Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Tak jsem zkusil podtlakovou regulaci a při nastartování auta hřídelka vjela do "baňky" a po zhasnutí motoru vyjela zpátky, takže regulace asi nefunguje?
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Tak dnes jsem oddělal kryt sání a zhrozil jsem se u vstřikovačů je mazlavá sra*ka nevím jestli nafta. Někde prosakuje vstřik? Neřešil to někdo?
Paja314
kolemjdoucí
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 29, 2015 19:33
Bydliště: Strakonice

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Paja314 »

Tak klasika, pěkně to vyšpulíruj, nastartuj si to a sleduj. Samozřejmě zkontroluj dotažení všech trubek i holendrů.
Dle fotky bych hádal že ti to poteče tou poslední hadičkou přepadu vstřikovače (poslední myslím tu nejblíže čerpadlu).
Grande Punto 1.3 MultiJet 16V 90PS BLU MAGNETICO
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

OK zkusím to snad to půjde poznat, jenom doufám že tam nebude žádná prasklina u vstřiku :-(
Paja314
kolemjdoucí
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 29, 2015 19:33
Bydliště: Strakonice

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Paja314 »

To by musela být na vršku vstřiku u přepadu jinak by jsi to nejspíš poznal za chodu motoru. Tipoval bych to na ten přepad.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16V 90PS BLU MAGNETICO
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Paja314 píše: úte dub 04, 2017 18:04 To by musela být na vršku vstřiku u přepadu jinak by jsi to nejspíš poznal za chodu motoru. Tipoval bych to na ten přepad.
Já myslel v hlavě motoru, někde jsem četl že se to děje např. u forda. A v tom spoji toho přepadu je nějaké těsnění? nebo co s tím, když zjistím, že to je opravdu v tom spoji? dorvat to na max? :-D
Paja314
kolemjdoucí
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 29, 2015 19:33
Bydliště: Strakonice

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Paja314 »

Přepad máš ty malinkaté hadičky na vršku vstřiku které spojují všechny vstřikovače, ty jsou tam jen nasunuté. Nejlépe uděláš když to fakt vyčistíš a pak budeš sledovat kde to vzlíná.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16V 90PS BLU MAGNETICO
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Paja314 píše: úte dub 04, 2017 18:16 Přepad máš ty malinkaté hadičky na vršku vstřiku které spojují všechny vstřikovače, ty jsou tam jen nasunuté. Nejlépe uděláš když to fakt vyčistíš a pak budeš sledovat kde to vzlíná.
Jsem idiot :-) mě to napadlo až potom, že to co myslím já je přívod paliva a tam se mi zdá, že je to potečené, ale zase by to mělo být od čisté nafty kdyby to tam teklo. A když by to bylo s té hadičky toho přepadu musel by být zamarasený i vstřik, ale nevypadá. Ještě je možné že propouští vstřik.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Kolacok píše: úte lis 29, 2016 16:15 Pridam zaujimavy postreh ohladom MAF - uz dlhsiu dobu mam pocit, ze auto je lenivejsie, slabsie kuri, hlavne ma vyssiu spotrebu paliva o cca 0.3-0.5L a trochu viac dymi pod plnym plynom. Spotreba sa drzi okolo 5 a pritom nejazdim rychlejsie, praveze sa snazim ju kontrolovat a hoci aj ist pomalsie. Zaroven motor pri 1100-1400 ot pod slabym plynnom obcas cuka az sa rozkmita.

Mal som podozrenie na vahu vzduchu a tak som odpojil kabel, motor ide na zakladne data (pod 2000 je hodne lenivy a pomaly sa rozbieha)

Po odpojeni - auto viditelne zerie menej (namiesto 3,1-3,2 pri 60ke 1500ot je zrazu 2,8, rovnaka trasa, bezvetrie), motor viac kuri (rucicka teploty vylezie vyssie, kedze trochu prepusta termostat tak vacsinou nedosiahne 90) - auto je citelne zivsie v otackach, kde taha turbo (meranim pruzneho zrychlenia takmer o 1sek (14.7s 80-120 5kv.; 11.6s 4kv., dve osoby +naklad vs. 15.2s / 12.5s 1osoba). Zaroven menej dymi, co vidiet, ked ide za mnou auto a tlacime do kopca.

