Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
x.b.o.b
kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: úte pro 20, 2011 1:09
Bydliště: Brno - Maloměřice

Zdravím

Příspěvek od x.b.o.b »

?havič: zkusit zalít uvolňovačem,pohýbat, nechat pár dní, pohýbat a čekat taky m§?es zkusit zahřát motor, údajně to pak jde líp, moje hlava ale skončila stejne pod vrtačkou. 1 ?el, 3 ani za prase.

K tomu řetězu: napínák v háji při 70 tis.

Gumy vs. spotřeba: vět?í kolo = vět?í odpor, ale taky vět?í rychlost. a víc ujetých m za jedno otočení. auto si počítá rychlost z otáček motoru/převodovky/kol, ne reálnou rychlost. tím pádem ti měří i men?í vzdálenost ne? reálně ujede?, ale palivo si měří přesně, tak?e bych řekl, ?e spotřeba se moc nemění, jen je odchylka ve výpočtu.

A dotaz: má někdo problémy s DPF? na 1.3 66kW?
GP 1.3 JTD 66kW
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Zdravim mam taky problem...
Pri jazde sa mi zohreje ako keby motor na prevadzkovu teplotu... ale potom ak idem len dlh?iu rovnu trasu tak mi skače teplota... klesne o jeden dielik ...a pod... nikdy sa neprehrieva...

Voda neubíva... je tam stale od leta asi 1-2cm nad minimem...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
peta
Návštěvník
Příspěvky: 64
Registrován: stř zář 14, 2011 22:51

Příspěvek od peta »

v těchto mrazech zále?í na zatí?ení, otáčkách motoru. Vyrazím do práce, motor se ohřeje na standardní teplotu, sjí?dím první kopec, padne na 1/2, pak se trochu dohřeje a po sjetí dal?ího kopce kolikrát padne a? skoro na min. Tak?e kolísání po rovině při rozdílném zatí?ení motoru by mne nijak taky nepřekvapovalo. Jezdím nafty 20 let, mimo staré komůrkáče to dělaly v?echny naftové moderní motory, pokud neměly přihřívač. ře?it termostat apod nemělo význam, prostě tepla se nedostává :lol: Pomů?e částečně zakrytí chladičové stěny, na MKII to nějak ?lo kartonem, na GP je to celé zakrytované
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

teplota teraz nekoli?e... ale unika mi zrejme voda... cez dolnu hadicu... asi tesnenie na rychlospojke...

A novy poznatok... tečie mi tesnenie cez simering na klukovke... na strane prevodovky.... ked menili spojku a zotrvak.. tak hovoril to netreba netečie... a teraz.. mo?em zasa platit za opravu.. :?
Ale v?imol som ti ?e tečie aj trocha cez simering na klukovke na druhej strane ... ako je remenica...

Jeden znami mi povedal ?e či nemam ucpané odvetravanie kluky... len?e tam to je robene priamo cez tu trubku... priamo do sania...

Aj som si v?imol na hadici intecolera ?e je tam cela hadica zatečena... ale to bude asi zrejem tym odvetravanim ked?e si to turbo cuca cez tu trubku odvetravania..... lebo turbo po kontrole je vraj a? moc dobre na tom..

Ked sa mi podarí tak urobim foto..
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
JardaK.
Štamgast
Příspěvky: 665
Registrován: stř úno 25, 2009 10:50
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od JardaK. »

peta píše:v těchto mrazech zále?í na zatí?ení, otáčkách motoru. Vyrazím do práce, motor se ohřeje na standardní teplotu, sjí?dím první kopec, padne na 1/2, pak se trochu dohřeje a po sjetí dal?ího kopce kolikrát padne a? skoro na min. Tak?e kolísání po rovině při rozdílném zatí?ení motoru by mne nijak taky nepřekvapovalo. Jezdím nafty 20 let, mimo staré komůrkáče to dělaly v?echny naftové moderní motory, pokud neměly přihřívač. ře?it termostat apod nemělo význam, prostě tepla se nedostává :lol: Pomů?e částečně zakrytí chladičové stěny, na MKII to nějak ?lo kartonem, na GP je to celé zakrytované
Naprosto souhlasím. Kdy? teď byly ty velké mrazy, tak se bě?ně stávalo, ?e teploměr při pětiminutovém čekání na kolegyni (s nastartovaným motorem) spadl na úplné minimum. Já zakrytí grilu ře?il nacpáním sněhu do něj a stříknutím vody na sníh, aby se vytvořil pololed a myslím, ?e se motor tro?ku rychleji zahříval, ale hlavně pak dr?el stabilní teplotu. Kdy? se teď oteplilo, sněhová ucpávka sama ode?la - rozpustila se.
Fiat Bravo2, 1,6 MJet, 77 kW, nar. 9.4.2010
peta
Návštěvník
Příspěvky: 64
Registrován: stř zář 14, 2011 22:51

Příspěvek od peta »

Lipi píše:teplota teraz nekoli?e... ale unika mi zrejme voda... cez dolnu hadicu... asi tesnenie na rychlospojke...

A novy poznatok... tečie mi tesnenie cez simering na klukovke... na strane prevodovky.... ked menili spojku a zotrvak.. tak hovoril to netreba netečie... a teraz.. mo?em zasa platit za opravu.. :?
Ale v?imol som ti ?e tečie aj trocha cez simering na klukovke na druhej strane ... ako je remenica...

Jeden znami mi povedal ?e či nemam ucpané odvetravanie kluky... len?e tam to je robene priamo cez tu trubku... priamo do sania...

Aj som si v?imol na hadici intecolera ?e je tam cela hadica zatečena... ale to bude asi zrejem tym odvetravanim ked?e si to turbo cuca cez tu trubku odvetravania..... lebo turbo po kontrole je vraj a? moc dobre na tom..

Ked sa mi podarí tak urobim foto..
Na straně setrvačníku mi na MKII tekl olej přes ?rouby připevňující setrvačník. Pokud do rozdělali a ?rouby nedali na lepidlo, mů?e to téci tudy a ne přes gufero.
Ka?dé turbo propou?tí trochu oleje, zatm jsem to viděl na v?ech autech, MKII a GP je na tom stejně - hadice od oleje - neře?ím, pokud spotřeba oleje není nad normu.
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Má tu niekto rie?ene alebo skusenosti s takymto niečim?
http://aukro.sk/chip-power-box-fiat-gr ... 76142.html
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Neriskoval by som to. Sice si na to pisu chvaly, ze motor nedymi, neopotrebuva sa a vlastne perpetuum mobile.. ale to zariadenie odrbava RJ a zasobuje motor nezmyselnymi datami.
Co som o roznych boxoch cital, tak z dlhodobeho hladiska je s tym iba problem.

K tomu ohrevu - ked zidem asi 2km z kopca bez plynu, teplota padne o 1 dielik, ak je vonku okolo -5 a menej (s deklom za prednou mriezkou). Pri stati teplota pada az na minimum.
Dal som karton za prednu mriezku a dost rapidne to tieto javy eliminuje.
Na dolnu dekor. mriezku pred chladic turba som nalepil pasku, zlahka to prefukuje, ale pomoze motoru dlhsie si udrzat teplo.

Klepe sa chudak od zimy ako ja, od novembra do februara.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

rozsvitila se mi kontrolka motoru :( ale jede to normalne a pri odpojeni baterie opet sviti... :cry:
1.3jtd 74kw 25O N.m
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

a celkem mi piska turbo :cry: uz je toho nejak moc :?
1.3jtd 74kw 25O N.m
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

A co diagnostika?
To zvý?ené pískání turba značí v lep?ím případě nějakou netěsnost ve spojích a nebo v tom hor?ím se loučí turbo , taky jím mohlo něco proletět.
Shod sání do turba a koukni na lopatky, popřípadě vyfotit mobilem je tam ?patně vidět.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

na diagnostiku se teprve chystam..pocitam zitra, pozitri..doufam,ze turbo jeste vydrzi..chystam se zitra sundat sani a uvidim..snad nejaka netesnost..v nizkych otackach spis houka, ale to je standartni..to dela od zacatku..jenze ted od 2tis otacek do toho zacina piskat... :(
1.3jtd 74kw 25O N.m
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Take to písani som si teraz v?imol aj ja... ale to ide normalne linearne s otáčkama... ako ka?de auto s tubom trochen svi?tí...

Ak nesvi?tí na neutrali tak je dobre...

Mne to je teraz lep?ie počut po vymene toho odlučovača...

Pripadne nahraj do mobilu video a nekde to zaves..
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

tak kontrolka zhasla a ted zase cca po 1000km sviti..vzdy se mi to stalo pri popojizdeni v kolone... :( dnes jsem vymenil filtr a chystam se na olej..je mozny, ze turbo je hlucny a kontrolka sviti kvuli oleji?jedost zalostnej..malinko jsem ho presvihl :oops:
1.3jtd 74kw 25O N.m
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

kuna mi prekousala hadici od topeni :evil:
1.3jtd 74kw 25O N.m
Odpovědět