Stránka 1 z 2

Signalizace opotřebení brzdových destiček.

Napsal: úte zář 13, 2011 19:27
od jeník1
Ten kabel pod podběhy předních kol je na signalizaci opotřebení brzdových destiček nebo má něco společného s ABS? Nějak mi ho tam italové na jedné straně blbě zasadili a koukají z toho nějaké dráty nebo drát. Podle mě je to kabel na signalizaci opotřebení destiček a má pouze jeden drát. Kdy? se dotkne kostry (při opotřebení destiček) rozsvítí se kontrolka na panelu. Doufám, ?e ten kabel nemá nějakou důle?itěj?í funkci, třeba ABS.

Napsal: stř zář 14, 2011 12:23
od Lipi
Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...

A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....

Napsal: stř zář 14, 2011 14:53
od jeník1
Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...

A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Ten kablík je na obou předních kolech a je stejný. Destičky nikdo neměnil, auto je nové

Napsal: stř zář 14, 2011 16:17
od jeník1
Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...

A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Jo tak má? pravdu, ta kontrola destiček je pouze na jedné straně...u řidiče. tam jsou dva kabely, jeden asi bude čidlo ABS a druhý slab?í na destičky. Tak?e ten na druhé straně u spolujezdce je čidlo ABS. Neví? co se stane, kdy? se ten kabel přeru?í? Pojede vůbec auto?

Napsal: stř zář 14, 2011 17:50
od Jarouš
jeník1 píše:
Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...

A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Jo tak má? pravdu, ta kontrola destiček je pouze na jedné straně...u řidiče. tam jsou dva kabely, jeden asi bude čidlo ABS a druhý slab?í na destičky. Tak?e ten na druhé straně u spolujezdce je čidlo ABS. Neví? co se stane, kdy? se ten kabel přeru?í? Pojede vůbec auto?
Za prvé : fotka toho "drátku" vydá za 1000 slov.... :wink:

K čidlu ABS: není to ?ádný svazek drátků, je to stíněný káblík. Vede jen signální napětí/proud, který generuje snímač (čidlo), který je ulo?en v těhlici kola tak, aby byl v těsném kontaktu s magnetickým krou?kem upevněným na náboji kola.

(Základní princip a zjednodu?ený popis).
Pokud se kolo otáčí, signál je vysílán do jednotky ABS, kde je srovnáván se signály od dal?ích 3 kol. V okam?iku zablokování jednoho nebo více kol vy?le jednotka signál čerpadlu ABS - příslu?nému ventilu, který reguluje tlak brzdové kapaliny a sní?í brzdný účinek do momentu, kdy se kolo zase začne otáčet.

Mimo to, je systém ABS vybaven vlastním kontrolním mechanismem, kdy po startu zji??uje fuknkčnost čidel (včetně vedení k nim) a dal?ích komponent. Pokud zjistí chybu (čidlo, kabel, jednotka, čerpadlo apod.)odstaví ABS z provozu, rozsvítí kontrolku a brzdy fungujou jako obyčejné hydraulické, jen bez ABS.

Pokud je auto vybaveno nádstavbovými systémy k ABS (ESP, Hill holder, ASR - jen zále?itost SW a elektroniky, mechanické komponenty brzd jsou stejné), elektronika při poru?e ABS vypne komplet v?echny. Stačí přeru?ený kabel k jednomu ze snímačů v kolech.

Napsal: stř zář 14, 2011 18:33
od jeník1
Jarou? píše:
jeník1 píše:
Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...

A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Jo tak má? pravdu, ta kontrola destiček je pouze na jedné straně...u řidiče. tam jsou dva kabely, jeden asi bude čidlo ABS a druhý slab?í na destičky. Tak?e ten na druhé straně u spolujezdce je čidlo ABS. Neví? co se stane, kdy? se ten kabel přeru?í? Pojede vůbec auto?
Za prvé : fotka toho "drátku" vydá za 1000 slov.... :wink:

K čidlu ABS: není to ?ádný svazek drátků, je to stíněný káblík. Vede jen signální napětí/proud, který generuje snímač (čidlo), který je ulo?en v těhlici kola tak, aby byl v těsném kontaktu s magnetickým krou?kem upevněným na náboji kola.

