Výměna sériových reproduktorů + vytlumeni dveří .
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Výměna sériových reproduktorů + vytlumeni dveří .
Poté co mi ode?el jeden reproduktor jsem se rozhodl na kompletní výměnu předních repro, nejprve jsem to chtěl vyře?it ?zaplacnutím? obyčejného repro, ale poté mi do?lo, ?e to není ono. Tak jsem se do toho dal jinak a dalo by se říct profesionálně samozřejmě v mých mo?nostech.
- Nejprve je třeba sundat tapecírunk ten je připevněn dvěma ?rouby pod operkou pro ruku.
- Jedním ?roubem pod plastovou krytkou táhla otvírání dveří (6ti hran
a čtyřmi ?rouby pod odkládací kapsou (kří?ové ?rouby)
- Pak ze spodu pomalu a s citem vycvakávat tapecirunk z dveří a následně vytáhnout směrem nahoru opatrně odpojit kabely a lanko madla dveří.
- Naskytne se vám tento pohled
-originál reproduktor je připevněn pomocí tří nýtů, které je třeba odvrtat vytáhnout staré repro a nejlépe zahodit
- Pak je třeba sundat originál ?pěnovku? a povrch důkladně odmastit (čistič brzd, technický benzín atd.)Mám na mysli jak vněj?í stranu, tak stranu vnitřní na který byl původní molitan.
-hloubka díry pro repro (do kolize ze sta?eným okénkem je 62 mm, ale za to neručím)
* Zvolený materiál
- reproduktory jsem pou?il komponentní Helix Dark blue 62.1 v testech jedny z nejlep?ích v kombinaci s pou?itím rádia bez zesilovače cena cca 2500 Kč.
-ale takové reproduktory samy o sobě je?tě nezaručují kvalitní zvuk hodně důle?ité je vytlumení a uzavření ozvučnice kde při sériovém nebo ?patném vytlumení vzniká AKUSTICKY ZKRAT, který má za příčinu hor?í zvuk v basovém pásmu, jde vlastně o to oddělit zvuk před a za membránou, čeho? jsem dosáhl pomocí 3mm hrubé bitumenové (asfaltové) folie s hliníkovou vrstvou na povrchu, já pou?il tro?ku neobvyklou variantu v podobě samolepící folie, která je pou?ívaná k izolaci na střechách ale vlastnosti stejné cena rozhodně několikanásobně lep?í.(10m x 30cm) za cca 1000 Kč v porovnání s nejpou?ívaněj?ím Sikadamp 630 za 219 Kč (80 cm x 20 cm) pro mě nebylo co ře?it
Zde je odkaz na jiné tlumící materiály
http://www.prohifi.cz/montazni-material ... i-material
-tak repro a materiál u? máme a teď je?tě vyře?it problém s malou montá?ní hloubkou pro reproduktor já zvolil osvědčenou variantu v podobě MDF podlo?ky (taková lep?í pru?něj?í dřevotříska) po jeji instalaci je nutno s tapecirunku vycvaknout plastovy kruh, ktery tam prekazi.
-tyto podlo?ky je dobré nastříkat barvou nebo bezbarvým lakem aby bylo zamezeno pronikání vlhkosti a případnou deformaci materiálu.
Dají se koupit u? přímo v rozměru 165 mm např. zde http://www.audioves.cz/MDF-krouzky-165-22-_g2737.html
-tet u? mů?eme přistoupit k samotnému odhlučnění na odma?těnou vněj?í stranu dveří naná?íme nařezané platy různých velikosti tak aby pokryly alespoň 80% dveří nemusí být zalepené ka?dé místečko. Důle?ité je aby se přilepené pláty překrývaly alespoň o 2 cm a? to hezky dr?í ,(hlavně nezalepit ve spodní části dveří dírky pro odtok vody
- Kdy? máme nalepenou folii tak je dobré v oblasti za reproduktorem nalepit speciální molitan s uhlíkovým vláknem odolný proti vlhkosti dá se bě?ně koupit za 80 Kč (90x40cm) tento molitan slou?í aby nedocházelo k ne?ádoucím odrazům basového reproduktoru od dveří.
- Jdeme dál ne? začneme s lepením bitumenové folie na vnitřní stranu je potřeba volné místa ve dveřích přelepit textilní páskou, proto?e při vy??ích teplotách bitumen měkne a mů?e docházet k promáčklinám a k pohybům ozvučnice co? nechceme. Přelepení páskou je pouze ?laická? av?ak dostačující varianta nejlep?í je volná místa překrýt platem z plechu nebo z plexiskla atd. atd.
