Signalizace opotřebení brzdových destiček.
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Signalizace opotřebení brzdových destiček.
Ten kabel pod podběhy předních kol je na signalizaci opotřebení brzdových destiček nebo má něco společného s ABS? Nějak mi ho tam italové na jedné straně blbě zasadili a koukají z toho nějaké dráty nebo drát. Podle mě je to kabel na signalizaci opotřebení destiček a má pouze jeden drát. Kdy? se dotkne kostry (při opotřebení destiček) rozsvítí se kontrolka na panelu. Doufám, ?e ten kabel nemá nějakou důle?itěj?í funkci, třeba ABS.
Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...
A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...
A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Ten kablík je na obou předních kolech a je stejný. Destičky nikdo neměnil, auto je novéLipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...
A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Jo tak má? pravdu, ta kontrola destiček je pouze na jedné straně...u řidiče. tam jsou dva kabely, jeden asi bude čidlo ABS a druhý slab?í na destičky. Tak?e ten na druhé straně u spolujezdce je čidlo ABS. Neví? co se stane, kdy? se ten kabel přeru?í? Pojede vůbec auto?Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...
A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Za prvé : fotka toho "drátku" vydá za 1000 slov....jeník1 píše:Jo tak má? pravdu, ta kontrola destiček je pouze na jedné straně...u řidiče. tam jsou dva kabely, jeden asi bude čidlo ABS a druhý slab?í na destičky. Tak?e ten na druhé straně u spolujezdce je čidlo ABS. Neví? co se stane, kdy? se ten kabel přeru?í? Pojede vůbec auto?Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...
A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
K čidlu ABS: není to ?ádný svazek drátků, je to stíněný káblík. Vede jen signální napětí/proud, který generuje snímač (čidlo), který je ulo?en v těhlici kola tak, aby byl v těsném kontaktu s magnetickým krou?kem upevněným na náboji kola.
(Základní princip a zjednodu?ený popis).
Pokud se kolo otáčí, signál je vysílán do jednotky ABS, kde je srovnáván se signály od dal?ích 3 kol. V okam?iku zablokování jednoho nebo více kol vy?le jednotka signál čerpadlu ABS - příslu?nému ventilu, který reguluje tlak brzdové kapaliny a sní?í brzdný účinek do momentu, kdy se kolo zase začne otáčet.
Mimo to, je systém ABS vybaven vlastním kontrolním mechanismem, kdy po startu zji??uje fuknkčnost čidel (včetně vedení k nim) a dal?ích komponent. Pokud zjistí chybu (čidlo, kabel, jednotka, čerpadlo apod.)odstaví ABS z provozu, rozsvítí kontrolku a brzdy fungujou jako obyčejné hydraulické, jen bez ABS.
Pokud je auto vybaveno nádstavbovými systémy k ABS (ESP, Hill holder, ASR - jen zále?itost SW a elektroniky, mechanické komponenty brzd jsou stejné), elektronika při poru?e ABS vypne komplet v?echny. Stačí přeru?ený kabel k jednomu ze snímačů v kolech.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Dík, to je vyčerpávající odpověď. Měl jsem před tím Pandu bez ABS a i bez signalizace opotřebení destiček, tak pod blatníkem ?ádný kabely nebyly.Jarou? píše:Za prvé : fotka toho "drátku" vydá za 1000 slov....jeník1 píše:Jo tak má? pravdu, ta kontrola destiček je pouze na jedné straně...u řidiče. tam jsou dva kabely, jeden asi bude čidlo ABS a druhý slab?í na destičky. Tak?e ten na druhé straně u spolujezdce je čidlo ABS. Neví? co se stane, kdy? se ten kabel přeru?í? Pojede vůbec auto?Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...
A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
K čidlu ABS: není to ?ádný svazek drátků, je to stíněný káblík. Vede jen signální napětí/proud, který generuje snímač (čidlo), který je ulo?en v těhlici kola tak, aby byl v těsném kontaktu s magnetickým krou?kem upevněným na náboji kola.
(Základní princip a zjednodu?ený popis).
Pokud se kolo otáčí, signál je vysílán do jednotky ABS, kde je srovnáván se signály od dal?ích 3 kol. V okam?iku zablokování jednoho nebo více kol vy?le jednotka signál čerpadlu ABS - příslu?nému ventilu, který reguluje tlak brzdové kapaliny a sní?í brzdný účinek do momentu, kdy se kolo zase začne otáčet.
Mimo to, je systém ABS vybaven vlastním kontrolním mechanismem, kdy po startu zji??uje fuknkčnost čidel (včetně vedení k nim) a dal?ích komponent. Pokud zjistí chybu (čidlo, kabel, jednotka, čerpadlo apod.)odstaví ABS z provozu, rozsvítí kontrolku a brzdy fungujou jako obyčejné hydraulické, jen bez ABS.
Pokud je auto vybaveno nádstavbovými systémy k ABS (ESP, Hill holder, ASR - jen zále?itost SW a elektroniky, mechanické komponenty brzd jsou stejné), elektronika při poru?e ABS vypne komplet v?echny. Stačí přeru?ený kabel k jednomu ze snímačů v kolech.
Mám právě obavy kdy? umývám auto tlakovou vodou na ruční myčce aby se ty kabely nepo?kodily.
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
jeník1 píše:Tak jsem ty dva kabely pod blatníkem vyfotil. Je to podběh u řidiče.
http://karolina.kvalitne.cz/kabel.jpg
Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.jeník1 píše:jeník1 píše:Tak jsem ty dva kabely pod blatníkem vyfotil. Je to podběh u řidiče.
http://karolina.kvalitne.cz/kabel.jpg
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
DíkJarou? píše:Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.jeník1 píše:jeník1 píše:Tak jsem ty dva kabely pod blatníkem vyfotil. Je to podběh u řidiče.
http://karolina.kvalitne.cz/kabel.jpg
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Tak?e ABS je v podstatě pouze taková "nadstavba" základního brzdového systému, který při poru?e ABS není nijak ohro?en a auto dále brzdí klasickým způsobem.jeník1 píše:DíkJarou? píše:Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.jeník1 píše:
Teoreticky lze tedy svítící kontrolku ABS ignorovat a dále jezdit, auto bude brzdit pořád.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Přesně tak, musí zůstat zachována funkčnost základního bezpečnostního systému vozu (brzd)jeník1 píše:Tak?e ABS je v podstatě pouze taková "nadstavba" základního brzdového systému, který při poru?e ABS není nijak ohro?en a auto dále brzdí klasickým způsobem.jeník1 píše:DíkJarou? píše: Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.
Teoreticky lze tedy svítící kontrolku ABS ignorovat a dále jezdit, auto bude brzdit pořád.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Kdy? jsem měnil pru?iny, tak jsem zjistil ?e mám přeru?enej drátek kontroly brzdovejch destiček.Samozřejmě ?e to dám do pořádku.Ale já se ptám,proč mi to nekde nesignalizuje ?e je něco v hajzlu (přívod k destičkám)Destičky jsem měl asi 1mm a kdyby to fachčilo jak má, tak by mě to asi dávno upozornilo
Jezdím jen tak rychle jak můj strážnej anděl dokáže lítat.
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
ono to signalizuje iba ked je uzavrety kontakt!!! ked to mas odtrhnute tak sa nema kade uzavriet. a maximalne vtedy co ti to odtrhlo to nachvylku zasvietilo.
podalsie auta s kotucami vzadu maju aj vzadu na vodicovej strane (aspon u mna to je co som si vsimol)
podalsie auta s kotucami vzadu maju aj vzadu na vodicovej strane (aspon u mna to je co som si vsimol)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
- benja
- Profík
- Příspěvky: 1456
- Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
- Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
- Kontaktovat uživatele:
no mě to nesignalizovalo vůbec a to jsem schroust levou přední desku uplně...a ani jedinkrát to na mě nebliklo
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....