Vzduchový filter

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Konecne som nahodil KN filter, poobede este doplnim obrazky.
Zatial prve dojmy po prejdeni 130km su aj pozitivne aj negativne. Vysledky su trochu skreslene, kedze obycajne jazdim sam a teraz nas bolo v aute 4.

Pozitivne dojmy proti airboxu su:
- okamzita reakcia na plyn v akychkolvek otackach, ziadne rozmyslanie a 1-2sek pauza, kym to zacalo pridavat.
- trosku iny zvuk, v istych medziach pozitivny dojem
- spotreba vo vyssich otackach (od 2000) isla dole asi o 0,2L.

Negativne dojmy:
- pocut ovela viac turbo, syci cez filter, ked je v zabere, pocut to dnu, ale pri kontinualnej jazde nepocut skoro nic
- do kopca nevelmi taha, asi rovnako ako predtym, mozno horsie, tazko povedat
- spotreba pod 1600ot isla hore asi o 0,1-0,2.

Rozdiel je zaroven v ukazovateli okamzitej spotreby, ten lieta ovela rychlejsie a po mensich intervaloch.

Objavil sa vsak aj jeden problem v urcitych otackach a urcitom zatazeni - sanie robi v urcitom momente puf puf puf zvuk. Je to najskor rezonancia hadice spolu s filtrom. Myslim, ze to nebude dobre pre filter, ako to puf puf su narazy vzduchu.
Rozmyslam, ako ich utmit.

Neviem, ci si musi preprogramovat aj riadiaca jednotka svoje dlhodobo namerane udaje, aby bolo vidiet vacsi efekt.

Cez tyzden este nameram pruznost motora po uprave. Pred upravou malo zrychlenie z 1500 na 3000ot na 4.prevode za 12,5sek (asi 50-85kmh), na 5tom prevode z 60kmh na 100kmh za 15sek.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Ahoj je to přesně jak pí?e?, výsledky jsou zkreslené. Nemů?es porovnvat výsledky staré s novými pokud není v autě stejný počet lidí(zatí?ení vozu)

Spotřeba odspodu 1200otáček byla tam kde byla proto?e bylo auto tě?ké. Zvuk filtru kdy? dá? autu plný plyn je jiný ale já bych to neviděl jako negativum. Právě ?e tím, ?e je sání mnohem průchodněj?í tak je sly?et více i turbo které se teď má více k světu.
Tahání dokopce je třeba vyzkou?et a? bude? v autě sám a né se nadváhou 200 kilo na víc.

Puf puf zvuk by chtěl asi nahrát a ukázat. Rezonace hadice to nebude pdlě mě to bude prostě zvuk filtru. Konické filtry taky na turbo motoru taky sičí a pak při ubrání plynu udělají puf puf.

A poradím jednu věc, řídící jednotce pomů?e? tak ?e od pojí? baterku, tím ji vyresetuje? a ona si nazbírá nové informace u? s novým filtrem, tedy s jiným mno?stvím vzduchu atd.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

U turbo motorů je to odfukování normální při ubrání plynu.
Origo filtr to ztlumí na otevřeném to je sly?et.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Takto to vyzera:
Obrázek Obrázek Obrázek


Je to cele domorobo, priemyselna hadica na vzduch, plech na spaliny, gumene a penove tesnenia. Este vymenim pasku, ktorou je to omotane za teploodolnu polyetylenovu.

Filter je KN, aj ked je modry, pretoze modry je na nom olej na filtre Panolin :)
Drzi to na dvoch srubach, diery som nasiel vedla riadiacej jednotky, tzn. nebolo treba nic vrtat.

Neviem, ci nebude treba trochu tienit motor proti vode alebo tepelne.
Co je zaujimave, staci jazda dolu kopcom asi 2km a teplota motora ide dole (12C vonku), co sa predtym nestalo, iba pod 0.

Ten puf puf zvuk nahram.
Nie je to pri vyfukovani turba, to skoro ani nepocut.
Je to pri plnom plyne, asi pri 2500-2900ot, na 4.a 5. prevode. Staci mierne pustit plyn a uz to prestane.
Rozmyslam nad pridanim priedusneho molitanu na cely filter, co by spravilo slaby odpor v sani a mohlo upravit rezonanciu nasavania.

