Klesanie otáčok

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Luxo
kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 15, 2015 17:50

Klesanie otáčok

Příspěvek od Luxo »

Zdravím ,mám problém po naštartovaný na neutrálu mi otáčky klesnú na minimum a skape motor,no keď pridám hneď plyn tak sa otáčky udržia ,niekedy mám problém aj naštartovať baterku mám Ok ,kde môže byt problém???pocitac žiadnu chybu nehlási !!moze to byt čidlo teploty motora ???


Odoslané z môjho iPad cez Tapatalk
dedii
kolemjdoucí
Příspěvky: 36
Registrován: sob lis 14, 2015 9:10

Re: Klesanie otáčok

Příspěvek od dedii »

odpoj cidlo teploty a vyskusaj ked to pomoze tak cidlo je kaput , ked zdochne tak hladat dalej
Fiat Punto 1,1 r1996 ; GP 1,2 48kW r2006
Luxo
kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 15, 2015 17:50

Re: Klesanie otáčok

Příspěvek od Luxo »

No čidlo som vymenil a stále nič ,ale keď sa mi podarí naštartovať a motor sa zahreje ,a skúsim štartovať tak to ide Ok ,no studené to skapína ,už som z toho zúfalí fak neviem čo ta talianska slečna chce !! Sviečky vzduchový filter vymenený a stále to iste !!


Odoslané z môjho iPad cez Tapatalk
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Klesanie otáčok

Příspěvek od 1nekros1 »

skus to natocit a dat na youtube
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Uživatelský avatar
Kotas
Štamgast
Příspěvky: 210
Registrován: stř led 06, 2010 17:04
Bydliště: Leština
Kontaktovat uživatele:

Re: Klesanie otáčok

Příspěvek od Kotas »

mě nedávno odešlo čidlo teploty nasávaného vzduchu.
Auto startovalo na několikáté, než se vyjelo, muselo se to nechat chvilku běžet na volnoběh. Pokud se hned po nastartování přidal plyn, tak to zdechlo. A ani ten volnoběh nebyl zrovna stálý a celkem to kuckalo.
Problém se projevoval v mrazech a teplotách kolem nuly, jak se oteplilo nad 5°C, byl klid. Na diagnostice čidlo hlásilo teplotu vzduchu 96°C... Pro nouzový start pomohlo to čidlo odpojit a jak se motor trochu ohřál, tak vypnout klíčky a napojit.

Potom jsem zaznamenal ještě jednu zajímavost, ale to se týká spíš aut na LPG - totiž, že benzín prostě stojí za prd a tak po měsíci od natankování auto po startu zdechlo a startovalo se na dvakrát. Začal jsem tankovat MaxMotion100 na OMV a je klid, neměla by tam být biosložka jak v naturalu 95, ale nějaká lepší - ne na bázi lihu. Podobně by na tom měla být Verva100.
GP 1.2 Dynamic LPG

Obrázek
ex-Mazda 323F BG 1.6 16V-prodáno
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Klesanie otáčok

Příspěvek od Mara87 »

Taky mám podobný problém.
V posledních 14 dnech, když rána začala být chladná se motoru moc nechce.
Startuji, startér točí normálně, ale trvá delší dobu než motor chytne, asi 2x déle než při OK stavu. Hodněkrát se stane že motoru spadnou otáčky na minimum a motor se začne dusit. Pomůže sešlápnout plyn a pak je motor už v normálu.
Ale kolikrát se stane že motor vytočit nejde, místo aby otáčky šli nahoru, jdou naopak dolů, jako by plyn na moment nereagoval.

Poté má motor neklidný chod než se trochu zahřeje, na čekání na prvním semaforu cítím jemné vibrace.

Takže mám podezření buď na škrtící klapku nebo čidlo teploty vzduchu, to mě nějaký servismen říkal, že motor může v momentě nastartování špatně změřit teplotu. Bohužel se tato teplota prý neukládá, takže zpětně to nejde z jednotky vytáhnou. Jediné řešení je, při startu to mít rovnou napojené a zjistit aktuální hodnoty. Ale nechte auto na testování v servisu když ho každodenně potřebuji.

Kde je to čidlo a jak ho odpojím?
Je to zvláštní teorie, tak bych to chtěl zkusit nastartovat bez něj.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Klesanie otáčok

Příspěvek od tkupilik »

Cidlo teploty vzduchu je soucasti MAP senzoru a samostatne dost dobre nejde odpojit aniz bys odpojil cely MAP. Tohle laborovani s odpojovanim senzoru je k prdu, spis si sezen ELM kabel a multiecuscan / scanmaster k tomu (ulozto, otazka par stokorun).
Jinak se docela osvedcilo mit nahradni MAP senzor a proste ho pokusne prohodit kdyz se to zacne chovat 'zvlastne', odchazi a fakt se to blbe diagnostikuje i lidem co tomu rozumi.
GP 1.4 Tjet
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Klesanie otáčok

Příspěvek od Mara87 »

hlavně jsem na Googlu nenašel pro motor 1,2 snímač teploty vzduchu, takže je otázka zda tato motorizace ho vůbec má.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
arriva13
kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv kvě 19, 2016 19:22

Re: Klesanie otáčok

Příspěvek od arriva13 »

ahojte,

uz je to tu chvilu bez odpovede, ale skusim pridat moje video, co to robi....zatial som si s tym neporadil, skrtiaca klapka aj MAP vycisteny, urobeny reset cez MES, pamat zavad cista...

pride mi to ako keby to malo nieco spolocne s regulaciou napatia...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/261 ... otacky.mkv

ak by mal niekto nejaky napad, budem vdacny.
Fiat Punto (199) 1.4 8V (EURO5) 57kw + LPG BRC SQ32
Odpovědět