Vzduchový filter

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Zdeno412
Štamgast
Příspěvky: 224
Registrován: úte říj 26, 2010 10:06
Bydliště: Slovensko, Žilina

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Zdeno412 »

Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Kriss »

Hele chces to kvuli zvuku nebo aby ti to slo lepe do otacek atd.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Zdeno412
Štamgast
Příspěvky: 224
Registrován: úte říj 26, 2010 10:06
Bydliště: Slovensko, Žilina

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Zdeno412 »

Kriss píše:Hele chces to kvuli zvuku nebo aby ti to slo lepe do otacek atd.
výkon je na prvom mieste, najlepšie by bolo aby to dobre išlo, znelo a vyzeralo.. :D
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od 1nekros1 »

inak na ebay je ten filter za 44 eur...
http://www.ebay.com/itm/33-2931-K-N-Air ... 588ce5f298
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Kriss »

Pokud chceš vložku, zvuk ti to nezmění. Výkonově to nepoznáš, možná to pujdelépe za plynem. Tady bych se ale vykašlal na K&N a šel do Simota filtru. Poměrem cena výkon jasně vyhrává proti K&N.

http://www.simota.cz/simota/eshop/1-1-V ... -2005-2010

Pokud chceš lepší odezvu na plyn, větší kruťák a hlavně zvuk tak si postav sání
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od tkupilik »

Jediny efekt bude nejspis pouze vyhozeny peniz
https://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
Mel jsem auto na brzde a po rozdelani sani a nechani ho komplet otevreneho byl narust vykonu masivni 3% (chyba mereni?) a vedlejsi efekt pokles vykonu/momentu v dolnich otackach.
Pokud chces do motoru dostat vic vzduchu, nejjednodusi je ho tam nasilne natlacit - turbokit/kompresor... vysledny pomer cena/vykon vyjde take lepe nez tenhle tuning.
GP 1.4 Tjet
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Kriss »

Tohle video je uplna picovina odbornici jak cip, hlavne jakym style to delaji. Auto si musi zvyknout na nový množství vzduchu atd a to trva a ne ze das filtr a meřis vykon, to ma za nasledek pomateni ridici jednotky a vysledky takove jake v tomto videu.

Jestli ti rika neco jmeno Mick Kehl nebo p. Brazdil z LCS motor sport. Oba pány znám osobně. Jasne ti řeknou že s kvalitním sáním studeného vzduchu určeného na daný vůz a motor se dá dosáhnout nárůst jak výkonu tak krouťáku. Ano narust bude malý v řádů 3-8%, ale je tam. S dodatečnou mapou motoru se dá dosáhnout výsledků lepších...mapa motoru bez sání nelze.

Rozdíl mezi vložkou a sáním u atmosferických motoru není poznat tedy u malých objemů. U velkých obejmu je to trosku jiné.
Turbo motory jsou na tom ještě lépe.

To znamená že sání které je na daný motor a je behem výroby testováno s daným typem vozidla a motoru nemůže mít za následek ubytek výkonu.

A pokud si svém vozidle použe oddělal origo sání a nebylo tam nic jem tedy pouze krátká trubka k turbu tak se nediv že ti to pokazilo křivku kroutícího momentu protože to sálo teplý vzduch a meloto špatné parametry objemu vzduchu který vcházel do turba.Jde o tlak a jiné parametry.

Takže asi tak
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Kriss »

Typickým příkladem pro naše vozy je firma GSR engineering z Velké británie. Vyráběli sání na naše vozy i jiné. Konkrétní byl případ kdy jeden clovíček co jsem si snim psal z fiatforum.com si koupil stejný vůz jako já i motor. A pak si koupil sání od GSR, na brzdě mu nárust výkonu potvrdili a to na z 94k na 102k....a krouták asi o 12nm větší. Pak si za par mesicu udelal mapu a ted má 106k a o 20nm vetsi kroutak.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od tkupilik »

No kdyz se podivas jak vypadaj kity na tjet, tak filtr maj presne tam kde me koncila otevrena trubka. Navic byla otevrena haubna a funel do toho vetrak.
Ta adaptace na filtr je blbost, predevsim u fiata ktery nepouziva MAF. Neni tam nic co by se mohlo adaptovat na nove podminky, pokud mas auto v poradku, vsechny fuel trimy musi byt na 0. To je taktez vychozi hodnota.
Bavlnenou vlozku mam ve fordu, je to 4l motor a rozdil neni vubec zadnej oproti origo. Bylo to merene akceleracni metodou pres diagnostiku, rozdily ve vykonu nad 10% tam poznat jsou. Projizdel jsem i testy kde na brzde zkouseli 14 typu sani a oproti zakladu se nedostali s vykonem vys nez 4%. Neni to sice fiat, ale neverim, ze fiat schvalne dela spatne sani:
http://www.mustang50magazine.com/techar ... ewall.html
GP 1.4 Tjet
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Kriss »

Jasne psal jsem že nárust je minimalní ale je. u toho mustangu je u jednoho saní nárust 27k a 28n.m. to je jen díky filtru. Ano procentuelne to není hodně ale je to tam. Cenu za kit řešit nebudu.

Na naše auto je a tvuj motor je to co si udelal smrtelne. Když jsem byli meřit abartha tak privni mereni pouze se zahratym motorem bylo super...druhe mereni kdy bylo horke turbo a motor taky rozpaleny i když foukaly dva fukary tak mereni bylo mnohem horsi. Duvodem je že vzduch se ve zkušebně chova jinak nez venku, rychle se v okoli vozu ohriva a motorovy prostor je mnohem vice zahraty než když auto jede na ceste.....třeti meření bylo s chladnejsím turbem a motorem atd. A meření bylo nejlepší.

Takže z mé strany filtr ano, očekávat minimalní nárust a pokud ho chci ten nárust, tak jedine s mapou Řj motoru.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od tkupilik »

Narust s bavlnenou vlozkou je potreba brat s rezervou, je velice dulezite aby referencni mereni bylo provedeno s cistym filtrem. Nevim jak tvuj kamarad, ale u toho mustanga maj na fotkach vyhozenou origo vlozku a vypada jak hlada hnoje.
Bavlnene vlozce proste neverim, nic jsem nepoznal kdyz jsem ji tam dal. Ta ma jedinou vyhodu ve financni uspore. Pokud chci udrzovat filtr cisty, nemel by tam byt dele nez 10k-15k km a to se pak vrati rychle.
Asi musi Zdeno zvazit sam, zda mu investice nejakych 10kkc (400E ?? - mapy a kit) stoji za ~5kW pokud to pujde dobre. Z 1,2 raketu udela tezko... :(
GP 1.4 Tjet
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Kriss »

Souhlasím u 1,2 je to ciste o pocitu a možných ušetřených penězích do budoucna. Ale je třeba říci že kit sání je taky o zvuku :o A když si ho postaví sám a dodrží postup tak to má za zlomek ceny.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Zdeno412
Štamgast
Příspěvky: 224
Registrován: úte říj 26, 2010 10:06
Bydliště: Slovensko, Žilina

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Zdeno412 »

ako stále zvažujem čo tam teda dať, ja viem že s toho raketu neurobím a ani sa oto nesnažím.. keby som chcel raketu kúpim si abartha :D ale proste chcel by som aj svojmu autu dopriať troška čerstvého a lepšieho vzduchu :D ešte musím náisť niaku dobrú stránku na to potrubie.. kolienka a všetko.. poznáte niekto niaky dobrý e-shop s týmto sortimentom?
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Kriss »

www.ebay.co.uk u nás v čr je to zbytečne drahé
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Zdeno412
Štamgast
Příspěvky: 224
Registrován: úte říj 26, 2010 10:06
Bydliště: Slovensko, Žilina

Re: Vzduchový filter

Příspěvek od Zdeno412 »

Kriss píše:Hele kit sání co si dal odkaz je k hovnu.....proč? Protože je průměr trubky moc velký na tvoje auto maximálne 63mm. 3krtící klapa má 51mm takže budeš potřebovat si koupit redukční koleno 51mm na 63mm(nebo 60) a pak trubku 60-63mm pak koleno 45stupnu kratsi trubku a filtr. Poskladej si to sam
Kriss meral som akurát tu škrtiacu klapku a vonkajší priemer je 56mm a nie 51mm !!
Odpovědět