(Základní princip a zjednodu?ený popis).
Pokud se kolo otáčí, signál je vysílán do jednotky ABS, kde je srovnáván se signály od dal?ích 3 kol. V okam?iku zablokování jednoho nebo více kol vy?le jednotka signál čerpadlu ABS - příslu?nému ventilu, který reguluje tlak brzdové kapaliny a sní?í brzdný účinek do momentu, kdy se kolo zase začne otáčet.

Mimo to, je systém ABS vybaven vlastním kontrolním mechanismem, kdy po startu zji??uje fuknkčnost čidel (včetně vedení k nim) a dal?ích komponent. Pokud zjistí chybu (čidlo, kabel, jednotka, čerpadlo apod.)odstaví ABS z provozu, rozsvítí kontrolku a brzdy fungujou jako obyčejné hydraulické, jen bez ABS.

Pokud je auto vybaveno nádstavbovými systémy k ABS (ESP, Hill holder, ASR - jen zále?itost SW a elektroniky, mechanické komponenty brzd jsou stejné), elektronika při poru?e ABS vypne komplet v?echny. Stačí přeru?ený kabel k jednomu ze snímačů v kolech.
Dík, to je vyčerpávající odpověď. Měl jsem před tím Pandu bez ABS a i bez signalizace opotřebení destiček, tak pod blatníkem ?ádný kabely nebyly.
Mám právě obavy kdy? umývám auto tlakovou vodou na ruční myčce aby se ty kabely nepo?kodily.

Napsal: stř zář 14, 2011 19:01
od jeník1
omyl

Napsal: stř zář 14, 2011 19:03
od jeník1
jeník1 píše:Tak jsem ty dva kabely pod blatníkem vyfotil. Je to podběh u řidiče.
http://karolina.kvalitne.cz/kabel.jpg

Napsal: stř zář 14, 2011 19:06
od Jarouš
jeník1 píše:
jeník1 píše:Tak jsem ty dva kabely pod blatníkem vyfotil. Je to podběh u řidiče.
http://karolina.kvalitne.cz/kabel.jpg
Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.

Napsal: stř zář 14, 2011 19:30
od jeník1
Jarou? píše:
jeník1 píše:
jeník1 píše:Tak jsem ty dva kabely pod blatníkem vyfotil. Je to podběh u řidiče.
http://karolina.kvalitne.cz/kabel.jpg
Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.
Dík

Napsal: čtv zář 15, 2011 18:20
od jeník1
jeník1 píše:
Jarou? píše:
jeník1 píše:
Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.
Dík
Tak?e ABS je v podstatě pouze taková "nadstavba" základního brzdového systému, který při poru?e ABS není nijak ohro?en a auto dále brzdí klasickým způsobem.
Teoreticky lze tedy svítící kontrolku ABS ignorovat a dále jezdit, auto bude brzdit pořád.

Napsal: čtv zář 15, 2011 19:02
od Jarouš
jeník1 píše:
jeník1 píše:
Jarou? píše: Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.
Dík
Tak?e ABS je v podstatě pouze taková "nadstavba" základního brzdového systému, který při poru?e ABS není nijak ohro?en a auto dále brzdí klasickým způsobem.
Teoreticky lze tedy svítící kontrolku ABS ignorovat a dále jezdit, auto bude brzdit pořád.
Přesně tak, musí zůstat zachována funkčnost základního bezpečnostního systému vozu (brzd)

Napsal: čtv srp 09, 2012 21:17
od FRIMICO
Kdy? jsem měnil pru?iny, tak jsem zjistil ?e mám přeru?enej drátek kontroly brzdovejch destiček.Samozřejmě ?e to dám do pořádku.Ale já se ptám,proč mi to nekde nesignalizuje ?e je něco v hajzlu (přívod k destičkám)Destičky jsem měl asi 1mm a kdyby to fachčilo jak má, tak by mě to asi dávno upozornilo

Napsal: sob srp 11, 2012 22:26
od 1nekros1
ono to signalizuje iba ked je uzavrety kontakt!!! ked to mas odtrhnute tak sa nema kade uzavriet. a maximalne vtedy co ti to odtrhlo to nachvylku zasvietilo.

podalsie auta s kotucami vzadu maju aj vzadu na vodicovej strane (aspon u mna to je co som si vsimol)

Napsal: úte zář 25, 2012 18:41
od benja
no mě to nesignalizovalo vůbec a to jsem schroust levou přední desku uplně...a ani jedinkrát to na mě nebliklo