- Kdy? tohle máme mů?eme přejít k instalaci MDF podlo?ky byl jsem nucen pou?ít nové díry ty stávající byly příli? daleko od sebe, tak?e jsem v?e rozměřil a vyvrtal 3 díry a pou?il samořezné ?rouby, samotnou podlo?ku je dobré je?tě zahloubit, proto?e na ní bude připevněno repro a taky ze spodu podlepit např. silikonem aby byla zaručena 100% přilnavost a těsnost.
-pak u? stačí přilo?it repro rozměřit díry a samořeznými ?rouby přichytit k podlo?ce (samozřejmě nezapomenout na připojení +- výstupu z repra a prota?ení kabelů ven )
- Pak přistoupíme k finálnímu dolepeni folie na vnitřní stranu, dáváme pozor, abychom měli v?e dobře odma?těné a měli vyvedené kabely od spodního osvětlení dveří (pokud je ve výbavě) stahování oken, a samozřejmě lanka k otvírání dveří.(tam dávat bacha na správné zacvaknutí)
Jinak po nalepení je dobré pro lep?í přilnavost materiál zahřát horkovzdu?nou pistoli a pořádně dotvarovat (lze pou?ít fén v nouzi) jinak pracovat v teple cca 25*C aby materiál dr?el. Po nalepení je třeba prořezat dírky, do kterých patří ?rouby dr?ící tapecírunk.
Zapojení ? vý?kový +basový reproduktor připojit na výhybku a s výhybky to napojit na origo kabely. Umístění výhybky je třeba přiměřit, aby se vlezla do tapecirunku.
-řeč je?tě nebyla o umístění vý?kového reproduktoru ten jsem umístili originálně podle svého. Nechtěl jsem jej dávat do původního místa, proto?e originál mří?ka je ?patně ozvučná proto jsem jej umístil do levého horního rohu dveří.
- Jenom doporučuju umístit vý?káč více doprava aby nedocházelo ke kolizi při zavřených dveřích. Otvor jsem předvrtal a poté pilníkem vytvaroval.
- Pak u? stačí jenom nahodit tapec a gooooo.
No a tady u? je finále?
Jinak asi zde není obsa?eno v?e a? u? důle?ité nebo méně důle?ité, ale jedno je nutné vědět chce to hooooodně trpělivosti a trochu zdatnosti. Kdy? to vezmu časově tak cca 25 hodin ale já jsem detailista a navíc byly přestávky abych se uklidnil, kdy? jsem třeba měl v?e hotové sedl do auta zavřel dveře u?íval si krásnou akustiku a pak nemohl otevřít, proto?e mi vypadlo lanko od táhla tak zase rozebrat tapec?no málem mě odvezli, ale výsledek stal za to!!! Vý?ky jsou více ne? luxusní jsou směrovány přímo doprostřed vozu basy taky krásné, ale je třeba brát na vědomí, ?e nový reproduktor potřebuje nejméně 10 hodin na ?zahoření? (rozehrání) tak?e je není dobré hned za začátku přetě?ovat zátě?í přes 50% výkonu rádia.
PS: Případné dotazy rád odpovím popřípadě něco doplním?
Na kritiku vám z vysoka se*u
- Nejprve je třeba sundat tapecírunk ten je připevněn dvěma ?rouby pod operkou pro ruku.
- Jedním ?roubem pod plastovou krytkou táhla otvírání dveří (6ti hran
a čtyřmi ?rouby pod odkládací kapsou (kří?ové ?rouby)
- Pak ze spodu pomalu a s citem vycvakávat tapecirunk z dveří a následně vytáhnout směrem nahoru opatrně odpojit kabely a lanko madla dveří.
- Naskytne se vám tento pohled
-originál reproduktor je připevněn pomocí tří nýtů, které je třeba odvrtat vytáhnout staré repro a nejlépe zahodit
- Pak je třeba sundat originál ?pěnovku? a povrch důkladně odmastit (čistič brzd, technický benzín atd.)Mám na mysli jak vněj?í stranu, tak stranu vnitřní na který byl původní molitan.
-hloubka díry pro repro (do kolize ze sta?eným okénkem je 62 mm, ale za to neručím)
* Zvolený materiál
- reproduktory jsem pou?il komponentní Helix Dark blue 62.1 v testech jedny z nejlep?ích v kombinaci s pou?itím rádia bez zesilovače cena cca 2500 Kč.
-ale takové reproduktory samy o sobě je?tě nezaručují kvalitní zvuk hodně důle?ité je vytlumení a uzavření ozvučnice kde při sériovém nebo ?patném vytlumení vzniká AKUSTICKY ZKRAT, který má za příčinu hor?í zvuk v basovém pásmu, jde vlastně o to oddělit zvuk před a za membránou, čeho? jsem dosáhl pomocí 3mm hrubé bitumenové (asfaltové) folie s hliníkovou vrstvou na povrchu, já pou?il tro?ku neobvyklou variantu v podobě samolepící folie, která je pou?ívaná k izolaci na střechách ale vlastnosti stejné cena rozhodně několikanásobně lep?í.(10m x 30cm) za cca 1000 Kč v porovnání s nejpou?ívaněj?ím Sikadamp 630 za 219 Kč (80 cm x 20 cm) pro mě nebylo co ře?it
Zde je odkaz na jiné tlumící materiály
http://www.prohifi.cz/montazni-material ... i-material
-tak repro a materiál u? máme a teď je?tě vyře?it problém s malou montá?ní hloubkou pro reproduktor já zvolil osvědčenou variantu v podobě MDF podlo?ky (taková lep?í pru?něj?í dřevotříska) po jeji instalaci je nutno s tapecirunku vycvaknout plastovy kruh, ktery tam prekazi.
-tyto podlo?ky je dobré nastříkat barvou nebo bezbarvým lakem aby bylo zamezeno pronikání vlhkosti a případnou deformaci materiálu.
Dají se koupit u? přímo v rozměru 165 mm např. zde http://www.audioves.cz/MDF-krouzky-165-22-_g2737.html
-tet u? mů?eme přistoupit k samotnému odhlučnění na odma?těnou vněj?í stranu dveří naná?íme nařezané platy různých velikosti tak aby pokryly alespoň 80% dveří nemusí být zalepené ka?dé místečko. Důle?ité je aby se přilepené pláty překrývaly alespoň o 2 cm a? to hezky dr?í ,(hlavně nezalepit ve spodní části dveří dírky pro odtok vody
- Kdy? máme nalepenou folii tak je dobré v oblasti za reproduktorem nalepit speciální molitan s uhlíkovým vláknem odolný proti vlhkosti dá se bě?ně koupit za 80 Kč (90x40cm) tento molitan slou?í aby nedocházelo k ne?ádoucím odrazům basového reproduktoru od dveří.
- Jdeme dál ne? začneme s lepením bitumenové folie na vnitřní stranu je potřeba volné místa ve dveřích přelepit textilní páskou, proto?e při vy??ích teplotách bitumen měkne a mů?e docházet k promáčklinám a k pohybům ozvučnice co? nechceme. Přelepení páskou je pouze ?laická? av?ak dostačující varianta nejlep?í je volná místa překrýt platem z plechu nebo z plexiskla atd. atd.
- Kdy? tohle máme mů?eme přejít k instalaci MDF podlo?ky byl jsem nucen pou?ít nové díry ty stávající byly příli? daleko od sebe, tak?e jsem v?e rozměřil a vyvrtal 3 díry a pou?il samořezné ?rouby, samotnou podlo?ku je dobré je?tě zahloubit, proto?e na ní bude připevněno repro a taky ze spodu podlepit např. silikonem aby byla zaručena 100% přilnavost a těsnost.
-pak u? stačí přilo?it repro rozměřit díry a samořeznými ?rouby přichytit k podlo?ce (samozřejmě nezapomenout na připojení +- výstupu z repra a prota?ení kabelů ven )
- Pak přistoupíme k finálnímu dolepeni folie na vnitřní stranu, dáváme pozor, abychom měli v?e dobře odma?těné a měli vyvedené kabely od spodního osvětlení dveří (pokud je ve výbavě) stahování oken, a samozřejmě lanka k otvírání dveří.(tam dávat bacha na správné zacvaknutí)
Jinak po nalepení je dobré pro lep?í přilnavost materiál zahřát horkovzdu?nou pistoli a pořádně dotvarovat (lze pou?ít fén v nouzi) jinak pracovat v teple cca 25*C aby materiál dr?el. Po nalepení je třeba prořezat dírky, do kterých patří ?rouby dr?ící tapecírunk.
Zapojení ? vý?kový +basový reproduktor připojit na výhybku a s výhybky to napojit na origo kabely. Umístění výhybky je třeba přiměřit, aby se vlezla do tapecirunku.
-řeč je?tě nebyla o umístění vý?kového reproduktoru ten jsem umístili originálně podle svého. Nechtěl jsem jej dávat do původního místa, proto?e originál mří?ka je ?patně ozvučná proto jsem jej umístil do levého horního rohu dveří.
- Jenom doporučuju umístit vý?káč více doprava aby nedocházelo ke kolizi při zavřených dveřích. Otvor jsem předvrtal a poté pilníkem vytvaroval.
- Pak u? stačí jenom nahodit tapec a gooooo.
No a tady u? je finále?
Jinak asi zde není obsa?eno v?e a? u? důle?ité nebo méně důle?ité, ale jedno je nutné vědět chce to hooooodně trpělivosti a trochu zdatnosti. Kdy? to vezmu časově tak cca 25 hodin ale já jsem detailista a navíc byly přestávky abych se uklidnil, kdy? jsem třeba měl v?e hotové sedl do auta zavřel dveře u?íval si krásnou akustiku a pak nemohl otevřít, proto?e mi vypadlo lanko od táhla tak zase rozebrat tapec?no málem mě odvezli, ale výsledek stal za to!!! Vý?ky jsou více ne? luxusní jsou směrovány přímo doprostřed vozu basy taky krásné, ale je třeba brát na vědomí, ?e nový reproduktor potřebuje nejméně 10 hodin na ?zahoření? (rozehrání) tak?e je není dobré hned za začátku přetě?ovat zátě?í přes 50% výkonu rádia.
PS: Případné dotazy rád odpovím popřípadě něco doplním?
Na kritiku vám z vysoka se*u
-
- Štamgast
- Příspěvky: 262
- Registrován: stř črc 15, 2009 12:28
- Bydliště: Udavské (okr. Humenné), SK
Re: Výměna sériových reproduktorů + vytlumeni dveří .
No klobuk dole dik za perfektny návod
GP white 1,2 Racing 5d :)
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
aky hruby si daval ten mdf kruzok? ten novy vyskac sa nemestil do tej dierky de je ten originalny? a mohol si odfotit aj to ale neva ked mi dojdu repraciky tak to dofotim + dam aj navod ako vybrat ten posraty tapacir vzadu v 3dveraku a odporucam ten polsky sit co je vzadu vyhodit daleko daleko... a nahradit to 16,5 palcovym reprakom (aspon dufam ze sa mi to podari podla merania by sa to malo dat...
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
MDF je 22 mm hrube viz odkaz co jsem tam dal, ten vyskac by se tam asi vlezl ale nevim jak by drzel, tak jsem to vyresil tak a jsem s tim spokojeny,1nekros1 píše:aky hruby si daval ten mdf kruzok? ten novy vyskac sa nemestil do tej dierky de je ten originalny? a mohol si odfotit aj to ale neva ked mi dojdu repraciky tak to dofotim + dam aj navod ako vybrat ten posraty tapacir vzadu v 3dveraku a odporucam ten polsky sit co je vzadu vyhodit daleko daleko... a nahradit to 16,5 palcovym reprakom (aspon dufam ze sa mi to podari podla merania by sa to malo dat...
-
- Štamgast
- Příspěvky: 262
- Registrován: stř črc 15, 2009 12:28
- Bydliště: Udavské (okr. Humenné), SK
MDF je 22 mm hrube viz odkaz co jsem tam dal, ten vyskac by se tam asi vlezl ale nevim jak by drzel, tak jsem to vyresil tak a jsem s tim spokojeny, [/quote]
Ta MDF ma byt presne 22mm? alebo moze byt aj 20mm?
toto by mohlo byt?
http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=9
Ta MDF ma byt presne 22mm? alebo moze byt aj 20mm?
toto by mohlo byt?
http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=9
GP white 1,2 Racing 5d :)
Ta MDF ma byt presne 22mm? alebo moze byt aj 20mm?stofo píše:MDF je 22 mm hrube viz odkaz co jsem tam dal, ten vyskac by se tam asi vlezl ale nevim jak by drzel, tak jsem to vyresil tak a jsem s tim spokojeny,
toto by mohlo byt?
http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=9
[/quote]
Ne to je jedno tam jde o to, at ziskas nejake montazni misto pro reproduktor aby nedochazelo ke kolizi se stazenym sklem a taky to snizuje vibrace, ale jestli je to 22 mm nebo treba 15mm zase takovy rozdil nebude
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Neotvaral si dvere, odkedy si to montoval? alebo netecie ti ten bitumen cez odvodnovacie otvroy v dverach?
Cisty bitumen nie je bohvieco kvoli tomu, ze v teple sa rozpusta.
Kupil som toto http://www.prohifi.cz/tlumici-material/ ... ast-m1-4-m
Vyzera to ako bitumen, je to tazke, ale nie je to lepkave, taka divna cierna hmota to je.
Som zvedavy, ci to bude mat efekt na zvuk.
Cisty bitumen nie je bohvieco kvoli tomu, ze v teple sa rozpusta.
Kupil som toto http://www.prohifi.cz/tlumici-material/ ... ast-m1-4-m
Vyzera to ako bitumen, je to tazke, ale nie je to lepkave, taka divna cierna hmota to je.
Som zvedavy, ci to bude mat efekt na zvuk.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km