Vzduchový filter

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
carlos_ray
Návštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: čtv črc 23, 2009 7:49
Bydliště: Velvary

Příspěvek od carlos_ray »

To u? se tě?im a? nám poreferuje?. Chci si ho koupit taky. Myslim, ?e zlep?ení tam bude, ale dost malý. A sní?ení spotřeby (já myslel, ?e jsi jako jeden z mála co jezdí za 5 litrů - já mám 5.2) A ni??í u? snad ani nemů?e? chtít :-D
________________________
Fiat Grande Punto 1.2 racing
Happy_CZ
kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: sob kvě 01, 2010 15:04
Bydliště: Nový Jičín / Ro?nov pod Radho?těm

Vhodnost

Příspěvek od Happy_CZ »

Pánové nechci vám brát iluze, ale uva?ovali jste někdy nad vhodnosti takového filtrování vzduchu? Kdysi jsem nad mo?ností montá?e kon. filtru i vlo?ek uva?oval, ale s odstupem času a zamy?lením se pro jaké motory jsou tyto filtry pou?itelné jsem dospěl k závěru, ?e si nemíním postupně ničit motor touto srandou jen kvůli lep?ímu zvuku a velice spornému zvý?ení výkonu. Pro bě?ný motor jsou tyto filtry naprosto nevhodné pro jejich nedostatečnou filtraci mikročástic, které se samozřejmě dostanou do válců a postupně odírají stěny atd. nehledě na změnu proudění vzduchu v celém sacím traktu. Zde výňatek z článku o chiptuningu

Kód: Vybrat vše

Sportovní vzduchové filtry mají sní?it odpor v sání. Nebudeme nyní pochybovat o tom, ?e se tak děje. Budeme v?ak také doufat, ?e zachytí stejné nečistoty, jako filtr sériový. Jaký je v?ak skutečný přínos pro výkon jinak neupraveného motoru, kdy? se sní?eným odporem v sání neuva?ovali vývojáři při ladění rezonančního sání a časování ventilů?

Stejně pochybné je pou?ití sportovního výfuku na sériovém motoru. Opět je sní?ený protitlak v sání něco, s čím nepočítá časování ventilů a paradoxně tak mů?e výkon motoru poklesnout. Při překrytí ventilů na konci výfukového a začátku sacího zdvihu mů?eme přicházet o palivo, které unikne do výfukového kanálu právě kvůli sní?enému odporu v sacím traktu.
Zde celý článek

Kód: Vybrat vše

http://www.tipcar.cz/automobilovy-konstrukter--jak-%28ne%29funguje-chiptuning--3948.html
Prosím neberte to jako poučování, jen důvod k zamy?lení co je dobré pro na?e čtyřkolé miláčky :D
Fiat PUNTO EVO 1.2 5D Dynamic
modrá Rock "n" Roll
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Vhodnost

Příspěvek od Jarouš »

Happy_CZ píše:Pánové nechci vám brát iluze, ale uva?ovali jste někdy nad vhodnosti takového filtrování vzduchu? Kdysi jsem nad mo?ností montá?e kon. filtru i vlo?ek uva?oval, ale s odstupem času a zamy?lením se pro jaké motory jsou tyto filtry pou?itelné jsem dospěl k závěru, ?e si nemíním postupně ničit motor touto srandou jen kvůli lep?ímu zvuku a velice spornému zvý?ení výkonu. Pro bě?ný motor jsou tyto filtry naprosto nevhodné pro jejich nedostatečnou filtraci mikročástic, které se samozřejmě dostanou do válců a postupně odírají stěny atd. nehledě na změnu proudění vzduchu v celém sacím traktu. Zde výňatek z článku o chiptuningu

Kód: Vybrat vše

Sportovní vzduchové filtry mají sní?it odpor v sání. Nebudeme nyní pochybovat o tom, ?e se tak děje. Budeme v?ak také doufat, ?e zachytí stejné nečistoty, jako filtr sériový. Jaký je v?ak skutečný přínos pro výkon jinak neupraveného motoru, kdy? se sní?eným odporem v sání neuva?ovali vývojáři při ladění rezonančního sání a časování ventilů?

Stejně pochybné je pou?ití sportovního výfuku na sériovém motoru. Opět je sní?ený protitlak v sání něco, s čím nepočítá časování ventilů a paradoxně tak mů?e výkon motoru poklesnout. Při překrytí ventilů na konci výfukového a začátku sacího zdvihu mů?eme přicházet o palivo, které unikne do výfukového kanálu právě kvůli sní?enému odporu v sacím traktu.
Zde celý článek

Kód: Vybrat vše

http://www.tipcar.cz/automobilovy-konstrukter--jak-%28ne%29funguje-chiptuning--3948.html
Prosím neberte to jako poučování, jen důvod k zamy?lení co je dobré pro na?e čtyřkolé miláčky :D

:D keců z internetu o výhodách či nevýhodách bavlněných filtrů najde google hromadu :wink:

Co se týče fitrační schopnosti bavlněného fitru oproti klasické papírové vlo?ce, tak u značkových fitrů (KN, BMC apod.) je vy??í ne? u obyčejného papíru. Z vlastní zku?enosti mohu říct, ?e pokud jsem jezdil s papírovou vlo?kou, tak na ?krticí klapce byl po čase mastný prach. Teď mám KN filtr a i po 30 tkm je klapka zcela čistá.

Na druhou stranu nepochybuju o mizivé fitraci "no name" bavlněných filtrů, které vyrábí bůh ví kdo. :wink:

A co je dobré pro mého miláčka? měním olej po 10 tkm. Svíčky co 20 tkm a myslím, ?e je spokojený :D
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

co k tomu říct, jen asi tolik, ?e je třeba taky se kouknou na druhou stranu a třeba si pře?íst něco o bavlněných filtrech( myslím tím ale kvalitních) o těch se zase pí?e, ?e filtrují stejně dobře jako papírové filtry a vydr?í ?ivotnost vozu. Jen se o ně člověk musí starat. Firmy jako K&N a BMC mají tento systém patentovaný, jsou na nech testy TUV atd....tak?e si nemyslim, ?e by motorum u?kodily nebo nějak rozhazely nastavení ventilů atd.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Uživatelský avatar
Eses
Štamgast
Příspěvky: 209
Registrován: pon čer 01, 2009 7:41
Bydliště: Zlín

Re: Vhodnost

Příspěvek od Eses »

Jarou? píše:
Happy_CZ píše:Pánové nechci vám brát iluze, ale uva?ovali jste někdy nad vhodnosti takového filtrování vzduchu? Kdysi jsem nad mo?ností montá?e kon. filtru i vlo?ek uva?oval, ale s odstupem času a zamy?lením se pro jaké motory jsou tyto filtry pou?itelné jsem dospěl k závěru, ?e si nemíním postupně ničit motor touto srandou jen kvůli lep?ímu zvuku a velice spornému zvý?ení výkonu. Pro bě?ný motor jsou tyto filtry naprosto nevhodné pro jejich nedostatečnou filtraci mikročástic, které se samozřejmě dostanou do válců a postupně odírají stěny atd. nehledě na změnu proudění vzduchu v celém sacím traktu. Zde výňatek z článku o chiptuningu

Kód: Vybrat vše

Sportovní vzduchové filtry mají sní?it odpor v sání. Nebudeme nyní pochybovat o tom, ?e se tak děje. Budeme v?ak také doufat, ?e zachytí stejné nečistoty, jako filtr sériový. Jaký je v?ak skutečný přínos pro výkon jinak neupraveného motoru, kdy? se sní?eným odporem v sání neuva?ovali vývojáři při ladění rezonančního sání a časování ventilů?

Stejně pochybné je pou?ití sportovního výfuku na sériovém motoru. Opět je sní?ený protitlak v sání něco, s čím nepočítá časování ventilů a paradoxně tak mů?e výkon motoru poklesnout. Při překrytí ventilů na konci výfukového a začátku sacího zdvihu mů?eme přicházet o palivo, které unikne do výfukového kanálu právě kvůli sní?enému odporu v sacím traktu.
Zde celý článek

Kód: Vybrat vše

http://www.tipcar.cz/automobilovy-konstrukter--jak-%28ne%29funguje-chiptuning--3948.html
Prosím neberte to jako poučování, jen důvod k zamy?lení co je dobré pro na?e čtyřkolé miláčky :D

:D keců z internetu o výhodách či nevýhodách bavlněných filtrů najde google hromadu :wink:

Co se týče fitrační schopnosti bavlněného fitru oproti klasické papírové vlo?ce, tak u značkových fitrů (KN, BMC apod.) je vy??í ne? u obyčejného papíru. Z vlastní zku?enosti mohu říct, ?e pokud jsem jezdil s papírovou vlo?kou, tak na ?krticí klapce byl po čase mastný prach. Teď mám KN filtr a i po 30 tkm je klapka zcela čistá.

Na druhou stranu nepochybuju o mizivé fitraci "no name" bavlněných filtrů, které vyrábí bůh ví kdo. :wink:

A co je dobré pro mého miláčka? měním olej po 10 tkm. Svíčky co 20 tkm a myslím, ?e je spokojený :D
Mů?e? v krátkosti popsat, důvod výměny svíček u? po 20tkm, kdy? interval je poměrně krátký u? po 30tkm :?:
Abarth 185k
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Vzhledem ke stavu elektrod po 20 tkm je tento interval asi ideální. Mě se teda interval 30 tkm krátký nezdá.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

Ja jsem volal do servisu a rekli mi ze svicky bych mel vymenit nejpozdeji do 40 tis km. Takze mam zatim ty puvodni. Najeto necelych 31000km.
Obrázek
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Du?an píše:
Jarou? píše:..ty jsi nebyl hned provést testovací jízdu? :shock: :D
Testovací jízdu jsem provedl pouze asi k 1 km vzdálené benzínce (byl jsem rád, ?e jsem tam je?tě dojel - moc benzínu u? v nádr?i nebylo).
Subjektivní (mo?ná vsugerovaný) pocit jsem měl, ?e GP-čko lépe jelo se studeným motorem.
Jinak vyzkou?ím a? v týdnu pojedu do práce :wink:
Dnes ráno jsem jel poprvé del?í trasu s bavlněnou vzduchovou vlo?kou Simota do práce (35 km po dálnici).
Zatím pocit dobrý. Trasu jsem podle podmínek jezdil cca za průměrných 7-7,5 l/100 km, dnes po dojezdu mi palubák ukázal 6,8 l/100 km. Uvidíme v porovnání při dal?ích naje?děných kilometrech. Samozřejmě ?e na spotřebu má vliv i řada dal?ích faktorů, proto budu nějaký čas porovnávat, ne? vynesu závěrečný soud :wink:
V?eobecně mám dojem, ?e při ustálené rychlosti ve městě i mimo nemusím tolik ?lapat na plyn (podle aktuální spotřeby na palubáku).
Co se týká deklarovaného mírného nárůstu výkonu, jestli nějaký je, tak je asi prakticky "okem" nepoznatelný. Ale jak u? jsem psal, mám lep?í pocit při jízdě se studeným motorem.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Du?an píše:Dnes jsem instaloval bavlněnou vlo?ku do airboxu Simota. Jsem zvědavý jestli se její instalace alespoň trochu projeví pozitivně na jízdě a na spotřebě
Obrázek
Zku?enost po měsíci od montá?e:
O malinko ni??í spotřeba, subjektivní pocit při plně neobsazeném autě lep?í akcelerace.

Jinak je to asi jako u chipů - u slabého motoru se to jistě ani nijak výrazněji asi projevit nemů?e.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Kriss píše:co k tomu říct, jen asi tolik, ?e je třeba taky se kouknou na druhou stranu a třeba si pře?íst něco o bavlněných filtrech( myslím tím ale kvalitních) o těch se zase pí?e, ?e filtrují stejně dobře jako papírové filtry a vydr?í ?ivotnost vozu. Jen se o ně člověk musí starat. Firmy jako K&N a BMC mají tento systém patentovaný, jsou na nech testy TUV atd....tak?e si nemyslim, ?e by motorum u?kodily nebo nějak rozhazely nastavení ventilů atd.
Tak co Krissi, u? jsi ten "kit" namontoval?
poděl se s námi :D
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Ahoj kit jsem namontoval. Zvuk je moc pekný a to ve dvou fázích. V niz?ích otáčkách to brumlá a ve vysokých to pekně vrčí. Jinak pokud jedu plynule a ne?lapu na to tak to nejde sly?et co? je super pro dlouhé cesty.
Jinak mám pocit ?e to jede lépe....musel jsem toti? ted v pondeli kvůli de?tě dát origo sání, tak?e jsem hned cítil rozdíl. S kitem to jede opravdu lépe. Né o moc ale jede, hlavne vy vy??ích otáckách to reaguje na plyn suprově.
No a? to dám zpátky tak pak natočim i video.

Jinak ho budu prodávat tak?e pokud má někdo zájem a? se ozve. Prodávám ho proto, ?e si na jaře chci koupit svoje auto a přítelkyně chce origo sání na GP.

Kit je slo?ený s kovových kolen a silikon spojek a je tam origo silikon trubka s Punto GT, která perfektně pasuje na ?krtící klapu a vyře?íla problém s přechodem. Filtr je tam Green. A je k tomu i uchycení.

Cena bude dohodou.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Kriss píše:Ahoj kit jsem namontoval. Zvuk je moc pekný a to ve dvou fázích. V niz?ích otáčkách to brumlá a ve vysokých to pekně vrčí. Jinak pokud jedu plynule a ne?lapu na to tak to nejde sly?et co? je super pro dlouhé cesty.
Jinak mám pocit ?e to jede lépe....musel jsem toti? ted v pondeli kvůli de?tě dát origo sání, tak?e jsem hned cítil rozdíl. S kitem to jede opravdu lépe. Né o moc ale jede, hlavne vy vy??ích otáckách to reaguje na plyn suprově.
No a? to dám zpátky tak pak natočim i video.

Jinak ho budu prodávat tak?e pokud má někdo zájem a? se ozve. Prodávám ho proto, ?e si na jaře chci koupit svoje auto a přítelkyně chce origo sání na GP.

Kit je slo?ený s kovových kolen a silikon spojek a je tam origo silikon trubka s Punto GT, která perfektně pasuje na ?krtící klapu a vyře?íla problém s přechodem. Filtr je tam Green. A je k tomu i uchycení.

Cena bude dohodou.
Jaký rozměr filtru tam má?? Měl jsem půjčený konický filtr 150x140, byl moc velkej a sání bylo moc otevřený a motor dělal neskutečnej rambajz při se?lápnutí plynu. Při dálničním přesunu nad 140km/h se nedalo dlouho cestu absolovovat, proto?e pedál plynu je se?láplej víc ne? na okrskách.
Rád bych tedy věděl do čeho jdu touto úpravou.

A je?tě by mě zajímalo, jakej zvuk má pablo s tím svým sáním v kapotě.
:D

BTW co chce? kupovat za auto? Subaru?

Já čekám přírustek do rodiny a předpokládám, ?e budu muset auto vyměnit za vět?í, jen je?tě nevím jaké.
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Ahoj ja sem tam dal takovy filtr aby mel skoro stejnou saci plochu jako origo vlozka. Rozmery zmerim. Ma oneco vetsi saci plochu plochu. Jde tu hlavne o umisteni filtru a dopravu vzduchu na klapu.
Docela by me zajimalo co myslis pod pojmem rambajz. Podotykam ze se mi spotreba nezmenila.
A pablo s tim svym nema zadny, vlozka nemuze udelat nic.

Jiank auto nevim zatim ale subaru to nebude, sezralo by me to zaziva. Zatim na ten provoz bohuzel nemam.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

Kriss píše:Ahoj ja sem tam dal takovy filtr aby mel skoro stejnou saci plochu jako origo vlozka. Rozmery zmerim. Ma oneco vetsi saci plochu plochu. Jde tu hlavne o umisteni filtru a dopravu vzduchu na klapu.
Docela by me zajimalo co myslis pod pojmem rambajz. Podotykam ze se mi spotreba nezmenila.
A pablo s tim svym nema zadny, vlozka nemuze udelat nic.

Jiank auto nevim zatim ale subaru to nebude, sezralo by me to zaziva. Zatim na ten provoz bohuzel nemam.
od 2200ot - omezovač je konus hlučněj?í samřejmě, takovej brumlavěj?í zvuk, ale od 1500-2200 musím jen s lehkou nohou, stačí při?lápnout víc a rezonuje mi celá kabina, a? u těch 2200 rezonance utichne. Je to dost nepříjemný, pokud se mi nepodaří to nějak odstranit, budu tam muset dát zpět papírák, proto?e se to poslouchat fakt nedá.

Jinak výkon v ni?sích otáčkách je beze změn, jen lépe reaguje na plyn a mezi 4- 6500 jde lépe do otáček. Pro bě?ný provoz ?ádná změna, krom toho hluku...
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Dávám k dispozici muj kit sání, vice info k videní v sekci bazar
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Odpovědět