Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Vše okolo elektropříslušenství, radia, světel, atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od Kolacok »

Chyba zhavicov sposobi nemoznost nastartovat auto? somarina, ne?, ked vonku nie je -10C
Navyse ukazuje na otvoreny obvod, takze skrat na iny obvod sa da vylucit. Mozno odisiel niektory zhavic.
Riadiaci modul zhavenia je co? vsetky kable vo zvazku idu priamo do ECU, nevidim tam ziadnu dalsiu ciernu skrinku pre samotny zhavic.

Novy spinac mazania nefunguje - chyba v ECU rovnaka ako pred vymenou.
Kablik spinaca som prepojil cez 5ohm odpor, nebol uplne nakratko a okrem toho, je to vypinac on/off, ten je po zapnuti nakratko vzdy.
Motor maze az ked naskoci; ked sa netoci, nemoze mazat, to je celkom logicke.

Predpokladam, ze nefunkcny snimac otacok klukoveho hriadela alebo vackovej hriadele, co mozu sposobit nemoznost startu by ECU hlasila ako chybu. Ci nie?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od Jarouš »

Když je v prdeli žhavení (cokoliv ze součástí) tak ti dnešní dehet nechytne. To si myslíš, že tam je jen žhavič a baterka? ŘJ řídí žhavení podle okolnolností (teplota vzduchu, teplota motoru, stav motoru atd.) Ovládá to přes modul žhavení (Glow Plug Control Module (GPCM). Mezi ŘJ a GPCM mezi sebou komunikují. Otevřený obvod je úplná ztráta kontaktu nebo vysoký přechodový odpor.

Troška "google" "OBD Code P0683 refers to The Engine Control Module (ECM) has detected a communication fault with the Glow Plug Control Module (GPCM).

Co se týče poruchy snímače vačky nebo kliky, diagnostika samozřejmě pozná, který z nich to je a taky to v logu vypíše. Rozhodně to není schované pod hláškou poruchy olejového spínače. Motor samozřejmě nenaskočí, protože "neví" kde jsou zrovna písty a ventily.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od Kolacok »

Vonku je 22C, auto musi nastartovat aj tak. Aspon to som nasiel spolu s info s tou chybou 0683.
Teda tuto chybu mozeme vynechat.

Ak ziadny dalsi snimac, co este moze branit startu? Opakujem, ze starter ani necukne, ani sa motor nepretoci, pritom pred chybou auto islo bez problemov.

Uz som z toho :kuk :ehm :X a auto do servisu dojde akurat na lane alebo odtahovke.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od Jarouš »

Pokud teda vyloučíme blokování startéru z důvodu poruchy imobilizéru, tak potom přichází v úvahu relé povolení startu, startér a elektrické věci kolem, včetně nesplnění nějaké podmínky pro to, aby ŘJ pustila signál na relé spínající startér. Co nízký tlak nafty v railu? Tlakové čidlo na railu. Co naftový filtr, čistý, měněný? Projel jsi diagnostikou všechno na autě? Myslím mimo motor.

Tady máš popis startu a dobíjení:

Body Computer M1 - konektor G - je napájen přímo z baterie vedením chráněným pojistkou F2 v pojistkové skříňce v motorovém prostoru B1; s klíčkem v zapalování (INT) je naopak napájen pin 32 konektoru D; pin 10 konektoru H jednotky M1 dodává Body Computeru srovnávací ukostření.

Rozvod napájení na vozidle (INT "pod klíčkem", INT/A, "AVV", atd.) je obsluhován jednotkou Body Computer, která se připojuje ke spínací skříňce H1:
- spínací skříňka H1 je napájena jednotkou Body Computeru přes pin 48 konektoru D jednotky M1 po vedení jištěném pojistkou F85;
- spínací skříňka H1 předává signál klíčku v zapalování "15/54" do Body Computeru M1 na pin 32 konektoru D.

Otočením klíčku spínací skříňky H1 do krajní polohy (AVV) – pin 50 - je napájeno vinutí elektromagnetu - pin 50 - spouštěcího motorku A20, podle dříve popsané řídící logiky:
- spínací skříňka H1 zasílá signál "AVV" do Body Computeru M1 na pin 31 konektoru D; BC vysílá požadavek k souhlasu po síti CAN do řídící jednotky řízení motoru M10;
- spuštění nastane však pouze v přítomnosti potvrzujícího signálu - z pinu 73 konektoru A řídící jednotky motoru M10: tento vybudí relé "konsensu" spuštění T18, umístěné v pojistkové skříňce v motorovém prostoru B1: relé - napájeno s klíčkem v zapalování vedením chráněným pojistkou F35 a z relé T6 jednotky B1: jedná se o napájení "s klíčkem v zapalování" (INT) řízené z pinu 1 konektoru A jednotky M1;

- relé ovládání startování T18 z pojistkové skříňky B1 posílá tedy napájení na pin 50 motorku spouštěče A20.
Pin 30 spouštěcího motorku A20 - konektoru A - , tzn, vlastní spouštěč, je napájen napětím přímo z baterie A1.


Stejnosměrný proud generovaný alternátorem A10 (pin B+) - konektor B - je posílán na baterii A1 přes pojistkovou skříňku MAXIFUSE umístěnou na baterii a prochází motorkem A20.

Když se alternátor neotáčí a tedy nedobíjí baterii, jde z pin D+ - konektor A - jednotky A10 ukostřovací signál na Body Computer M1 - pin 55 konektoru A - jednotky A10 do řídící jednotky motoru M10 - pin 19 konektoru B: ten se po vedení CAN spojí s Body Computerem M1 a s přístrojovou deskou E50 a řídí, jak bylo popsáno výše, rozsvícení kontrolky "generátor" na přístrojové desce.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od 1nekros1 »

a taka blba otazka ten starter si skusal vonku ci ide napriamo? kostra medzi motorom a kasnou ok? + kabel na starter ok?
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od Kolacok »

Ten manual mam, v podstate je mozne vsetko vynechat a rovno ist na T18 ako koncove rele: - je tam 0V pri vypnutom stave, 8,5V pri zapnutom, co si myslim dokaze vybudit rele, takze kontakt 50 na starteri musi dostat stavu, kedze T18 je budene z ECU po tom, co je vsetko OK.
Este som vytiahol a preskusal aj T6, to tiez funguje a spina, ked treba.
Imobilizer je ok, lebo inak hlasi chybu code.
Dnes som skusil prehodit aj bateriu, bez uspechu.
Palivovy filter ma za sebou asi 60tis.km, ale cerpadlo vrci a v systeme je nafta aspon na zakaslanie motora ak by aj bol upchaty.

Este som rozmyslal, ci nejaky iny snimac nemoze robit chybu, napr. od klukovky alebo vackoveho hriadela, ktory dokaze blokovat start, ale to by snad bolo v chybovom zozname v ECU.

Starter netusim ako vyskusat, sfotil som to, ako to vyzera:
pod krytkou je sruba s 12V od baterie, druha sruba vonku je ukostrenie, co vidiet aj podla kablika. Medzi nimi je 12V priamo z baterie, takze netusim, kam mam inde pripojit pokusny privod.
Este bude treba testnut ten tenky kablik, ci na nom nieco je od ecu.

Ak by to bol starter, je opravitelny, ci iba vymena?
Přílohy
WP_20150621_010-2.jpg
WP_20150621_010-2.jpg (148.38 KiB) Zobrazeno 8658 x
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od 1nekros1 »

premeraj minus merakom ci je kostra medzi karoseriou a motorom ok.
dalej, na tom valceku (rele) co je pri startery (sucast startera) ide donho cerveny kabel + skontroluj ci tam je 12v.
dalej ide tam este maly kablik ktory spina to rele. povodny odpoj. a prived nan 12v s baterie. hned by v nom malo cvaknut a zacat tocit starterom.tym padom je starter ok.
ked to nic nespravi tak odskrutkuj privodny kabel + co ide na rele. DAVAJ POZOR!!! nech sa to neoprie o karoseriu.alebo hocico kovove.
a opri to hned vedla o druhu skrutku co je na tom rele ktorej kabel ide uz do samotneho startera. hned by to malo tocit motorom.
ak to nic nerobi starter KO ak ano tak rele starteru je vybuchane.
pokial nieje zhorene alebo zodrate vynutie startera tak starter sa da celkom lahko repasovat.
povecsinou byvaju len uhliky opotrebene. plus puzdra.
ak si na to netrufas v BREZNE to jeden robi mozem ti dat cislo nanho.

motor ti nastartuje aj bez snimaca kluky aj bez snimaca oleja uz mam overene. aj dokonca bez remena na alternator a klimu.
najviac ma zarazilo ked som nemal remen na alternatory a po nastartovani mi zhasla kontrolka dobijania :-)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od Kolacok »

Kostry su Ok a medzi kostrou rele a jeho privodom v krytke je 12V. Odpory voci baterii + aj - polu su 0.
Vonku na rele ako vidno sprava na fotke su iba dve srubky a prave preto neviem, kam vlastne pripojit ten napajaci kabel.
Skusim sa dostat na ten maly kablik, ci to ozije.

Viem, ze motor startuje aj bez klinoveho remena, ked mi raz zletela vodiaca kladka, tak som bez toho dosiel do servisu :D
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od 1nekros1 »

http://www.onlinecarparts.co.za/20469-t ... al0319.jpg
tie dva vecsie sa premostuju v rele. cize spinanie +
to mensie je na zopnutie relatka.
drzim palce
mne sa zas zadrel klimakompresor a hned na to aj alternator :-( taze zato s tym mam skusenosti
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od Kolacok »

Na ten tenky kablik som pripojil + z baterie a iba bolo pocut iskrenie z miesta kontaktu, ale inak nic, starter ani tuk.
Takze bud starter alebo spinacie rele.
Dam do servisu a uvidim, na co pridu.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od Kolacok »

Tak nakoniec to bol starter, komplet repas 72eur. Vymenene vsetko okrem vinutia a obalu. Vraj bol zapeceny, ze nesiel ani rukou otocit.
Dovod toho bol vraj zly zemniaci kabel a nizke napatie na nom, ktore sposobovalo velke prudy a pretazovalo ho. Kabel bol prezemneny s dalsim kablom. Daco na tom bude, lebo teraz startuje 2x rychlejsie.

Co je zaujimave, zmizla aj chybova kontrolka trojuholnika, akoby bol zrazu snimac tlaku ok. Nechapem, ako je to mozne.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od jeník1 »

Tahle kontrolka mi taky často rozsvítí, už to ignorují, ale dnes jsem vůbec nemohl nastartovat. Venku bylo mínus sedm, s ohřátým motorem jsem asi deset minut parkoval u Penny a potom nemohl nastartovat. Startér motorem normálně točil i mootor měl snahu chytit, ale nic. Tak jsem ho nechal úplně vychladnout a potom chytil. Už jsem chtěl volat asistenci :( Mohlo by to být vadný čidlo MAP senzoru? Mám benzín 1,2. Nikdy se mi to nestalo, vždy motor chytil na max. druhý pokus, to když ten první jsem třeba uspěchal. Pak na druhý pokus nastartoval, ale startér musel točit trochu déle.

Podle manuálu tahle kontrolka se rozsvítí mimo jiné při "vadném čidlu tlaku oleje" ale prý se rozsvítí i při chybě čidla MAP senzoru.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od Jarouš »

MAP K.O. na 99,9%. Kontrolka se rozsvítit nemusí, on prostě jen hází hausnumera o teplotě vzduchu v sání. Mě taky klekl před lety v takových mrazech, po napíchnutí na diagnostiku ukazoval 90°C při venkovních 10 pod nulou. Studený motor dostával chudou směs a proto nenaskočil. Varování bylo podobné, už tak půl roku před tím sem tam teplý motor nechtěl naskočit napoprvé. Takže asi tak.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od jeník1 »

Dík, tak tohle mi dělá už minimálně 2 roky. je to tohle čidlo že?
http://www.fiatforum.com/grande-punto-g ... ement.html

Tak to musím do servisu, neumím sundat ani ten konektror..res. jsem to nikdy nedělal. Jde to bez použití nástrojů? :D
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Žlutá kontrolka s trojúhelníkem a vykřičníkem

Příspěvek od Kolacok »

Nie som si MAP senzorom isty, aspon nafta s nim naskoci bez problemov, len potom auto vobec nechce do otacok.
Je mozne, ze chybnymi datami je to horsie ako odpojeny.

Odpojis to velmi lahko, konektor ma zltu poistku, ju povytiahnes, max. sa da asi 4-5mm, ta poistka iba blokuje pruznu zapadku; zapadku stlacis a tahas konektor, malo by to ist malou silou a jednou rukou.

Na komp si to pripojene nemal? tak sa da najlahsie zistit, ktory senzor konci.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Odpovědět