Servis / garanční prohlídky

Sekce týkající se tohoto vozu obecně

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

No, vzhledem k tomu, ?e se do toho leje plná syntetika, tak si nemyslím, ?e by interval výměny 30 000 km byl nějak moc přita?ený za vlasy. Spí? je to v dne?ní době naprosto bězné a ke kvalitám dne?ních olejů nijak překvapivé. Kdy? u? Favorit v roce 1994 měl interval výměny oleje po 15 000 km (a to se tam lila minerálka 15W40)...... :wink:

Ale ka?dého volba. Pokud si někdo myslí, ?e to bude ke prospěchu věci, mů?e ten olej měnit třeba ka?dých 10 000. :D
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
urboss
kolemjdoucí
Příspěvky: 35
Registrován: pon led 14, 2008 10:21

Příspěvek od urboss »

Jasně kdy? někdo najede 30000 za půl roku to je něco jiného, ale na poprvé vyměním po 10000, potom třeba v pozděj?ích intervalech.Nechat tam olej v novém autě třeba 3 roky starý ne? najedu třicet tisíc to bych já neudělal, v?dy? i fiat doporučuje první výměna po roce pokud někdo jezdí míň
GP Sport 1.4 95k (červená Exotica)
Tommy
Site Admin
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv pro 21, 2006 14:42
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommy »

jen doplním ....pokud někdo jezdí míň, nebo valnou vět?inu kilometrů najede po městě. Já ?el po roce (měl jsem asi více jak 10 000km)
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

kubenko píše:pozrite sa, tieto benzinove motory uz nejaky ten rok na trhu a do teraz mavali servisny interval po 20 tis. km. Kvoli konkurencii ho zdvihli na 30 tis., ale ze by to bolo pre ten motor nejake super si nemyslim. Urcite tie motory dlhsie vydrzia, ked sa bude olej vymienat raz rocne a po 20 tis. ako po dvoch rokoch a 30 tis. Je to nezmysel. Uz len olej Selenia 20K doporucena pre 1.4 16V ma oznacenie 20K kvoli intervalu 20 tis. km.
Drtikol píše:Vzdycky jde v prvni rade o olej. Selenia 20k se tam leje porad, ale interval se zvysil. Taky si nemyslim, ze to je ku prospechu veci. Do blbosti lidi investuji, ale na nejdulezitejsi tekutinu v aüte se casto zapomina.
Chlapi, proč mluvíte o Selénii 20K. Máte sice pravdu, ?e je u něj doporučená výměna po 20000 km, ale podívejte se do manuálu, jaký motorový olej je předepsaný do GP-čka se zá?ehovým motorem! Selénie 20K nesplňuje pro GP-čko výkonovou klasifikaci. Do GP-čka je předepsaná plně syntetická Selénia K

Něco málo o obou olejích:

SELÉNIA 20K
Motorový olej se syntetickým základem (polosyntetický) ?etřící energii (úspora paliva), je navr?en spolu s benzinovými motory nové generace. Zaručuje prvotřídní ochranu jakéhokoli sacího motoru, motoru přeplňovaného turbodmychadlem a mnohoventilového motoru a umo?ňuje výměnu ka?dých 20.000 kilometrů.
Selenia 20k je nově vyvinutý olej, který má nejlep?í vlastnosti typické pro řadu Selenia, zvlá?tě s ohledem na prodlu?ující se délku intervalů mezi výměnami oleje.

Jeho inovovaná směs umo?ňuje:
* Úspora paliva a? o 2% (API úspora energie)
* Bezproblémové startování i za nejhor?ích klimatických podmínek (do ?25°C)
* Absolutní efektivnost katalyzátoru
* Při vysokých teplotách nejvy??í stabilita. Výrobek zůstává nezměněn dokonce i při extrémním působení tepla.
* V?echny kvalitativní vlastnosti mají za následek celkově velmi vysokou ochranu, a tedy i prodlu?ování intervalů výměny oleje a? do 20.000 km.
* Selenia 20K se mů?e pou?ívat do benzinových motorů v?ech druhů a obsahů, proto?e tento olej vysoce přesahuje po?adavky na kvalitu kladené hlavními konstruktéry.
* SAE 10W-40 * ACEA A3 * API SL/CF
* FIAT 9.55535 * VW 500.00 - 505.00 * M.B. 229.1


SELÉNIA K
Syntetický motorový olej ideální pro moderní benzínové motory. Díky svému jedinečnému slo?ení, je garantována vysoká oxidační odolnost, maximální ochrana při jízdě ?stop & go?, a také vysoká performance při různých klimatických podmínkách.
Selenia K je syntetickým lubrifikantem s inovovanou technologií, která garantuje dobré rozjezdové podmínky za studena a zaji??uje maximální ochranu i v podmínkách typicky městských. V městském provozu typu ?stop & go?, kdy dochází k tvorbě kalů a usazenin, se sni?uje performance produktu. Díky speciálním aditivům, zesíleno rozptýlenými molekulami, doká?e Selenia K zabránit tvorbě kalů. Toto technologicky vyspělé slo?ení umo?nilo obdr?et:
* nejaktuálněj?í mezinárodní specifikaci API SM, která zaji??uje maximální antioxidační odolnost, extrémní ochranu před usazeninami, a vysokou výkonnost při nízkých teplotách
* exkluzivní homologaci Fiat 9.55535-M2/BZ pro nové motory FIRE EURO IV skupiny Fiat, obzvlá?tě pro viskozimetrickou gradaci 5W-40 s odpovídajícími vlastnostmi Fuel Economy


Poznámka k výkonové klasifikaci API:
Podívejte se předev?ím na druhé písmeno v označení klasifikace. Pokud je pro vozidlo předepsaná klasifikace API SM, S znamená kvalifikace pro zá?ehové (benzínové) motory, M třídu klasifikace. U Selénie 20K je API SL. L znamená o 1 stupeň ni??í klasifikaci (poznáte podle pořadí písmen v abecedě)

Tak?e si myslím, ?e základem je dodr?ovat doporučení výrobce a jestli někdo chce měnit olej dříve, je to jeho věc, ale pro mě je příjemněj?í, kdy? těch 1000 a? 1500 Kč projedu v benzínu - třeba na některý ná? srazík :wink:
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
kubenko
PLYNAŘ
PLYNAŘ
Příspěvky: 596
Registrován: sob led 19, 2008 19:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od kubenko »

Tak?e Selenia K je určená pre v?etky typy motorov GP alebo iba niektorých ??? Aby som sa v servise neoka?lal. Alebo nazriem do návodu, to bude najideálnej?ie.
Fiat Bravo 1,6 mjet 120 k - Dynamic, biela (155 000 km)
Fiat Grande Punto 1.4 16V - Dynamic, tmavomodra r.v. 2007 - predane
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 k - Emotion, Maranelo Red r.v. 2008 - rozbite
Robo1.2
Štamgast
Příspěvky: 477
Registrován: čtv kvě 03, 2007 21:55

Příspěvek od Robo1.2 »

kubenko píše:Tak?e Selenia K je určená pre v?etky typy motorov GP alebo iba niektorých ??? Aby som sa v servise neoka?lal. Alebo nazriem do návodu, to bude najideálnej?ie.
Neboj, ked nebudes priamo pri vymene oleja je dost mozne ze Ta okaslu tak ci tak a dostanes nejaky "capovany".
Vzdy maju v autorizovanych servisoch psychicke problemy aby to zakaznik videl....
kubenko
PLYNAŘ
PLYNAŘ
Příspěvky: 596
Registrován: sob led 19, 2008 19:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od kubenko »

tak pri vymene oleja budem urcite osobne, na tom budem trvat. Ved olej je to najdolezitejsie.
Fiat Bravo 1,6 mjet 120 k - Dynamic, biela (155 000 km)
Fiat Grande Punto 1.4 16V - Dynamic, tmavomodra r.v. 2007 - predane
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 k - Emotion, Maranelo Red r.v. 2008 - rozbite
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Něco málo o olejích :D :D :D


Evropa

CCMC (Comité des Constructeurs d´Automobiles du Marché Commun, 1979-1990)
ACEA (Association des Constructeurs Européens d´Automobiles, 1990-dodnes).
Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů CCMC 1980

Benzínové motory
G1 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro benzínové motory s normálním zatí?ením, odpovídá zhruba klasifikaci API SE
G2 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro benzínové motory vyráběné po roce 1980, odpovídá zhruba klasifikaci API SF
G3 - specifikace platná od roku 1980, lehkobě?né motorové oleje viskozitních tříd 5W-x, 10W-x pro benzínové motory vyráběné po roce 1980, odpovídá zhruba klasifikaci API SF s mírně vy??ími po?adavky

Naftové (vznětové) motory pro osobní automobily
PD1 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro přeplňované a nepřeplňované naftové motory osobních automobilů

Naftové (vznětové) motory pro nákladní automobily
D1 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované motory s normálním zatí?ením vyráběné v 60. a 70. letech
D2 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované motory s vy??ím zatí?ením vyráběné po roce 1970
D3 - specifikace platná od roku 1980, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované motory s nejvy??ím zatí?ením s mo?ností výrazného prodlou?ení výměnných intervalů tzv. SHPD oleje

Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů CCMC 1990
Tyto specifikace po rozpadu CCMC převzala nová organizace ACEA a? do vypsání vlastních do roku 1996.

Benzínové motory
G4 - specifikace platná od roku 1990, multigrádní motorové oleje pro benzínové motory vyráběné po roce 1989, odpovídá zhruba klasifikaci API SG
G5 - specifikace platná od roku 1990, multigrádní lehkobě?né motorové oleje viskozitních tříd 5W-x, 10W-x pro benzínové motory vyráběné po roce 1989, odpovídá zhruba klasifikaci API SG s mírně vy??ími po?adavky

Naftové (vznětové) motory pro osobní automobily
PD2 - specifikace platná od roku 1990, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované naftové motory osobních automobilů vyráběné po roce 1990

Naftové (vznětové) motory pro nákladní automobily
D4 - specifikace platná od roku 1990, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované motory s mo?ností prodlou?ení výměnných intervalů, nahrazuje specifikace CCMC D1, D2
D5 - specifikace platná od roku 1990, motorové oleje pro přeplňované i nepřeplňované motory s nejvy??ím zatí?ením s mo?ností výrazného prodlou?ení výměnných intervalů tzv. SHPD oleje,nahrazuje CCMC D3

Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 1996
Benzínové motory
A1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzínové motory
A2 - standardní motorové oleje pro moderní benzínové motory
A3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzínové motory

Naftové motory pro osobní automobily
B1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních automobilů

Naftové motory pro nákladní automobily
E1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodlou?ené intervaly výměn
E3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodlou?ené intervaly výměn

Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 1998
Benzínové motory
A1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzínové motory
A2 - standardní motorové oleje pro moderní benzínové motory
A3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzínové motory

Naftové motory pro osobní automobily
B1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních automobilů
B4 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené pro naftové motory osobních automobilů s přímým vstřikem paliva

Naftové motory pro nákladní automobily
E1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodlou?ené intervaly výměn
E3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodlou?ené intervaly výměn
E4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodlou?ení intervalu výměny

Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 1998
Benzínové motory
A1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzínové motory
A2 - standardní motorové oleje pro moderní benzínové motory
A3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzínové motory

Naftové motory pro osobní automobily
B1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních automobilů
B4 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené pro naftové motory osobních automobilů s přímým vstřikem paliva

Naftové motory pro nákladní automobily
E1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodlou?ené intervaly výměn
E3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodlou?ené intervaly výměn
E4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodlou?ení intervalu výměny

Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 1999
Benzínové motory
A1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzínové motory
A2 - standardní motorové oleje pro moderní benzínové motory
A3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzínové motory

Naftové motory pro osobní automobily
B1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních automobilů
B4 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené pro naftové motory osobních automobilů s přímým vstřikem paliva

Naftové motory pro nákladní automobily
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodlou?ené intervaly výměn
E3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodlou?ené intervaly výměn
E4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodlou?ení intervalu výměny
E5 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené zejména pro naftové motory nákladních automobilů splňujících EURO 2 a EURO 3 spolu s mo?ností prodlou?ení intervalu výměny (komplex testů ACEA a API)

Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 2002
Benzínové motory
A1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní benzínové motory
A2 - standardní motorové oleje pro moderní benzínové motory
A3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní benzínové motory
A5 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s vysokou výkonovou úrovní a s prodlou?eným intervalem výměny

Naftové motory pro osobní automobily
B1 - základní výkonová úroveň motorového oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů
B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory osobních automobilů
B4 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené pro naftové motory osobních automobilů s přímým vstřikem paliva
B5 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s vysokou výkonovou úrovní a s prodlou?eným intervalem výměny pro v?echny typy naftových motorů osobních automobilů

