Stránka 11 z 13

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned srp 03, 2014 15:31
od Dskalos
Diky moc. :clap . Samozrejme to neni jen na normalni jezdeni. Jsem nadsenec do malych sportovnich Fiatu. Takze si myslim, ze to me bude citovka. :D

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob říj 04, 2014 16:48
od Amphora
Lidi odeslo me neco na zhaveni asi ted kdyz chci nastartovat tak me blika dlouho zhaveni a vcera jsem jeste nastartoval a dnes uz ne zhavilo dlouho pak jsem nastartoval a pak to chciplo muzete me poradit mam FIAT GRANDE PUNTO SPORT 1.9 MULTIJET 2007 DEKUJI

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob říj 04, 2014 16:51
od Amphora
ja take mam 1.9mjet sport 96kw 2007

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob pro 06, 2014 10:51
od Mikie
Zdravim,
mel bych takovy dotaz.
Vypada to, ze u meho GP 1.9JTD Mutlijet 88kW odchazi vaha vzduchu. Auto zacalo cukat pri volnobehu a jak se zde resilo ve vlaknu, tak jsem zkontroloval vse, co se dalo a vse vypada ok a po odpojeni vahy cukani prestalo.
Nicmene jsem zjistil zajimavou vec.

Oznaceni soucasne vahy vzduchu je bosch 0281002618 a tuhle vahu tam mam od koupe auta a mam pocit, ze to vubec neni vaha urcena pro GP, nebot mi Google rika, ze je pro Cromu II.

Mohla by se prosim nejake dobra duse podivat prosim pod kapotu se stejnym motorem a rict, ze tam na vahu oznacenou takto:BOSCH 0281002861 (nekdo ji ted nabizi na bazosi za 3.5k)

Asi se vyplati koupit Bosch, ze?

Dekuji.

Michal

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned pro 07, 2014 17:02
od tkupilik
Je uplne bezne, ze nejakou soucastku sdili nekolik aut i ruznych vyrobcu. Bosch je vyrobce systemu rizeni motoru a kdokoliv si to muze koupit a pouzit to ve svem aute. Dneska automobilky nemaji vlastni vyvoj techle veci.
Jinak tyhle cisla si najdi podle eperu a fiat oznaceni.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř pro 31, 2014 15:19
od P@trik
POMOC !!!!!!!!

Po výmene EGR ventilu + váhy vzduchu (prietokomer množstva nasavaneho vzduchu) mi začalo auto cca od 1500 do 3000 ot/min cukať... neviem čo s tým. EGR original piersburg, váha BOSCH .... Problém sa javý pri jemnej akceleracií, ak mu pridám plyn poriadne tak nie. Dakujem

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv led 01, 2015 15:36
od Jirka
Tohle dělá systém EGR, ne jenom samotný ventil, ale někde tam v sání taky bude škrtící klapka a ta může zůstávat moc přivřená,když nepotřebuješ plný výkon.
Jinak měnit EGR je blbost, lepší nechat sowtem zavřít a je to na pořád a spotřeba jde dolů a líp to bere od spoda.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv led 01, 2015 15:47
od P@trik
Skrtiaca klapka bola vycistena... takze ta by mala byt ok... este skusim vycistit to cidlo nasavacieho tlaku v sani a egr dat cez diagnostiku zakladne nastavenia. Len nechapem preco to cuka.... ved ten ventil je novy... malo by to ficat ako nove...

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv led 01, 2015 16:24
od Jirka
To cukání ti způsobuje velký průtok spalin do sání motoru a motor se vlastně dusí.
Až když potřebuješ plný výkon tak se EGR zavře a klapka otevře na plno a začne do motoru proudit čistý vzduch.
To, že do motoru do sání jdou spaliny tak se i zasrává vše okolo kudy ty spaliny proudí.
Můžeš mít přicpané klidně něco okolo.
Jinak kolik půjde spalin do motoru taky ovlivňuje lambda sonda ve výfuku, ta hlídá kolik jde do spalovacího prostoru kyslíku,protože kuli emisim nesmí být přebytek kyslíku, protože pak vzniká hodně NOx.
Jenomže diesel od přírody funguje s přebytkem vzduchu a pro současné emise to je problém tak se to řeší systémem EGR.
Jak už jsem psal, než oprava systému EGR, radši vyřadit sowtem z provozu úplně, a emisema projdeš normálně legálně.
Já jsem to taky tak řešil a je pokoj.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv led 01, 2015 23:23
od P@trik
V pondelok skočím na diagnostiku, dám to skontrolovať, a hodiť tam základné nastavenia, a ešte vyčistím ten snímač v saní. Napíšem potom načo som prišiel... či to zabralo alebo nie...
Ak by niekto mal podobnú skúsenosť, tak prosím napíšte... viem aj ja poradiť vo viacerých veciach, mal som už čo to pokazené :) :) :)

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv led 08, 2015 17:38
od P@trik
Takže, to cukanie na 99% prestalo, sem tam to ešte pocítim, ale nič hrozne. Auto má super ťah, spotreba v normále. Nechal som celé auto kompletne pretestovať cez diagnostiku, všetko je OK.

Má toto auto DPF?

Napsal: sob dub 18, 2015 15:07
od eagle
Ahoj, má moje auto DPF nebo ne (je na těch fotkách DPF nebo ne)? Je to 1.9 JTDm 88kW. Když jsem se zkoušel napíchnout na ECU, tak mi zobrazí vše, kromě věcí co se týkají DPF, ani kontrolka na palubní desce není

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob kvě 02, 2015 14:52
od eagle
Tak je vidět, že tohle fórum opravdu žije. Tak si odpovím sám. Není to DPF.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob kvě 02, 2015 21:09
od Jarouš
No tak proč se ptáš, když to víš?

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte čer 02, 2015 0:08
od Viktor
pánové už nevím kde jsem to psal ale rada nad zlato bude dobra...
došla me nafta svítila kontrolka vstriku po 200 km sama zhasla. Problém je ten ze mi auto přestalo táhnout .. Drive kdyz jsem polechtal plyn auto vystrelilo nyni ted jezdi jak duchodak..Ted nevím jestly je zavzdusnene vstřikování nebo jsou striky v haji a nebo je to někde pricpane .....EGR atd..? ..Plus mám v háji pritlacak na spojce....Diagnostika psala vstrik ale mechanik neví.Prý se to časem projeví samo.
Co vcil?? :?: