Spotřeba benzínu nebo nafty

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Tatranec
Návštěvník
Příspěvky: 81
Registrován: pát črc 20, 2012 22:29
Bydliště: Tatry

Re: Spotreba paliva - 1,2 FIRE

Příspěvek od Tatranec »

Zdravím všetkých GéPéčkárov!

O spotrebe Punta Grande sa občas dočítate zjavné nezmysly, citujem:
„Mam tiez fiat grande punto ale benzin 1.2 uz by som si toto auticko nekupil neviem ci viete ze motor je z roku 1993 ale mne ho prezentovali ako prevratnu novinku, kotuce su bez vnu-torneho chladenia a nemam stabilizator riadenia len v mojej verzii 1.2 Tazke auto slabucky motor a v kopcoch vysoka spotreba. Neviem preco niekto prezentuje ze ma malu spotrebu ano mozno ak zije na juhu slovenska a o kopcoch sa mu len moze zdat. Nech vyskusa 12 az 20 per-centné stupanie a potom nech napise priemernu spotrebu. Dakujem.“
27.05.2011 | 11:43:19 | jaro
Pozri http://www.cars.cz/autorecenze/auta/Fia ... 17909.html

Sedliacky rozum mi hovorí, že ak vyštartujem z bodu A, prekonám stúpanie do bodu B a potom sa vrátim späť do bodu A, musí platiť, že suma stúpaní na danej trase sa rovná sume klesaní na tej istej trase. Teda úspora paliva pri jazde dolu kopcom kompenzuje – aj keď nie celkom – zvýšenú spotrebu pri jazde do kopca.
Body computer vypne prívod paliva, ak sú otáčky motora nad 1300/min. a plynový pedál nie je stlačený. To je funkcia cut of.
Dôveruj, ale preveruj. Vyskúšal som teda jazdu z Popradu (690 m. n. m) na Štrbské Pleso (1300 m.n.m.) a späť.
Hore normálne tempo, zarovno s ostatnými autami na ceste, v stúpaniach trojka, občas dvojka, okolo 3000 ot./min, žiadne dusenie ani vytáčanie motora. V aute sme boli traja. Po zaparkovaní na Plese ukázal palubný počítač hroznú cifru: priemerná spotreba 7,2 l / 100 km.
Cesta dolu po tej istej trase. Bez plynu, brzdenie motorom (väčšinou 3. resp. 4. kvalt). V miernych klesaniach, kde už motor priveľmi brzdil, som dal radšej neutrál (lepšie ako pridávať plyn). Po zaparkovaní v Poprade pozerám na PP a čo vidím: celková spotreba (hore i dolu) je 5,2 l / 100 km. To je už lepšie!
Priemerná spotreba cestou hore bola 7,2 l / 100 km. Otázka je, aká bola spotreba cestou dolu, ak spotreba na celej trase (hore i dolu) bola 5,2 l / 100 km. Trochu matematiky zo základnej školy, a je to:
7,2 / 2 + x / 2 = 5,2
7,2 + x = 10,4
x = 10,4 – 7,2
x = 3,2
Teda spotreba cestou dole bola len 3,2 l / 100 km. To je skoro ako motorka. Samozrejme, že kúrenie, ventilátor a denné svetlá boli zapnuté. Pri brzdení motorom sa alternátor točí a kompresné teplo vzniká aj bez benzínu.
Fyziku neoklameš...

Tatranec, P 2012, 51 kW
Italian cars are exciting!
Maco
kolemjdoucí
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 07, 2012 18:23

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od Maco »

a máš jistotu, že PP měří přesně spotřebu? mě např. PP ukazuje o cca 1,5-2l méně než je realita...
Tatranec
Návštěvník
Příspěvky: 81
Registrován: pát črc 20, 2012 22:29
Bydliště: Tatry

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od Tatranec »

Ahoj, Maco,

správna otázka, to isté napadlo aj mňa.
Preto som pred časom urobil skúšku - natankoval som plnú nádrž, kým nacvakla pištoľ,
zapísal som si kilometre, vyjazdil som nádrž skoro doprázdna a šiel som dotankovať (opäť doplna, kým necvakla pištoľ) na ten istý stojan a odčítal som kilometre. Z počtu najazdených km a dotankovaných litrov mi vyšla odchýlka len 0,05 l / 100 km oproti údaju na PP , t.j. len pol deci.
Pre istotu som to urobil dva krát.
Čiže PP neklame, čo sa týka priemernej spotreby.

Údaju o okamžitej spotrebe sa však nedá veriť - je len informatívny.
Napríklad pri jazde po diaľnici (okolo 130 km/h) ukazuje PP všelijaké "hausnumerá",
(často vysoké) , ale po absolvovaní dlhej jazdy po D1 a R1 (Tatry - Trnava - Nitra - Bystrica a späť, skoro stále nad 110) bol priemer 6,1 l.

Ale priznávam: mám ľahkú nohu a jazdím plynule. Keď sa GP rozbehne, opatrne uberiem plyn, ale rýchlosť neklesá. Funguje to. Poradil mi to jeden chapík vo Svite. A hlavne nedusiť malý motor 1.2.
Tým sa nič neušetrí. Nech beží ľahko - radšej podradiť a menej plynu. Pod 2000/min. skoro vôbec nejazdím (možno len z kopca a pri dojazdoch zotrvačnosťou).
Díky za opýtanie!

Tatranec, P 2012, 1.2 , 51 kW
Italian cars are exciting!
Maco
kolemjdoucí
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 07, 2012 18:23

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od Maco »

díky za odpověď, mě bohužel dělá rozdíl v rozmezí 1,5-2l oproti realitě (tankuju vždy plnou, reálnou spotřebu počítám od novoty), když bylo auto ještě v záruce, upozornil jsem na nepřesnost PP v servisu, udělali diagnostiku (bez závad) a pak mi tvrdili, že mám pravděpodobně špatný styl řízení apod. (tehdy dokonce PP ukazovalo průměrnou spotřebu 3,5l/100km)

Jinak náš dlouhodobý reálný průměr je 6,7l/100km (převážně kratší trasy do 10km). Myslím, že bude někde chyba, když Tobě PP měří přesně a nám takové bludy... na našem druhém autě PP měří s rozdílem jen 0,1l...
Tatranec
Návštěvník
Příspěvky: 81
Registrován: pát črc 20, 2012 22:29
Bydliště: Tatry

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od Tatranec »

Ahoj,

ak jazdíš väčšinou krátke trate do 10 km ,
potom gratulujem k spotrebe 6,7 l / 100 km. (To sa motor ledva zohreje.)
Čiže Tvoj štýl jazdy je OK.
Nechápem, čo s tým má spoločné nepresnosť PP.
Myslím, že sa v servise len vyhovárajú, lebo nevedia, kde je chyba.

Tatranec

P.s.: Keď jazdím iba po meste, napríklad v zime, PP ukazuje bežne aj 7,2 l / 100 km
Italian cars are exciting!
paric
kolemjdoucí
Příspěvky: 10
Registrován: pát lis 16, 2012 18:36

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od paric »

Chcel by som sa spytat, ake hodnoty aktualnej spotreby ukazuje PP. Ked pustim nohu z pedala, teda mal by som brzdit motorom, ukazuje 2.0l /100km co je rovnaka spotreba ako auto ukazuje na volnobec. Tiez sa mi zda ze to nejako slabo brzdi motorom. Je to mozne ze sa mi to iba zda a je to spravne?
Fiat Punto Evo 1.4 8V 2011
Spritmonitor:https://www.spritmonitor.de/en/detail/505301.html
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od Dušan »

Spotřeba při brzdění motorem je samozřejmě nulová, bohužel nějaký italský soudruh nastavil displey na min. 2 litry.
Účinnost brzdění motorem je odvislá na zařazeném převodovém stupni a je odpovídající
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
paric
kolemjdoucí
Příspěvky: 10
Registrován: pát lis 16, 2012 18:36

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od paric »

Dakujem za odpoved, som nevedel ci je niekde chyba alebo je to normalne.
Fiat Punto Evo 1.4 8V 2011
Spritmonitor:https://www.spritmonitor.de/en/detail/505301.html
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od jeník1 »

Mně to ukazuje taky 2 litry na volnoběh i při brzdění motorem.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Uživatelský avatar
FRIMICO
Štamgast
Příspěvky: 693
Registrován: úte bře 20, 2012 20:04
Bydliště: Schonlinde

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od FRIMICO »

Dušan píše:Spotřeba při brzdění motorem je samozřejmě nulová, bohužel nějaký italský soudruh nastavil displey na min. 2 litry.
Účinnost brzdění motorem je odvislá na zařazeném převodovém stupni a je odpovídající
Tohle ,že je spotřeba nulová už jsem někde zaslechl a zdá se mi to jako nenormální .Vždyť přece když bude apsolutně 0ová,tak by ten motor zdechl.Takže podle mě je to naprostá kravina.
Jezdím jen tak rychle jak můj strážnej anděl dokáže lítat.
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od Jarouš »

Jasně, že není absolutně nulová. Pokud by motor v cut off režimu neměl ani kapku, taky by to bylo totéž jako v případě vypnutí zapalování se zařazeným kvaltem. Mylím, že ta hodnota 2.0 l/100 je odpovídající realitě. Pokud třeba u koncernu palubák ukazuje při brzdění motorem 0 l/100 km, tak to vysvětluje ten rozpor v průměrných spotřebách dle PP a realitou :D
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Maco
kolemjdoucí
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 07, 2012 18:23

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od Maco »

hlavně, že ve fiatu PP ukazuje přesně, že? v mém případě je rozdíl reálné spotřeby o cca 1,5-2l víc než ukazuje PP :eh takže s narážkama na koncerm bych pomlčel...
Naposledy upravil(a) Buchtič dne stř dub 23, 2014 18:39, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Poslední příspěvek se necituje!!!
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od Jarouš »

Ano, podle vlastních zkušeností s Fiatem tvrdím, že ukazuje přesně, resp. +- max. 0,2 l. Za poznámkou o "koncernu" si stojím, vlastní zkušenosti ze služebními auty mám taktéž... :wink:

Takže tobě ukazuje PP kolik, když reál máš o 2 litry vyšší? Ať se teda bavíme o konkrétních číslech.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Maco
kolemjdoucí
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 07, 2012 18:23

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od Maco »

Víš já také nechválím koncerm, ale v porovnání kvality s GP jsou na tom rozhodně lépe, měl jsem už víc aut od škodovek po VW, audi, peugeot a také třeba i fiat marea weekend - což bylo naprosto bezproblemové auto) takže mám možnost srovnání...

Nicméně s GP jezdí nejvíc manželka, ale tankovat jezdím já, spotřebu přepočitávám při každém tankování (zezačátku se zvědavosti, teď už stále, protože PP je jen pro srandu) co se týče konkretních čísel - minulé tankování PP 5,2l, realita 6,9l. Jinak PP ukazuje v rozmezí 4,3 - 5,2l rozdíl oproti realitě pak 1,5l (léto) - 2l (většinou zima), naše druhé momentální auto Peugeot 308SW 1.6HDi má nepřesnost PP 0,1 - 0,3l...

Ale pokud Tobě ukazuje PP poměrně přesně, tak asi to bude kus od kusu... zrovna jak se italům povedlo :)
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Spotřeba benzínu nebo nafty

Příspěvek od tkupilik »

Jasne ze v pripade cut rezimu je spotreba nulova, proto se tomu taky rika cut... odpoji se vtrikovace. Neexistuje tam neco mezi, bud ridici jednotka nedava zadne palivo nebo dava na stochametrickej pomer, nic mezi tim neni... kdyz se da malo paliva, smes nemusi vubec chytnout a emise pujdou do kopru. Davkovani paliva se obnovuje kdyz otacky klesnou na nejakou hodnotu, je to poznat pokud to pustis a nechas to bejt, pak je citit kdy se obnovi vstrikovani paliva.
GP 1.4 Tjet
Odpovědět