Chiptuning
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Tady mají rozepsané mo?nosti navý?ení výkonů na příkladu GP s 88kW:
http://www.chiptuning.cz/chiptuning.php ... Chiptuning Fiat Grande Punto 1.9 JTD 88kW
http://www.chiptuning.cz/chiptuning.php ... Chiptuning Fiat Grande Punto 1.9 JTD 88kW
Radek:
Grande Punto 1,9 MultiJet Sport (130k) r.v.2007
Pirelli PZero Nero 205/45 R17 88 W XL Letní
Pirelli WINTER 190 SNOWCONTROL SERIE II 185/65 R15 88 T ECO Zimní
Barva:Carribean orange
Grande Punto 1,9 MultiJet Sport (130k) r.v.2007
Pirelli PZero Nero 205/45 R17 88 W XL Letní
Pirelli WINTER 190 SNOWCONTROL SERIE II 185/65 R15 88 T ECO Zimní
Barva:Carribean orange
Odbrzdeny mysli to ze prijedes, auto se da na brzdu, zmeri se vykon. Pak udela upravy, zmeri se vykon zase a pokud vysledek bude podle tvych predstav, je hotovo. V opacnem pripade by mel jit dal tunit mapy. V campu mapy upravuje primo na miru a na prani. Tzn si muzes rict at zvedne jen vykon a kroutak ne a podobne. Zivotnost neni potreba resit pokud zvedaj vykon o 20%, vic udela to, jak se k motoru chovas (to co napsali z bitpoweru...). Na brzde navic muzes byt prekvapeny kolik ma motor ve skutecnosti, tjety maj typicky nad 100kW misto deklaroanych 88kw. Takze kdyz tuner rekne ze zvedne vykon na 110kw, podle tabulek je to o 22kw, ale v realu jen o 10.
GP 1.4 Tjet
Nikde som nena?iel nič presne o POWERbox-och... Nekde som na?iel ?e niečo podobne robí priamo aj NOVITEC...
Na?iel som na ebay aj nejake za 100? ale aj za 200?..
Ma to zmysel?
Niektore su vraj riadene neajkym CPU.... nie len klasickým "odporom"..
Na?iel som na ebay aj nejake za 100? ale aj za 200?..
Ma to zmysel?
Niektore su vraj riadene neajkym CPU.... nie len klasickým "odporom"..
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Tak podívej , tohle je úplně k ničenu jenom to oblbne čidlo na li?tě nafty a tim elektronika zvý?í tlak nafty v li?tě a potom za stejný časový úsek se jí tam mů?e dopravit více.
Ty hodnoty co jsou uvedený v tabulce jsou totální blbost, tyhle hodnoty dosáhne? jenom kvalitním chipem.
Je mi jasný ?e chip stojí jednou tolik.
Ty hodnoty co jsou uvedený v tabulce jsou totální blbost, tyhle hodnoty dosáhne? jenom kvalitním chipem.
Je mi jasný ?e chip stojí jednou tolik.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
u vás na kladně http://www.chiptuning-fiat.cz/chiptunin ... 08V%2048kW ... podle mě u tebe zbytečně vyhozený prachy ...
Chiptunning DIY
Protože, se mě povedlo prokopnout úpravu map samodomo, rozhodl jsem se podělit o nabyté zkušenosti zde, třeba to někomu pomůže / zaujme. GP je dostatečně starý stroj aby byl podporovaný v SW který se dá upirátit / klony HW k přepalování koupitelné u číňana.
Kabel pro přepalování ECU motoru:
Obecně, benzínové jednotky nejdou vyčíst přes ODB rozhraní.
Kabel KessV2, klon u číňana stojí kolem 80 dolarů. Umožňuje zápis a u některých motorizací čtení obsahu ECU přes ODB rozhraní. Pokud by došlo k nejhoršímu, má adaptéry a umožňuje přehrání / čtení všech ECU přes bootloader CPU (musí se ale otevřít ECU a klemnout tam signály).
Kupuje se na aliexpress.com nebo ebay (drazsi) Kabel MPPS 13.02
- levný kabel za cca 300 peněz, umí pouze ODB rozhraní. Netestil jsem, je k sehnání na ebay.
Pokud máte motorizaci, u které není podporované čtení, je potřeba sehnat origo obsah ECU motoru. To lze na různých tunning fórech, koupit CD na ebayi nebo třeba zde http://www.chip-tuner.hu/original_ecu_files/files/Fiat/
Validita souboru se pak ověří v programu na úpravu map ECM titanium, který podle kontrolního součtu binárky detekuje ECU motoru. Pokud zdetekuje správnou, jedná se o správný origo soubor.
Úprava map
Nejjednoduší pro začátek je ECM titanium (k sehnání na uloz.to). Jak jsem psal, detekuje typ ECU které se křížově ověří s multiecuscanem => záložka info s ID ECU / fiat číslo / bosch číslo. Podle těchhle čísel se i hledá origo soubor (software number + hardware number). ID umí vyčíst i kabel na přepalování.
ECM titánium je velice nepřátelské k úpravě mimo definované mapy a neustále updatuje kontrolní součty, takže je nemožné vyrobit binárku, která by umrtvila ECU. Takto umrtvená ECU se oživuje rozebráním a přehráním CPU v boot režimu. Pokud vyrobíme mapy se kterýma nepůjde ani nastartovat, nic se neděje, stačí tam náhrát zpět neupravenou / předchozí funkční binárku.
Vyšší level je program winols ke kterému navíc potřebujeme damos soubor který popisuje mapy v binárce ECU. Bez damos souboru je winols úplně naprd a chová se jako hex editor, k ničemu. Damos soubory jsou hodně podrobné a obsahují definice stovek map v ECU, jde to až do úrovně nastavení PID regulátorů na ovládání škrtící klapky či parametry modelů pro výpočet odhadované teploty katalyzátoru (na dálnici se pak obohacuje směs když se delší dobu jede 160).
