Stránka 1 z 2

Tatranské Punto 2012

Napsal: ned bře 10, 2013 22:09
od Tatranec
Zdravím všetkých, čo chodia na toto sympatické fórum, osobitne majiteľov GP, P-Evo a P 2012.
Konečne som si našiel trochu času, a tak prinášam zopár informácii o tom, ako som sa stal majiteľom Punta 2012.

marec – máj 2012

Rozhodovanie o kúpe nového auta. Doterajšie Punto Classic slúži dobre, ale 7 rokov a 120 000 km znamená, že budú potrebné nejaké investície primerané veku. Chcel som od začiatku Fiat Punto Grande, to priznávam, ale v hre boli aj cenove podobné autá triedy B, asi tak do 9.000 eúr.

Poškuľoval som po kombíku – Clio Grandtour 1,2 16 V, ale keď som videl ten lacný „plastový nábytok“ a digitálnu prístrojovku v interiéri, prešla ma chuť. Okrem toho (asi) turecká montáž, francúzska prevodovka s nepresným radením a motor, čo v otáčkach pripomína Škodu 120 - to radšej nie.
Benzínové kosačky na trávu s trojvalcovým motorom som a priori vylúčil. Ľuďom na tomto fóre nemusím vysvetľovať, prečo som ani len neuvažoval o Simply Crazy special edition vo výbave „holobyt“. (Nemám nič proti majiteľom, ale mám niečo proti ich autám...)
Trpaslíkov z juhovýchodnej Ázie, čo v crash testoch získali plné tri hviezdičky, tiež nemusím.

Podľa niektorých internetových diskutérov je GP hrôzostrašne poruchové auto. Tomu som veril asi tak ako rečiam o fiatoch, čo zhrdzavejú už v katalógoch. Vedel som o problémoch s posilňovačom riadenia a o prehnane vysokých cenách na začiatku predaja koncom roka 2005. Predpoklad, že po siedmich rokoch sú chyby vychytané, bol vysoký. Cena 7.990.- eúr za základný trojdverový model zasa nízka. Bolo teda rozhodnuté.

25. jún 2012

Objednávka v salóne Auto Valas Smižany. Predajkyňa – neobyčajne ústretová a milá pani – mi povedala, že za posledné tri roky nepredali jediné Punto s troma dverami a dosť ma prehovárala na 5-dverák. Mal som v živote už tri 3-dverové autá a všetky boli veľmi sympatické. Tuhšia karoséria, o čosi menšia hmotnosť, žiadne starosti so zámkami zadných dverí, podobnosť s karosériou typu coupé, útulný pocit vzadu a cena menšia o 1.000.- eúr urobili svoje: pani ma nezlomila. Varovala ma pred motorom 1,2, ktorý Classicu udeľoval celkom dobrú hybnosť, ale v Punte 2012, ktoré váži vyše tony, vraj už nestíha, hlavne, keď sa zapne klíma. Keďže som lenivý fiat ešte v živote nevidel, predpokladal som že motor FIRE 1,2 sa nedá zahanbiť. (Neskôr sa potvrdilo, že modernizovaný motor 1,2, 51 kW, Euro 5 prekonal všetky moje očakávania.) Vedel som, že kufor má len 275 litrov, a tak som priobjednal delené zadné sedadlo, okrem toho výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, plnohodnotnú rezervu a dodatočnú montáž svetla v kufri. Biele autá sú teraz v kurze, takže o farbe nebolo treba veľmi uvažovať.

11. júl 2012

V talianskom meste San Nicolo di Melfi neďaleko Neapolu vyrobili v nočnej smene o 4: 30 ráno Punto na základe mojej objednávky. Zistil som to, keď som neskôr našiel na spodku predného i zadného nárazníka nálepku s čiarovým kódom, ktorú zabudli pri umývaní auta v salóne odlepiť. Dobre, že ju tam nechali. Odložil som si ju.


21. august 2012

Manželka bola pre auto v salóne, takže keď som sa vrátil z týždňovky, už bolo doma. Pripomínam, že môj najlacnejší model Pop (takzvaná „Popka“) má palubnú dosku z GP, nie z Evo. O to viac ma prekvapili veci, ktoré som neočakával: ovládanie rádia a CD s MP3 na volante (v noci podsvietené), chrómované rámiky budíkov a elektrické ovládanie zrkadiel. Podľa konfigurátora je totiž združený príplatok za zrkadlá vo farbe karosérie, ich elektrické ovládanie a vyhrievanie. Keďže som neplatil žiadny príplatok za zrkadlá, čakal som manuálne ovládanie. Ostatné veci, ako follow me home, inteligentný ostrekovač a pod., som poznal už z Classica.

Zatiaľ boli s autom tieto „problémy“, vyriešené (samozrejme) v záruke:

- Mriežka výduchu ventilácie na strane spolujazdca sa nenaklápala tak hladko ako jej proťajšok na strane vodiča. Servisný technik v Chedos-e vo Svite bez váhania objednal novú a dal ju vymeniť
- Svetlá svietili trochu vysoko. Nastavenie behom dvoch minút.
- Prestalo svietiť svetlo v kufri. Výmena zámku zadných dverí kvôli chybnému mikrospínaču.

Prvých 3000 km sa s autom jazdilo veľmi opatrne. Až potom prišlo občasné vytočenie na 4000 ot/min. Pri 8000 km som nechal (na vlastné náklady) vymeniť olej (Selenia) a filter. Motoru to len pomôže. Teraz ho občas potočím aj na 5000 ot /min, ale iba krátko – pri podradení a predbiehaní. Spotreba v priemere okolo 6 l / 100 km. Mám pocit, že krátke prevody malému motoru pristanú lepšie ako dlhé prevody, čo boli v Punte Classic. Od motora 1,2 nečakám zázraky, ale drží sa statočne.
Niekedy na jar plánujem urobiť nejaké fotky s Tatrami v pozadí.
Arridiverci, amigos!

Re: Tatranské Punto 2012

Napsal: sob bře 16, 2013 8:40
od Zdeno412
welcome

Re: Tatranské Punto 2012

Napsal: ned čer 23, 2013 22:40
od Tatranec
[quote="Zdeno412"]welcome[/quote]

Díky, Zdeno,
ďakujem za privítanie!
Počasie zatiaľ nepraje, ale keď sa zlepší,
urobím obrázky a zavesím sem.
Včera sa na počítadle km objavil údaj 10 000.
P 2012 je moje v poradí piate auto. Šoférovanie ma už prestávalo baviť, ale teraz sa teším za volantom.
Malé Maserati bolo navhnuté pre radosť z jazdy - a to sa fakt podarilo...

Tatranec, Punto 2012, 1,2 3dv. biele - divino

Tatranské Punto 2012 - fotogaléria

Napsal: úte čer 25, 2013 20:57
od Tatranec
Zdravím všetkých granďasov,

tu je zopár obrázkov Tatranského Punta 2012.
Žiaľ, počasie neprialo - Tatry boli zatiahnuté.
Týmto ďakujem umeleckému fotografovi Braňovi za zhotovenie obrázkov.

Tatranské Punto 2012
http://img802.imageshack.us/img802/7641/pevs.jpg

Včelí plást na prednej maske
http://img694.imageshack.us/img694/2034/bprd.jpg

Predná partia - detail
http://img834.imageshack.us/img834/7393/kcpo.jpg

Svetlomet - detail
http://img195.imageshack.us/img195/6423/fwgm.jpg

Denné 25 W svetlo je celkom vpravo
http://img12.imageshack.us/img12/8613/kgmj.jpg

Bočný profil a la coupé
http://img7.imageshack.us/img7/6484/8qpc.jpg

Plastové puklice - ale pekné!
http://img708.imageshack.us/img708/1552/iws4.jpg

Veľké spätné zrkadlá v štýle rallye
http://img850.imageshack.us/img850/4508/us11.jpg

V pomocných zrkadielkach vidno aj zadné koleso - dobrá pomôcka pri cúvaní vedľa obrubníka
http://img823.imageshack.us/img823/6834/3bn2.jpg

Zadné lampy sú z P-Evo
http://img59.imageshack.us/img59/6346/boce.jpg

Zadná partia - otváranie kufra
http://img195.imageshack.us/img195/9420/wcdd.jpg

Symbióza storočí - XIX. v pozadí a XXI. v popredí
http://img51.imageshack.us/img51/4315/i2fw.jpg

Interiér verzie Pop pochádza z GP. Hranatý, kontrastný k "vajcovitému" exteriéru
http://img841.imageshack.us/img841/6886/0mde.jpg

Dynamický exteriér - auto vyzerá, ako by malo 100 kW...
http://img713.imageshack.us/img713/1682/i6t1.jpg

Tatranec, Punto 2012, 1,2 3dv. biele

Tatranské Punto 2012 - popis

Napsal: úte čer 25, 2013 21:13
od Tatranec
Ciao,

machina buona e belissima italiana
má mnoho technických finesov,
viac v tomto popise.

Model: Punto 2012, výbava Pop – základná
Prezývka: Tatranské Punto 2012 alias Maserati Bambi
Farba: Biela
Karoséria: 3-dverová, 5-miestna, hatchback, súčiniteľ aerodynamického odporu Cx = 0,32 dizajnér: Giorgetto Giugiaro, facelift: Italdesigncentrum - Centro Stile Fiat.
Motor: 1,2 FIRE (Fully Integrated Robotized Engine), 4-valec, 8 ventilov, OHC pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom, mechanické zdvíhadlá ventilov, zdvihový objem 1242 cm3, benzín 95 okt.,
kompresný pomer 11,1 : 1, vŕtanie × zdvih = 70,8 × 78,86 mm
max. výkon 51kW (69HP) / 5500 ot.min-1,
max. krútiaci moment 102 Nm / 3000 ot.min.-1,
v rozsahu 2500-4500ot./min. neklesne krútiaci moment pod 100 Nm,
vstrekovanie nepriame viacbodové sekvenčné, riadený katalyzátor, emisie Euro 5,
zapaľovanie: Magneti Marelli, elektronické, statické, s piezoelektrickým senzorom klepania pre optimalizáciu predstihu,
pedál akcelerátora: elektrický.
Podvozok: predný pohon,
vpredu nezávislé zavesenie kolies, spodné trojuholníkové ramená, vzpery McPherson, priečny skrutný stabilizátor,
vzadu polozávislé zavesenie kolies, torzá priečka, vinuté pružiny, teleskopické tlmiče
kolesá R 15, plechové disky, pneu Bridgestone 175/65 R 15
brzdy hydraulické s podtlakovým posilňovačom, dvojokruhové, vpredu kotúčové – ventilované, vzadu bubnové, ABS + EBD (elektronický rozdeľovač sily medzi prednú a zadnú nápravu),
hrebeňové riadenie s elektrickým servomotorom, mód Normal a City.
Spojka: jednokotúčová, suchá, hydraulicky ovládaná, samonastaviteľná.
Prevodovka: manuálna, 5-stupňová, ovládaná dvojicou lanovodov z technopolymérov,
všetky dopredné stupne synchronizované, systém Borg-Warner,
1. a 2. stupeň so zdvojeným synchronizačným kužeľom,
prevodové pomery: I.- 3,909 II.- 2,158 III.- 1,480 IV.- 1,121 V.- 0,921 R.- 3, 818
diferenciál v spoločnej skrini s prevodovkou, stály prevod 4,071
Výkony: zrýchlenie 0-100 km/h: 14,5 sec,
max rýchlosť 156 km/h (podľa výrobcu)
Hmotnosti: pohotovostná :1015 kg,
užitočná : 560 kg
Objemy: batožinový priestor : 275 litrov
po sklopení zadných sedadiel: 1030 litrov
nádrž: 45 l
Rozmery: dĺžka 4065 mm, šírka bez spätných zrkadiel 1687 mm,
šírka vrátane spätných zrkadiel 1967 mm, výška 1490 mm
rázvor náprav: 2510 mm
Spotreba: (podľa výrobcu) mesto/mimo mesta/kombinovaná: 7,2 / 4,4 / 5,4
skutočná – zmeraná : celkove 5,97 l/100 km (zisťovaná aj v zime a počas zábehu)
Výbava (štandard): tónované atermické sklá, elektrický posilňovač riadenia, elektricky ovládané predné okná, el. nastavenie spätných zrkadiel, centrálne zamykanie s DO + otváranie kufra osobitným tlačidlom na DO, uzamykanie auta zvnútra tlačidlom na stredovom paneli, audiosústava so 6 repro, rádio s CD a MP3 prehrávačom, ovládanie rádia a CD aj na volante, palubný počítač (priemerná spotreba, dojazd, priemerná rýchlosť, čas, denné počítadlo km, okamžitá spotreba), denné svetlá aktívne samočinne po naštartovaní, zadné koncové svetlá diódové, manuálna klimatizácia, vnútorný okruh vetrania, funkcia svetiel Follow me home (možnosť oneskoreného zhášania), inteligentné ostrekovače skiel vpredu i vzadu, zadný stierač so samočinným zapnutím pri zaradení spiatočky a zapnutých predných stieračoch, časový spínač ohrevu zadného okna, regulácia podsvietenia prístrojovej dosky, ovládače na volante a dverách podsvietené, varovný akustický signál nezapnutých pásov, prekročenia nastavenej rýchlosti, jazdy s neuvoľnenou ručnou brzdou a s otvorenými dverami,. imobilizér s plávajúcim kódom, zapaľovač / zásuvka 12V, postupné stmievanie osvetlenia interiéru so samočinným vypnutím po dvoch minútach aj pri otvorených dverách, analógový rýchlomer a otáčkomer s chrómovanými rámikmi, digitálne hodiny, elektricky nastaviteľný sklon svetlometov, osovo i výškovo nastaviteľný volant, polohová pamäť predných sedadiel (pri posuve kvôli nastupovaniu na zadné sedadlá).
Naviac: (doobjednané) výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, delené zadné sedadlo i operadlo v pomere 60:40, plnohodnotná rezerva, osvetlenie batožinového priestoru, žiarovky Osram-Nightbreaker, povinná výbava, koberčeky, hlavica radiacej páky s kovovou grafikou (schémou radenia), prídavné zrkadielka na mŕtvy uhol, poťahy („tričká“) na predných sedadlách.
Bezpečnosť : airbag vodiča a spolujazdca, deaktivácia airbagu spolujazdca, nárazový vypínač paliva, FPS – protipožiarny systém, samonavíjacie pásy (aj v strede vzadu) , predné pásy s pyrotechnickými napínačmi. Bariérovým testom Euro NCAP prešiel Fiat Grande Punto v roku 2005. Za ochranu posádky pri náraze získal 5 hviezdičiek z 5 možných (33 bodov). Za ochranu detí cestujúcich v autosedačkách dostal 3 hviezdičky z 5 možných (35 bodov). Za ohľaduplnosť pri strete s chodcom dostal 3 hviezdičky zo 4 možných (19 bodov).