Naftové motory pro nákladní automobily
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodlou?ené intervaly výměn
E3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro výrazně prodlou?ené intervaly výměn
E4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodlou?ení intervalu výměny
E5 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou určené zejména pro naftové motory nákladních automobilů splňujících EURO 2 a EURO 3 spolu s mo?ností prodlou?ení intervalu výměny (komplex testů ACEA a API)

Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA 2004
Benzínové a naftové motory osobních automobilů
A1/B1 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením
A3/B3 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou
A3/B4 - motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou a naftové motory s přímým vstřikem
A5/B5 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s vysokou výkonovou úrovní a s prodlou?eným intervalem výměny

Benzínové a naftové motory osobních automobilů s novými typy katalyzátorů výfukových plynů (EURO 4)
C1 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s velmi nízkým obsahem sulfátového popelu, síry a fosforu (preferuje např. FORD)
C2 - motorové oleje s nízkou viskozitou a třením, s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu (preferuje např. PSA)
C3 - motorové oleje s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu (preferuje např. Renault, Hyundai, MB ...)

Naftové motory pro nákladní automobily
E2 - standardní motorové oleje pro moderní naftové motory nákladních automobilů pro prodlou?ené intervaly výměn
E4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro extrémní prodlou?ení intervalu výměny
E6 - motorové oleje pro naftové motory nákladních automobilů pro extrémní prodlou?ené intervaly výměn s kontrolou obsahu sulfátového popelu, síry a fosforu
E7 - motorové oleje pro naftové motory nákladních automobilů pro prodlou?ené intervaly výměn s nízkým obsahem sulfátového popelu, síry a fosforu

Severní amerika
API (American Petroleum Institut)
ILSAC (International Lubricant Standardization and Approval Committee).
Výkonová klasifikace motorových olejů dle API
Benzínové motory
SA - neaditivované motorové oleje bez zvlá?tních po?adavků na vlastnosti pro motory vyráběné v letech 1940-1950
SB - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1950-1960 se zvý?enými po?adavky na termooxidační, protikorozní a protioděrové vlastnosti
SC - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1964-1967 pracující při středním a částečně zvý?eném namáhání, podporující tvorbu úsad a korozi, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, nízkoteplotním kalům, korozi, rezivění a opotřebení
SD - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1968 se zvý?enými po?adavky na olej, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám, korozi, rezivění a opotřebení a proti nízkoteplotním kalům
SE - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1972 pracující za zvlá?? nepříznivých provozních podmínek, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, proti rezivění, korozi a opotřebení
SF - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1980 včetně motorů pou?ívajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zu?lech?ujících přísad
SG - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1989 pracující za zvlá?? nepříznivých provozních podmínek, včetně motorů pou?ívajících bezolovnatý benzín, obsahují kompletní soubor zu?lech?ujících přísad
SH - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1994 pracující v nejnáročněj?ích provozních re?imech za vysokých otáček motoru, s přeplňováním a s prodlou?enými intervaly výměn
SJ - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 1996 se zvý?enými po?adavky (oproti API SH) zejména na odparnost a termooxidační stabilitu
SL - motorové oleje pro motory vyráběné od roku 2000 s novými po?adavky
SM - motorové oleje pro motory vyráběné po roce 2002 s novými po?adavky

Naftové motory
CA - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1940-1960, nepřeplňované, pracující s palivem s nízkým obsahem síry za mírných provozních podmínek, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a proti korozi lo?isek
CB - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1949-1964, nepřeplňované, pracující s palivem s vy??ím obsahem síry za ztí?ených provozních podmínek, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a proti korozi lo?isek
CC - motorové oleje pro motory vyráběné v letech 1964-1970, nepřeplňované a? mírně přeplňované, pracující v nákladních automobilech a traktorech za podmínek mírných a? tě?kých, obsahují přísady proti vysokoteplotním úsadám a nízkoteplotním kalům, korozi a rezivění
CD - motorové oleje pro motory vyráběné po roce 1970, nepřeplňované a? vysoce přeplňované, u nich? je důle?itá vysoce účinná schopnost oleje potlačovat vznik opotřebení,koroze a vysokoteplotních úsad při pou?ívání paliva různých kvalit včetně vysokého obsahu síry, obsahují kompletní soubor zu?lech?ujících přísad
CE - motorové oleje pro motory vyráběné po roce 1983, mírně a? vysoce přeplňované, pracující ve ztí?ených podmínkách často při prodlou?ených intervalech výměn,obsahují kompletní soubor zu?lech?ujících přísad
CF - (platí od roku 1994) nahrazuje klasifikaci CD, motorové oleje zejména pro terénní vozidla spalující paliva různé kvality
CF-4 - motorové oleje pro moderní vznětové čtyřtaktní motory zejména americké konstrukce vyráběné od roku 1990
CG-4 - motorové oleje pro moderní vznětové čtyřtaktní motory zejména rychlobě?né a americké konstrukce spalující palivo s obsahem do 0.5% síry a pro motory splňující emisní limity
CH-4 - motorové oleje pro moderní vznětové naftové motory splňující emisní limity s prodlou?enými intervaly výměn
CI-4 - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro motory vyráběné po roce 2002
CI-4 PLUS - motorové oleje s velmi vysokou výkonovou rezervou pro motory vyráběné po roce 2004

ILSAC
GF-1 - API SH a dal?í testy
GF-2 - API SJ a dal?í testy
GF-3 - API SJ/SL a dal?í testy
GF-4 - API SM a dal?í testy

Ostatní svět
JASO (Japan Automobile Standards Organisation)
Global DHD (spolupráce ACEA, EMA (Engine Manufacturers Association, USA) a JAMA (Japan Automobile Manufactu-rers Association, Inc.)).
JASO
DH-1-05 - standardní motorové oleje s vysokým TBN
DH-2-05 - motorové oleje s kontrolou obsahu sulfátového popelu, síry, fosforu a chlóru
DL-1-05 - lehkobě?né motorové oleje s viskozitní třídami SAE xW-20, xW-30) a s kontrolou obsahu sulfátového popelu, síry, fosforu a chlóru

Global DHD
Global DHD-1 - motorové oleje pro naftové motory s vysokou výkonovou rezervou podobné ACEA E5

Výrobci automobilů
Specifickou částí norem pro hodnocení motorových olejů jsou po?adavky a schválení významných výrobců automobilů. Zejména v Evropě je tato skupina norem nejsilněj?í.
VW
500.00/97 - benzínové motory, CCMC G5, ACEA A3-96 a dal?í po?adavky
501.01/97 - benzínové motory, CCMC G4, ACEA A2-96 a dal?í po?adavky
501.01/04 - benzínové motory, ACEA A3/B3-04 a dal?í po?adavky
502.00/97 - benzínové motory, ACEA A3-96 a dal?í po?adavky
502.00/05 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04 a dal?í po?adavky
505.00/92 - naftové motory, ACEA B3 a dal?í po?adavky
503.00/99 - benzínové motory, A3-98 a dal?í po?adavky, prodlou?ený interval výměny
503.01/00 - benzínové motory AUDI, speciální po?adavky, A3-98, prodlou?ený interval výměny
505.01/99 - benzínové motory a naftové motory s technologií „čerpadlo-tryska“
505.01/05 - naftové motory v?ech typů, ACEA A3/B4-04
506.00/99 - naftové motory vyjma motorů s technologií „čerpadlo tryska“, prodlou?ený interval výměny, ACEA B4-98
506.01/00 - naftové motory v?ech typů, ACEA A1/B1-98
504.00/04 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04, omezení sulfátového popelu, prodlou?ený interval výměny
507.00/04 - naftové motory v?ech typů, ACEA A3/B4-04, omezení sulfátového popelu, prodlou?ený interval výměny

Daimler - Chrysler
MB 227.0/1 - nákladní automobily a autobusy, odpovídá přibli?ně ACEA E1-98/B2-98
MB 228.0/1 - nákladní automobily a autobusy, odpovídá přibli?ně ACEA E2-96
MB 228.2/3 - nákladní automobily a autobusy, odpovídá přibli?ně ACEA E3/E5/E7
MB 228.4/5 - nákladní automobily a autobusy, odpovídá přibli?ně ACEA E4-99
MB 228.51 - nákladní automobily a autobusy, omezení sulfátového popelu, síry a fosforu, ACEA E6
MB 229.1 - osobní automobily, odpovídá přibli?ně ACEA A3/B3/B4
MB 229.3 - osobní automobily, odpovídá přibli?ně ACEA A3/B4
MB 229.31 - osobní automobily, odpovídá přibli?ně ACEA A3/B4/C3-04, omezení sulfátového popelu, síry a fosforu
MB 229.5 - osobní automobily, odpovídá přibli?ně ACEA A3/B4-04
MB 229.51 - osobní automobily, odpovídá přibli?ně ACEA A3/B4/C3-04, omezení sulfátového popelu , síry a fosforu

BMW
Longlife-98 - odpovídá přibli?ně ACEA A3/B3
Longlife-01 - odpovídá přibli?ně ACEA A3/B3/B4 a dal?í po?adavky
Longlife-01 FE - odpovídá přibli?ně ACEA A3/B3/B4 a dal?í po?adavky, SAE 5W-30
Longlife-04 - odpovídá přibli?ně ACEA C3-04 a dal?í po?adavky

OPEL
GM-LL-A-025/B 040 2095 - odpovídá přibli?ně ACEA A3/B3/B4, benzínové motory, prodlou?ené intervaly výměn a úspora paliva
GM-LL-B-025 - odpovídá přibli?ně ACEA A3/B3/B4, naftové motory, prodlou?ené intervaly výměn

PSA (Peugeot, Citroen)
Naftové motory
Fuel economy - ACEA C2-04, API SL/SJ a dal?í po?adavky
Level 1 - ACEA A1/B1-04 (A2/B2), C1-04, API SL a dal?í po?adavky
Level 2 - ACEA A3/B3-04, A3/B4-04, A5/B5-04, C3-04, API SL a dal?í po?adavky
Level 3 - ACEA A3/B3-04, A3/B4-04, A5/B5-04, C3-04, API SL a dal?í po?adavky, po?adavky tvrd?í ne? pro Level 2

Benzínové motory
Fuel economy - ACEA C2-04, API SL/SJ a dal?í po?adavky
Level 1 - ACEA A1/B1-04 (A2/B2), C1-04, API SL a dal?í po?adavky
Level 2 - ACEA A3/B3-04, A3/B4-04, A5/B5-04, C3-04, API SL a dal?í po?adavky
Level 3 - ACEA A3/B3-04, A3/B4-04, A5/B5-04, C3-04, API SL a dal?í po?adavky, po?adavky tvrd?í ne? pro Level 2

FORD MOTOR COMPANY
WSS M2C913-B - benzínové a naftové motory, SAE 5W-30, ILSAC GF-2/GF-3 Plus, ACEA A1-98/B1-98
WSS M2C917-A - naftové DI a TDI motory, SAE 5W-40, API SJ/CF, ACEA A3-96/B3-96/B4-98
WSS M2C929-A/930-A - benzínové motory, SAE 5W-30 a 5W-20, ILSAC GF-4
WSS M2C934-A - benzínové a naftové motory, SAE 5W-30, ACEA C1-04

Cummins
CES 20071 - po?adavky obdobné jako API CH-4
CES 20072 - po?adavky obdobné jako ACEA E3-96
CES 20075 - po?adavky obdobné jako API CF-4/SG, CG-4/SH
CES 20076 - standardní motorové oleje pro naftové motory se specifickými po?adavky
CES 20077 - po?adavky obdobné jako ACEA E5-99
CES 20078 - po?adavky obdobné jako API CI-4

DAF
HF-1 - po?adavky ACEA E4/E5/E7, oleje s nízkou viskozitou spořící palivo
HF-2 - po?adavky ACEA E4/E5/E7, oleje pro prodlou?ené intervaly výměn

MACK
EO-L - API CG-4 a dal?í po?adavky
EO-M - API CH-4 a dal?í po?adavky
EO-M PLUS - API CH-4 a dal?í po?adavky
EO-N PREMIUM PLUS 2003 - API CI-4 PLUS

MAN
270 - monográdní oleje, po?adavky obdobné jako ACEA E2-96
271 - multigrádní oleje, po?adavky obdobné jako ACEA E2-96
M3275 - po?adavky obdobné jako ACEA E3-96/E5-99
M3277 - po?adavky obdobné jako ACEA E4-99
M3477 - specifické po?adavky, (ACEA E6-04)

MTU
MTU Type 1 - oleje standardní kvality, API CF/CG-4/CH-4, ACEA E2-96
MTU Type 2 - oleje vysoké kvality, SHPDO, ACEA E3-96/E5-02
MTU Type 3 - oleje vysoké kvality, ACEA E4-99/E5-02

Oleje pro motory série 2000 a 4000
Oil Category 1 - minimální po?adavky APU CG-4, ACEA E2-96
Oil Category 2 - minimální po?adavky ACEA E3-96

Renault TRUCKS
RD - oleje pro standardní interval výměny, ACEA E3-96
RD-2 - oleje pro standardní interval výměny, ACEA E3-96 a VOLVO VDS 2
RLD - prodlou?ený interval výměny, ACEA E5-02, MACK EO-M Plus
RLD-2 - prodlou?ený interval výměny, ACEA E5-02 a VOLVO VDS 3, ACEA E7-04 a VOLVO VDS 3
RXD - prodlou?ený interval výměny, ACEA E4-99 a MACK EO-M Plus

VOLVO
VDS - oleje s minimálními po?adavky ACEA E2, API CD/CG-4
VDS-2 - ACEA E3-02, API CG-4 nebo ACEA E7-04, API CI-4 a lep?í
VDS-3 - ACEA E7-04, API CI-4 a lep?í


Pro GP benzín je předepasaný motorový olej podle ACEA - minimálně A3 co? splňuje SELENIA K. Pro GP diesel je to ACEA - B4, co? splňuje SELENIA WR.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Člověče, ty ses rozkecal, resp. rozepsal. Ale poslední věta říká v?e. :D
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
kubenko
PLYNAŘ
PLYNAŘ
Příspěvky: 596
Registrován: sob led 19, 2008 19:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od kubenko »

Aj mne stacilo tu poslednu vetu precitat :D :D
Fiat Bravo 1,6 mjet 120 k - Dynamic, biela (155 000 km)
Fiat Grande Punto 1.4 16V - Dynamic, tmavomodra r.v. 2007 - predane
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 k - Emotion, Maranelo Red r.v. 2008 - rozbite
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

kubenko píše:Aj mne stacilo tu poslednu vetu precitat :D :D
Kdyby sis přečetl manuál k autu, tak jsme tady nemuseli vysvětlovat rozdíl mezi Seleniou 20K a Seleniou K. :wink: A to je navíc stejně jedno, proto?e pokud má stejnou specifikaci Castrol nebo Texaco, tak se tam taky mů?e nalít.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
popo
Štamgast
Příspěvky: 332
Registrován: čtv bře 29, 2007 17:33
Bydliště: Stupava - SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od popo »

Jarou?: presne tak, ja tam lejem Shell a nemám problém pri rozhodovani či Selenia K alebo Selenia 20K 8)
Bravo 1,6 MultiJet, 105 sivých koníkov, Dynamic, Sivá digital- perle?ová

Opel Corsa C, 1,0 12v

odpočíva v pokoji - Grande Punto 1,4 16v 5D Dynamic Sole - Psychadelic Azure
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

popo píše:Jarou?: presne tak, ja tam lejem Shell a nemám problém pri rozhodovani či Selenia K alebo Selenia 20K 8)
Hlavně, abys tam lil Shell příslu?né klasifikace. Té? není Shell jako Shell.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
kubenko
PLYNAŘ
PLYNAŘ
Příspěvky: 596
Registrován: sob led 19, 2008 19:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od kubenko »

Shell ma 5W 40, myslím, ?e je to plná syntetika.
Fiat Bravo 1,6 mjet 120 k - Dynamic, biela (155 000 km)
Fiat Grande Punto 1.4 16V - Dynamic, tmavomodra r.v. 2007 - predane
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 k - Emotion, Maranelo Red r.v. 2008 - rozbite
Drtikol
Štamgast
Příspěvky: 347
Registrován: sob kvě 05, 2007 1:33
Bydliště: Zlíneček
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drtikol »

Ja do tohoto tematu prispel spis na zaklade svych praktickych zkusenosti.
Mel jsem moznost nekolikrat za den videt, jak vypada a co je vsechno v oleji po ujeti 20 tis.km.
Proto ho menim jednou rocne i kdybych najel treba jen 10tis.km
Odpovědět