Stránka 1 z 3

Motory FIAT - v?e o nich

Napsal: čtv čer 24, 2010 20:22
od Kriss
Tak jsem si zase a opět potvrdil, ?e řídím to zprávné auto a značku a hlavně ?e italové umějí dělat auta i motory.

Anketu o nejlep?í motor vyhrál Fiat, VW bodoval s 1,4 TSI

Italský Fiat se mů?e chlubit prvním místem v anketě International Engine of the Year 2010 v kategorii nových motorů. Vítězství mu přinesl motor 1,4 MultiAir Turbo. Celkové vítězství patří Volkswagenu s motorem 1,4 TSI.
Fiat 1,4 MultiAir Turbo
Zvět?it obrázek

Fiat 1,4 MultiAir Turbo


Sedm desítek odborných novinářů letos nejvíce hlasovalo pro přeplňovaný motor 1,4 MultiAir Turbo, který má ve svém portfoliu italský Fiat. Tento motor pou?ívá Alfa Romeo MiTo a Giulietta a Fiat Punto. Ve Fiatu Punto má čtrnáctistovka výkon 105 nebo 135 koní.

Technickou zajímavostí je systém MultiAir. Ten přímo kontroluje přívod vzduchu a vznícení a optimalizuje otevírání sacích ventilů, a to pro ka?dý válec zvlá??. Tím, ?e odhadne ideální moment pro zavření sacích ventilů, systém zlep?uje efektivnost vyu?ití objemu a zvy?uje maximální kroutící moment, a to předev?ím za nízkých rychlostí.

V porovnání se standardními motory s podobným výtlakem tento spotřebuje o 10 % energie méně. Maximální kroutící moment je zároveň o 25 % vy??í, spotřeba paliva a emise CO2 jsou sní?eny o 10 %, a to i přes to, ?e motor rychleji reaguje na zrychlení.
Evropské auto roku Alfa Romeo MiTo.

Alfa Romeo MiTo.

FOTO: Alfa romeo

Celkové vítězství patří Volkswagenu s dvakrát přeplńovaným motorem 1,4 TSI. Ten se objevuje například ve ?kodě Fabii RS [celá zpráva]. Na druhém místě je přeplňovaný třílitrový motor od BMW, třetí je 6,3 litrový osmiválec AMG od Mercedes-Benzu.

Anketa se koná od roku 1999 a má zvlá?tní kategorii pro výkonné a nové motory. Jediným českým zástupcem je Tomá? Hyan z časopisu Automobil Revue.
International Engine of the Year 2010: nový motor
body
1. Fiat 1.4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 228
2. Ferrari 4.5 V8 (458 Italia) 200
3. Volkswagen 1.2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, ?koda Octavia, Yeti) 134
4. Mercedes-Benz 4,0 Hybrid (S400) 76
5. VW 3,0 TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne) 71
6. BMW 4.4 V8 (X5 M, X6 M) 68

Napsal: čtv čer 24, 2010 20:31
od Kriss
A je docela sranda, ?e to celkově vyhrál 1,4 tsi ktery ke 180 konim potrebuje turbo a jeste kompresor....I talove tohle umí jenom s turbem :twisted:

Napsal: pát čer 25, 2010 8:56
od 1nekros1
Kriss píše:A je docela sranda, ?e to celkově vyhrál 1,4 tsi ktery ke 180 konim potrebuje turbo a jeste kompresor....I talove tohle umí jenom s turbem :twisted:
kompresor je len na male otacky okolo 3000-4000 sa uplne vypne a taha iba turbo. ale hlavne taliansky motor je ovela lahsi a LACNEJSI sak tym hovadam s WV uplne strihlo pytat si za turbobenzin pomaly viacej ako za naftak? kde sme...

