Tatranské Punto 2012
Napsal: ned bře 10, 2013 22:09
Zdravím všetkých, čo chodia na toto sympatické fórum, osobitne majiteľov GP, P-Evo a P 2012.
Konečne som si našiel trochu času, a tak prinášam zopár informácii o tom, ako som sa stal majiteľom Punta 2012.
marec – máj 2012
Rozhodovanie o kúpe nového auta. Doterajšie Punto Classic slúži dobre, ale 7 rokov a 120 000 km znamená, že budú potrebné nejaké investície primerané veku. Chcel som od začiatku Fiat Punto Grande, to priznávam, ale v hre boli aj cenove podobné autá triedy B, asi tak do 9.000 eúr.
Poškuľoval som po kombíku – Clio Grandtour 1,2 16 V, ale keď som videl ten lacný „plastový nábytok“ a digitálnu prístrojovku v interiéri, prešla ma chuť. Okrem toho (asi) turecká montáž, francúzska prevodovka s nepresným radením a motor, čo v otáčkach pripomína Škodu 120 - to radšej nie.
Benzínové kosačky na trávu s trojvalcovým motorom som a priori vylúčil. Ľuďom na tomto fóre nemusím vysvetľovať, prečo som ani len neuvažoval o Simply Crazy special edition vo výbave „holobyt“. (Nemám nič proti majiteľom, ale mám niečo proti ich autám...)
Trpaslíkov z juhovýchodnej Ázie, čo v crash testoch získali plné tri hviezdičky, tiež nemusím.
Podľa niektorých internetových diskutérov je GP hrôzostrašne poruchové auto. Tomu som veril asi tak ako rečiam o fiatoch, čo zhrdzavejú už v katalógoch. Vedel som o problémoch s posilňovačom riadenia a o prehnane vysokých cenách na začiatku predaja koncom roka 2005. Predpoklad, že po siedmich rokoch sú chyby vychytané, bol vysoký. Cena 7.990.- eúr za základný trojdverový model zasa nízka. Bolo teda rozhodnuté.
25. jún 2012
Objednávka v salóne Auto Valas Smižany. Predajkyňa – neobyčajne ústretová a milá pani – mi povedala, že za posledné tri roky nepredali jediné Punto s troma dverami a dosť ma prehovárala na 5-dverák. Mal som v živote už tri 3-dverové autá a všetky boli veľmi sympatické. Tuhšia karoséria, o čosi menšia hmotnosť, žiadne starosti so zámkami zadných dverí, podobnosť s karosériou typu coupé, útulný pocit vzadu a cena menšia o 1.000.- eúr urobili svoje: pani ma nezlomila. Varovala ma pred motorom 1,2, ktorý Classicu udeľoval celkom dobrú hybnosť, ale v Punte 2012, ktoré váži vyše tony, vraj už nestíha, hlavne, keď sa zapne klíma. Keďže som lenivý fiat ešte v živote nevidel, predpokladal som že motor FIRE 1,2 sa nedá zahanbiť. (Neskôr sa potvrdilo, že modernizovaný motor 1,2, 51 kW, Euro 5 prekonal všetky moje očakávania.) Vedel som, že kufor má len 275 litrov, a tak som priobjednal delené zadné sedadlo, okrem toho výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, plnohodnotnú rezervu a dodatočnú montáž svetla v kufri. Biele autá sú teraz v kurze, takže o farbe nebolo treba veľmi uvažovať.
11. júl 2012
V talianskom meste San Nicolo di Melfi neďaleko Neapolu vyrobili v nočnej smene o 4: 30 ráno Punto na základe mojej objednávky. Zistil som to, keď som neskôr našiel na spodku predného i zadného nárazníka nálepku s čiarovým kódom, ktorú zabudli pri umývaní auta v salóne odlepiť. Dobre, že ju tam nechali. Odložil som si ju.