Nahrání do ECU
je velice jednoduché, vybere se typ auta + soubor, kess kabel znovu zkontroluje a přepočte checksumy binárky a pak postupně podrobně vede uživatele. Lze se pokochat na youtube a nejedná se o nic složitého, pouze se vypíná / zapíná zapalování a mačká OK. Trvá to několik minut, je dobré vypnout elektro spotřebiče a notebook mít položený na vedlejším sedadle aby se zabránilo manipulaci a tím riziku vytržení kabelu z USB a podobně. Chyba při zápisu může vést k umrtvení ECU a nutnosti ji rozebrat pro boot režim.
Příklad z praxe
Tunning tjetu je velice jednoduchý a zisky jsou vysoké. Především proto, že jsou k dispozici ukázkové mapy jak to má vypadat přímo od Fiatu - binárky pro verze 155k (abart, brava atd) až po top SS verzi se 180k. Takže tuning vypadá tak, že se zkopírujou mapy z SS vrerze (torq limiter) a limitery turba / mapy předstihu ze 155k verze (ss má jiné turbo, jiné vstřikovače a jiný MAP). Nevím jak s obyč 120k turbem, ale punto s turbem ze 150k verze jde bez problémů dostat přes 180k (plnicí tlak 1,85 bar na 6000 rpm). Motor má najeto 200000km a turbo 150000km.
Kabel pro přepalování ECU motoru:
Obecně, benzínové jednotky nejdou vyčíst přes ODB rozhraní.
Kabel KessV2, klon u číňana stojí kolem 80 dolarů. Umožňuje zápis a u některých motorizací čtení obsahu ECU přes ODB rozhraní. Pokud by došlo k nejhoršímu, má adaptéry a umožňuje přehrání / čtení všech ECU přes bootloader CPU (musí se ale otevřít ECU a klemnout tam signály).
Kupuje se na aliexpress.com nebo ebay (drazsi) Kabel MPPS 13.02
- levný kabel za cca 300 peněz, umí pouze ODB rozhraní. Netestil jsem, je k sehnání na ebay.
Pokud máte motorizaci, u které není podporované čtení, je potřeba sehnat origo obsah ECU motoru. To lze na různých tunning fórech, koupit CD na ebayi nebo třeba zde http://www.chip-tuner.hu/original_ecu_files/files/Fiat/
Validita souboru se pak ověří v programu na úpravu map ECM titanium, který podle kontrolního součtu binárky detekuje ECU motoru. Pokud zdetekuje správnou, jedná se o správný origo soubor.
Úprava map
Nejjednoduší pro začátek je ECM titanium (k sehnání na uloz.to). Jak jsem psal, detekuje typ ECU které se křížově ověří s multiecuscanem => záložka info s ID ECU / fiat číslo / bosch číslo. Podle těchhle čísel se i hledá origo soubor (software number + hardware number). ID umí vyčíst i kabel na přepalování.
ECM titánium je velice nepřátelské k úpravě mimo definované mapy a neustále updatuje kontrolní součty, takže je nemožné vyrobit binárku, která by umrtvila ECU. Takto umrtvená ECU se oživuje rozebráním a přehráním CPU v boot režimu. Pokud vyrobíme mapy se kterýma nepůjde ani nastartovat, nic se neděje, stačí tam náhrát zpět neupravenou / předchozí funkční binárku.
Vyšší level je program winols ke kterému navíc potřebujeme damos soubor který popisuje mapy v binárce ECU. Bez damos souboru je winols úplně naprd a chová se jako hex editor, k ničemu. Damos soubory jsou hodně podrobné a obsahují definice stovek map v ECU, jde to až do úrovně nastavení PID regulátorů na ovládání škrtící klapky či parametry modelů pro výpočet odhadované teploty katalyzátoru (na dálnici se pak obohacuje směs když se delší dobu jede 160).
Nahrání do ECU
je velice jednoduché, vybere se typ auta + soubor, kess kabel znovu zkontroluje a přepočte checksumy binárky a pak postupně podrobně vede uživatele. Lze se pokochat na youtube a nejedná se o nic složitého, pouze se vypíná / zapíná zapalování a mačká OK. Trvá to několik minut, je dobré vypnout elektro spotřebiče a notebook mít položený na vedlejším sedadle aby se zabránilo manipulaci a tím riziku vytržení kabelu z USB a podobně. Chyba při zápisu může vést k umrtvení ECU a nutnosti ji rozebrat pro boot režim.
Příklad z praxe
Tunning tjetu je velice jednoduchý a zisky jsou vysoké. Především proto, že jsou k dispozici ukázkové mapy jak to má vypadat přímo od Fiatu - binárky pro verze 155k (abart, brava atd) až po top SS verzi se 180k. Takže tuning vypadá tak, že se zkopírujou mapy z SS vrerze (torq limiter) a limitery turba / mapy předstihu ze 155k verze (ss má jiné turbo, jiné vstřikovače a jiný MAP). Nevím jak s obyč 120k turbem, ale punto s turbem ze 150k verze jde bez problémů dostat přes 180k (plnicí tlak 1,85 bar na 6000 rpm). Motor má najeto 200000km a turbo 150000km.
GP 1.4 Tjet
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chiptunning DIY
krasne si to tu napisal super.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Chiptuning
Sem jste to nemeli presouvat, tady to zapadne.. jeste jsem chtel napsat neco konkretniho o tom co se tuni, ale tady me prijde dost zbytecna prace
GP 1.4 Tjet
Re: Chiptuning
napiš adminovi, ať to "stickne" To je solidní materiál, který je potřeba rozvíjet
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV