Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Návštěvník
- Příspěvky: 106
- Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
- Bydliště: Prosečné
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Keby auto nerobilo aspon malicku neplechu, tak snad ani neviem, ze ho mam.
Mam novu hadanku - auto odkedy je vonku pod cca 10C zerie o cca 0,5-0,7L viac. Spotreba pri ustalenej 90kmh je 4,6L/100, pri 100ke az 4,9L.
Za normalnych okolnosti auto robilo iba 3,9L pri 90ke, 4,2 pri 100ke.
Momentalne jazdim ako dochodca (medzi 80-100 tacho) a neviem sa dostat po 5L/100 priemerky. Inokedy som to frcal 100-115 okresky a spotreba bola okolo 4,6.
Ta spotreba je zvysena len ak je vonku zima.
Na pripojenom komputeri ukazovalo teplotu motora OK, teplotu nasavaneho vzduchu OK, tlak na raili (volnobeh) 29200kPa+-1000, EGR 2%, lambda tusim 10%, ostatne nepamatam.(viac info zatial nemam, kedze nemam regnuty svoj F.E.Scan)
Kde moze byt chyba? Este som si spomenul, ze moze byt chyba snimaca teploty nafty, ale to iba hadam.
O.i., menil som pred mesiacom palivovy filter {Alco}
Kde je predhrev nafty? vo filtri? lebo tam ziadna spirala okrem nejakej pruziny nie je {filter UFI, ktory som rozrezal}
Niekto nejaky napad, preco sa z neho stal zrazu taky jedlik?
Mam novu hadanku - auto odkedy je vonku pod cca 10C zerie o cca 0,5-0,7L viac. Spotreba pri ustalenej 90kmh je 4,6L/100, pri 100ke az 4,9L.
Za normalnych okolnosti auto robilo iba 3,9L pri 90ke, 4,2 pri 100ke.
Momentalne jazdim ako dochodca (medzi 80-100 tacho) a neviem sa dostat po 5L/100 priemerky. Inokedy som to frcal 100-115 okresky a spotreba bola okolo 4,6.
Ta spotreba je zvysena len ak je vonku zima.
Na pripojenom komputeri ukazovalo teplotu motora OK, teplotu nasavaneho vzduchu OK, tlak na raili (volnobeh) 29200kPa+-1000, EGR 2%, lambda tusim 10%, ostatne nepamatam.(viac info zatial nemam, kedze nemam regnuty svoj F.E.Scan)
Kde moze byt chyba? Este som si spomenul, ze moze byt chyba snimaca teploty nafty, ale to iba hadam.
O.i., menil som pred mesiacom palivovy filter {Alco}
Kde je predhrev nafty? vo filtri? lebo tam ziadna spirala okrem nejakej pruziny nie je {filter UFI, ktory som rozrezal}
Niekto nejaky napad, preco sa z neho stal zrazu taky jedlik?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Za ni??ích teplot ?ere ka?dý auto víc.Kolacok píše:Keby auto nerobilo aspon malicku neplechu, tak snad ani neviem, ze ho mam.
Mam novu hadanku - auto odkedy je vonku pod cca 10C zerie o cca 0,5-0,7L viac. Spotreba pri ustalenej 90kmh je 4,6L/100, pri 100ke az 4,9L.
Za normalnych okolnosti auto robilo iba 3,9L pri 90ke, 4,2 pri 100ke.
Momentalne jazdim ako dochodca (medzi 80-100 tacho) a neviem sa dostat po 5L/100 priemerky. Inokedy som to frcal 100-115 okresky a spotreba bola okolo 4,6.
Ta spotreba je zvysena len ak je vonku zima.
Na pripojenom komputeri ukazovalo teplotu motora OK, teplotu nasavaneho vzduchu OK, tlak na raili (volnobeh) 29200kPa+-1000, EGR 2%, lambda tusim 10%, ostatne nepamatam.(viac info zatial nemam, kedze nemam regnuty svoj F.E.Scan)
Kde moze byt chyba? Este som si spomenul, ze moze byt chyba snimaca teploty nafty, ale to iba hadam.
O.i., menil som pred mesiacom palivovy filter {Alco}
Kde je predhrev nafty? vo filtri? lebo tam ziadna spirala okrem nejakej pruziny nie je {filter UFI, ktory som rozrezal}
Niekto nejaky napad, preco sa z neho stal zrazu taky jedlik?
