Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

sailer píše: úte lis 14, 2017 15:08 Dobrý deň.
Chcel by som sa informovať ohladom FIAT GRANDE PUNTO 1.4 16V STARJET. rv 2006 170 000km+
Mám jedno vyhliadnute, auto sa mi páči ale ako je na tom tento motor? Kupovať, nekupovať? Čo očakávať po kúpe?
Chcem to do mesta, sem tam okresky.
ja ho mam mozte si ho vyskusat popripade popocuvat ak ste okolo nitry. ma 250000 km a jazdi na LPG okolo 200tisickm som menil tesnenie hlavy ale je mozne ze navine je LPG. a 1x trafo na odpalovanie sviecky (30euro) inak motor pri dodrzani vymen oleja bezchybny. nic ine sa mi tam nepokazilo za tieto KM
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
metamor
kolemjdoucí
Příspěvky: 26
Registrován: čtv dub 20, 2017 16:56

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od metamor »

Zdarec, pasuje airbox zo sportinga do starjeta ? Sviecky NGK 1691 ? alebo su nejake lepsie ?
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Tak tento motor je výborný. Fiat ho dával kdysi do Pandy (měla označení 100HP) a naladěn byl na 74 KW a točivý moment byl 131 Nm. V lehké Pandě to byla bomba. Zrychlení měla z nuly na 100 km/hod tuším za 8 vteřin. V GP měl naladění vždy pouze na 70 KW. Tento motor se v současnosti používá v základních motorizacích nového Tipa.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

jeeeje
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
metamor
kolemjdoucí
Příspěvky: 26
Registrován: čtv dub 20, 2017 16:56

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od metamor »

Nezhanal uz niekto novu nalievaciu zatku na olej do GP 1.4 16V?
Uživatelský avatar
MV
Štamgast
Příspěvky: 248
Registrován: sob led 19, 2008 12:50
Bydliště: Rathova středozem

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od MV »

jeník1 píše: sob pro 02, 2017 15:50 Tak tento motor je výborný. Fiat ho dával kdysi do Pandy (měla označení 100HP) a naladěn byl na 74 KW a točivý moment byl 131 Nm. V lehké Pandě to byla bomba. Zrychlení měla z nuly na 100 km/hod tuším za 8 vteřin. V GP měl naladění vždy pouze na 70 KW. Tento motor se v současnosti používá v základních motorizacích nového Tipa.
Nemáš pravdu - v Pandě, Stilu, 500, Bravu2, Tipu je jiný motor ("obyč" 1.4 16V) než Starjet u GP.

Do něčeho jako Panda nebo 500 je 1.4 16V super, já ho měl v Bravu2 a tam to tedy už na velikost a hmotnost auta bylo eufimisticky řečeno nic moc. Prostě základ, to samé v Tipu, kde dostal další ránu do týlu v podobě EU6.
GP Dynamic 5D 1.4 77k dualogic, 16", skydome, navi, rear-cam
Ex: Alfa Romeo Giulietta, 1.4 Multiair 170k, 17"
Ex: Fiat Bravo II Dynamic, 1.4 16V 90k, spiritual ivory, 17", navi, rear-cam
Ex: GP Fresh 3D 1.2 65k, cerna crossover, 16"
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Ehm, nechci te brat iluze, ale 1.4 16V je v podstate prehistoricky 1.2 16V s jinym vrtanim, blok i hlava zustala stejna. Pak na to dali turbo a nazyva se to tjet. Opet blok i hlava je stejna. No a posledni evoluce byla, ze z nej sundali tu vrchni cast s vackovyma hridelama a misto toho tam je ta hydraulicka mastal a nazvali to multiair. Ten bez turba vychazi z tehle atmosfery a ten oturbenej z tjetu. Takze i to co mas v alfe je v zakladu tohle ;)
GP 1.4 Tjet
Jarous1
Návštěvník
Příspěvky: 151
Registrován: stř srp 08, 2007 10:46

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarous1 »

Já myslím, že v dnešní době to je spíš velké plus.
Uživatelský avatar
MV
Štamgast
Příspěvky: 248
Registrován: sob led 19, 2008 12:50
Bydliště: Rathova středozem

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od MV »

tkupilik píše: pát led 19, 2018 21:42 Ehm, nechci te brat iluze, ale 1.4 16V je v podstate prehistoricky 1.2 16V s jinym vrtanim, blok i hlava zustala stejna. Pak na to dali turbo a nazyva se to tjet. Opet blok i hlava je stejna. No a posledni evoluce byla, ze z nej sundali tu vrchni cast s vackovyma hridelama a misto toho tam je ta hydraulicka mastal a nazvali to multiair. Ten bez turba vychazi z tehle atmosfery a ten oturbenej z tjetu. Takze i to co mas v alfe je v zakladu tohle ;)
To já vím, reagoval jsem jen na to, že 1.4 16V v bravu/tipu/pandě/500 není ten samý motor co 1.4 16V v GP (starjet). Starjet má navíc EGR a ještě cosi, řešili to už na bravackým fóru.

Proč se starjet v podobě toho, co bylo v GP dál nepoužíval to nevím, ale možná to jako základ do brava a tipa bylo zbytečně složité.
GP Dynamic 5D 1.4 77k dualogic, 16", skydome, navi, rear-cam
Ex: Alfa Romeo Giulietta, 1.4 Multiair 170k, 17"
Ex: Fiat Bravo II Dynamic, 1.4 16V 90k, spiritual ivory, 17", navi, rear-cam
Ex: GP Fresh 3D 1.2 65k, cerna crossover, 16"
Uživatelský avatar
Enzo.Ferrari
kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 01, 2015 16:50

Motor 1.4 16V - divné zvuky při vysokých otáčkách

Příspěvek od Enzo.Ferrari »

Dobrý den,

chtěl bych prosím od Vás poradit s tímto problémem: když motor vytočím do vyšších otáček a pak pustím plyn, tak se z něj začne ozývat takový zvláštní zvuk. Není to žádné syčení, bouchání nebo pískání. Zní to trochu podobně jako zpátečka. Auto má najeto asi 50000km a je staré 9,5 roku. Olej, rozvody i všechny filtry jsou nedávno měněné.

Děkuji za názory :)
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 16V - divné zvuky při vysokých otáčkách

Příspěvek od 1nekros1 »

ved to natoc a daj to sem (youtube) ako ti mozme poradit ked ten zvuk nepocujeme.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Macek »

Ahoj, znovu se na vás obracím s dotazem. Co může způsobovat padání otáček až na 500-600 po vyřazení z 3tis a výše, občas se stalo že motor dokonce tak nízké otáčky neustál a zhasnul. Nutno podotknout že se jinak hned zase vrátí na normální otáčky volnoběhu.
GP 1,4 16V SPORT
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

mas tam lpg? pozeral si cez diagnostiku map senzor ci ukazuje spravnu teplotu?skontroluj si tuto hadicku vid priloha mne osobne praskla pozdlz a tahalo tade falosny vzduch... a nasledne s tym spojene problemy, potom skontroluj si tesnost vyfuku a lambda sondy ci ukazuju dobre cez diag. zatial toto
Přílohy
IMG_2671.JPG
IMG_2671.JPG (271.34 KiB) Zobrazeno 7034 x
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Macek »

tak hadička je ok a diagnostika mě momentálně zlobí tak to budu muset někam zavést. Každopádně díky za tipy :)
GP 1,4 16V SPORT
JOSKAA
kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: pát črc 05, 2013 11:24

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od JOSKAA »

1nekros1 píše: stř zář 19, 2018 22:32 mas tam lpg? pozeral si cez diagnostiku map senzor ci ukazuje spravnu teplotu?skontroluj si tuto hadicku vid priloha mne osobne praskla pozdlz a tahalo tade falosny vzduch... a nasledne s tym spojene problemy, potom skontroluj si tesnost vyfuku a lambda sondy ci ukazuju dobre cez diag. zatial toto
Nemá někdo objednací číslo hadičky a nebo kde se dá sehnat. Dík
Odpovědět