Jaký je rozdíl mezi 1.3JTD 55kW a 66kW?

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

skuba88
kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 13, 2012 10:23

Jaký je rozdíl mezi 1.3JTD 55kW a 66kW?

Příspěvek od skuba88 »

Zdravím,
jsem tu nový a začínám přemý?let o koupi Grande Punta s jedním ze zmíněných motorů. Jde mi předev?ím o to, který z nich je na údr?bu a případné poruchy méně náročněj?í? Trochu jsem to tu pročetl,ale nena?el sem vylo?eně přesné rozdíly těchto dvou motorů. Vím samozřejmě, ?e slab?í verze má jen 5ti kvalt a turbo bez variabilního nastavení lopatek, ale je těch rozdílů je?tě víc nebo jsou to vesměs stejné motory? Zaslechl jsem, ?e silněj?í verze má dvouhmotu a slab?í ne, je to pravda? A dále co se týče právě převodovek, sni?uje 6ti kvalt otáčky na nejtě??í převod oproti 5ti nebo je celkově jinak zpřevodovaný a na nejtě??í převod obě převodovky točí cca stejně?

Díky, za odpovědi :)
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

zaklady si asi napisal...

66kW sa robi s 6kvaltom (ojidenele sa da zohna? 5kvalt)

VGT turbo
dvojhmota + hyd. lo?isko spojky
klapka v sani..
inak to iste... ako 55kw

neviem ako toči 55kw... ale mne asi 200O ot na 120km/h...

inak by malo platit ?e je ten motor zprevodovany tak ?ere menej ... ale plati tu pravidlo... kde su koniky treba im dat aj na?rat...
tak?e 55kw je pohoda...

osobne by som u? asi volil len tu 55kw.. aj ked mam 66kw...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Já teda ?ádnou klapku v sání nemám, ale jinak jak v?e jak pí?e? ty.
Já bych teda za slab?í neměnil, ta 66 má o poznání podstatně lep?í vr?ek.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

hned jak má? prsa sacieho potrubia pre v?etky 4 valce... tam je čo?

hned pred trubkou z egr-ka čo ide do sania..
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Já tam teda nic nemám, nedávno jsem měl sundaný sání ,jak do něj ústí EGR a ?ádná klapka tam neni ani nic co by jí ovládalo.
Z EGR tam do sání vede jenom zahnutá děrovaná trubka.
Tam to bylo pěkně ?pinaví a vrstvy nánosu z výfuku.
Jinak v tom plastovim sání a v hadicích ?ádná klapka neni.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Mam na mysli toto:

Obrázek
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
skuba88
kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 13, 2012 10:23

Příspěvek od skuba88 »

Jirka píše: Já bych teda za slab?í neměnil, ta 66 má o poznání podstatně lep?í vr?ek.
Já byl původně taky rozhodnutý spí? pro silněj?í verzi, proto?e sem hodně náročnej na výbavu a ta bývá u silněj?í lep?í(moc se mi nechce jít do auta s manuální klimatizací a tempomat by se taky hodil), ale na druhou stranu mi jde u tohodle auta právě o co nejni??í spotřebu a náklady a vtom co jsem tak zatím nastudoval mi právě líp vychází ta slab?í verze. Jedno silný ale i nákladný auto co táhne odspodu a? povr?ek u? doma mám, tak?e rad?i upřednostním míň výkonu s ?ancí na míň případných poruch :)
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Tak su tam tieto faktory...


ALe zas pozri si cele forum... komu sa posrala regulacia klapiek turba .. ?

Z celeho fora asi len mna čakala vymena toho lo?iska s dvojhmotou...
ALe ja som zas kupoval auto z IT kde bolo na operativny leasing... tak?e auto nikdo ne?etril... a to malo nabehane asi 130t km...

Ale zas ta vymena by mo?no e?te vydr?ala cca 10t km...

ale material s dvojhmotou, spojkou a lo?iskom vy?iel 500? a to som nekupoval druhovyrobu ale priamo z FIatu..

A e?te ma jedna vec napadla... tieto morory jedno či 55 alebo 66kW verzia maju tenke ?haviče jak ceruzka... ktore sa lubia zakusnut... a potom ti bude ostavat len ho odvrtat...

mne sa to stalo na jednom (1- z lava)...oprava resp. vytiahnutie 130?
Ked som volal tomu chlapikovy čo to vytahuje tak hned vedel ktory sa zakusol..., ?e be?ne ten prvy zlava neviem prečo...

Tento problem ale napr. trapi aj Mercedesi 2.0 a 2.2 cdi (tieto motory robi dost často).... renaulty a pod...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
skuba88
kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 13, 2012 10:23

Příspěvek od skuba88 »

Regulace klapek mě zase tak netrápí, ono celkově turbo za stra?áka nepova?uju, proto?e u? 9let jezdim na turbobenzínu a tak vím, ?e kdy? se s turbem zachází správně, ?e není důvod aby se nějak brzo vysypalo. Spí? beru jako plus u slab?í verze absenci dvouhmoty, popřípadě to hydraulický lo?isko. Auto chci kupovat z kraje pří?tího roku, spí? se asi příkláním momentálně k tý slab?í verzi, ale zásadní je pro mě stav a ta výbava, tak?e kdy? bude k mání v těchto kriteriích pouze ta 66kW verze, tak asi půjdu do ní. Jinak co jsem tak pochopil a vyčet, tak se dají oba tyto motory pova?ovat za spolehlivé, je tomu tak?

A taky dost zva?uju individuální dovoz, proto?e mi připadá, ?e v čr je nabídka naftových verzí poměrně malá.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Lipi píše:Mam na mysli toto:

Obrázek
Tak tohle já tam vůbec nemám, tady je foto:

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

A má? tak tie? 66kW?

teraz kukam v galerii....

má? 66... vyrobenu 11-2005....

ja mam tie? 66kW... teraz neviem ktorymesiac ... tu?ím 10-2006...

Auto je povodom z IT...

A mam tam tu ?krtiacu klapku...

A videl som to e?te na jednej 66kw... bola to rok 2007...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Mám opravdu 66kw vyrobenou 11 2005, ale je kupovaná nová tady u nás.
Třeba pro itáliji maj jiny emisni předpisy nebo jestli nemá? DPF.
Koukni na kouřivost co je napsana na ?titku já tam mám 1,34.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

DPF nemam... uff

Ale tu kourivost mo?em kuknut...

Kde to najdem... na tom ?titku... resp. kde ten ?titok?

vzadu ten kovovy v kufru... či v motorovom priestore?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
skuba88
kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 13, 2012 10:23

Příspěvek od skuba88 »

Je?tě mně napadá otázka ohledně DPF, ten se vyskytoval v obou motorizacích podle země původu nebo jen u 66kW?
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Skôr podla normy EURO...

napr. taky dovoz z EU po r.v. 2007 s normou EURO 5 bude mat isto DPF...

ALe ked si čupne? tak ho zbada?... v strede pod autom vyzera ako dlh?í stredovy tlmič...
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Odpovědět