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
-
- Návštěvník
- Příspěvky: 106
- Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
- Bydliště: Prosečné
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Nie, nicim z toho to nie je.
Minulu zimu som mal priemerku trvale okolo 4,5-4,6. Boli teploty aj -20C. Ked sa motor zohreje, neexistuje dovod, aby zral viac nez v lete, uz duplom preto, ze je vacsi rozdiel v teplote nasavaneho vzduchu, co by malo robit lepsiu ucinnost.
Nemam zimaky, este letne (M. Energy Saver). Zimaky nepridavaju takmer nic k priemernej spotrebe. Vsetko mam vyskusane tankovanim 0-PN, mozem vam tu daj aj zaznam.
Proste to zere o vyse pol litra viac, co predtym nerobilo. Pri mojom najazde robi kazdy 0,1L/100km naklady rocne 40? navyse. Takze 0,6-0,7 navyse robi rocne 250?, co je dost, napr. cena havarijnej poistky - takze ma to fakt irituje.
Chodim denne 16km do roboty - rano s teplotami okolo 5C to robi zvysenu spotrebu, poobede ked bolo 13-15C to robilo vacsinu casu normalnu. Vsetko za sucha, po rovine, bez vetra.
Minulu zimu som mal priemerku trvale okolo 4,5-4,6. Boli teploty aj -20C. Ked sa motor zohreje, neexistuje dovod, aby zral viac nez v lete, uz duplom preto, ze je vacsi rozdiel v teplote nasavaneho vzduchu, co by malo robit lepsiu ucinnost.
Nemam zimaky, este letne (M. Energy Saver). Zimaky nepridavaju takmer nic k priemernej spotrebe. Vsetko mam vyskusane tankovanim 0-PN, mozem vam tu daj aj zaznam.
Proste to zere o vyse pol litra viac, co predtym nerobilo. Pri mojom najazde robi kazdy 0,1L/100km naklady rocne 40? navyse. Takze 0,6-0,7 navyse robi rocne 250?, co je dost, napr. cena havarijnej poistky - takze ma to fakt irituje.
Chodim denne 16km do roboty - rano s teplotami okolo 5C to robi zvysenu spotrebu, poobede ked bolo 13-15C to robilo vacsinu casu normalnu. Vsetko za sucha, po rovine, bez vetra.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
A průměrná spotřeba se ti taky zvedla? A kolik má? průměrnou spotřebu?
Taky zále?í co jsi natankoval za palivo.
Jestli jezdí? 16km do práce a po rovině tak se tenhle motor ani neohřeje.
Ber to tak ,aby byli správné emise tak musí být motor dokonale ohřátý a pokud není tak ho elektronika krmí aby se ohřál i kdy? na druhou stranu je pravda ?e 0,5 litru je dost.
A co vzduchový filtr, ten jsi měnil?
Jinak co se týká toho vyhřívání tak tam ?ádné neni, jde tam přes filtr zpátečka nafty a ta je teplá.
U verze 66kw tam ta zpátečka ani nejde a zatim se mi nestalo ?e bych měl problém, hlavně to chce tankovat opravdu kvalitní palivo+ aditivum.
Taky zále?í co jsi natankoval za palivo.
Jestli jezdí? 16km do práce a po rovině tak se tenhle motor ani neohřeje.
Ber to tak ,aby byli správné emise tak musí být motor dokonale ohřátý a pokud není tak ho elektronika krmí aby se ohřál i kdy? na druhou stranu je pravda ?e 0,5 litru je dost.
A co vzduchový filtr, ten jsi měnil?
Jinak co se týká toho vyhřívání tak tam ?ádné neni, jde tam přes filtr zpátečka nafty a ta je teplá.
U verze 66kw tam ta zpátečka ani nejde a zatim se mi nestalo ?e bych měl problém, hlavně to chce tankovat opravdu kvalitní palivo+ aditivum.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Praveze priemernu neviem skosit, aktualne je 5.0, doteraz som pri takej jazde mal max. 4.4-4.5.
Tankujem vzdy Agip/Shell/OMV.
Motor sa ohreje po 5km na prevadzkovu tepl. (mam kryt pred chladicom)
Vzduch filter ma 10t. km za sebou.
Je to chyba len ak je vonku teplota pod urcitu hranicu. Tzn. bude to robit najskor nejaky snimac teploty, len neviem kolko ich tam je.
Tankujem vzdy Agip/Shell/OMV.
Motor sa ohreje po 5km na prevadzkovu tepl. (mam kryt pred chladicom)
Vzduch filter ma 10t. km za sebou.
Je to chyba len ak je vonku teplota pod urcitu hranicu. Tzn. bude to robit najskor nejaky snimac teploty, len neviem kolko ich tam je.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Medzichladic je za dolnou mriezkou, zadekloval som len hornu, kde su chladice klima/voda.
Ako funguje snimac teploty motora? su tam dva? vraj jeden snimac ma dve cidla a vystupy- jeden byva pre ukazovatel a druhy pre RJ. Ked je ten pre RJ blby, motor ide na sytic.
Ako funguje snimac teploty motora? su tam dva? vraj jeden snimac ma dve cidla a vystupy- jeden byva pre ukazovatel a druhy pre RJ. Ked je ten pre RJ blby, motor ide na sytic.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Tak to teda má EGR vliv na spotřebu.
Představ si ?e zůstane pootevřený a bude ti to pořád nasávat spaliny do sání tak ti to pojede hůř a aby ti to jelo normálně tak musí? víc přidat plyn a tim pádem ti to víc bere.
Ber to tak ?e kdy? ti někdo bude do pusy foukat kouř tak se ti taky bude ?patně dejchat.
Kdy? to tak pročítám, viděl ten tvůj motor někdy 5tis. hranici na otáčkoměru?
Jestli ne tak se nediv ?e se zaná?í EGR, prostě to chce jednou za tejden kdy? je motor ohřátej tak ho vzít za jízdy třeba na trojku a? do omezoveče aby v?echen bordel ze sání a výfuk vylítal.
Představ si ?e zůstane pootevřený a bude ti to pořád nasávat spaliny do sání tak ti to pojede hůř a aby ti to jelo normálně tak musí? víc přidat plyn a tim pádem ti to víc bere.
Ber to tak ?e kdy? ti někdo bude do pusy foukat kouř tak se ti taky bude ?patně dejchat.
Kdy? to tak pročítám, viděl ten tvůj motor někdy 5tis. hranici na otáčkoměru?
Jestli ne tak se nediv ?e se zaná?í EGR, prostě to chce jednou za tejden kdy? je motor ohřátej tak ho vzít za jízdy třeba na trojku a? do omezoveče aby v?echen bordel ze sání a výfuk vylítal.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Nie, nema, je mechanicky zatvoreny, dal som tam plech.
Mam vyskusane, ze ci chyba EGR svieti alebo nie, spotreba sa nemeni.
Chyba ma cislo P0403.
Bezne ho tocim do 3tis, dalej to prave kvoli tomu neznamemu problemu nema vyznam, nechce ist do otacok. Ked sa zabudnem tak obcas to na 1.ke 2.ke vyleti niekde k 4tis.
Nejake dalsie symptomy, ktore sa ukazuju ako moznym pojitkom je napr. semtam povyskocenie otacok z neutralu na cca 1200, ked akurat vyradim prevod a idem na volnobeh.
Ta spotreba je skutocne vyssia, vidno to aj na tankovani, tzn. nie je to chyba pocitadla palubaku. Napriek vyssej spotrebe auto netaha do tej miery ako bez tej chyby.
Mam vyskusane, ze ci chyba EGR svieti alebo nie, spotreba sa nemeni.
Chyba ma cislo P0403.
Bezne ho tocim do 3tis, dalej to prave kvoli tomu neznamemu problemu nema vyznam, nechce ist do otacok. Ked sa zabudnem tak obcas to na 1.ke 2.ke vyleti niekde k 4tis.
Nejake dalsie symptomy, ktore sa ukazuju ako moznym pojitkom je napr. semtam povyskocenie otacok z neutralu na cca 1200, ked akurat vyradim prevod a idem na volnobeh.
Ta spotreba je skutocne vyssia, vidno to aj na tankovani, tzn. nie je to chyba pocitadla palubaku. Napriek vyssej spotrebe auto netaha do tej miery ako bez tej chyby.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km