Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Tak jak jsem předeslal, zkontroloval jsem ukazatel "adaptation bank 1 mul factor". Má hodnotu 0,99997. Je to dobré nebo špatné? A i když v chybách bylo zase "chyba zapalování 1. válce, tak po 5-ti dnech se kontrolka nerozsvítila.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Ten mul factor je paradni, skoro idealni Pokud to i s timhle blbe startuje na benzin, tak je to blby... nemas tam nejaky specialni LPG svicky?
Co mas za diagnostiku? Starej fiatecuscan to neumel, ale multiecuscan jo, u te chyby jsou error details, je to stav motoru kdyz ECU tu chybu detekovala... podle teploty (plus zbytek pro upresneni) by melo jit poznat kdy k tomu doslo, zda po startu na benzin nebo uz kdyz to bylo ohraty na plyn... V obyc ODB diagnostikach je to taky videt a jmenuje se to freeze frame. Podle toho a pokud je ta chyba furt jen na prvnim valci, tak zacit prohazovat veci mezi 1-4 valcem jako civky, vstrikovace (lpg/benzin)
Jinak pokud je moznost, pro klid duse udelat kompresni test motoru, mala komprese dela missfire
Co mas za diagnostiku? Starej fiatecuscan to neumel, ale multiecuscan jo, u te chyby jsou error details, je to stav motoru kdyz ECU tu chybu detekovala... podle teploty (plus zbytek pro upresneni) by melo jit poznat kdy k tomu doslo, zda po startu na benzin nebo uz kdyz to bylo ohraty na plyn... V obyc ODB diagnostikach je to taky videt a jmenuje se to freeze frame. Podle toho a pokud je ta chyba furt jen na prvnim valci, tak zacit prohazovat veci mezi 1-4 valcem jako civky, vstrikovace (lpg/benzin)
Jinak pokud je moznost, pro klid duse udelat kompresni test motoru, mala komprese dela missfire
GP 1.4 Tjet
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Uplny pruser - nestartuje + kopa chyb v RJ
Ahojte
Tak to z nejakeho dovodu znova nestartuje a vyzera to na najhorsiu zahadu Znova som prisiel vecer domov a teraz rano uz nenastartoval.
Pri otoceni klucikom sa nespusti ani cerpadlo v nadrzi a hned svieti chyba CODE.
Co je vsak najdivnejsie, motor stale vydava zvuk c-c-c-c-c-c-c (neviem co to konkretne je, lebo neviem lokalizovat zdroj) akoby bol nachystany startovat (prva poloha klucika) aj ked klucik nie je v zapalovani a vsetko je vypnute! Po vybrati rele T7 "Napájení kontroly motoru" to stichne. Rele je mierne teple.
EGR a lambda svieti kedykolvek, to nie je problem. Je tam vsak chyba 2x CAN bus, chyba teploty vzduchu a dalsie.
Water in diesel je tiez nove, zrejme spolocne s ostatnymi chybami.
Netusim co to moze byt, vzhladom na "short circuit" to moze byt nejaky skrat na zem,ale kde, neviem. S motorom som nerobil nic, len minuly vikend cistil sanie na motore nad ventilmi kefkou. V nom vsak nie je co skratnut.
Po vymazani chyb, znova vsetky nabehnu.
Tak to z nejakeho dovodu znova nestartuje a vyzera to na najhorsiu zahadu Znova som prisiel vecer domov a teraz rano uz nenastartoval.
Pri otoceni klucikom sa nespusti ani cerpadlo v nadrzi a hned svieti chyba CODE.
Co je vsak najdivnejsie, motor stale vydava zvuk c-c-c-c-c-c-c (neviem co to konkretne je, lebo neviem lokalizovat zdroj) akoby bol nachystany startovat (prva poloha klucika) aj ked klucik nie je v zapalovani a vsetko je vypnute! Po vybrati rele T7 "Napájení kontroly motoru" to stichne. Rele je mierne teple.
EGR a lambda svieti kedykolvek, to nie je problem. Je tam vsak chyba 2x CAN bus, chyba teploty vzduchu a dalsie.
Water in diesel je tiez nove, zrejme spolocne s ostatnymi chybami.
Netusim co to moze byt, vzhladom na "short circuit" to moze byt nejaky skrat na zem,ale kde, neviem. S motorom som nerobil nic, len minuly vikend cistil sanie na motore nad ventilmi kefkou. V nom vsak nie je co skratnut.
Po vymazani chyb, znova vsetky nabehnu.
- Přílohy
-
- ecu-.png (159.67 KiB) Zobrazeno 3591 x
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Uplny pruser - nestartuje + kopa chyb v RJ
Vypadá to, že se odporoučel bodycomp nebo ECU. Načtení CODE jde od spínačky přes BC do ECU. Komunikace NCM-NBC je mezi ECU a Body. Komunikace NCM-NFR je mezi ECU a jednotkou ABS. Zkus ještě druhý klíč k autu, jestli se něco změní.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uplny pruser - nestartuje + kopa chyb v RJ
Ne, ani druhy kluc nefunguje.
Je mozne vyskusat nejaky reset? Bateriu som mal dole na 5min, ale nespravilo to nic.
Najma ma udivuje to, ze auto chce startovat aj napriek tomu, ze nie je kluc v zapalovani. Pritom este vcera vecer ziadne problemy.
Je mozne vyskusat nejaky reset? Bateriu som mal dole na 5min, ale nespravilo to nic.
Najma ma udivuje to, ze auto chce startovat aj napriek tomu, ze nie je kluc v zapalovani. Pritom este vcera vecer ziadne problemy.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Co znamená, že chce startovat i když není klíč v zapalování? Co relé? Zkus poměnit startovací relé za jiné. Co žhavicí elektronika (relé)? Jen mě tak napadlo, že pokud se ti diagnostika spojí s ECU, tak by měla být OK. Připojíš se na body? Jaké tam jsou chyby?
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Na bodycomputer treba nejaky separatny kabel a ten nemam, takze toto zistit neviem. Netusim, kto by v mojom okoli toto mal.
Ze chce startovat znamena, ze niekde z motora pocut zvuk c-c-c-c-c-c-c, ktory robi ked je klucik v zapalovani v polohe MAR. Ak odpojim zem baterie a pripojim naspat, tak navyse asi 5x nieco cvakne, akoby rele niekde v motorom priestore, resp. mozno cuka rele startera, po chvili prestane.
Rele som poprehadzoval, rozdiel ziadny.
Ze chce startovat znamena, ze niekde z motora pocut zvuk c-c-c-c-c-c-c, ktory robi ked je klucik v zapalovani v polohe MAR. Ak odpojim zem baterie a pripojim naspat, tak navyse asi 5x nieco cvakne, akoby rele niekde v motorom priestore, resp. mozno cuka rele startera, po chvili prestane.
Rele som poprehadzoval, rozdiel ziadny.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
A co kostra od baterky na karoserii a dále na převodovku.
Na té převodovce to uhnívá v očku.
Na té převodovce to uhnívá v očku.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Ne je to úplně jedno jak to natočím zda počkám nebo ne. Nicméně jsem před dvouma dny natankoval benzín. Sedl jsem otočil klíčkem a auto nastartovalo hned. Předtím jsem si ještě všimnul toho že mám trochu vybitou baterii. Podle oka na baterii. Takže ji nabiju ale zatím to šlapalo1nekros1 píše:ked chvilku pockas v polohe 1 tak asi 20sekund,tak start je rovnaky? kym natiahne benzin myslim. neviem ci ma benzin filter na palivo ked hej pozrel by som to ci nieje zanesene. a podalsie by som skontroloval ci ma cerpadlo dostatocny tlak.
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
a podalsie co ma napadlo ze si mohol natankovat naprd benzin s vodou a preto to robi. inak si to neviem vysvetlit a to by napadlo mna. alebo ze je upchaty privod paliva.Fido162 píše:Ne je to úplně jedno jak to natočím zda počkám nebo ne. Nicméně jsem před dvouma dny natankoval benzín. Sedl jsem otočil klíčkem a auto nastartovalo hned. Předtím jsem si ještě všimnul toho že mám trochu vybitou baterii. Podle oka na baterii. Takže ji nabiju ale zatím to šlapalo1nekros1 píše:ked chvilku pockas v polohe 1 tak asi 20sekund,tak start je rovnaky? kym natiahne benzin myslim. neviem ci ma benzin filter na palivo ked hej pozrel by som to ci nieje zanesene. a podalsie by som skontroloval ci ma cerpadlo dostatocny tlak.
to oko na baterke je na dve veci. u mna bolo zelene aj ked ta baterka nefungovala . ked mas vybitu baterku tak ti vyleti rucicka teploty hore na max plus tusim neaku hlasku to vypise.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
pocuj to relatko (neviem ktore) cvakalo aj otcovy na punte 2 jtd a neslo nastartovat a po par pokusoch tam nieco tuklo a odtedy to ide (sme to neriesili)ale tiez tam ma tu chybu s krat na ten preheat plus to nezhavi vobec lebo ked je pod -7 to nevie nastartovat normalne.Kolacok píše:Na bodycomputer treba nejaky separatny kabel a ten nemam, takze toto zistit neviem. Netusim, kto by v mojom okoli toto mal.
Ze chce startovat znamena, ze niekde z motora pocut zvuk c-c-c-c-c-c-c, ktory robi ked je klucik v zapalovani v polohe MAR. Ak odpojim zem baterie a pripojim naspat, tak navyse asi 5x nieco cvakne, akoby rele niekde v motorom priestore, resp. mozno cuka rele startera, po chvili prestane.
Rele som poprehadzoval, rozdiel ziadny.
skus pozriet ci tam nemas vodu pod tymi relatkami. nahodou.
a podalsie asi 2-3starty predtym ako mi odisla baterka mi tiez vrcali relatka a ked som uz chcel odist s prace tak auto mi este odomklo a uz potom nic hluche 0V na baterke.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Ja vdaka tomu, ze mi svieti aj KEY error neviem nastartovat vobec, lebo je vsetko zablokovane.
Jirka, ano, ta kostra uhniva a od karoserie po prevodovku mam novy kabel, lebo kvoli tomu zdochol starter. Skusim este prekostrit niekde dalej.
Tiez sa mi najviac zda, ze niekde vypadla kostra...ale tam je kablov pol kilometra a toto bude mravcie hladanie.
Nekros, rele myslis ktore? v poistkovej skrinke? lebo tam je celkom sucho. Kym je vonku +5C, problem so shavenim nemam, menej zatial nebolo, kym som tu chybu objavil.
Jirka, ano, ta kostra uhniva a od karoserie po prevodovku mam novy kabel, lebo kvoli tomu zdochol starter. Skusim este prekostrit niekde dalej.
Tiez sa mi najviac zda, ze niekde vypadla kostra...ale tam je kablov pol kilometra a toto bude mravcie hladanie.
Nekros, rele myslis ktore? v poistkovej skrinke? lebo tam je celkom sucho. Kym je vonku +5C, problem so shavenim nemam, menej zatial nebolo, kym som tu chybu objavil.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Chytni se spis toho CAN busu:
- zverubna kontrola kostry pomoci kontroly napeti ktere hlasi jednotlive ECU / kontrola vuci napeti na baterce... poud to bude vse +- stejne, kostra to asi nebude.
- zjisti jaky kabelovy svazek ma v sobe CAN bus, je velka sance, ze ve stejnem svazku budou i signaly z cidel ktere te hlasi poruchu
- jdi po svazku a zkontroluj vsechny konektory jak vypadaji vevnitr (voda / rez) + kontrola samotneho svazku zda neni ozranej kunou.
- zverubna kontrola kostry pomoci kontroly napeti ktere hlasi jednotlive ECU / kontrola vuci napeti na baterce... poud to bude vse +- stejne, kostra to asi nebude.
- zjisti jaky kabelovy svazek ma v sobe CAN bus, je velka sance, ze ve stejnem svazku budou i signaly z cidel ktere te hlasi poruchu
- jdi po svazku a zkontroluj vsechny konektory jak vypadaji vevnitr (voda / rez) + kontrola samotneho svazku zda neni ozranej kunou.
GP 1.4 Tjet
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
S tím benzínem jsem měl taky podezření tankoval jsem jej na omv a od té doby to dělalo. Nádrž jsem před víkendem vyjel a natankoval jiný benzín a od té doby klid. Jen dnes to nechtělo chytit za tepla. Pro jistotu jsem psal kamarádovi ať mi to napíchne. Tak v pátek budu zase chytřejší. Jinak s tou létající teplotou před startem jsem se chtěl informovat. A jsem rád že si to napsal. Tohle mi dělá tak posledních 14 dní. Teplota vyletí na max pak nastartuju a už normálně ukazuje teplotu motoru. Takže ta baterka bude vyšťavená. Zítra to dobiju a uvidíme co bude dál. Selským rozumem jsem si nějak odvodil že pokud je baterie vybitá tak už nezbývá při startu tolik energie na ty různé čidla a blbůstky. Proto start chvilku trvá.1nekros1 píše:a podalsie co ma napadlo ze si mohol natankovat naprd benzin s vodou a preto to robi. inak si to neviem vysvetlit a to by napadlo mna. alebo ze je upchaty privod paliva.Fido162 píše:Ne je to úplně jedno jak to natočím zda počkám nebo ne. Nicméně jsem před dvouma dny natankoval benzín. Sedl jsem otočil klíčkem a auto nastartovalo hned. Předtím jsem si ještě všimnul toho že mám trochu vybitou baterii. Podle oka na baterii. Takže ji nabiju ale zatím to šlapalo1nekros1 píše:ked chvilku pockas v polohe 1 tak asi 20sekund,tak start je rovnaky? kym natiahne benzin myslim. neviem ci ma benzin filter na palivo ked hej pozrel by som to ci nieje zanesene. a podalsie by som skontroloval ci ma cerpadlo dostatocny tlak.
to oko na baterke je na dve veci. u mna bolo zelene aj ked ta baterka nefungovala . ked mas vybitu baterku tak ti vyleti rucicka teploty hore na max plus tusim neaku hlasku to vypise.
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
tak skus najprv tu baterku pretoze ked je slaba tak vsetku emergiu odovzdava starteru a nezostane nic na rj a moze vyhodnotit chybu ktora potom zmizne ale vtedy brani startu.
tusim aj vo fiate robili neaky upgrade rj tusim dusan tam bol koli tomu. a pomohlo mu to. ale ta baterka aj tak bude cochvila nepouzitelna.
tusim aj vo fiate robili neaky upgrade rj tusim dusan tam bol koli tomu. a pomohlo mu to. ale ta baterka aj tak bude cochvila nepouzitelna.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba