Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Petazxr
kolemjdoucí
Příspěvky: 25
Registrován: pát zář 11, 2015 17:27

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Petazxr »

Tohle muze byt variator pro casovani vacky.
p0ki1
kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: stř led 06, 2016 21:11
Bydliště: Trenčín/Ružomberok

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od p0ki1 »

Ahojte, potreboval by som radu. Mam Grande Punto 1,4 8V, rok vyroby 12/2008 (najazdenych cca 186tis km) a mam s nim uz dlhsi cas takyto problem. Priebezne mi vyskakuje zlta kontrolka checku motora (check engine). Problem je najviditelnejsi v jeseni a v zime. Na nizsich otackach je vsetko v poriadku, ale hneď ako tomu trochu pridam z dovodu nejakej situacie v premavke, tak naskoci kontrolka motora a samozrejme obmedzi mi vykon motora. Musim zastavit, vytiahnut kluc, chvilu pockat a potom zase nastartovat. Kontrolka sice svieti dalej, ale vykon je zvacsa uz v pohode. Samozrejme casto sa uz stalo, ze ani po takomto resete sa vykon hned nedostavil a musel som to skusit viac krat. Problem sa z casu na cas (v poslednom case dost casto) zacal ale vyskytovat aj na jar a v lete. Najma v situacii, ked som isiel po dialnici. Vsetko islo v poriadku, ale ked prislo nejake obmedzenie na dialnici, kde bola znizena rychlost, ked som ubral z plynu a nasledne sa ustalil napriklad na rychlosti 60 km/h, tak mi ta kontrolka z nicho nic znovu zasvietila a uz som sa nevedel rozbehnut na viac ako tachometrovych 100 km/h. A opat som musel na najblizsom odpocivadle zastavit a vykonat reset s pauzou, aby som mohol pokracovat v jazde s normalnym vykonom. Kontrolka aj vtedy zvacsa neprestala svietit.

Samozrejme, situaciu som uz aktivne riesil, kedze problem pretrvava uz druhy rok. Bol som s autom zaciatkom tejto jesene na diagnostike, kde vyskocila chyba snimaca vacky. Mechanik ho vybral a vycistil, lebo bol cely zakarbonizovany. Odporucil mi zmenit znacku oleja. Co som aj urobil. Auto chvilu chodilo bez problemov, ale problem sa vratil teraz, ked udreli prve mrazy. Je to dokonca horsie. Tym, ze je motor studeny a pri prvej situacii na ceste, ked som nuteny zvysit otacky, tak mi ten motor doslova skape a ostanem visiet na ceste s vystraznymi svetlami. Resetnem, okamzite nastartujem a pohnem sa. Ale po kratkom case sa problem znovu opakuje. Zacinam byt zufaly a ziadam o radu, lebo mam ist koncom mesiaca na STK. Obavam sa, ze sa takouto zavadou by som asi nepresiel. Pripadne hladam nejakeho fachmana na GP, ktory by mi helfol. Svoje auto mam rad, ziadne ine problemy som doteraz nemal a nemam dovod ho menit. Len sa potrebujem konecne dostat z tohto marazmu a nie som tak uplne technicky zdatny, aby som si poradil sam. Vopred Vam dakujem za vase tipy a rady.

//EDIT 18. 11. 2016:

dnes som bol s autom na diagnostike, ale v inom servise. Vyhodilo dve chyby. Opakovane zase snímač vačkového hriadeľa a ako druhú chybu to vyhodilo chybný plynový pedál. Je ho vraj treba vymeniť. Nejako sa mi to nezdá, ale skúsim, keďže je to pre mňa cudzí servis a urobia mi to na blok. Takže ak by sa to opakovalo, tak pôjdem reklamovať. Čo mi samozrejme peniaze už nevráti, ale tak aspoň bude pedál vymenený a budú sa s tým musieť hrať. Prosím Vás, myslíte, že by ten opis, ktorý som vyššie spomínal byť skutočne spôsobený plynovým pedálom? Rozprávali mi, že to môže mať taký vplyv, lebo je to vraj naviazané na potenciometre a podobné veci. A ten snímač vačky? Vymeniť alebo nechať tak ako je a priebežne prečisťovať?
Naposledy upravil(a) p0ki1 dne pát lis 18, 2016 13:05, celkem upraveno 1 x.
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

Znova pořádná diagnostika, vadný snímač nečistit ale vyměnit.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
arriva13
kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv kvě 19, 2016 19:22

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od arriva13 »

