Motory FIAT - v?e o nich
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Štamgast
- Příspěvky: 611
- Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
- Bydliště: Metan City
- Kontaktovat uživatele:
Motory FIAT - v?e o nich
Tak jsem si zase a opět potvrdil, ?e řídím to zprávné auto a značku a hlavně ?e italové umějí dělat auta i motory.
Anketu o nejlep?í motor vyhrál Fiat, VW bodoval s 1,4 TSI
Italský Fiat se mů?e chlubit prvním místem v anketě International Engine of the Year 2010 v kategorii nových motorů. Vítězství mu přinesl motor 1,4 MultiAir Turbo. Celkové vítězství patří Volkswagenu s motorem 1,4 TSI.
Fiat 1,4 MultiAir Turbo
Zvět?it obrázek
Fiat 1,4 MultiAir Turbo
Sedm desítek odborných novinářů letos nejvíce hlasovalo pro přeplňovaný motor 1,4 MultiAir Turbo, který má ve svém portfoliu italský Fiat. Tento motor pou?ívá Alfa Romeo MiTo a Giulietta a Fiat Punto. Ve Fiatu Punto má čtrnáctistovka výkon 105 nebo 135 koní.
Technickou zajímavostí je systém MultiAir. Ten přímo kontroluje přívod vzduchu a vznícení a optimalizuje otevírání sacích ventilů, a to pro ka?dý válec zvlá??. Tím, ?e odhadne ideální moment pro zavření sacích ventilů, systém zlep?uje efektivnost vyu?ití objemu a zvy?uje maximální kroutící moment, a to předev?ím za nízkých rychlostí.
V porovnání se standardními motory s podobným výtlakem tento spotřebuje o 10 % energie méně. Maximální kroutící moment je zároveň o 25 % vy??í, spotřeba paliva a emise CO2 jsou sní?eny o 10 %, a to i přes to, ?e motor rychleji reaguje na zrychlení.
Evropské auto roku Alfa Romeo MiTo.
Alfa Romeo MiTo.
FOTO: Alfa romeo
Celkové vítězství patří Volkswagenu s dvakrát přeplńovaným motorem 1,4 TSI. Ten se objevuje například ve ?kodě Fabii RS [celá zpráva]. Na druhém místě je přeplňovaný třílitrový motor od BMW, třetí je 6,3 litrový osmiválec AMG od Mercedes-Benzu.
Anketa se koná od roku 1999 a má zvlá?tní kategorii pro výkonné a nové motory. Jediným českým zástupcem je Tomá? Hyan z časopisu Automobil Revue.
International Engine of the Year 2010: nový motor
body
1. Fiat 1.4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 228
2. Ferrari 4.5 V8 (458 Italia) 200
3. Volkswagen 1.2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, ?koda Octavia, Yeti) 134
4. Mercedes-Benz 4,0 Hybrid (S400) 76
5. VW 3,0 TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne) 71
6. BMW 4.4 V8 (X5 M, X6 M) 68
Anketu o nejlep?í motor vyhrál Fiat, VW bodoval s 1,4 TSI
Italský Fiat se mů?e chlubit prvním místem v anketě International Engine of the Year 2010 v kategorii nových motorů. Vítězství mu přinesl motor 1,4 MultiAir Turbo. Celkové vítězství patří Volkswagenu s motorem 1,4 TSI.
Fiat 1,4 MultiAir Turbo
Zvět?it obrázek
Fiat 1,4 MultiAir Turbo
Sedm desítek odborných novinářů letos nejvíce hlasovalo pro přeplňovaný motor 1,4 MultiAir Turbo, který má ve svém portfoliu italský Fiat. Tento motor pou?ívá Alfa Romeo MiTo a Giulietta a Fiat Punto. Ve Fiatu Punto má čtrnáctistovka výkon 105 nebo 135 koní.
Technickou zajímavostí je systém MultiAir. Ten přímo kontroluje přívod vzduchu a vznícení a optimalizuje otevírání sacích ventilů, a to pro ka?dý válec zvlá??. Tím, ?e odhadne ideální moment pro zavření sacích ventilů, systém zlep?uje efektivnost vyu?ití objemu a zvy?uje maximální kroutící moment, a to předev?ím za nízkých rychlostí.
