Stránka 13 z 14

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř pro 12, 2018 18:16
od peterson
Ahoj. Po natankování benzinu s aditivem mě začal kolísat volnoběh,stalo se to již jednou asi před rokem (taky po přidání aditiva), po řádném protažení to však přestalo.Nyní to ale nepomohlo.Poradí mě někdo co by mohlo být příčinou, jezdím většinou na obyčejný natural 95 ? :(

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon úno 25, 2019 18:22
od RadovanRakovicky
Akurat sa chystam prvy krat v zivote na pridanie aditiva STP na precistenie vstrekov a sacich ventilov. Som trochu skepticky...riesim totizto vec s vyskoym tukanim dakde od prveho valca po zahriati motora na prevadzkovu teplotu. Takto to znie: https://drive.google.com/file/d/1k66bRD ... sp=sharing . Pravidelne vysoke tukanie. Iskru som uz vylucil, robi to aj ked odpajam na volnobehu VN kable od sviecok postupne. Taktiez som odpajal vstreky jeden po druhom, ale zdalo sa mi, ze tam ten zvuk stale je. Robil som cez diag precvakanie vstrekov, zneju normalne, ale to je len elektricky test. Pocuval som aj dlhym sobovakom, ten zvuk je synchronny so zvukom vstrekovaca prveho valca, ale bolo to pocut aj po prilozeni na veko ventilov u prveho valca. Tak stale vaham ci ist cestou vstreku, alebo cestou zostelu voli ventilov. YouTube je plny takychto cvakani (injector ticking noise, valve tapping a podobne), ale vecsinou aj tak v diskusii zostava otazka nezodpovedana, alebo ludia hadaju iskra-vstrek-vacka... Nemate skusenost na 1.4 8V motore? Zvuk sa pri zahriati na prevadzkovu teplotu, a je pocutelny aj za autom ked stojim.
Nechcem zbytocne davat 60 eur za vstrekovac, a nakoniec zistim ze to nepomohlo a robi to vola ventilu prveho valca.... :-( Inak diag cista bez chyb. Ale sa mi trochu mari, ze to zacalo po vymene oleja na predpisovy....predtym tam bol cierny sajrajt, nepoznam historiu auta (jazdenka). Ma nabehane len 55tkm/5 rokov. Mozno tym ze novy olej bol redsi, tak sa zvukovo prejavila vola ventilu...tazko povedat...na druhu stranu je 55tkm dost malo na volu. Takze skusim to STP aditivum najprv za 8.60 Eur a uvidime

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř úno 27, 2019 1:21
od 1nekros1
na tychto fiatovych 8v motoroch treba pravidelne stelovat ventily. niekto to robi niekto nie ked to nerobis tak to takto tuka nicomu to nevadi jedine tvojmu uchu. ked to nastavis pomozes tomu ale nema to vplyv na vykon. aky si tam dal olej? a pisal si ze zvuk sa na prevadzkovu teplotu co ..... nedopisal si ... nasteluj ventily a prestane to ... 8)

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř bře 20, 2019 10:45
od RadovanRakovicky
Jou hosi, chvilu som tu nebol, ucinkoval som trochu na anglickom Punto fore... :-) Takze historicky: vymenene rozvody s pumpou, hodene predpisove sviecky, preverene VN kable kvoli OK iskre. Olej vymeneny za predpisovy Selenia K, na tom si davam vzdy zalezat a robim to sam. V autorizaku spraveny zostel vole ventilov. Avsak teraz tie problemy, ktore su v podstate dva:
1, prvy je vysoke tukanie ( https://www.youtube.com/watch?v=JaKQJaA9xOI ), ktore zacina ako sa motor dostava na prevadzkovu teplotu. Pocut ho niekde z oblasti vacky, vstrekovacov, tazko definovat, aj som to pocuval vsemoznymi udelatkami). Na prevadzkovej teplote ako je pocut vo videu (inak je tam vidno aj diagnosticke data) to tuka, ale haluz ze ak otvorim kapotu, a motor sa trochu ochladi, tak to zase trochu ustupi ! Je to zavisle presne na teplote. Autorizak spravil zostel voli ventilov, a pritom zistili ze predosly majitel kakal na vymeny oleja, lebo sitko elektromagnetickeho ventilu variatora bolo zasvinene od stareho zapeceneho oleja. Zostel voli nepomohol, to vysoke tukanie je tam stale :-( A s tym je 99% spojeny:
2, druhy problem - v interieri pri zatazi motora (nie pri preturovani na volnobehu, ale za jazdy pod plynom) pocut od jedneho valca nieco ako piston slap, zvuk pripomina akoby plastovy kybel plny piesku tukal o zelezo, a cely ponoreny v oleji :-) To moze byt naozaj piston slap, ale zase na studenom ani teplom volnobehu ho nepocut...zatial je zrejme v pociatocnej faze...
Auto inak startuje na brnk, diag cista, vykonovo ok, aj vo vyssich rpm. Auto ma 5.5 roka a najazd 56.000 , co by v podstate mal byt "novy motor". Problem je ze bolo kupovane z AAA, kde pri skusobnej jazde za studena a starom hustom oleji boli tieto zvuky utlmene. Premyslam dokonca nad reklamaciou v AAA (mam predsa zaruku 1 rok), ale dojst tam s tym ze "nieco v motore niekde klepe" je take....no...sporne....budu sa krutit jak hadi a auto tam bude 2 tyzdne, kym dojde znalec a vypracuje dokumentaciu... No a na druhu stranu - namam zahradu ani garaz s vybavenim, ze by som sam spravil GO motora :-( Keby bol nejaky manik v Bratislave, co sam uz GO robil a ma aspon momentovy kluc, sparove merky atd, tak to by sa dalo dohodnut ;-)

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob črc 13, 2019 22:34
od durikee
Nazdar, mam taky problem ze pri ubrani plynu mi par krat trhne motorom. Je to citelne hlavne pri zaradenych nizsich stupnoch. Tiez som si vsimol ze niekedy mi pri preradovani pomalsie padaju otacky. Skrtiacu klapku som cistil nedavno, ale nepomohlo. Nemoze to byt vadny snimac polohy skrtiacej klapky?

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon črc 22, 2019 22:19
od durikee
durikee píše: sob črc 13, 2019 22:34 Nazdar, mam taky problem ze pri ubrani plynu mi par krat trhne motorom. Je to citelne hlavne pri zaradenych nizsich stupnoch. Tiez som si vsimol ze niekedy mi pri preradovani pomalsie padaju otacky. Skrtiacu klapku som cistil nedavno, ale nepomohlo. Nemoze to byt vadny snimac polohy skrtiacej klapky?
Nikto nemal taku skusenost?

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv črc 25, 2019 22:42
od 1nekros1
na tych motoroch co mas ty najviac odchadza map senzor ktory robi vseliake kraviny.... a podalsie trhanie motora by mal tlmit silentblock v skoro strede pod autom

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob črc 27, 2019 13:54
od durikee
1nekros1 píše: čtv črc 25, 2019 22:42 na tych motoroch co mas ty najviac odchadza map senzor ktory robi vseliake kraviny.... a podalsie trhanie motora by mal tlmit silentblock v skoro strede pod autom
Spodny silentblok som vymenil, bol uz pekne nacaty. Skusal som cistit aj MAP senzor a velmi nepomohlo, ale uz mam objednany novy, tak uvidime.

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon črc 29, 2019 19:53
od durikee
durikee píše: sob črc 27, 2019 13:54
1nekros1 píše: čtv črc 25, 2019 22:42 na tych motoroch co mas ty najviac odchadza map senzor ktory robi vseliake kraviny.... a podalsie trhanie motora by mal tlmit silentblock v skoro strede pod autom
Spodny silentblok som vymenil, bol uz pekne nacaty. Skusal som cistit aj MAP senzor a velmi nepomohlo, ale uz mam objednany novy, tak uvidime.
Dnes som vymenil MAP senozor, ale takmer ziadny rozdiel. Ktosi mi este hovoril, ze by to mohla byt zapalovacia cievka, ale myslim ze to trhanie by sa skor prejvovalo pri pridani plynu a nie pri pusteni, ci :?:

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv srp 01, 2019 7:34
od 1nekros1
neviem uz tedy co.... robi to aj na naosm 16v ale neako to neriesim .... ide to uz 270tkm tak a ked to bude zavada tak sa prejavi :-)

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob pro 28, 2019 17:21
od muff77
Dobrý den pánové,

mám u svého GP 1.4 8V zajímavý problém. Studený start vždy dlouho točím, pak chytne a hned zdechne. Druhý start už úplně v pohodě a pak během dne už vše naprosto v pohodě a bez problému. Jakmile ale auto stojí celou noc, nebo déle než 12 hodin, je studený start problém. Byl jsem na diagnostice u Fiatu a zjistili mi chybu P0301 občasný výpadek na 1 válci, což mohu asi potvrdit, měnl jsem mnulý týden svíčky a na 1 válci byla úplně černá, ostatní byly krásné do rezava. Objednal jsem ještě nové zapalovací kable ke svíčkám. můžete mi prosím poradit po čem mám jít?
Najeto 106 000, rok 2005. Škrtící klapka také vyčištěna...

díky za rady

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř led 01, 2020 17:57
od Fido162
muff77 píše: sob pro 28, 2019 17:21 Dobrý den pánové,

mám u svého GP 1.4 8V zajímavý problém. Studený start vždy dlouho točím, pak chytne a hned zdechne. Druhý start už úplně v pohodě a pak během dne už vše naprosto v pohodě a bez problému. Jakmile ale auto stojí celou noc, nebo déle než 12 hodin, je studený start problém. Byl jsem na diagnostice u Fiatu a zjistili mi chybu P0301 občasný výpadek na 1 válci, což mohu asi potvrdit, měnl jsem mnulý týden svíčky a na 1 válci byla úplně černá, ostatní byly krásné do rezava. Objednal jsem ještě nové zapalovací kable ke svíčkám. můžete mi prosím poradit po čem mám jít?
Najeto 106 000, rok 2005. Škrtící klapka také vyčištěna...

díky za rady
Zkusil bych ještě vyměnit cívku. Jak je stará baterka? Možná váha vzduchu ale to bych neřekl

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř led 01, 2020 18:44
od Jirka
Nevím jak je to na 1,4 ale na 1,2 je celý blok zapalovacích cívek, tam to nelze měnit jednotlivě.
Jinak co se týká toho startu, tak mě tady taky tejralo jedno punto, prostě studené nechytlo, jak se trochu ořálo tak v pohodě.
Diag. vypisovala chybu 0115 čidlo teploty vody, čidlo jsem dal nový , prošel kabeláž a pořád stejný.
Po projití všech for tady na netu jsem dospěl k názoru, že je vadná ř.j. motoru.
Prostě, že nebere v potaz teplotu motoru a nastavý nouzák, že je přehřáto a spustí ventilátor chlazení, tím pádem ochudí směs a auto chcípne.
Tak jsem se tomu přes svátky pověnoval a pomocí diagnostiky a ohříváním čidel zjistil jednu věc.
V měřenejch hodnotách teplota vody byla v pořádku a po ohřátí čidla teplota chodila, ale teplota nasávanýho vzduchu a teplotu oleje na studeném motoru úplně mimo, hlásilo to přes 90stupňů, což je na studeném motoru blbost.
Jednotka nevěděla co stím a chybně hlásila chybu čidla teploty vody.
Po výměně čidla nasávanýho vzduchu auto chytá a hodnoty teplot v normě.Je zajímavý, že po výměně čidla teploty nasávanýho vzduchu to začalo ukazovat i teplotu oleje v normě.
Jinak čidlo na teplotu oleje to nemá je to jenom vypočítaná hodnota.
Tím chci říct, že výpis chyb není všechno, musí se hledat dál a vědět co hledat.
Doporučuju po noci napíchnout na diag a zkontrolovat všechny možné teploty a musí být přibližně stejné.

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát led 03, 2020 16:03
od Fido162
Jirka píše: stř led 01, 2020 18:44 Nevím jak je to na 1,4 ale na 1,2 je celý blok zapalovacích cívek, tam to nelze měnit jednotlivě.
Jinak co se týká toho startu, tak mě tady taky tejralo jedno punto, prostě studené nechytlo, jak se trochu ořálo tak v pohodě.
Diag. vypisovala chybu 0115 čidlo teploty vody, čidlo jsem dal nový , prošel kabeláž a pořád stejný.
Po projití všech for tady na netu jsem dospěl k názoru, že je vadná ř.j. motoru.
Prostě, že nebere v potaz teplotu motoru a nastavý nouzák, že je přehřáto a spustí ventilátor chlazení, tím pádem ochudí směs a auto chcípne.
Tak jsem se tomu přes svátky pověnoval a pomocí diagnostiky a ohříváním čidel zjistil jednu věc.
V měřenejch hodnotách teplota vody byla v pořádku a po ohřátí čidla teplota chodila, ale teplota nasávanýho vzduchu a teplotu oleje na studeném motoru úplně mimo, hlásilo to přes 90stupňů, což je na studeném motoru blbost.
Jednotka nevěděla co stím a chybně hlásila chybu čidla teploty vody.
Po výměně čidla nasávanýho vzduchu auto chytá a hodnoty teplot v normě.Je zajímavý, že po výměně čidla teploty nasávanýho vzduchu to začalo ukazovat i teplotu oleje v normě.
Jinak čidlo na teplotu oleje to nemá je to jenom vypočítaná hodnota.
Tím chci říct, že výpis chyb není všechno, musí se hledat dál a vědět co hledat.
Doporučuju po noci napíchnout na diag a zkontrolovat všechny možné teploty a musí být přibližně stejné.


Ano GP 1.4 má cívky v jednom bloku. Ale jak píšeš může to být čidlama ale i řj.

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát úno 14, 2020 6:07
od ciks
Ahojte, aky je rozdiel pomedzi motorom 199A7000 a 350A1000?