Vyzera to tak, ze auto bolo prechlastane. Pritom pripojenim na ECU a sledovanim za jazdy som ziadne zvlastne cisla z MAF nenameral. Pride mi nova sonda a uvidim.
To pocukávání motoru pod slabým plynem jsi nějak vyřešil?
Dělá to i mě a nemůžu na nic přijít, buďto musím přidat nebo ubrat potom to nedělá.
Dělá to hlavně na vyšší kvalty 4,5,6.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Nie, to sa mi zatial nepodarilo.
Mam "novu" MAF, spotreba sa upravila, ale cukanie ostalo. Robia to rovnako len vyssie kvalty, na 5ku do 1400 ot.. vyssie nie, na 4ku do 1200, 3ka len ojedinele dakde do 1000ot.
Nemam tusenie, co to je; MAP, MAF, EGR na to nema vplyv.
Tym, ze cuka len na nizke otacky a vyssie kvalty, pojde zrejme o problem s riadenim RJ s potrebou vyssieho krutaku vs. nizke otacky, nejaka kombinacia objemu vzduchu voci objemu paliva.
Mozno by bolo treba skusit vymenit snimace tlaku railu alebo nieco podobne, no tie su drahe a nebudem to skusat.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Mám stejné zkušenosti jako ty, ještě se to nepatrně zlepší po výměně palivového filtru.
Tak z toho soudím, že to bude dělat nafta, buďto regulátor nebo vstřikovače.
Mě to připadá jako když teče přes vstřikovače malé množství nafty , že špatně rozprašujou a to způsobuje to cukání.
Jo a taky to dělá více když je motor zahřátý jen tak napůl.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Palivovy filter som prave aj menil, novy UFI, ale cukanie je rovnake ako bolo predtym. Stary filter mal za sebou asi 90tis.km.
S teplotou som si zmeny velmi nevsimol, resp. tusim ze ak je este studeny, tak to nerobi. Automaticky sytic problem s cukanim schova.
Avsak ak je studeny, robi inu fintu a to, ze auto ide na volnobehu a zrazu si samo prida, obcas 2x ale vacsinou 3x a otacky kolisu od volnobehu po cca 1200. Urobi to len mozno 1-2-3x po starte v priebehu jazdy, nie vzdy; zohriaty to uz nerobi.

Netusim, ci mozu byt vstrekovace zanesene, predpokladam, ze skor ne, lebo pouzivam aditivovanu naftu, pripadne pridavam VIF.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Já taky dávám jen kvalitní naftu a VIF.
Mě to pocukávání až rozkmitání motoru dělá s lehkým plynem mezi 1500 až 2100, nižší otáčky nepoužívám.
Najeto mám něco přes 150tis. km
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Jirka / kolacok: zvazte samotny pedal plynu, je to plastovej kram ktery se casem vybeha, udelaji se tam vakly a odrbe se i vlastni snimac. Jsem to menil uz ve 160kkm, protoze se s tim blbe jezdilo na malo plynu. Obcas si na dalnici sam ubral a zase pridal. Diagnostika, logovani a podivat se co z toho pada za pozadavky pro ECU kdyz to 'skube'.
GP 1.4 Tjet
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Diag som mal napichnuty, aj zaznam, ale to kmitanie je tak rychle, ze sa do grafu viditelne nezaznamena, pritom zaznam je cca 3.5-4snimkov/s. Cim viac parametrov, tym pomalsie fiatecuscan zaznamenava.

Pedal plynu asi chybny nebude, napr. na taky 2hy kvalt vobec necuka.
Diag ukaze aktuator pedalu stabilny aj pri stlaceni len na 2%-5%, hodnota potenciometra nekolise. Skusim to este raz na zaznam a to samostatne kazdu hodnotu.

Moje ma cez 300000km a bez problemov jazdim na 1300-1400ot pri 60kmh v obci na 5.kvalt, potom to aj plynule zrychli bez podradovania.
Nizke otacky mu neskodia, ani nehuci a nevibruje. Co pomaly ide prec je spojka, zacina zaber uz asi 2cm nad max. stlacenim pedalu, komplet v zabere je asi 3cm pred vysliapnutim pedalu.

Teraz som kupil jazdenku s 1.6JTD a ten motor necuka vobec nikdy ani pri 1100ot. na 6ku, takze nejaky cert v tom musi byt.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Odpovědět