Napsal: pát čer 25, 2010 10:15
od carlos_ray
Stejně tenhle turbo - kompresor vyhrál jen proto, ?e je to technickej zázrak, nejde tu o cenu nebo pou?itelnost. Prostě se jen in?enýrům z VW povedlo sladit turbo a kompresor (a upřímně řečeno to neumí ka?dý)

Napsal: pát čer 25, 2010 10:19
od .bany
1nekros1 píše:
Kriss píše:A je docela sranda, ?e to celkově vyhrál 1,4 tsi ktery ke 180 konim potrebuje turbo a jeste kompresor....I talove tohle umí jenom s turbem :twisted:
kompresor je len na male otacky okolo 3000-4000 sa uplne vypne a taha iba turbo. ale hlavne taliansky motor je ovela lahsi a LACNEJSI sak tym hovadam s WV uplne strihlo pytat si za turbobenzin pomaly viacej ako za naftak? kde sme...
tjn kdys si vemes ze za golfaV 1.4 TSFI chteli 700litru a GTI 750tis tak je to nehorazny a to rikaly ze ten motor je hlavne pro mlady a zacinajici lidi hm za 3/4 mega pekne dekuju ...

od toho sou to inzenyrsky aby se vtom hrabaly a zebejvaly se tim ne...navic oni maj prachy a kdys to nekdo dela celej zivot tak proc by mu to nemelo jit...

Napsal: čtv črc 08, 2010 10:54
od gawry

Napsal: čtv črc 08, 2010 16:33
od Igor
No vyzera to dobre, bodaj by bol v mojom milasikovi :P Kuknite toto:

http://auto.sme.sk/c/5437130/motor-roka ... -fiat.html

Zaujala ma hlavne veta: Povestnou čere?ničkou v ponuke bude prepĺňaný dvojvalec (77 kW/105 k).

TY KOKSO!!!
:shock: :shock: :shock:

Napsal: pát črc 09, 2010 9:42
od Dušan

Napsal: pát črc 09, 2010 11:10
od Igor
uf, som rad, ze nemam v aute ani kosacku tohto typu a ani beznoheho HovnoToPotahne. Aj ked ani so stvorvalcovou 1.2kou nemozem moc vyskakovat... :roll: Dufam, ze to nezacnu neskor davat do Eva, to by bol FAIL :!:

Napsal: pát črc 09, 2010 11:51
od Dušan
Igor píše:uf, som rad, ze nemam v aute ani kosacku tohto typu a ani beznoheho HovnoToPotahne. Aj ked ani so stvorvalcovou 1.2kou nemozem moc vyskakovat... :roll: Dufam, ze to nezacnu neskor davat do Eva, to by bol FAIL :!:
No vidí? a já bych ten dvouválec zase rád vyzkou?el - musím hlídat nějaké předváděčky u Fiatu.
Jistě to nebude třasák jako ve Fiatu 126.
Mo?ná, ?e bys byl jednou rád, kdybys ten motor měl. Nehodno? předčasně :!:

Napsal: pát črc 09, 2010 12:00
od Igor
no ale do Punta nieeeee... v 500ke mi je to vcelku jedno, bo do tej sa nevpracem (mam 196cm) :wink:

Napsal: pát črc 09, 2010 12:20
od Dušan
Igor píše:no ale do Punta nieeeee... v 500ke mi je to vcelku jedno, bo do tej sa nevpracem (mam 196cm) :wink:
Já mám dojem, ?e s ním počítají i do Punta

Napsal: pát črc 09, 2010 12:34
od Igor
heh :o ved uz teraz mam volneho miesta pod kapotou az az :D

Napsal: pát črc 09, 2010 12:48
od Jarouš
Igor píše:heh :o ved uz teraz mam volneho miesta pod kapotou az az :D
...no a ?e ta 1.2 TSI pod kapotou oktávky nebo Yetiho zabírá hodně místa.. :D :D :D

Kolik místa zabíra motor pod kapotou, je celkem jedno. :wink:

Napsal: pát črc 09, 2010 18:56
od Teddy86