Tazko povedat, ci ma motor vacsi vykon, skutocne je to tazko zistitelne, ak to aj pridalo 2-3PS. Markantny rozdiel je vsak v nabehu do otacok, do cca 2400ot.min, kde je maximalny zaber turba (viac sa tam vykon pocitovo nezvysuje). Aj do 3000ot/m. je mierny rozdiel tym, ze motor viac "dycha". Tym padom je viditelne lepsie zryhlenie.
Do 2000ot/min. mam pocit, ze je to klasicky atmosferak; ako sluzobna benal Fabka 16v 100k.

Ta okamzita reakcia na plyn je navykova 8)
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

Kolacok píše:Takto to vyzera:
Obrázek Obrázek Obrázek


Je to cele domorobo, priemyselna hadica na vzduch, plech na spaliny, gumene a penove tesnenia. Este vymenim pasku, ktorou je to omotane za teploodolnu polyetylenovu.

Filter je KN, aj ked je modry, pretoze modry je na nom olej na filtre Panolin :)
Drzi to na dvoch srubach, diery som nasiel vedla riadiacej jednotky, tzn. nebolo treba nic vrtat.

Neviem, ci nebude treba trochu tienit motor proti vode alebo tepelne.
Co je zaujimave, staci jazda dolu kopcom asi 2km a teplota motora ide dole (12C vonku), co sa predtym nestalo, iba pod 0.

Ten puf puf zvuk nahram.
Nie je to pri vyfukovani turba, to skoro ani nepocut.
Je to pri plnom plyne, asi pri 2500-2900ot, na 4.a 5. prevode. Staci mierne pustit plyn a uz to prestane.
Rozmyslam nad pridanim priedusneho molitanu na cely filter, co by spravilo slaby odpor v sani a mohlo upravit rezonanciu nasavania.

Tazko povedat, ci ma motor vacsi vykon, skutocne je to tazko zistitelne, ak to aj pridalo 2-3PS. Markantny rozdiel je vsak v nabehu do otacok, do cca 2400ot.min, kde je maximalny zaber turba (viac sa tam vykon pocitovo nezvysuje). Aj do 3000ot/m. je mierny rozdiel tym, ze motor viac "dycha". Tym padom je viditelne lepsie zryhlenie.
Do 2000ot/min. mam pocit, ze je to klasicky atmosferak; ako sluzobna benal Fabka 16v 100k.

Ta okamzita reakcia na plyn je navykova 8)
ty vole to kade s tym chodis hentake blato na motore!!! ty vole. no a to zrychlenie co kedy budu vysledky.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

To blato som uz kupil s autom :lol:

Mam dojem, ze RJ sa uz trochu preraba, okamzita spotreba na rovine pri 60+-5kmh na 5.p. je okolo 3,1-3,3 ako bolo predtym, pri 100kmh je to cca 4,2-4,3L/100km, co je asi o 0,2-0,3L menej nez predtym. Na vykone to velmi nebadat, ide to asi rovnako; citit to len pri zrychlovani, kedze motor ide do otacok rychlejsie.

Problem robi to pufkanie, toto musim vyriesit, pretoze motor ma mensi vykon, ked to vydava ten zvuk. Citit to napr. na 4.prevode, ked auto pri 70-80kmh okolo 2400ot zrychluje pomalsie nez pri 90-105kmh okolo cca 2800-3000ot.

Tie casy hore som si pomylil :) Teraz som pri rovnakom zadani nameral 13,4sek a na 5ke 24sek.
EDIT: dnes som meral opat, na 4.ke to bolo 13,6sek, na 5ke 18,4sek, tak to predchadzajuce meranie asi bolo zle.
Naposledy upravil(a) Kolacok dne ned říj 17, 2010 0:29, celkem upraveno 1 x.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Tak?e nějaké mé postřehy z pou?ívání kónického filtru:

Nainstaloval jsem kit sání (vzduchovod - vlastní výroba, filtr SIMOTA) v srpnu. Jezdil jsem s ním měsíc a ?ádný extra rozdíl jsem ve výkonu nepoznal, krom teda vysokých otáček. Co mi vadilo, byl rezonanční hluk v nízkých otáčkách (1500-2000). Vrátil jsem zpět airbox a jezdil s ním během září. Sice motor utichl, ale byl teda mnohem líněj?í a méně úsporný. před týdnem jsem se opět vrátil ke kitu. Rezonanční hluk jsem odstranil ucpáním středové díry filtru a obalení části obvodového plá?tě molitanem. Je to stále hlučněj?í jak airbox, ale bez rezonance. Výkon zůstal, jede to opravdu mnohem lépe a spotřeba mi při stejném stylu jízdy klesla o půl litru. Jinak potvrzuji, ?e reakce na plyn je blesková, s airboxem byla prodleva 0,5 sec.

Kdo si chce stavět kit, doporučuji koupit konický filtr bez středové díry, a? nemusí provádět bypass jako já. Během týdne po?lu i nějakou fotku s umístěním filtru.
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Příspěvek od Davids »

tak jsem si koupil filtr od Simoty jenom vlozku do airboxu...a muzu rict, ze jsem maximalne spokojeny...auto jde tak o 20% procent lepe za plynem (to muze byt dano i tim, ze muj filtr byl dost znecisteny) A motor se mi pri seslapnuti pedalu na podlahu zakuckaval...tet je to bez problemu, spotreba pujde taky dolu, protoze ho nemusim tak vytacet...take max spokojenost. I zvuk ve vyssich otackach je trosku jiny sportovnejsi ;-) coz na diesela neni spatne.
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Davids, spotreba nepojde dole, mne isla este o 0.1 hore, pretoze na to teraz viac sliapem :lol: Ten prijemny pocit, ze to ide lepsie donuti viac tlacit plyn, ale mozno ma to casom prejde :)
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Kolacok píše:Davids, spotreba nepojde dole, mne isla este o 0.1 hore, pretoze na to teraz viac sliapem :lol: Ten prijemny pocit, ze to ide lepsie donuti viac tlacit plyn, ale mozno ma to casom prejde :)
Mě u? to pře?lo na?těstí, testovácí nádr? po okrskách za 8,5l/100 :lol: Teď u? si jenom u?ívám spotřeby 4,8l/100 při dodr?ování rychlostních limitů. A kdy? je potřeba předjet, není to takový porod jako předtím.
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Příspěvek od Davids »

Kolacok píše:Davids, spotreba nepojde dole, mne isla este o 0.1 hore, pretoze na to teraz viac sliapem :lol: Ten prijemny pocit, ze to ide lepsie donuti viac tlacit plyn, ale mozno ma to casom prejde :)
ja myslim, ze dolu pujde mivam tet kolem 8,2 l/100 ;-) jezdim hodne mesto a rozhodne provoz nebrzdim :-)
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

8.2L/100 s 1.3JTD 90konovou??? Cosiiiii :D :D :D To sa ako da?

Ked ta moja 1.3 isla nadoraz, spravilo to 7/100, ale to islo po okreskach vacsinu casu s plynom na podlahe.
Ked som isiel na okreskach pohodovo 110-130, tak spravilo 4.9 kombinovanu.
Taku spotrebu by som chapal v tuhych mrazoch, 1-4km kratke jazdy a stop.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Příspěvek od Davids »

Kolacok píše:8.2L/100 s 1.3JTD 90konovou??? Cosiiiii :D :D :D To sa ako da?

Ked ta moja 1.3 isla nadoraz, spravilo to 7/100, ale to islo po okreskach vacsinu casu s plynom na podlahe.
Ked som isiel na okreskach pohodovo 110-130, tak spravilo 4.9 kombinovanu.
Taku spotrebu by som chapal v tuhych mrazoch, 1-4km kratke jazdy a stop.
presne tak jezdim kratke trasy...a jizda typu brzda plyn...a nez ten slaboucky moturek roztoci ty 18" kola to taky da zabrat :-))) ale jinak neni problem s tim jet za 4,7 to zvladnu s prehledem (ale jen obcas kdyz mi sviti hladove oko) :-D
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

tak první dojmy po nainstalování kitu...jak u? bylo zmíněno..podstatně rychlej?í reakce na se?lápnutí plynového pedálu..pocitově vět?í ochota jít za plynem a v neposlední řadě..)pro mně) opravdu krásný zvuk...spotřebu a ostatní plusy či mínusy budu sbírat postupem času..dnes najeto s kitem cca60km..ale první dojem velmi velmi dobrý..
Special thanks to Kriss!!
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

benja píše:tak první dojmy po nainstalování kitu...jak u? bylo zmíněno..podstatně rychlej?í reakce na se?lápnutí plynového pedálu..pocitově vět?í ochota jít za plynem a v neposlední řadě..)pro mně) opravdu krásný zvuk...spotřebu a ostatní plusy či mínusy budu sbírat postupem času..dnes najeto s kitem cca60km..ale první dojem velmi velmi dobrý..
Special thanks to Kriss!!
aky kit si si tam daval ? do original boxu si to daval?
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Odpovědět