Viac fotiek v predchádzajúcom príspevku - kliknite na linky.



Tatranec, Punto 2012, 1,2 3dv. biele

Re: Tatranské Punto 2012

Napsal: stř čer 26, 2013 18:47
od Naďa
:clap Perfektní fotky :clap

Re: Tatranské Punto 2012

Napsal: stř čer 26, 2013 21:29
od Tatranec
[quote="Naďa"]:clap Perfektní fotky :clap[/quote]

Naděnko, díky za pochvalu.
Ta patří především mému příteli - fotografu Braňovi.
Klukovi je pouze 19, právě dodělal školu a otvírá si vlastní fotoateliér...

Zdravím do Lučan!

Tatranec, P 2012 1,2 3 door

Tatranské Punto 2012 - výmena zadnej lampy

Napsal: pát led 10, 2014 23:31
od Tatranec
Na tachometri je necelých 24 000 km, zadné ľavé koncové diódové svetlo začalo slabšie svietiť.
Výmena celej zadnej lampy v rámci záruky.

Tatranec, P 2012 1,2 3 door

Re: Tatranské Punto 2012

Napsal: sob led 11, 2014 1:57
od lolek
chtěl jsem se tě zeptat, když ti přestalo svítit to světýlko v kufru (jak si měnil zámek), tak přestala se ti rozsvěcet i ikonka otevřených dveří (když si otevřel kufr) na přístrojový desce?

Re: Tatranské Punto 2012

Napsal: sob led 11, 2014 8:24
od Tatranec
Ahoj,

kontrolka otvorených dverí fungovala správne, aj keď svetlo v kufri nesvietilo.
Tá kontrolka má v zámku samostatný kontakt, nezávislý od kontaktu na spínanie svetla v kufri.

Tatranec

Prvá vypálená žiarovka

Napsal: pon pro 01, 2014 14:27
od Tatranec
Zdravím,

dnes - po 2 a pol roku od kúpy - odišla H7 žiarovka na strane vodiča, vydržala 40 tisíc km.
Cez deň svietim dennými svetlami (DRL).
Žiarovka bola Osram NightBraker (pôvodné Philips -y z výroby som hneď za nova vymenil za Osram-ky);
životnosť uspokojivá vďaka DRL.
V porovnaní s Puntom MkII je výmena hračkou. Miesta dosť...

