Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

taky si myslim..a hlavne by to prosakovalo i kdyz auto stoji...zrovna ted jsme to same resili na golfu..voda v oleji nebyla a bylo to tesneni pod hlavou.. :roll:
1.3jtd 74kw 25O N.m
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Keby auto nerobilo aspon malicku neplechu, tak snad ani neviem, ze ho mam.
Mam novu hadanku - auto odkedy je vonku pod cca 10C zerie o cca 0,5-0,7L viac. Spotreba pri ustalenej 90kmh je 4,6L/100, pri 100ke az 4,9L.
Za normalnych okolnosti auto robilo iba 3,9L pri 90ke, 4,2 pri 100ke.
Momentalne jazdim ako dochodca (medzi 80-100 tacho) a neviem sa dostat po 5L/100 priemerky. Inokedy som to frcal 100-115 okresky a spotreba bola okolo 4,6.
Ta spotreba je zvysena len ak je vonku zima.

Na pripojenom komputeri ukazovalo teplotu motora OK, teplotu nasavaneho vzduchu OK, tlak na raili (volnobeh) 29200kPa+-1000, EGR 2%, lambda tusim 10%, ostatne nepamatam.(viac info zatial nemam, kedze nemam regnuty svoj F.E.Scan)
Kde moze byt chyba? Este som si spomenul, ze moze byt chyba snimaca teploty nafty, ale to iba hadam.

O.i., menil som pred mesiacom palivovy filter {Alco}
Kde je predhrev nafty? vo filtri? lebo tam ziadna spirala okrem nejakej pruziny nie je {filter UFI, ktory som rozrezal}

Niekto nejaky napad, preco sa z neho stal zrazu taky jedlik?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Kolacok píše:Keby auto nerobilo aspon malicku neplechu, tak snad ani neviem, ze ho mam.
Mam novu hadanku - auto odkedy je vonku pod cca 10C zerie o cca 0,5-0,7L viac. Spotreba pri ustalenej 90kmh je 4,6L/100, pri 100ke az 4,9L.
Za normalnych okolnosti auto robilo iba 3,9L pri 90ke, 4,2 pri 100ke.
Momentalne jazdim ako dochodca (medzi 80-100 tacho) a neviem sa dostat po 5L/100 priemerky. Inokedy som to frcal 100-115 okresky a spotreba bola okolo 4,6.
Ta spotreba je zvysena len ak je vonku zima.

Na pripojenom komputeri ukazovalo teplotu motora OK, teplotu nasavaneho vzduchu OK, tlak na raili (volnobeh) 29200kPa+-1000, EGR 2%, lambda tusim 10%, ostatne nepamatam.(viac info zatial nemam, kedze nemam regnuty svoj F.E.Scan)
Kde moze byt chyba? Este som si spomenul, ze moze byt chyba snimaca teploty nafty, ale to iba hadam.

O.i., menil som pred mesiacom palivovy filter {Alco}
Kde je predhrev nafty? vo filtri? lebo tam ziadna spirala okrem nejakej pruziny nie je {filter UFI, ktory som rozrezal}

Niekto nejaky napad, preco sa z neho stal zrazu taky jedlik?
Za ni??ích teplot ?ere ka?dý auto víc.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

V zimě je spotřeba v?dy vět?í. Je del?í i ohřev motoru, apod. Co se ti na tom zdá neobvyklého?
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

a mas na nem urcite zimaky vid? :wink:
1.3jtd 74kw 25O N.m
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Nie, nicim z toho to nie je.
Minulu zimu som mal priemerku trvale okolo 4,5-4,6. Boli teploty aj -20C. Ked sa motor zohreje, neexistuje dovod, aby zral viac nez v lete, uz duplom preto, ze je vacsi rozdiel v teplote nasavaneho vzduchu, co by malo robit lepsiu ucinnost.

Nemam zimaky, este letne (M. Energy Saver). Zimaky nepridavaju takmer nic k priemernej spotrebe. Vsetko mam vyskusane tankovanim 0-PN, mozem vam tu daj aj zaznam.

Proste to zere o vyse pol litra viac, co predtym nerobilo. Pri mojom najazde robi kazdy 0,1L/100km naklady rocne 40? navyse. Takze 0,6-0,7 navyse robi rocne 250?, co je dost, napr. cena havarijnej poistky - takze ma to fakt irituje.