21. august 2012
Manželka bola pre auto v salóne, takže keď som sa vrátil z týždňovky, už bolo doma. Pripomínam, že môj najlacnejší model Pop (takzvaná „Popka“) má palubnú dosku z GP, nie z Evo. O to viac ma prekvapili veci, ktoré som neočakával: ovládanie rádia a CD s MP3 na volante (v noci podsvietené), chrómované rámiky budíkov a elektrické ovládanie zrkadiel. Podľa konfigurátora je totiž združený príplatok za zrkadlá vo farbe karosérie, ich elektrické ovládanie a vyhrievanie. Keďže som neplatil žiadny príplatok za zrkadlá, čakal som manuálne ovládanie. Ostatné veci, ako follow me home, inteligentný ostrekovač a pod., som poznal už z Classica.
Zatiaľ boli s autom tieto „problémy“, vyriešené (samozrejme) v záruke:
- Mriežka výduchu ventilácie na strane spolujazdca sa nenaklápala tak hladko ako jej proťajšok na strane vodiča. Servisný technik v Chedos-e vo Svite bez váhania objednal novú a dal ju vymeniť
- Svetlá svietili trochu vysoko. Nastavenie behom dvoch minút.
- Prestalo svietiť svetlo v kufri. Výmena zámku zadných dverí kvôli chybnému mikrospínaču.
Prvých 3000 km sa s autom jazdilo veľmi opatrne. Až potom prišlo občasné vytočenie na 4000 ot/min. Pri 8000 km som nechal (na vlastné náklady) vymeniť olej (Selenia) a filter. Motoru to len pomôže. Teraz ho občas potočím aj na 5000 ot /min, ale iba krátko – pri podradení a predbiehaní. Spotreba v priemere okolo 6 l / 100 km. Mám pocit, že krátke prevody malému motoru pristanú lepšie ako dlhé prevody, čo boli v Punte Classic. Od motora 1,2 nečakám zázraky, ale drží sa statočne.
Niekedy na jar plánujem urobiť nejaké fotky s Tatrami v pozadí.
Arridiverci, amigos!
Konečne som si našiel trochu času, a tak prinášam zopár informácii o tom, ako som sa stal majiteľom Punta 2012.
marec – máj 2012
Rozhodovanie o kúpe nového auta. Doterajšie Punto Classic slúži dobre, ale 7 rokov a 120 000 km znamená, že budú potrebné nejaké investície primerané veku. Chcel som od začiatku Fiat Punto Grande, to priznávam, ale v hre boli aj cenove podobné autá triedy B, asi tak do 9.000 eúr.
Poškuľoval som po kombíku – Clio Grandtour 1,2 16 V, ale keď som videl ten lacný „plastový nábytok“ a digitálnu prístrojovku v interiéri, prešla ma chuť. Okrem toho (asi) turecká montáž, francúzska prevodovka s nepresným radením a motor, čo v otáčkach pripomína Škodu 120 - to radšej nie.
Benzínové kosačky na trávu s trojvalcovým motorom som a priori vylúčil. Ľuďom na tomto fóre nemusím vysvetľovať, prečo som ani len neuvažoval o Simply Crazy special edition vo výbave „holobyt“. (Nemám nič proti majiteľom, ale mám niečo proti ich autám...)
Trpaslíkov z juhovýchodnej Ázie, čo v crash testoch získali plné tri hviezdičky, tiež nemusím.
Podľa niektorých internetových diskutérov je GP hrôzostrašne poruchové auto. Tomu som veril asi tak ako rečiam o fiatoch, čo zhrdzavejú už v katalógoch. Vedel som o problémoch s posilňovačom riadenia a o prehnane vysokých cenách na začiatku predaja koncom roka 2005. Predpoklad, že po siedmich rokoch sú chyby vychytané, bol vysoký. Cena 7.990.- eúr za základný trojdverový model zasa nízka. Bolo teda rozhodnuté.
25. jún 2012
Objednávka v salóne Auto Valas Smižany. Predajkyňa – neobyčajne ústretová a milá pani – mi povedala, že za posledné tri roky nepredali jediné Punto s troma dverami a dosť ma prehovárala na 5-dverák. Mal som v živote už tri 3-dverové autá a všetky boli veľmi sympatické. Tuhšia karoséria, o čosi menšia hmotnosť, žiadne starosti so zámkami zadných dverí, podobnosť s karosériou typu coupé, útulný pocit vzadu a cena menšia o 1.000.- eúr urobili svoje: pani ma nezlomila. Varovala ma pred motorom 1,2, ktorý Classicu udeľoval celkom dobrú hybnosť, ale v Punte 2012, ktoré váži vyše tony, vraj už nestíha, hlavne, keď sa zapne klíma. Keďže som lenivý fiat ešte v živote nevidel, predpokladal som že motor FIRE 1,2 sa nedá zahanbiť. (Neskôr sa potvrdilo, že modernizovaný motor 1,2, 51 kW, Euro 5 prekonal všetky moje očakávania.) Vedel som, že kufor má len 275 litrov, a tak som priobjednal delené zadné sedadlo, okrem toho výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, plnohodnotnú rezervu a dodatočnú montáž svetla v kufri. Biele autá sú teraz v kurze, takže o farbe nebolo treba veľmi uvažovať.
11. júl 2012
V talianskom meste San Nicolo di Melfi neďaleko Neapolu vyrobili v nočnej smene o 4: 30 ráno Punto na základe mojej objednávky. Zistil som to, keď som neskôr našiel na spodku predného i zadného nárazníka nálepku s čiarovým kódom, ktorú zabudli pri umývaní auta v salóne odlepiť. Dobre, že ju tam nechali. Odložil som si ju.
21. august 2012
Manželka bola pre auto v salóne, takže keď som sa vrátil z týždňovky, už bolo doma. Pripomínam, že môj najlacnejší model Pop (takzvaná „Popka“) má palubnú dosku z GP, nie z Evo. O to viac ma prekvapili veci, ktoré som neočakával: ovládanie rádia a CD s MP3 na volante (v noci podsvietené), chrómované rámiky budíkov a elektrické ovládanie zrkadiel. Podľa konfigurátora je totiž združený príplatok za zrkadlá vo farbe karosérie, ich elektrické ovládanie a vyhrievanie. Keďže som neplatil žiadny príplatok za zrkadlá, čakal som manuálne ovládanie. Ostatné veci, ako follow me home, inteligentný ostrekovač a pod., som poznal už z Classica.
Zatiaľ boli s autom tieto „problémy“, vyriešené (samozrejme) v záruke:
- Mriežka výduchu ventilácie na strane spolujazdca sa nenaklápala tak hladko ako jej proťajšok na strane vodiča. Servisný technik v Chedos-e vo Svite bez váhania objednal novú a dal ju vymeniť
- Svetlá svietili trochu vysoko. Nastavenie behom dvoch minút.
- Prestalo svietiť svetlo v kufri. Výmena zámku zadných dverí kvôli chybnému mikrospínaču.
Prvých 3000 km sa s autom jazdilo veľmi opatrne. Až potom prišlo občasné vytočenie na 4000 ot/min. Pri 8000 km som nechal (na vlastné náklady) vymeniť olej (Selenia) a filter. Motoru to len pomôže. Teraz ho občas potočím aj na 5000 ot /min, ale iba krátko – pri podradení a predbiehaní. Spotreba v priemere okolo 6 l / 100 km. Mám pocit, že krátke prevody malému motoru pristanú lepšie ako dlhé prevody, čo boli v Punte Classic. Od motora 1,2 nečakám zázraky, ale drží sa statočne.
Niekedy na jar plánujem urobiť nejaké fotky s Tatrami v pozadí.
Arridiverci, amigos!