Palivo E85 (výhody, nevýhody, poznatky)

Sekce týkající se tohoto vozu obecně

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Mellow píše:
jeník1 píše:Vůbec bych se nebál toho, ?e palivo E85 způsobuje vět?í opotřebení ventilu a jejich sedel. Fiat ji? z výroby připravuje motor a tím i ventily na LPG a nemontuje přídavné mazání do paliva při provozu na LPG. Ventily i sedla jsou tvrzené a vydr?í v?echno. LPG je opravdu "suché" palivo a E85 ventilům Grande Punta vůbec ne?kodí. Pravě naopak...čistí ventily a jejich sedla. Jednou za měsíc hlavně v létě dávám do nádr?e N95 a E85 v poměru 50:50 pro vyči?tení motoru.
Díky za informaci, zahnal jsi mou jedinou obavu z mo?ných následků pou?ívání E85. :)

Jsem ve fázi testování (motor 1.2 bez kitu a úprav). Při poměru N95 : E85 3:5 potvrzuji hor?í starty i teď během léta. Vracím se k mixuí v poměru 1:1. ;)
No jistá rizika tady jsou. Třeba vět?í nebezpečí po?áru od el. jiskry. Auto je plné elektroniky a jiskra mů?e vzniknout. Additiva přidávaná do E85 mají vliv na rychlej?í stárnutí těsnění v palivové soupravě a PH mohou vytékat. Jetli ov?em auto bude? mít pět let jakjo já, tak si s tím hlavu nedělej :)
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Palivo E85 (výhody, nevýhody, poznatky)

Příspěvek od tkupilik »

Nedavno v SM vysel dalsi clanek o E85, hlavni tema cisla, strana 6
http://svetmotoru.auto.cz/docs/SM46_12.pdf

A pro zajimavost jsem ted oslavil 50k na E85 v tjetu. Auto jede furt jak splaseny, bez problemu.
GP 1.4 Tjet
Okic
Štamgast
Příspěvky: 245
Registrován: stř úno 18, 2009 18:12
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Ethanol E85

Příspěvek od Okic »

cau mate nekdo na svem gp prestavbu na etanol e 85?? docela o tom uvazuju ale mam s toho strach diky za vsechny rady a nazory...motor mam 1.4 16V T-jet
GP Sport 1.4 16V T-jet 120HP... cerna crossover
Bývalé_Golf III tuning
Golf II tuning
Skoda120 tuning
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Palivo E85 (výhody, nevýhody, poznatky)

Příspěvek od tkupilik »

Ja E85 v tjetu radim do kategorie 'must have'. Mam upravene mapy, takze nevim zda takovy rozdil bude i u neupravene ECU, ale je to hodne poznat (+25koniku).
Ze vsech aut ve kterych jsem E85 testoval (fabka, swift, mustang), tjet suverene nejhur startuje. Pod 15C je bez jednotky nenastartovatelny. Ostatni auta to zvladaji bez jednotky i pri 5C.
Pouzivam doma delanou jednotku http://sourceforge.net/projects/e85/. Predtim jsem mel bioadapter od rusu a ta stala zaprd.
Pocitej ze spotreba pujde o 30% nahoru. Bludy o skodlivosti jsou vesmes hospodske kecy, uz jsem na to nalital 65k km.
Takhle to na E85 jede http://www.youtube.com/watch?v=yfrjPtD5ZiQ
GP 1.4 Tjet
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Palivo E85 (výhody, nevýhody, poznatky)

Příspěvek od tkupilik »

Asi můj poslední update okolo E85, shrnutí po více jak třech letech (~3.5) používání E85:
- bez pár tisíc najeto 100000km
- celkem najeto 150000 a veškeré věci na palivové soustavě jsou origo, bez problémů
- výkon motoru podle akceleračního měření + plnicí tlak turba po 100kkm používání E85 je pořád 'top', není patrný pokles výkonu ani opotřebení motoru.
- výkon cca 180k
Kapitola E85 se uzavírá, protože jsem přešel na LPG. V autě je stále E85 kit zkombinovanej s LPG, je to trochu problémový, ale když ono to na E85 fakt dobře jede, zvlášť oproti LPG. Takže teď už E85 jen na starty a na blbnutí...
GP 1.4 Tjet
Odpovědět