Světelný tuning, světla pro denní svícení, LED diody apod.
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Světelný tuning, světla pro denní svícení, LED diody apod.
Jeliko? Carlos nedávno načal téma světel pro denní svícení rozhodl jsem se zařadit toto téma na fóru.
Jak jste si mnozí v?imli na srazu, jsem prvním "průkopníkem", který má své GP-čko dovybaveno světly pro denní svícení. Velkou výhodou pou?ívání světel pro denní svícení je men?í náročnost na příkon. Pokud si spočítáte příkon osvětlení GP-čka, při rozsvícení tlumených světel (s halogenkami) se jedná cca o 150 W, pří svícení světly pro denní svícení (svítí dvě pouze vpředu), v mém případě, o 42 W, tedy spotřeba třetinová.
Co mě vedlo k montá?i světel pro denní svícení:
- předev?ím vizuální odli?ení se od sériového provedení GP-čka (prostě řečeno líbí se mi světelné úpravy au?áků, tedy kromě podsvětlení podvozků neony),
- úspora peněz při ne tak časté výměně halogenových ?árovek (jeliko? nepou?ívám standardní halogenky = jejich vy??í cena),
- ?etření akumulátoru v zimním období, kdy bě?í současně více spotřebičů,
- navíc se mi ta kulatá světla v masce líbí.
Pár snímků pro Ty, co je?tě nenav?tívili mou webovou stránku:
Pohled zpředu na zhasnutá světla:
Pohled zpředu na rozsvícená světla:
Nabídka homologovaných světel pro denní svícení se na trhu začíná pomalu roz?iřovat. V době, kdy jsem si je pořídil já (cca v březnu leto?ního roku), byly na trhu pouze 2 typy polských s homologací E13, kulatá (co mám já) a obdélníková a potom kulatá a oválná od Helly, které vy?ly asi 3x drá?e. Oba typy polských pou?ívají levnou ?árovku 12V 21W (jako do blinkrů nebo brzdových světel), Hella do svých montuje halogenky 6W. Dále mů?ete na internetu narazit na světla pro denní svícení se ?árovkami H3 (při příkonu 110 W u? pozbývají významu - jedině jako "tuningový" doplněk a nedávno se v nabídce objevily obdélníková LED diodová, která vyjdou finančně asi jako ty od Helly, cca na 3 tis. Kč.
Co se týká zapojení:
- umístění světel min. 25 cm od země, max. 40 cm od bočního obrysu a min. 60 cm od sebe,
- rozsvítit se musí samy automaticky při nastartování, při rozsvícení obrysových a tlumených světel musí té? samy automaticky zhasnout - tedy ?ádný vypínač.
To? asi v?e ke světlům pro denní svícení. Děkuji za pozornost
Jak jste si mnozí v?imli na srazu, jsem prvním "průkopníkem", který má své GP-čko dovybaveno světly pro denní svícení. Velkou výhodou pou?ívání světel pro denní svícení je men?í náročnost na příkon. Pokud si spočítáte příkon osvětlení GP-čka, při rozsvícení tlumených světel (s halogenkami) se jedná cca o 150 W, pří svícení světly pro denní svícení (svítí dvě pouze vpředu), v mém případě, o 42 W, tedy spotřeba třetinová.
Co mě vedlo k montá?i světel pro denní svícení:
- předev?ím vizuální odli?ení se od sériového provedení GP-čka (prostě řečeno líbí se mi světelné úpravy au?áků, tedy kromě podsvětlení podvozků neony),
- úspora peněz při ne tak časté výměně halogenových ?árovek (jeliko? nepou?ívám standardní halogenky = jejich vy??í cena),
- ?etření akumulátoru v zimním období, kdy bě?í současně více spotřebičů,
- navíc se mi ta kulatá světla v masce líbí.
Pár snímků pro Ty, co je?tě nenav?tívili mou webovou stránku:
Pohled zpředu na zhasnutá světla:
Pohled zpředu na rozsvícená světla:
Nabídka homologovaných světel pro denní svícení se na trhu začíná pomalu roz?iřovat. V době, kdy jsem si je pořídil já (cca v březnu leto?ního roku), byly na trhu pouze 2 typy polských s homologací E13, kulatá (co mám já) a obdélníková a potom kulatá a oválná od Helly, které vy?ly asi 3x drá?e. Oba typy polských pou?ívají levnou ?árovku 12V 21W (jako do blinkrů nebo brzdových světel), Hella do svých montuje halogenky 6W. Dále mů?ete na internetu narazit na světla pro denní svícení se ?árovkami H3 (při příkonu 110 W u? pozbývají významu - jedině jako "tuningový" doplněk a nedávno se v nabídce objevily obdélníková LED diodová, která vyjdou finančně asi jako ty od Helly, cca na 3 tis. Kč.
Co se týká zapojení:
- umístění světel min. 25 cm od země, max. 40 cm od bočního obrysu a min. 60 cm od sebe,
- rozsvítit se musí samy automaticky při nastartování, při rozsvícení obrysových a tlumených světel musí té? samy automaticky zhasnout - tedy ?ádný vypínač.
To? asi v?e ke světlům pro denní svícení. Děkuji za pozornost
Naposledy upravil(a) Dušan dne pon bře 09, 2009 18:44, celkem upraveno 3 x.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
O světlech pro denní svícení neuva?uji z jednoho důvodu: Pokud by se dělaly originál, tak nemám nic proti, ale na GP nenacházím místo pro jejich montá?, tak aby se mi to líbilo
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Zabýval, koupil jsem na zkou?ku diodové ?árovky s paticí do brzdovek nebo koncáků. Svítí to jak čert, ALE: pouze v jednom směru - nepou?itelné do parabol - výsledek ?alostný a navíc vzhledem k velkému odporu diod hlásí palubní diagnostika chybu v osvětlení (klasická ?árovka má odpor pár ohmů)Du?an píše:Zabýval jste se někdo vyu?itím LED diod v osvětlení GP-čka?
Tak?e závěrem: ji? nikdy více
PS: Du?ane, jestli s tím chce? experimentovat, tak ti je mů?u přivést na nějaký sraz a vřele přenechat.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Není důvod Ti nevěřit.Jarou? píše:Zabýval, koupil jsem na zkou?ku diodové ?árovky s paticí do brzdovek nebo koncáků. Svítí to jak čert, ALE: pouze v jednom směru - nepou?itelné do parabol - výsledek ?alostný a navíc vzhledem k velkému odporu diod hlásí palubní diagnostika chybu v osvětlení (klasická ?árovka má odpor pár ohmů)
Tak?e závěrem: ji? nikdy více
PS: Du?ane, jestli s tím chce? experimentovat, tak ti je mů?u přivést na nějaký sraz a vřele přenechat.
S tím jednosměrným světlem má? pravdu. Ale myslel jsem původně vyu?ití takových to LED ?árovek ...
... i ky? jsem je u nás v CZ je?tě nikde neviděl.
Ale uva?uju o jiném vyu?ití LED diod:
Osvětlení otevřených dveří kufru ...
(to u? mám), osvětlení otevřených dveří a vnitřních klik (k tomu se chystám).
Naposledy upravil(a) Dušan dne ned pro 02, 2007 12:17, celkem upraveno 1 x.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Ta ?árovka z diod na tvém obrázku vypadá zajímavě, ale ten pár co jsem koupil já, měl diod 5 nebo 6, stál 250,- a nemyslím, ?e je to rentabilní s ohledem na rozdíl spotřeby el. energie, ani z hlediska ?ivotnosti Do blinkrů se to taky pou?ít nedá (bliká to v intervalu, jako by tam jedna ?árovka nebyla) a Navíc ty diody mají mírně namodralou barvu světla a přes barevný plast světla to vypadá dost divně (blinkry blikaj do zelena )
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Já myslím, ?e úplně normálně - podle barvy ?árovky (pokud budou "profesionálně" nabarvené.Teddy86 píše:MOOOC PEKNE!!! Otazka je jak ty zarovky budou svitit s tim cirim prekrytim?
P.S. Mně se ov?em k mé červené exotica líbí ta světla červená původní.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Něco ze zdroje AutoRevue.cz ze dne 13.2.2008 k tomuto tématu:
Evropská unie: světla pro denní svícení budou mo?ná povinná
Autor: Klamo Matej | formát pro tiskvytisknout | textová verze |
Evropská unie plánuje dal?í zajímavé ře?ení pro ?zvý?ení bezpečnosti na cestách? a návrh opět přichází z Velké Británie, kde se obvykle rodí ta nejabsurdněj?í zákonná omezení v?eho, na co si jen vzpomenete. Novela zákona, která by byla závazná pro v?echny země EU, mluví o tom, ?e v?echna osobní motorová vozidla budou od roku 2011 povinně vybavena světly pro denní svícení. Od roku 2012 by se toto nařízení mělo týkat i vanů a autobusů. V některých státech, jako například v Rakousku, by tak museli opět novelizovat ustanovení o denním svícení, které právě úspě?ně ru?í.
Ve své argumentaci jde Unie klasickou cestou. Z různých statistik, ukazujících protichůdná data, si vybírá ta, která se zrovna hodí. Jako příklad je uváděna zrovna zmiňovaná Velká Britanie, kde se počet dopravních nehod po zavedení povinného svícení zrovna sní?il.
Rozumněj?í argumenty se ozývají z druhé strany. Nejasný či někdy i negativní přínos pro bezpečnost, zbytečná spotřeba paliva i ?árovek hovoří minimálně proto, aby se podobná povinnost nestala pau?ální v celé Evropě. Bohu?el, v současné době se nedá očekávat nic jiného ne? zavádění dal?ích a dal?ích povinností a omezení, a tak zřejmě i toto nařízení ?projde? a začne v roce 2011 platit pro v?echny členské státy Evropské unie.
Evropská unie: světla pro denní svícení budou mo?ná povinná
Autor: Klamo Matej | formát pro tiskvytisknout | textová verze |
Evropská unie plánuje dal?í zajímavé ře?ení pro ?zvý?ení bezpečnosti na cestách? a návrh opět přichází z Velké Británie, kde se obvykle rodí ta nejabsurdněj?í zákonná omezení v?eho, na co si jen vzpomenete. Novela zákona, která by byla závazná pro v?echny země EU, mluví o tom, ?e v?echna osobní motorová vozidla budou od roku 2011 povinně vybavena světly pro denní svícení. Od roku 2012 by se toto nařízení mělo týkat i vanů a autobusů. V některých státech, jako například v Rakousku, by tak museli opět novelizovat ustanovení o denním svícení, které právě úspě?ně ru?í.
Ve své argumentaci jde Unie klasickou cestou. Z různých statistik, ukazujících protichůdná data, si vybírá ta, která se zrovna hodí. Jako příklad je uváděna zrovna zmiňovaná Velká Britanie, kde se počet dopravních nehod po zavedení povinného svícení zrovna sní?il.
Rozumněj?í argumenty se ozývají z druhé strany. Nejasný či někdy i negativní přínos pro bezpečnost, zbytečná spotřeba paliva i ?árovek hovoří minimálně proto, aby se podobná povinnost nestala pau?ální v celé Evropě. Bohu?el, v současné době se nedá očekávat nic jiného ne? zavádění dal?ích a dal?ích povinností a omezení, a tak zřejmě i toto nařízení ?projde? a začne v roce 2011 platit pro v?echny členské státy Evropské unie.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
-
- Profík
- Příspěvky: 986
- Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Vsimam si, ze sa stava modou davat namiesto klasickych oranzovych odbocovacich svetiel tie tuningove modro-cervene (su na vrchu zadnych svetiel).
Uvazujem, ze si ich dam aj ja do prednych namiesto klasickych oranzovych. K belasemu autu sa to bude "hodit".
Uvazujem, ze si ich dam aj ja do prednych namiesto klasickych oranzovych. K belasemu autu sa to bude "hodit".
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)
Moc jsem Tě nepochopil. Jedná se onal píše:Vsimam si, ze sa stava modou davat namiesto klasickych oranzovych odbocovacich svetiel tie tuningove modro-cervene (su na vrchu zadnych svetiel).
Uvazujem, ze si ich dam aj ja do prednych namiesto klasickych oranzovych. K belasemu autu sa to bude "hodit".
nebo to svítí modročerveně? V 2. případě bych je neměnil.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky