Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
kede stojis pred motorom tak nalavo dole pri olejovom filtri
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Tam je to jen u benzínu.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Aj motor 188 1.9jtd to tam ma
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Dobrý den,
prosím o radu,včera jsem nenastartovala auto. Fiat Grande Punto rok výroby 12/2005 1,2 benzín najeto 284tisíc km.
Světla,centrál vše šlo. Když jsem chtěla nastartovat šel nějaký zvuk ze startéru po dalším pokusu už nešel žádný zvuk. Baterka v pořádku.Auto jsme roztáhli a funguje v pořádku,akorát se nesmí vypnout motor.
Když jsem otočila klíčkem a chtěla nastartovat tak mi ručička teploty vody šla do červeného a potom spadla zase do modrého. Po roztažení sítí diagnostika motoru ta svítí už cca rok.V servisu nebyli schopný to opravit a zjistit proč to tak je. Takže diagnostika motoru svítí cca 3 roky. Vždy po nějaký době zhasne pak se zase rozsvítí atd.Akorát mi řekli,že došlo ke špatnému zážehu na 2 válci,proto ta chyba,ale čím to je nám neřekli.Vyměnili se svíčky,startovací kabely apod.
Čím myslíte,že by to mohlo být,že nejde nastartovat?
Děkuji za rady.
prosím o radu,včera jsem nenastartovala auto. Fiat Grande Punto rok výroby 12/2005 1,2 benzín najeto 284tisíc km.
Světla,centrál vše šlo. Když jsem chtěla nastartovat šel nějaký zvuk ze startéru po dalším pokusu už nešel žádný zvuk. Baterka v pořádku.Auto jsme roztáhli a funguje v pořádku,akorát se nesmí vypnout motor.
Když jsem otočila klíčkem a chtěla nastartovat tak mi ručička teploty vody šla do červeného a potom spadla zase do modrého. Po roztažení sítí diagnostika motoru ta svítí už cca rok.V servisu nebyli schopný to opravit a zjistit proč to tak je. Takže diagnostika motoru svítí cca 3 roky. Vždy po nějaký době zhasne pak se zase rozsvítí atd.Akorát mi řekli,že došlo ke špatnému zážehu na 2 válci,proto ta chyba,ale čím to je nám neřekli.Vyměnili se svíčky,startovací kabely apod.
Čím myslíte,že by to mohlo být,že nejde nastartovat?
Děkuji za rady.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Já bohužel zatím neporadím, ale navážu. Mám to samé - někdy po nastartování motoru se objeví kontrolka Engine motoru. Diagnostika hlásí špatný zážeh + chyba zapalování 1. a 2. válce. Svíčky jsem dal nové, original NGK ZK7RA-10, vyměnil jsem fajfky s cívkami na 1. a 2. válci za nové, na diagnostice vymazal chyby, ale stejně po 2 - 3 dnech se objeví tato chyba znovu. Osobně si myslím, že o nic nejde , auto do půl minuty jede jak má. Startuje na drb, akorát při nastartování nedojde zřejmě hned poprvé k zapálení směsi a motor to zahlásí jako chybu. Poradí nám někdo nějaký postup nebo co mám ještě vyměnit? FIAT GP 1.4 16v StarJet.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
U tebe bych to tipoval na plyn (jak start, tak check engina), jedno nezapaleni smesi samozrejme na rozsviceni kontrolky zdaleka nestaci. Detekce misfire je docela slozita zalezitost a aby se rozsitila kontrolka, tak jich musi byt fakt hodne a mel bys to poznat i na chovani auta...
Jezdi par dni jen na benzin a mozna se bude konat prekvapeni, ze vsechny problemy zmizi...
Jezdi par dni jen na benzin a mozna se bude konat prekvapeni, ze vsechny problemy zmizi...
GP 1.4 Tjet
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Překvapil jsi mě. Částečně si to totiž myslím taky, že řídící jednotka se přizpůsobí (naučí se) hodně jízdě na plyn a pak dělá problémy při startu na benzín. Hned po startu za studena auto nejede úplně klidně a paradoxně po přepnutí na plyn se zklidní a jede lépe. A už se stalo, že po několika dnech jízdy na benzín kontrolka Engine motoru zhasla. Děkuji za postřeh. Otázka je, jestli se s tím dá něco dělat.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
No tjet (a starjet asi bude v bledemodrem to same) je neuveritelne citlivy na plyn. Staci jiny sklon vstrikovaci trysky a na tom valci byly problemy... Je extreme dulezite aby to bylo na vsech valcich udelane stejne. Jinak muze mit kazdy valec jinou bohatost (mix AFR) a pokud je to echt udelane blbe == hodne rozjete, muzou se na tech valcich obevit missfire i kdyz je vse ostatni OK (spatny mix palivo / vzduch kdy proste uz nedojde k zapalu). V extremnim pripade muzes riskovat poskozeni motoru vlivem provozu na chudou smes - prohoreni valce / podpaleni ventilu. Ty misfire jsou dobra indikace toho, ze neco neni v poradku.
GP 1.4 Tjet
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
mne to ten starjet robi uz 150tkm a nic sa mu nestalo ... nespravi s tym nic. aj to co si mi radil ty vsetko som mal spravene ako si si potom robil ty a robi to picoviny. proste je to plyn.tkupilik píše:No tjet (a starjet asi bude v bledemodrem to same) je neuveritelne citlivy na plyn. Staci jiny sklon vstrikovaci trysky a na tom valci byly problemy... Je extreme dulezite aby to bylo na vsech valcich udelane stejne. Jinak muze mit kazdy valec jinou bohatost (mix AFR) a pokud je to echt udelane blbe == hodne rozjete, muzou se na tech valcich obevit missfire i kdyz je vse ostatni OK (spatny mix palivo / vzduch kdy proste uz nedojde k zapalu). V extremnim pripade muzes riskovat poskozeni motoru vlivem provozu na chudou smes - prohoreni valce / podpaleni ventilu. Ty misfire jsou dobra indikace toho, ze neco neni v poradku.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Děkuji vám, pánové, za postřehy. Ale znovu zdůrazňuji, že kontrolka Engine se objeví při startu a jízdě na benzín i když předtím při dojezdu na plyn nesvítila. A i technik od servisu plynu, po kterém jsem chtěl vymazat diagnostikou chyby, řekl, že "chyba zapalování 1. a 2. válce" není jeho věc, že nemá na plynu co spravovat. Tak kdyby měl někdo ještě nějakou zkušenost, děkuji za nápady. Dělám si teď diagnostiku sám, takže chyby vymažu a jedu dál.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
No je mozne, ze se v tom pripade pouze jedna o vedlejsi projev kdyz se to dusi po startu diky rozhozenym korekcim z LPG. Ja jsem na svem aute chybu missfire videl poze jednou kdyz me kleknul MAP senzor a davkovalo to nesmyslne paliva... ale misfire byly nahodne na vsech valcich.
Ted jsem si vsimnul v multiecuscanu, ze tjet a starjet ma stejnou ECU - takze tohle asi plati i pro vas: na tjetu asi 2s po studenem startu sjede predstih strasne dolu a staci lehka odchylka v davkovani paliva, aby se motor zacal dusit. Takze antoni, kdyz uz mas diagnostiku, zkontroluj a sleduj parametr 'adaptation bank 1 mul factor', potrebujes aby byl idealne 1.00 nebo alespon vyssi jak 1. Tenhle parametr v podstate rika, jak mas dobre sestelovany LPG.
Me se podarilo pri vymene rozvodu strihnout pin ktery vymezuje remenici se zoubkama pro senzor klikovky (ta na klinovej remen co je nasazena na remenici pro rozvody), takze ji mohu protocit o jeden zub nahoru / dolu => zmena predstihu az o 5 stupnu. Diky tomu strizenemu pinu se me sama protocila kam ji pustili srouby (== snizil se predstih o ~2-3 stupne) a bylo to na studenych startech strasne znat.. takze i takova blbost staci aby to delalo problemy.
Ted jsem si vsimnul v multiecuscanu, ze tjet a starjet ma stejnou ECU - takze tohle asi plati i pro vas: na tjetu asi 2s po studenem startu sjede predstih strasne dolu a staci lehka odchylka v davkovani paliva, aby se motor zacal dusit. Takze antoni, kdyz uz mas diagnostiku, zkontroluj a sleduj parametr 'adaptation bank 1 mul factor', potrebujes aby byl idealne 1.00 nebo alespon vyssi jak 1. Tenhle parametr v podstate rika, jak mas dobre sestelovany LPG.
Me se podarilo pri vymene rozvodu strihnout pin ktery vymezuje remenici se zoubkama pro senzor klikovky (ta na klinovej remen co je nasazena na remenici pro rozvody), takze ji mohu protocit o jeden zub nahoru / dolu => zmena predstihu az o 5 stupnu. Diky tomu strizenemu pinu se me sama protocila kam ji pustili srouby (== snizil se predstih o ~2-3 stupne) a bylo to na studenych startech strasne znat.. takze i takova blbost staci aby to delalo problemy.
GP 1.4 Tjet
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Hned zítra se podívám a poreferuju.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Zdravím chci se zeptat. Mám teďka problému se startem za studena. Dojdu k autu otoim klickem zacnu startovat a celkem dlouhou dobu mi trva než auto naskočí. Jakmile už naskočí jde v pohodě otáčky nekolísají drží pěkně a s ohříváním motoru postupně klesají. Když to natočím zastudena a hnedka zdechnu a zkusím nastartovat tak to chytá na drc. Když jsem přišel v létě a nebo ikdyž je motor teplý chytne ihned. Nesetkal se s tím někdo? Mám motor 1.4 8v 59kw. Díky za odpověď
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
ked chvilku pockas v polohe 1 tak asi 20sekund,tak start je rovnaky? kym natiahne benzin myslim. neviem ci ma benzin filter na palivo ked hej pozrel by som to ci nieje zanesene. a podalsie by som skontroloval ci ma cerpadlo dostatocny tlak.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba