LPG

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
antoni
kolemjdoucí
Příspěvky: 42
Registrován: čtv pro 11, 2014 21:45

Re: LPG

Příspěvek od antoni »

Mně se zdálo, že auto škube i na benzín, hlavně na 2., 3. stupeň při přidání plynu v jeho určité fázi. Takže mi to u toho plynu možná ani nepřijde zvláštní :lol: . Jsem optimista. Teď si pro to jedu a za týden poreferuju, jestli jste měli pravdu s tím škubáním. Spotřebu asi ještě nebudu znát, jedu na služebku.
antoni
kolemjdoucí
Příspěvky: 42
Registrován: čtv pro 11, 2014 21:45

Re: LPG

Příspěvek od antoni »

Včera jsem si auto vyzvednul, najel jsem asi 100 km a zatím absolutní spokojenost. Zařízení ELPIGAZ IV. generace, nenápadný, plně automatický přepínač u ruční brzdy, profesionální práce, 22000,-Kč s obalem na náhradní kolo a plnou nádrží plynu, fa HTS Zábřeh na Moravě. Při zvýšení teploty na 25°C automatické přepnutí na plyn, absolutně nejde poznat, kdy se přepne. Při jízdě naplyn tam nějaké nepatrné škubání je, hlavně při řazení 2. a 3. a malém zmáčknutí plynu (pomalé jízdě) jako při studeném motoru. Ale to dělalo i na benzín. Všem doporučuji. Později poreferuju o spotřebě.
antoni
kolemjdoucí
Příspěvky: 42
Registrován: čtv pro 11, 2014 21:45

Re: LPG

Příspěvek od antoni »

Tak bohužel musím změnit názor. Auto sice jede, ale rozsvítila se oranžová kontrolka závad na motoru. Jeden den zhasla, pak se zase rozsvítila. Díval jsem se na Internetu, udělalo to i u jiných aut. Oprava je od seřízení jednotky LPG, jednotky benzínu, výměny lambda sondy až po výměnu váhy vzduchu. Jeden dokonce doporučuje si na to zvyknout, závada to prý není a dá se s tím v pohodě jezdit. Bohužel jsem málem nemohl odjet z práce, motor asi 2 minuty skoro nejel, škubal a neměl sílu. A to ještě nepřepnul na plyn. Po zahřátí už jel normálně. Při cestě zpátky jsem se zastavil na firmě, kde mi to instalovali. Technik LPG mi po připojení do zásuvky řekl "závada zapalování" a zatím doporučil vyměnit svíčky. Vyměnil jsem svíčky, dal přímý kit sání, auto jede líp, ale kontrolka svítí stále. V pondělí jdu na garančku LPG, tak uvidíme.
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od 1nekros1 »

:lol: Kedy mi uz konecne uveris to co ti tu furt pisem?
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: LPG

Příspěvek od tkupilik »

Paneboze, kdyz sviti check engine tak to zavada je... proste to posrali. Ty chyby zapalovani neres, je to dusledek toho mizerneho startu, potazmo nespravneho mixu benzin-vzduch, protoze mas ECU naucenou na blbe serizene LPG. Pri startu na benzin je ECU zblbnuta z LPG a spatne davkuje benzin. Dela to pak missfire. Jestli nejsi technicky drevo, muzes sehnat diag kabel na LPG a seridit si to sam, v opacnem pripade to je na zmenu servisu :/
A abych te potesil, pokud te ta kontrolka sviti kvuly chybe chuda smes, jeji ignorace muze vest k podpaleni ventilu / propaleni valce. Navic LPG jelita vetsinou netusi, ze je potreba i zkontrolovat oblasti kde ECU nepouziva lambdy (takze pak ani nerosviti check engine kontrolku), typicky plyn v podlaze, za zadnych okolnosti te nesmi v tomhle rezimu lamba sonda spadnout do chude smesi. Opet si pak koledujes o zniceni motoru.
GP 1.4 Tjet
antoni
kolemjdoucí
Příspěvky: 42
Registrován: čtv pro 11, 2014 21:45

Re: LPG

Příspěvek od antoni »

Tak dnes jsem byl na garanční prohlídce LPG po 1500 km, předal jsem mechanikům vaše názory (Musím říct, že je nebrali na lehkou váhu, pozorně je přečetli, s většinou vašich názorů souhlasili a řekli, že o těchto problémech ví.). Pečlivě prohlédli LPG, znovu přenastavili řídící jednotku LPG, udělali se mnou dlouhou zkušební jízdu - mechanik vedle mě s počítačem na klíně, tak uvidíme. Zatím všechny problémy zmizely. Skutečně je pravda, že řídící jednotka benzínu je adaptabilní a reaguje posléze na to, že motor jel dlouho na plyn a to může způsobit problémy např. při startu.
1necros1 jsem psal sz- bez odezvy.
antoni
kolemjdoucí
Příspěvky: 42
Registrován: čtv pro 11, 2014 21:45

Re: LPG

Příspěvek od antoni »

Tak zatím kontrolka motoru nesvítí, bohužel se zvedla spotřeba podle PP o cca 0,8l. Nemůžu se teď dostat s průměrnou pod 5,8l/100km. Zřejmě mechanik přidal na bohatosti směsi LPG, aby kontrolku motoru uspokojil. Uvidíme, jestli spotřeba stoupne i v reálu. To změřím, až zjistím, kolik km najedu z plné nádrže 38l. Když bude spotřeba LPG do 7l, tak to nechám, jinak tam hned letím. To mě navádí k myšlence, jestli bych si nemohl do budoucna tu připojovací zástrčku, ten ovládací program někde stáhnout a nastavit si potom všechno na ř.j. pečlivě sám. Nemá s tím někdo zkušenosti?
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: LPG

Příspěvek od tkupilik »

antoni: spotreba na PP nemá se spotřebou plynu nic společného. A změna bohatosti LPG taky nemá moc vliv na spotřebu, ECU to dokoriguje podle lambda sondy. Tzn o co pridas na LPG o to to ECU ubere, pokud to ujede moc, rosviti kontrolku.
Vlastní kabel jsem už doporučoval, mam ho vytaženej k ODB zásuvce v kabině, stačí píchnout usb kabel do NB a můžu tunit :) Mám magic/KME(?) a ten má celkem slušnou schopnost samoadaptace, stačí jen potvrdit a on si upraví mapy sám. Ale raději to dělam ručně, on naznačí kde by měla být převodní křivka benzín->LPG a já si to doupravim sám. Ostatní systémy neznám, tohle byl hlavní důvod proč jsem šel do magica.
GP 1.4 Tjet
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od 1nekros1 »

antoni píše:Tak dnes jsem byl na garanční prohlídce LPG po 1500 km, předal jsem mechanikům vaše názory (Musím říct, že je nebrali na lehkou váhu, pozorně je přečetli, s většinou vašich názorů souhlasili a řekli, že o těchto problémech ví.). Pečlivě prohlédli LPG, znovu přenastavili řídící jednotku LPG, udělali se mnou dlouhou zkušební jízdu - mechanik vedle mě s počítačem na klíně, tak uvidíme. Zatím všechny problémy zmizely. Skutečně je pravda, že řídící jednotka benzínu je adaptabilní a reaguje posléze na to, že motor jel dlouho na plyn a to může způsobit problémy např. při startu.
1necros1 jsem psal sz- bez odezvy.
To je super ze si mu pisal ale aspon vidis aky je neochotny. Lebo mne na 1nekros1 nic neprislo urcite by som ti rad pomohol. :-)
No som zvedavy inakco zistis potej jednej nadrzi.a auto ma hlavne problem ten ze teple ide ale studene nejde nastartovat.mne to teraz tiez zblblo lebo sa mi pokazil termostat. A kupodivu ma na to velky vplyv. Ak chces mozme to prebrat pisal som ti spravu teraz ja.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Uživatelský avatar
Kotas
Štamgast
Příspěvky: 210
Registrován: stř led 06, 2010 17:04
Bydliště: Leština
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Kotas »

antoni píše:Tak zatím kontrolka motoru nesvítí, bohužel se zvedla spotřeba podle PP o cca 0,8l. Nemůžu se teď dostat s průměrnou pod 5,8l/100km. Zřejmě mechanik přidal na bohatosti směsi LPG, aby kontrolku motoru uspokojil. Uvidíme, jestli spotřeba stoupne i v reálu. To změřím, až zjistím, kolik km najedu z plné nádrže 38l. Když bude spotřeba LPG do 7l, tak to nechám, jinak tam hned letím. To mě navádí k myšlence, jestli bych si nemohl do budoucna tu připojovací zástrčku, ten ovládací program někde stáhnout a nastavit si potom všechno na ř.j. pečlivě sám. Nemá s tím někdo zkušenosti?
Spotřeba LPG do 7? na 1.2 a systému Tartarini chodím kolem 7,5L, je teda pravda, že je v tom často dálnice (jezdím do cca 120), ale i tak, do 7 jsem za tech 45 tkm jel tolikrát, že bych to spočítal na prstech jedné ruky...
GP 1.2 Dynamic LPG

Obrázek
ex-Mazda 323F BG 1.6 16V-prodáno
antoni
kolemjdoucí
Příspěvky: 42
Registrován: čtv pro 11, 2014 21:45

Re: LPG

Příspěvek od antoni »

Uznávám, že těch 7 l LPG je téměř nereálná spotřeba, ale mám tu první měření na vyjeté nádrži. Na těch 38 litrů plynu jsem ujel 535 km a to je spotřeba 7,1 l plynu. Samozřejmě musíme započítat i spotřebu benzínu, kdy se to teď v té zimě nepřepne na plyn dřív jak po 1-1,5 km, i když jsem to nechal nastavit na přepnutí při 25°C. A znovu připomínám, že jezdím denně do práce tam a zpět celkem 80 km, z toho 20 km (80 km/h), zbytek max 60 km/h. Při této spotřebě by to nebylo tak hrozný. Možná přinutím mechanika, aby přidal ještě trochu vzduchu a míň plynu anebo se poohlédnu po své diagnostice.
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od 1nekros1 »

antoni píše:Uznávám, že těch 7 l LPG je téměř nereálná spotřeba, ale mám tu první měření na vyjeté nádrži. Na těch 38 litrů plynu jsem ujel 535 km a to je spotřeba 7,1 l plynu. Samozřejmě musíme započítat i spotřebu benzínu, kdy se to teď v té zimě nepřepne na plyn dřív jak po 1-1,5 km, i když jsem to nechal nastavit na přepnutí při 25°C. A znovu připomínám, že jezdím denně do práce tam a zpět celkem 80 km, z toho 20 km (80 km/h), zbytek max 60 km/h. Při této spotřebě by to nebylo tak hrozný. Možná přinutím mechanika, aby přidal ještě trochu vzduchu a míň plynu anebo se poohlédnu po své diagnostice.
25 stupnou je strasne malo v lete sa ti to znovu cele rozjebe a nebude to chcet startovat. Odskusane ideal je 40. Nedavaj si prilis chudobnu zmes mozes si poskodit motor. A podalsie aj tak sa ti ta benzinova rj bude chcet dokorigovat na spravnu hodnotu a lpg sa podla nej bude rozstelovavat. Kedze ides 60km 60km/hcez dediny tak spotreba odpovedajuca. Ja chodim do prace s priemernou rychlostou 75-78 podla pp. A najazdim 18km po dialnici ale max 110. A na nadrz 480-500km. Po dialnici 140km/h po 430km nadrz prazdna. Moj rekord bol 529km na nadrz nechce sa mi moc ekonomicky jazdit.
Do prace chodim 57 km tam a 57 naspet.:-)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: LPG

Příspěvek od tkupilik »

Plyn se musi ladit tak, aby fuel trimy v ridici jednotce byly co nejbliz 0. Zadne jine pokusy nevymejslej, stejne to prakticky nema na spotrebu vliv a odchylka od 0 jakymkoliv smerem == problemy, cim vic tim horsi.
Teplotu prepnuti mam taky 20C nebo 25C a kdyz je kolem 0, tak se to prepne za 100-200metru... je citit, ze to neni 100% do doby nez se to cele prohreje, ale nechal jsem to tak byt. Prakticky neubyva benzin, jen kdyz me dojde LPG a pres leto se me asi zkazi... :) Nechal jsem tam nacpat 60l (~53l plynu) nadrz, sice zvedla podlahu kufru, ale zase to ujede pres 500km po dalnici, rekord je asi 630km kdyz jsem jezdil pomalu (spotreba vysla ~8.5l/100).
GP 1.4 Tjet
antoni
kolemjdoucí
Příspěvky: 42
Registrován: čtv pro 11, 2014 21:45

Re: LPG

Příspěvek od antoni »

Tak potvrzuji spotřebu. Na 2 nádrže LPG po 38 l ujeto 1100 km, což je spotřeba těsně pod 7 l (6,95) LPG. PP ukazuje 6 l, kontrolka Engine nesvítí, zatím spokojenost. Subjektivně bych přidal do směsi ještě trochu vzduchu; zdá se mi, že to předtím líp táhlo. (1.4 16v 70 kW Starjet)
antoni
kolemjdoucí
Příspěvky: 42
Registrován: čtv pro 11, 2014 21:45

Re: LPG

Příspěvek od antoni »

Tak po těch 2 měsících na LPG mám ještě jeden takovej poznatek nebo pocit. Při stejném sešlápnutí plynu při stejném kvaltu auto pokaždé reaguje nějak jinak. Jednou zahrčí a zabere jako splašené, jindy je zase líné a nechce zrychlovat až když jsem za půlkou plynu. Někdy zase dvakrát škubne, teprv potom jede. Řídící jednotka je možná až moc adaptabilní. Při vyšších rychlostech to není poznat, takže dá se s tím žít.
Nevím, jestli to dělá i na benzín?
Odpovědět