Chodim denne 16km do roboty - rano s teplotami okolo 5C to robi zvysenu spotrebu, poobede ked bolo 13-15C to robilo vacsinu casu normalnu. Vsetko za sucha, po rovine, bez vetra.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

A průměrná spotřeba se ti taky zvedla? A kolik má? průměrnou spotřebu?
Taky zále?í co jsi natankoval za palivo.
Jestli jezdí? 16km do práce a po rovině tak se tenhle motor ani neohřeje.
Ber to tak ,aby byli správné emise tak musí být motor dokonale ohřátý a pokud není tak ho elektronika krmí aby se ohřál i kdy? na druhou stranu je pravda ?e 0,5 litru je dost.
A co vzduchový filtr, ten jsi měnil?
Jinak co se týká toho vyhřívání tak tam ?ádné neni, jde tam přes filtr zpátečka nafty a ta je teplá.
U verze 66kw tam ta zpátečka ani nejde a zatim se mi nestalo ?e bych měl problém, hlavně to chce tankovat opravdu kvalitní palivo+ aditivum.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Praveze priemernu neviem skosit, aktualne je 5.0, doteraz som pri takej jazde mal max. 4.4-4.5.
Tankujem vzdy Agip/Shell/OMV.
Motor sa ohreje po 5km na prevadzkovu tepl. (mam kryt pred chladicom)
Vzduch filter ma 10t. km za sebou.
Je to chyba len ak je vonku teplota pod urcitu hranicu. Tzn. bude to robit najskor nejaky snimac teploty, len neviem kolko ich tam je.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Zkus vyndat ten karton před chladičem, jestli má? zakrytý mezichladič stlačeného vzduchu tak to taky nebude dělat dobrotu.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Medzichladic je za dolnou mriezkou, zadekloval som len hornu, kde su chladice klima/voda.

Ako funguje snimac teploty motora? su tam dva? vraj jeden snimac ma dve cidla a vystupy- jeden byva pre ukazovatel a druhy pre RJ. Ked je ten pre RJ blby, motor ide na sytic.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

A diagnostika čo hovori?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Diag je vsetko OK.
Sarapatu mi robi akurat vypisovana chyba EGR, ale to nema na spotrebu vplyv - vyskusane.

Tzn. je mozne, ze postupne odchadza len nejaky snimac.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Tak to teda má EGR vliv na spotřebu.
Představ si ?e zůstane pootevřený a bude ti to pořád nasávat spaliny do sání tak ti to pojede hůř a aby ti to jelo normálně tak musí? víc přidat plyn a tim pádem ti to víc bere.
Ber to tak ?e kdy? ti někdo bude do pusy foukat kouř tak se ti taky bude ?patně dejchat.
Kdy? to tak pročítám, viděl ten tvůj motor někdy 5tis. hranici na otáčkoměru?
Jestli ne tak se nediv ?e se zaná?í EGR, prostě to chce jednou za tejden kdy? je motor ohřátej tak ho vzít za jízdy třeba na trojku a? do omezoveče aby v?echen bordel ze sání a výfuk vylítal.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Nie, nema, je mechanicky zatvoreny, dal som tam plech.
Mam vyskusane, ze ci chyba EGR svieti alebo nie, spotreba sa nemeni.
Chyba ma cislo P0403.

Bezne ho tocim do 3tis, dalej to prave kvoli tomu neznamemu problemu nema vyznam, nechce ist do otacok. Ked sa zabudnem tak obcas to na 1.ke 2.ke vyleti niekde k 4tis.

Nejake dalsie symptomy, ktore sa ukazuju ako moznym pojitkom je napr. semtam povyskocenie otacok z neutralu na cca 1200, ked akurat vyradim prevod a idem na volnobeh.

Ta spotreba je skutocne vyssia, vidno to aj na tankovani, tzn. nie je to chyba pocitadla palubaku. Napriek vyssej spotrebe auto netaha do tej miery ako bez tej chyby.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Ak si ho uzavrel... dal si tam plech... a EGR je el. ovladaný... a emisie sníma aj za katalizátorom tak motor potom ide v nudzovom re?ime...

Ako dlho to má? uzavrete to EGR?

Skus resetnut spotrebu a daj preč ten plech z EGR-ka....
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Odpovědět