-8l. Tech 7,5 je pri stejnych tachometrovych rychlostech, ale fiat brutalne podmeruje, odhadem 122 real je tachometr 130. Eko rekord na nadrzi pak mam 6,8, ale to jsem se soural po dalnici max 120 tachometr. Dal mam odjetou trasu asi 200 kilometru podobnou rychlosti s tjetem a fabii htp a tjet to vyhral (fabka 7,5 a fiat 7,3, 70% byla dalnice a jelo se na limitech). Reci o vysoke spotrebe bych videl jako babsky keci, i s tjetm se me povedlo uject 30 kilometru se spotrebou 5,5 ale byla to jizda jak s hnojem (80 na okrskach).
Druha vec je ale vykon, v zakladu ma >130 koniku, jede to hodne pekne a da se to otunit vymenou turba na >160 koni a vznikne z toho docela ziva nakupni taska.

Napsal: stř kvě 18, 2011 8:18
od Kriss
T-jet ve sportu ma jednu obrovskou nevýhodu a to je ?e má pouze 5-ti kvalt. Toto hodně ovlivnilo spotřebu. Kdyby tam byl ?esti kvalt jako v abarthu tak bude spotreba mnohem men?í.
Já mohu říci ?e tedkon jezdím jenom po měste a jezdím pianko a spotrebu mam 6.2 coz si myslim ?e na 1.4 16V je super. Ano pokud chci aby to jelo tak se musí motor pořádně vytočit ale to je u vysoko-otáčkového motoru jasná věc. Ale nejsem zavodník tek?e jezdim slu?ně a kdy? chcu tak si zablbnu.