V porovnání se standardními motory s podobným výtlakem tento spotřebuje o 10 % energie méně. Maximální kroutící moment je zároveň o 25 % vy??í, spotřeba paliva a emise CO2 jsou sní?eny o 10 %, a to i přes to, ?e motor rychleji reaguje na zrychlení.
Evropské auto roku Alfa Romeo MiTo.
Alfa Romeo MiTo.
FOTO: Alfa romeo
Celkové vítězství patří Volkswagenu s dvakrát přeplńovaným motorem 1,4 TSI. Ten se objevuje například ve ?kodě Fabii RS [celá zpráva]. Na druhém místě je přeplňovaný třílitrový motor od BMW, třetí je 6,3 litrový osmiválec AMG od Mercedes-Benzu.
Anketa se koná od roku 1999 a má zvlá?tní kategorii pro výkonné a nové motory. Jediným českým zástupcem je Tomá? Hyan z časopisu Automobil Revue.
International Engine of the Year 2010: nový motor
body
1. Fiat 1.4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 228
2. Ferrari 4.5 V8 (458 Italia) 200
3. Volkswagen 1.2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, ?koda Octavia, Yeti) 134
4. Mercedes-Benz 4,0 Hybrid (S400) 76
5. VW 3,0 TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne) 71
6. BMW 4.4 V8 (X5 M, X6 M) 68
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
kompresor je len na male otacky okolo 3000-4000 sa uplne vypne a taha iba turbo. ale hlavne taliansky motor je ovela lahsi a LACNEJSI sak tym hovadam s WV uplne strihlo pytat si za turbobenzin pomaly viacej ako za naftak? kde sme...Kriss píše:A je docela sranda, ?e to celkově vyhrál 1,4 tsi ktery ke 180 konim potrebuje turbo a jeste kompresor....I talove tohle umí jenom s turbem
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
-
- Návštěvník
- Příspěvky: 102
- Registrován: čtv črc 23, 2009 7:49
- Bydliště: Velvary
-
- Profík
- Příspěvky: 946
- Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
- Bydliště: Praha-6
- Kontaktovat uživatele:
tjn kdys si vemes ze za golfaV 1.4 TSFI chteli 700litru a GTI 750tis tak je to nehorazny a to rikaly ze ten motor je hlavne pro mlady a zacinajici lidi hm za 3/4 mega pekne dekuju ...1nekros1 píše:kompresor je len na male otacky okolo 3000-4000 sa uplne vypne a taha iba turbo. ale hlavne taliansky motor je ovela lahsi a LACNEJSI sak tym hovadam s WV uplne strihlo pytat si za turbobenzin pomaly viacej ako za naftak? kde sme...Kriss píše:A je docela sranda, ?e to celkově vyhrál 1,4 tsi ktery ke 180 konim potrebuje turbo a jeste kompresor....I talove tohle umí jenom s turbem
od toho sou to inzenyrsky aby se vtom hrabaly a zebejvaly se tim ne...navic oni maj prachy a kdys to nekdo dela celej zivot tak proc by mu to nemelo jit...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
No vyzera to dobre, bodaj by bol v mojom milasikovi Kuknite toto:
http://auto.sme.sk/c/5437130/motor-roka ... -fiat.html
Zaujala ma hlavne veta: Povestnou čere?ničkou v ponuke bude prepĺňaný dvojvalec (77 kW/105 k).
TY KOKSO!!!
http://auto.sme.sk/c/5437130/motor-roka ... -fiat.html
Zaujala ma hlavne veta: Povestnou čere?ničkou v ponuke bude prepĺňaný dvojvalec (77 kW/105 k).
TY KOKSO!!!
No vidí? a já bych ten dvouválec zase rád vyzkou?el - musím hlídat nějaké předváděčky u Fiatu.Igor píše:uf, som rad, ze nemam v aute ani kosacku tohto typu a ani beznoheho HovnoToPotahne. Aj ked ani so stvorvalcovou 1.2kou nemozem moc vyskakovat... Dufam, ze to nezacnu neskor davat do Eva, to by bol FAIL
Jistě to nebude třasák jako ve Fiatu 126.
Mo?ná, ?e bys byl jednou rád, kdybys ten motor měl. Nehodno? předčasně
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
...no a ?e ta 1.2 TSI pod kapotou oktávky nebo Yetiho zabírá hodně místa..Igor píše:heh ved uz teraz mam volneho miesta pod kapotou az az
Kolik místa zabíra motor pod kapotou, je celkem jedno.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV