nedá mi to nezeptat se, máme to samé auto, opravdu to jde poznat?nal píše:tie sportove filtre treba vyskusat.
je lepsia priepustnost a ten vykon sa da ratat asi cca 3-5% z vykonu navyse (siska samozrejme da vyssi)
a aj spotreba je tym padom nizsia (dovod, preco som si ho kupil napr. ja)
Sportovní vzduchový filtr - vložka
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Profík
- Příspěvky: 1090
- Registrován: stř kvě 23, 2007 20:18
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
bývalé auto - Fiat Bravo 1.6 Mjet, Dynamic 2008 - Techno Grey
bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
-
- Profík
- Příspěvky: 986
- Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Pepa B. - K&N mam v Leone, do GP som si ho montujem na jar.
vykon - pisem len to, co som sa docital z mudrych stranok, kde sa vykon meral. (i ked, auto zacalo vydavat taky prijemny sportovy zvuk, akoby namiesto 105 koni sa 0 a 5 vymenili ).
spotreba - do leona som to nainstaloval, ked mal 10.000 najazdenych. priemerna spotreba v mesta bola 9,2 - 9,6 (!), nasledne mi klesla na 8,6 - 9. jazdil som tym istym neekonomickym stylom po meste
A este raz opakujem, ten filter znesie vela. Netreba ho cistit po 15 - 20.000 km, ako klasicky papierak. Ale plne respektujem, ze tu budu ti, co su proti sportovym filtrom a ti, co ich obhajuju.
vykon - pisem len to, co som sa docital z mudrych stranok, kde sa vykon meral. (i ked, auto zacalo vydavat taky prijemny sportovy zvuk, akoby namiesto 105 koni sa 0 a 5 vymenili ).
spotreba - do leona som to nainstaloval, ked mal 10.000 najazdenych. priemerna spotreba v mesta bola 9,2 - 9,6 (!), nasledne mi klesla na 8,6 - 9. jazdil som tym istym neekonomickym stylom po meste
A este raz opakujem, ten filter znesie vela. Netreba ho cistit po 15 - 20.000 km, ako klasicky papierak. Ale plne respektujem, ze tu budu ti, co su proti sportovym filtrom a ti, co ich obhajuju.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Přesně tak. No na té jedné garančce to budu muset risknout. Pak u? to bude jen na měnal píše:Jarous - ano, meni po 30.000 km, ale par "chytrakov" ti ho len prefukne
nakopat ich niekam.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon úno 25, 2008 18:08
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
No právě v četnosti výměny se ti to vyplácí. V prostředí, kde bydlím, jsem mohl měnit 2x za rok a papírák byl děsný. Najedu 20tkm za rok. Takhle si jen vyndám vlo?ku a přemáchnu jí:-)
Výkon..., no spí?e vět?í ochota jít za plynem, bych to nazval.
A ?krtící klapak rozhodně naní zama?těná, nebo něco podobného. V návodu pí?ou, pokrýt olejem povrch a né to v oleji nakonzervovat a to je rozdíl.
Výkon..., no spí?e vět?í ochota jít za plynem, bych to nazval.
A ?krtící klapak rozhodně naní zama?těná, nebo něco podobného. V návodu pí?ou, pokrýt olejem povrch a né to v oleji nakonzervovat a to je rozdíl.
New Fiat Bravo 1.9 MJT 120hp Dynamic (ex Panda Emotion 1.2)
Nokia N95 8GB
NB MacBook 2,4 White (MAC OS X Leopard)
iPod Shuffle 2GB, iPod Classic 60GB
Nokia N95 8GB
NB MacBook 2,4 White (MAC OS X Leopard)
iPod Shuffle 2GB, iPod Classic 60GB
Tomby, ty jsi mě nepochopil. Nepsal jsem ?e ?krticí klapka po hadrovém filtru byla zama?těná tím impregnačním olejem. Ona byla silně zneči?těná směsí prachu a oleje, prachu co filtr pustil a oleje, který tam jde ve formě olejových výparů z odvětrání ventilového víka a je spalován spolu se směsí. Toto je normální. Ten prach ne.TOMBY píše:No právě v četnosti výměny se ti to vyplácí. V prostředí, kde bydlím, jsem mohl měnit 2x za rok a papírák byl děsný. Najedu 20tkm za rok. Takhle si jen vyndám vlo?ku a přemáchnu jí:-)
Výkon..., no spí?e vět?í ochota jít za plynem, bych to nazval.
A ?krtící klapak rozhodně naní zama?těná, nebo něco podobného. V návodu pí?ou, pokrýt olejem povrch a né to v oleji nakonzervovat a to je rozdíl.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon úno 25, 2008 18:08
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Pochopil jsem tě velice dobře. Musím oponovat, prot?e mám klapku čistou, nic mi filtr nepropustil. A řekl bych, ?e se pohybuji v opravdu pra?ném prostředí v období letních měsíců. Někde bude asi chyba. On ten filtr jde i ne?etrným mytím po?kodit. Pak to samo začne propou?tět. Značka a provedení filtru má asi také vliv, jak je vidět.
New Fiat Bravo 1.9 MJT 120hp Dynamic (ex Panda Emotion 1.2)
Nokia N95 8GB
NB MacBook 2,4 White (MAC OS X Leopard)
iPod Shuffle 2GB, iPod Classic 60GB
Nokia N95 8GB
NB MacBook 2,4 White (MAC OS X Leopard)
iPod Shuffle 2GB, iPod Classic 60GB
Du?ane, trochu logiky: Schopnost filtru zachytit částice do určité minimální velikosti je dána velikostí pórů ve filtračním materiálu. Ne? Velikosti těchto pórů je přímo úměrná prostupnost vzduchu přes filtr. Tak?e pokud má mít bavlněný filtr vět?í prostupnost vzduchu, tak musí mít logicky i vět?í pórovitost. Ta sebou nese i propu?tění určitého podílu mikrofrakce prachu. Tímto bych ukončil polemiku na téma filrační účinnost a pozastavil se nad tím, ?e pokud jsou tyto Bavlněné filtry natolik účinné pro separaci nečistot, výborné z hlediska ztrát proudícího vzduchu, sni?ují spotřebu a z dlohodobého hlediska nemají na motor ?ádný negativní dopad, tak proč se neustále montují papírové vlo?ky. Ekologickou a ekonomickou stránku bavlněného filtru z hlediska jeho "recyklace" vypráním pominem.Du?an píše:Pánové, vzduchový filtr přece nemů?e do motoru propustit ?ádný binec, ne To bychom asi dlouho nejezdili.
U filtračních vlo?ek je předepsána určitá filtrace, kterou musí zajistit i tyto sportovní filtry, ne
PS: bez filtru to pojede je?tě líp
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Profík
- Příspěvky: 986
- Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Dusan, Jarous - ale ani taky vzduchovy filter si nikdy nebude vediet pomoct s takym detailom, akym je stonka z lista...
Minule som otvoril kryt a pod filtrom stonka s kuskom listia. Priznavam, i ked zijem v Bratislave, vsade navokol okolo nasho domu je les a na jesen mam bezny sport vyberat listie spod stieracov.
Minule som otvoril kryt a pod filtrom stonka s kuskom listia. Priznavam, i ked zijem v Bratislave, vsade navokol okolo nasho domu je les a na jesen mam bezny sport vyberat listie spod stieracov.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon úno 25, 2008 18:08
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
To je přeci jednoduché. Papírové jsou stále levněj?í na výrobu v poměru výkon - cena. Má? to jak s metalízou a klasickými barvami.
PS: Před smrtí by jel nejlíp:-)
PS: Před smrtí by jel nejlíp:-)
New Fiat Bravo 1.9 MJT 120hp Dynamic (ex Panda Emotion 1.2)
Nokia N95 8GB
NB MacBook 2,4 White (MAC OS X Leopard)
iPod Shuffle 2GB, iPod Classic 60GB
Nokia N95 8GB
NB MacBook 2,4 White (MAC OS X Leopard)
iPod Shuffle 2GB, iPod Classic 60GB
Dnes mi to nedalo a trochu jsem se jako "laický automechanik"rozhlédl po netu. Jak "jsem nakoupil, tak pí?u":Jarou? píše:Du?ane, trochu logiky: Schopnost filtru zachytit částice do určité minimální velikosti je dána velikostí pórů ve filtračním materiálu. Ne? Velikosti těchto pórů je přímo úměrná prostupnost vzduchu přes filtr. Tak?e pokud má mít bavlněný filtr vět?í prostupnost vzduchu, tak musí mít logicky i vět?í pórovitost. Ta sebou nese i propu?tění určitého podílu mikrofrakce prachu. Tímto bych ukončil polemiku na téma filrační účinnost a pozastavil se nad tím, ?e pokud jsou tyto Bavlněné filtry natolik účinné pro separaci nečistot, výborné z hlediska ztrát proudícího vzduchu, sni?ují spotřebu a z dlohodobého hlediska nemají na motor ?ádný negativní dopad, tak proč se neustále montují papírové vlo?ky.
1) Proč se v sériové výrobě pou?ívají papírové vlo?ky vzduchového filtru je jednoznačné - ni??í cena, která je pro výrobce vozidel určujícím faktorem.
2) Co se týká filtrovatelnosti, mezi papírovými a bavlněnými filtry se uvádí shodné parametry - asi 2 mikrometry.
3) Výhodou bavlněných filtrů je vět?í propustnost vzduchu, která je zapřičiněna vět?í filtrační plochou tvořenou bavlnou. Důle?tým faktorem je, ?e póry papírových filtrů se postupně zaná?ejí prachem a ztrácejí propustnost. Oproti tomu údajně naolejované bavlněné filtry nabalují mikroskopické nečistoty na sebe, ale propustnost filtru zůstává stále stejná.
To? asi v?e, co jsem nastudoval.
P.S Pokud se pou?ijí filtry renomovaných značek, osobně pochybuji, ?e by nesplnily filtrovatelnost naúkor ?ivotnosti motoru, jak pí?e?.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky