Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

No to si ale trosku dost ustrelil, teplota vzduchu vzroste asi o 70C pri stlaceni na dvojnasobny tlak a predevsim tohle byl volnobeh kdy turbo nepracuje....
GP 1.4 Tjet
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

No tak kdy to měřil jsem neštudoval, chtělo by tu teplotu přeměřit za jízdy při plném a nulovém výkonu jestli je tam nějakej posun.
Co se týká teploty stlačenýho vzduchu tak nevím kolik přesně je, ale třeba na autobusech se nám až opaluje barva z trubek k mezichladiči , proto se museli začít dělat z nerezu jinak za chvíli to bylo rezatý jak liška.
Tak z toho usuzuju, že ta teplota musí být dost přes 100stupňů.
Jinak 1,3 multijet tlačí ve špičce až 1,4 bar.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Zkoušel jsem to při volnoběhu. Po jízdě, kdy jsem vyháněl pavouky z výfuku, protože jsem dlouho jezdil jenom město a motor ani nezahřál. Zkusím vyčistit to čidlo a dám vědět jestli to pomohlo.
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Tak jsem vyčistil ten senzor přeplňování
1.jpg
2.jpg
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Ale ničemu to vyčištění nepomohlo, když jsem to byl projet pocitově se to zdálo, že to líp táhne, ale to mohlo být placebo a když jsem tomu dal přes 4000ot/min tak při přeřazení mi to zase spadlo do nouzáku...s teplotou to neudělalo vůbec nic pořád tam mám přes 97 stupńů ikdyž po cestě na garáž jsem turbo snad ani neroztočil. Zkusil jsem potom v garáži vytočit motor do 3000ot/min a to mi ukázalo reálný tlak 1677mbar což je víc než by mělo né? Může to být chipem?
Před čištěním fínální verze.png
Po vyčištění
Po vyčištění final.png
Při 3000 ot/min
3000 otáček po.png
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Rovnou se priznam, ze o nafte vim prd, to co me prijde podezrely na datech z 3000rpm - ECU chce tlak preplnovani ~1,1 a turbo tlaci 1,6. Pokud veris signalu z cidla, tak to ukazuje na regulacni ventil / ovladni wastage turba. Coz uz tu padlo hned zezacatku...
GP 1.4 Tjet
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

tkupilik píše: pon úno 20, 2017 12:15 Rovnou se priznam, ze o nafte vim prd, to co me prijde podezrely na datech z 3000rpm - ECU chce tlak preplnovani ~1,1 a turbo tlaci 1,6. Pokud veris signalu z cidla, tak to ukazuje na regulacni ventil / ovladni wastage turba. Coz uz tu padlo hned zezacatku...
No, právě jestli mám věřit signálu z čidla, když mi pořád ukazuje teplotu 97-98*C. Ale na přidání plynu tlak reaguje, tak nevím. Nemůže ten rozdíl v tlacích (1,1 a 1,6) být způsobený tím chipem?
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

No to je prave to ze nafte vubec nerozumim, tak nedokazu rict. U nas na benzinech chip na tohle vliv nema, ten nizsi tlak je kolik by ECU chtela aby turbo tlacilo a ten realny spis rika, ze ECU se nedari uridit turbo. Muzes zvazit koupi noveho senzoru (stary nevypadal moc zdrave a vas naftovej origo bosch je i docela levny) a vycistit ten regulacni ventil. Zase neznam naftu, ale na benzinu se do toho ventilu dostava olej z turba a zadela ho. Ja jsem ho uz jednou cistil benzinem. Chtelo by to spis zkusenosti nejakeho naftare i kdyz veci kolem turba jsou podobne.
GP 1.4 Tjet
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Našel jsem toto a možná mi to začíná dávat smysl...

K přepínání do nouzového režimu dochází pokud je rozdíl mezi požadovaným a skutečným tlakem turba větší než 200 mBar po dobu delší než cca 5 vt , nebo pokud tlak překročí 2500 mBar po dobu delší než cca 5 vt (u různých typů TDI je asi různá hodnota).
Dále je vhodné zjistit zda auto není nachipováno, neodborným chiptuningem či úpravami (špatně seřízený powerbox atd.), kdy se zvedne pouze množství vstřikované nafty, ale nezmění se buď směšovací poměr, nebo se neupraví křivky pro tlak turbodmychadla, může docházet k tomu, že na základě vysokého množství vstřikované nafty řídící jednotka nastaví množství vzduchu (tj. i tlak turba), když je tlak vyšší o oněch 200 mBar než naprogramovaný v řídící jednotce (tj. ten co je zobrazovaný jako požadovaný na VAGu), přejde tato do nouzového režimu.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

A to ti to začalo blbnout až po čipu nebo ne ?
Zkus sundat kabel z toho čidla a koukni do chyb, ale vypadá to na to čidlo tlaku a teploty, tím by se vyřešila ta teplota nasávaného vzduchu.
Ale co se týká toho tlaku turba tak buď zalehlá regulace přímo na turbu nebo ten ovládací ventil který pouští podtlak do tý baňky.
Když zapneš klíček a natočíš motor tak se regulační tyčka na turbu musí proběhnout tam a zpátky.
Nejlépe když na to budeš mít i pomocníka který ti to natočí.
Až budu mít čas tak napíchnu to moje a kouknu na hodnoty který to ukazuje.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Jirka píše: pon úno 20, 2017 15:26 A to ti to začalo blbnout až po čipu nebo ne ?
Zkus sundat kabel z toho čidla a koukni do chyb, ale vypadá to na to čidlo tlaku a teploty, tím by se vyřešila ta teplota nasávaného vzduchu.
Ale co se týká toho tlaku turba tak buď zalehlá regulace přímo na turbu nebo ten ovládací ventil který pouští podtlak do tý baňky.
Když zapneš klíček a natočíš motor tak se regulační tyčka na turbu musí proběhnout tam a zpátky.
Nejlépe když na to budeš mít i pomocníka který ti to natočí.
Až budu mít čas tak napíchnu to moje a kouknu na hodnoty který to ukazuje.

No to si už nejsem jistý kdy to začalo. Napadlo mě to čidlo odpojit a hlásilo to dvě chyby
odpojeny snimac.png
a tlak s přidáváním otáček nestoupal a v teplota u turba byla 0. Ten ventil by se dal normálně propláchnout čističem brzd? A kde uvidím tu regulační tyčku, musím sundat nasávání vzduchu? Bo je tam vidět jenom ta "baňka" s hadičkou co vede do toho ventilu.
Takže mám začít tím, že bude třeba ten snímač tlaku a teploty? je fakt, že i po vyčištění nevypadal nic moc. Jinak budu strašně rád, když by jsi porovnal ty moje hodnoty s tvýma to by asi hodně pomohlo, díky moc.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Přesně tak ,začni výměnou toho snímače tlaku a teploty.
Na tu tyčku co jde z tý baňky neni moc vidět. Lepší je to zrcátkem a svítilnou.
Nebo tam strčit ruku a pohmatem.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Jirka píše: pon úno 20, 2017 17:24 Přesně tak ,začni výměnou toho snímače tlaku a teploty.
Na tu tyčku co jde z tý baňky neni moc vidět. Lepší je to zrcátkem a svítilnou.
Nebo tam strčit ruku a pohmatem.
Tak čidlo objednáno a zítra zkusím tu tyčku jestli se hýbe. Chytnu jí a ona by se měla pohnout nahoru a dolů až motor nastartuje jo? Akorát nevím, kde tam protáhnu ruce, když tak to lehce odstrojím.
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Tak čidlo vyměněné a hodnota teploty turba už vypadá normálněji. Auto jsem projel opět vcelku do extrému na trojku až 5000 otáček a chyba mi nevyskočila. Nevím jestli je to náhoda nebo to čidlo opravdu pomohlo, protože turbo pořád ukazuje při 3000otáček 1,6 baru. Takže tady žádná změna. Ještě nechápu ten reálný tlak vzduchu je skoro 300 a má být 156.

Ještě jsem zkoušel rozhýbat regulaci na turbu. Šla celkem dobře, sice vrzala jak vrata od chléva, ale hýbat s tím šlo. Když jsem tlačil směrem k baňce, tak to samozřejmě šlo s tuha a když se hřídelka vracela zpátky bylo slyšet takové lehké upuštění vzduchu. Dneska ještě zkusím pohyb té hřídelky při nastartování auta.
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Ještě dotaz ty modré hadičky to je standart, nebo už si s tím někdo hrál? :-)
Odpovědět