Tatranec, P 2012 1.2 Fire

Re: Tatranské Punto 2012

Napsal: pon pro 01, 2014 14:44
od Dušan
Předpokládám že šlo o H4 :>

Re: Tatranské Punto 2012

Napsal: pon pro 01, 2014 14:56
od Tatranec
[quote="Dušan"]Předpokládám že šlo o H4 :>[/quote]

sorry, samozrejme H4, dvojvláknová ,
díky za upozornenie.
Tatranec

Bilancia po 100 tisíc km

Napsal: stř črc 26, 2017 21:49
od Tatranec
Zdravím všetkých GéPéčkárov!

Moje Punto Grande má už 5 rokov a nedávno sa na počítadle kilometrov objavil údaj 100 000.
Je čas bilancovať. Auto negarážované, pod Tatrami, jazdí každý deň, zima-leto.
Rok výroby 2012, motor 1.2 Fire, 51 kW, benzín.

Chyby v odstránené v rámci záruky:
- stretávacie svetlá svietili príliš vysoko, nastavené v servise;
- mriežka výduchu vzduchu na strane spolujazdca chodila príliš voľne, výmena za novú;
- zadné koncové diódové svetlo svietilo na ľavej strane slabšie, výmena za nové;
- elektromagnet v zámku dverí batožinového priestoru zmätkoval, výmena za nový.

So záručnými opravami nijaký problém - ústretový prístup v Chedos-Svit.

Po záruke:
- dvakrát výmena dvojvláknovej žiarovky na pravej strane v hlavnom svetlomete;
- raz výmena na ľavej strane;
- obe denné 25 W žiarovky denných svetiel menené (jedna po 3 rokoch, druhá nedávno);
- výmena zadného dielu výfuku (korózia po 4 rokoch a cca 80 tis. km);
- opätovná výmena zadnej skupinovej lampy kvôli slabo svietiacemu diódovému koncovému svetlu (teraz už za 120 €);
- výmena brzdových doštičiek na predných kotúčových brzdách;
- výmena predných stieračov (zodraté gumičky po 4 rokoch);
- výmena sviečok (po 30 a po 6O tisíc km)
- výmena brzdovej a chladiacej kvapaliny;
- bežné výmeny oleja a filtrov;
- párkrát sa stalo, že po naštartovaní motor "zdochol", potom a to samo "opravilo" - bola asi špina v benzíne;
- vandali mi rozbili sklo v pravých dverách - výmena do 24 hodín v Chedose - Svit;
- jeden defekt na zadnom kolese;
- menil som roztrhnuté bowdenové lanko mechanizmu polohovej pamäti pod sedadlom spolujazdca - mám 3-dverák, lanko som použil z bicykla.

Po piatich rokoch žiadne vŕzganie plastov v interiéri, motor suchý, všetky diely podvozku pôvodné,
nikdy odťahovka, spotreba okolo 6 l/100 km, žiadne zmätkovanie elektroniky, pôvodná baterka.
Radenie kvaltov ako nové, spojka ako nová. Korózia karosérie nulová.

Páni kolegovia, GP je dobré auto!

Tatranec

Nový akumulátor

Napsal: ned říj 08, 2017 19:01
od Tatranec
Zdravím všetkých GéPéčkárov!

Po vyše piatich rokoch a 103 tisíc km mi odišla baterka.
Podelím sa s Vami o skúsenosti:
- pozor, akumulátor odchádza bez varovania - z minúty na minútu. Zastavíte, vypnete motor. Prídete o 5 minút a nič: štartér ledva zašramotí, ani pastorok sa nezasunie, budíky a kontrolky zdochnuté;
- nový akumulátor na GP 1.2 má mať 50 Ah, štandardný rozmer, štartovací prúd aspoň 360 A (viac nezaškodí);
- na výmenu treba vidlicové (nie gola) kľúče č. 10 a 13;
- postup klasický (začať odpojením záporného pólu a tak isto dokončiť zapojením záporného pólu);
- rádio netreba nanovo kódovať;
- palubný počítač sa vynuluje, treba ho nanovo nastaviť (denné svetlá, pípanie, čas, dátum...)

Odporúčam Exide. V Ponte Classic, ktoré som predal, je už 10 rokov a ešte ide!

Tatranec