Kolacok píše:Ale chcem sa spytat na ine, mam pocit, ze auto uplne jemne vibruje, ale neviem cim to je...po 100km sa citim ako keby som sedel na vibracnej podlozke...aj na volnobehu citit vibracie...inak sa na aute robil len bezny servis..olej, sviecky...
....vibracie citit aj ked preradujem, tak v spojkovom pedali...alebo ked zatlacim spojkovy pedal tak 0,5cm...Vibruje len za jazdy? menia sa vibracie podla rychlosti, pripadne ked pridas plyn tak su silnejsie? lebo ak ano, je to daktora poloos. Najskor asi lava. Mozno staci vymenit len vonkajsi klb a mozno len prevodovkovy, mne to robil pri prevodovke.
Ja som tomu daval cas a to nie je dobre, kedze vibrovanie so sebou berie dalsie veci, ako capy ramena, loziska a pod. a samozrejme likviduje aj loziska poloosi a prevodovky.
No vibrovanie za jazdy zmizlo po vymene kolies (disky boli krive), jedine vibracie teraz ostali pri rozbehu, najviac ich citit pri 2500ot/min, to budu ale vibracie motora, neviem ci to nemoze byt ulozenim motora, resp. prevodovky, ako je ten spodny uchyt z dvoch casti, lebo niekedy aj cukne pri pustani plynu a opatovnom stlaceni plynu...kolko zvyknu vydrzat silentbloky motora u fiatov?

najhorsie je, ze to nemam s kym porovnat, ci je to charakter motora, alebo ci mam hladat zavadu....

a teraz som si vsimol este jednu vec...cez leto som pozoroval jemny pohyb otacok, spadli o malinko a vratili sa, a teraz ako sa skor stmievva, tak som si vsimol, ze ked takto "padnu" (velmi jemne) tak pri zapnutych svetlach je vidiet jemne stmavenie a nabehnu spat....mam pocit, ze to robi pravidelne, takze mi napadaju svieckove kable? cievka? baterkou to nebude, je tam sice original 4 roky, ale startuje aj pri teplotach pod nulou na prvy sup...pripadne co este by to mohlo byt? kable, cievky su povodne, auto ma 4 roky, sviecky su original Fiat, mali byt/boli menene pri 90tis km, teraz mam 98tis. km....

vsetky dakujem za rady a napady :)
Naposledy upravil(a) arriva13 dne čtv pro 01, 2016 13:47, celkem upraveno 1 x.
Fiat Punto (199) 1.4 8V (EURO5) 57kw + LPG BRC SQ32
arriva13
kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv kvě 19, 2016 19:22

Fiat Punto 1.4 8V - uloženie motora

Příspěvek od arriva13 »

Nazdar fiataci,

chcem sa opytat, ake mate skusenosti s ulozenim motora a jeho vydrzou? menili ste ich? po akom case/po kolkych km a aku znacku ste davali?

ja som menil ulozenie prevodovky, uz celkom kopalo a bolo citit pri priadani ze nema motor oporu riadnu a po vymene je vidiet, ze ta guma uz je unavena...ja daval som kombinaciu swag/febi, kedze vela inych moznosti nebolo...zmena je citelna....ani pri starte tak "nekopne" do spojky, avsak dnes ako bolo -8 tak mi prenasalo vibracie do vodicovych dveri a tie mi rezonovali, asi ten plast/tapacir...bude to vinou noveho tvrdeho silenbloku v kombinaci so zimou? alebo bude nacaty aj iny silenblok na motore a tym, ze som vystuzil prevodovku, tak prenasa vibracie cez iny silentblok?

na jednom silentbloku som si vsimol, ze je moznost to mierne nastavit /posunut asi o pol centimetra dopredu-dozadu/, je tam ovalny otvor na skrutku, je tym mozne nieco upravit? mate s tym skusenosti?
Fiat Punto (199) 1.4 8V (EURO5) 57kw + LPG BRC SQ32
peterson
Návštěvník
Příspěvky: 87
Registrován: pát pro 14, 2007 9:29
Bydliště: Hodonín

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od peterson »

Zdravím.Začal mě kolísat volnoběh,když má motor tendenci zhasnout řídící jednotka zasáhne a zvýší trochu otáčky a tak to neustále cykluje.Máte s tím někdo podobnou zkušenost čím by to mohlo být? Myslím že to začalo po opakovaném použití aditiva do benzinu,ale je to jen moje doměnka.Ptám se abych něčemu neublížil když s tím budu nějakou dobu jezdit.Do servisu se mi teď v zimě nechce mám to daleko.Díky za případnou odpověď.(GP naj. 106000km)
kolemjdoucí
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Ahoj, nevm jestli to pujde napsat jednoduse, ale tohle je dusledek toho jak jsou rizene motory. Uvnitr ECU jsou modely ktere popisuji jak se jednotlive casti motoru chovaji a podle toho ECU ten motor ridi. Problem nastane, pokud se nejaka cast zacne chovat odlisne od toho modelu, dusledek je bud nedokonala regulace (prekmitnuti otacek kdyz motor pada do volnobehu) nebo uplne rozkmitani regulatoru, to je to houpani otacek.
Takze muze to delat cokoliv :( Muze byt nacnuty MAP senzor, muze byt falesny vzduch do sani, nacnuta skrtici klapka, zapalovani, palivo... tohle je problem pro zrucneho diagnostika, nesikovny mechanik zacne menit dily, pak to i vyjde draho :(
Na motoru neni nic cemu by jsi tim ublizil, nejhoris varianta je, ze budes volat odtahovku. Na druhou stranu, pokud se to bude zhorsovat, lip se pak pozdeji pozna co zlobi.
Pokud by to to nekde nechalo stat, byva zvykem ze kdyz odpojis konektor od skrtici klapky, motor bezi kolem 2000 rpm (mrtva poloha skrtici klapky) a jde s tim odject. Nemam to ale u fiata vyzkousene.
GP 1.4 Tjet
cudlik
kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: úte srp 18, 2009 8:14
Bydliště: Doma?lice

problém s nastartováním 1,4 8V

Příspěvek od cudlik »

mám tu Gpunto 1,4 8V 77Cv rok 2007, 100Tkm, auto nechce studený nastartovat chytne tak na 8-10 pokus a pak nejde přidat plyn(když přidáš chcípne) ale když ho necháš bafat tak 60-90 sekund a pak už to jde ???, diag nic nehlásila, ale všimnul jsem si že ukazuje špatnou teplotu vzduchu a lítala ručička teploty vody po zapnutí zapalování, tak jsem vyměnil čidlo teploty + MAP senzor a svíčky.. auto chytně tak na po 3-4 ale plyn stále nereaguje na 60-90 sekund .. pak už jede normálně....
všechny itálie, co jsem měl či mám se mi sem nevejdou.... :D :D :D
ale prostě jak je to italský, tak je to pro mě ... nejlepší ..
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: problém s nastartováním 1,4 8V

Příspěvek od 1nekros1 »

ked si vymenil ten senzor uz ti teplotu ukazuje normalne? a to lietanie rucicky do cerveneho je ze mas slabu bateriu pri starte alebo chodis kratke trasy a nedobije sa. alebo proste je ta baterka uz v prdely.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
cudlik
kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: úte srp 18, 2009 8:14
Bydliště: Doma?lice

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od cudlik »

díky za názor... jj teplota v poho, ručička nelítá a baterka vyměněná a auto pořád není schopný nastartovat na poprvý... minimálně 3 - 4 než udrží volnoběh a nesmíš přidat plyn jinak pořád chcípne... prostě musíš 60-90sekund počkat a pak jede... normálně
všechny itálie, co jsem měl či mám se mi sem nevejdou.... :D :D :D
ale prostě jak je to italský, tak je to pro mě ... nejlepší ..
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

hmm a to takhle kleklo z niceho nic nebo postupne? kompresni test? na tom motoru se steluji ventily...
GP 1.4 Tjet
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Kouknout na vůle ventilů.
A taky zkusit připojit diag. a sledovat nárust teploty přes diag . co to hlásí do jednotky.
Nevim přesně jak je to na tomhle motoru a u feldy se mi dělo to samí a do jednotky motoru hlásilo čidlo při studenym startu už 60 stupňů a pak tohle dělalo.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
blazis
kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: úte čer 13, 2017 15:13

Rány z prostoru motoru

Příspěvek od blazis »

Ahoj všichni,
hledal jsem ale nenašel...ani tady, ani jinde na netu.

Když motor vytočí přes 4000ot., začnou se sporadicky ozývat hlasité rány(podle mě kov na kov, fakt dobře slyšitelné pecky) z prostoru motoru(nebo možná výfuk?).

Při rychlosti nad 120km/h to dělá sem tam, ale velmi intenzivně. Při podřazení a vytočení motoru to trvá třeba dvě tři vteřiny a pak přestane. Vysledoval jsem to někde kolem 4000ot.

Má nebo měl někdo stejný problém? Vůbec nevím, kterým směrem se vydat a když jsem byl v servisu, tak se jak na potvoru neozvalo ani ťuk!

Silenblok na motoru? Výfuk nebo kryt?


Předem díky moc.

GP 1.4 8V 2006
Karel Gott
kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: pát zář 01, 2017 11:52

ASR ??? GP 1,4 57kw 2008

Příspěvek od Karel Gott »

Čauec, mám problem ze pri rozjižděni neco hrka v motoru.
Je to jako by neco prokluzovalo přez zuby. A to se rozjiždim celke normalne.
Je to bcas slišet ji kdyz potrebuji v kopci nekoho predjet a pridam hodne plynu. Skousel sem vypnout ASR ale pripada mi to stejne.
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Návštěvník
Příspěvky: 165
Registrován: čtv lis 18, 2010 14:37
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od SpiritWolker »

Podarilo sa vyriešit? to je skor na navštevu do servisu
Opravujem servo-riadenia posilovac Fiat Punto GRANDE aj nove Fiat Punto EVO
Chyba v rj: C1002, cena od 200e/5000kč +50e/1200kč montaž, je možne poslat aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Odpovědět