Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Lubos_TT
kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: úte črc 10, 2018 20:54

Re: 1.4 57 kw 8V problém vibrácie motora

Příspěvek od Lubos_TT »

Pružný diel aj tlmič je vymenený a výfuk by mal byť tesný. Po výmene som upchal rukou výfuk a motor sa pomaly začal dusiť a nikde nebolo vidieť, že by niekde fučal. Na zvodoch som to nekontroloval, je tam kryt a Lambda sonda.
Morpheus
kolemjdoucí
Příspěvky: 31
Registrován: pát lis 10, 2017 10:43

Re: 1.4 57 kw 8V problém vibrácie motora

Příspěvek od Morpheus »

Ak si nemal kryt dole, ako vieš, že nefučí tam? Lambda by nemala byť veľký problém vytiahnuť a po demontáži krytu nahodiť nazad, tiež sa na to chystám pre podozrenie na prasknuté zvody, mne to však vibruje len za studena.

K tým sviečkam, čo si menil - triaslo to aj pred výmenou?
Cievku si neskúšal meniť?

Či sú km skutočné overíš jednoducho - prejdi si štatistiky emisných kontrol, sú to voľne dostupné informácie.
Lubos_TT
kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: úte črc 10, 2018 20:54

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Lubos_TT »

Ak som správne pochopil tak riešime to dýchanie motora. Čo ma až tak neštve, či by mohla prasklina na zvodoch spôsobovať trasenie motora. Pred výmenou silentblokov sa motor triasol aj keď bol studený a ako sa postupne zohrieval tak triasol trochu menej. Teraz je to naopak. Pri studenom motore sa trasie veľmi málo a ako sa zohrieva a znižuje otáčky tak sa trasie viac a viac a nakoniec trasie viac ako pred tým než som vymenil silentbloky.

Ohľadom tých sviečok predtým to neviem potvrdiť. Pred výmenou som si nevšimol či motor trasie... :(


Podľa EK by km mali sedieť aspoň čo som pred kúpou pozeral. Teraz na stránke SEKA majú vychytávku, že nie je vidieť km, takže je tam pekná krivka s rokmi a viac nič.
Morpheus
kolemjdoucí
Příspěvky: 31
Registrován: pát lis 10, 2017 10:43

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Morpheus »

Vzhľadom na tie otáčky čo udávaš, je to trasenie asi normálne, pretože normálne otáčky voľnobehu sú okolo 800. Neviem čo ma to napadlo, ty určite nemáš prasknuté zvody ani dieru na výfuku, pretože tam sú prejavy odlišné. Tvoj problém vyzerá skôr na chudobnú zmes. To vynechávanie môže byť cievka alebo sviečky, ak si ešte nemenil cievku, vyskúšaj (pozor, sviečky už môžu byť tiež načaté od nepravidelného chodu a bacha na originál, stojí 4-násobok toho čo značková náhrada). Tie otáčky sú ale naozaj nízke, že ti motor netrasie po naštartovaní je v poriadku, pretože studený motor dávkuje bohatšiu zmes aby sa zohrial do pracovnej teploty. Ak je všetko na saní poriadku (MAP senzor, tzn. teplota vzduchu, senzor polohy klapky), už ma nič nenapadá, ak by ti došli nápady skúsiť prehrať RJ, či sa nezbláznili mapy.

Jazdí dobre? Necuká, nie je lenivé?
Lubos_TT
kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: úte črc 10, 2018 20:54

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Lubos_TT »

Povedal by som, že jazdí dobre, počas jazdy necuká a berie sa pomerne dobre. Dokonca som prekvapený, že pri 55 km/h a zaradenom 5 stupni a miernom pridaní ťahá... Akceleruje dobre. Povedal by som, že by tomu autu svedčala ťahšia noha na plyne, ale občas ho prebehnem aj na vyšších otáčok nech nezlenivie.
Skúsim napísať do fiatu aké otáčky má mať motor na voľnobehu.
No meniť súčiastky ktoré začínajú na cenovej relácii 50 a viac sa mi rozhodne len tak nechce. To auto už spapalo toľko finančných prostriedkov... Už som toľko krát povedal že Fiat nikdy...
Cez víkend skúsim prehodiť tie sviečky a potom sa uvidí či to trasenie bude alebo nie. Skúsim pomerať aj zapaľovacie káble (ohmicky).
Ešte ma napadá, či nie je zanesený vstrekovač alebo rampa (ale zase tlaky vo valcoch sú dobré) poprípade lambda sonda, ale toto sú veci do ktorých mám rešpekt sa montovať. Mechanik nie som, videl som video ako sa to robí ale aj tak... :)
Morpheus
kolemjdoucí
Příspěvky: 31
Registrován: pát lis 10, 2017 10:43

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Morpheus »

Ak by bol problém s vstrekovačmi tak by sa to s akceleráciou zhoršovalo. Vymeň tie sviečky, uvidíš čo to spraví.
Podľa internetu tento tvoj problém môže spôsobovať vadná alebo odchádzajúca škrtiaca klapka a bude zrejme nutné ju vymeniť.
S drahšími výmenami nič neurobíš, ak si sa pustil do riešenia problémov nemôžeš čakať, že sa to vyrieši zadarmo. A naviac, kúpil si jazdenku, ktorú evidentne niekto predával preto, lebo mu už rupli nervy a nemal chuť do toho ďalej sypať peniaze (poruchy sú najčastejším dôvodom predaja auta).

Na svojom Eve som už pomenil tiež všeličo možné (rozvody, brzdy, sviečky, cievka, senzor teploty paliva LPG, valčeky v bubnoch, všetky prevádzkové kvapaliny, dal som čistiť vstrekovače benzínu...), pár vecí som doplnil (kryt pod motor, fólie na zadné okná). A išiel by som do Fiatu znova! Je to síce na našich cestách pomerne kostitras, ale má dušu, plus frčať s ním cez horské serpentíny je radosť. No továrko LPG mám prvý a posledný raz, uservisuje to jedine autorizák a to je drahota (senzor teploty paliva som menil v MP Gas Hlohovec a s ich diagnostikou mi nevedel ani zmazať závadu, mazal som si ju doma s noname diagnostikou za 8€ z bazáru).

edit: 55km/h na 5-ke?? aké to má otáčky? Veď na 4-ke to točí 1800 otáčok a to už je málo na normálnu jazdu, 5-ka má zmysel na 70-80km/h a viac...
Lubos_TT
kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: úte črc 10, 2018 20:54

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Lubos_TT »

Na nete som sa dočítal (podobná téma o trasení motora) že sa dá dotestovať Lamda sonda, tak že ju za chodu odpojíš. Ak je to ona tak motor sa vraj ustáli. Neviem? Je to bezpečný test? Nemáš skúsenosti alebo niekto?

Tomu chalanovi vraj menili rozvody. Nad 1500 rpm všetko bolo ok ale pod 1500 rpm triaslo motorom. Nakoniec zistil, že sú tam zle nastavené ventilové rozvody.

No tiež som toho kopec pomenil. Rozvody, predné brzdy (kotúče, platničky, vodiace čapy, vodiace plechy), prednú strunu + ložisko pružnej vzpery, tlmič výfuku a pružný diel, komplet kvapaliny a filtre, gufero radenia, silent bloky, tyčky stabilizátora, opravoval som veko nádrže ktoré sa nechcelo zamknúť, v interiéry menil žiarovky, robil repas alternátora (ložiská, vodiace krúžky a uhlíky), hadicu odvetrania hlavy, na kufrových dverách bol odtrhnutá plechová vzpera ktorá vŕzgala... niektoré si už ani nepamätám. Väčšinu som si robil sám, keby som mal asi platiť za servis, tak to auto asi radšej zošrotujem. A teraz tento problém ktorý neviem ako riešiť... Takže na jedno auto až až a to som akože kľudný človek, ale toto auto ma privádza už niekedy do šialenstva... a to ho mám 1/2 roka.
metamor
kolemjdoucí
Příspěvky: 26
Registrován: čtv dub 20, 2017 16:56

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od metamor »

ked sa trosku vyznas tak si over tie rozvody hlavne ci su dobre dane... ak si to niekto poznaci a da ich tsk ako predtym tak je to ako to dsl niekto predtym. Kupil som si auto po prvom majitelovi co servisoval vo fiate a ked mu menili rozvody tak ten drziak motora xo tam zavadza mal strhnute vsetky zavity v bloku motora... Prekontroluj najprv to. Fiat ma najradsej NGK sviecky a predpokladam ze ked si ich menil tak si menil aj kable... Potom este diagnostiku a nejaku tu teoriu k tomu ako ktora komponenta pracuje a podla toho rj. mixuje... pripadne skus spiritwalkera robi sice serva sle punta ma prehadzane do sroubika
Lubos_TT
kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: úte črc 10, 2018 20:54

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Lubos_TT »

Pozdravujem,
cez víkend som teda vymenil sviečky. Prihadzujem aj fotky sviečok Bosh, ktoré som vybral po 8 mesiacoch. Čísla reprezentujú valec. Zmeral som aj ohmicky zapaľovacie káble.
Kábel 1 dĺžka 24 cm odpor 226 ohmov
Kábel 2 dĺžka 22,5 cm odpor 207 ohmov
Kábel 3 dĺžka 22,5 cm odpor 205 ohmov
Kábel 4 dĺžka 24 cm odpor 215 ohmov - Bol som prekvapený, že tie káble majú taký odpor. Na videách to merali max do 20 ohmov...
S káblami som pohyboval, krútil a odpor sa menil plus/minus 1 ohm, takže káble by mali byť absolútne v poriadku. Po výmene sviečok sa motor trasie rovnako. Čo som si všimol, keď som pozeral na to ako pracuje vzduchová klapka je to, že to pravidelné zachvenie (mimo toho trasenia) ktoré som spomínal, je spôsobené tým, že pootvorí klapku a motor sa tak jemne zachveje potom ju privrie. Meral som aj zvod z batérie. Záporný pól batérie a záporný pól kábla. Nameral som zvod 0,256 A na 10 A rozsahu. Čítal som, že celková spotreba stojaceho auta je tak od 0,08 A až 0,1 A max. (Všetko som to meral bez zapnutých spotrebičov a zavretými dverami). Budem musieť postupne vyselektovať kde je skrat. Možno ovplyvňuje nejakú súčiastku a tá spôsobuje to chvenie motora (resp. možno táto súčiastka to spôsobuje oba problémy). A ak nie, tak aspoň nebude vyžierať baterku. Napadlo ma, či som nemohol trošku zle uložiť motor a to spôsobuje to trasenie (najprv som menil spodný, potom vľavo a posledný som menil pravý silent blok). Na strane prevodovky je motor zavesený tak, že silentblok má na jednej strane cca. 4 mm a na druhej 3 mm dilatáciu. Môžem vôbec takto vychýliť vyváženie motora? Nemal by byť motor vyvážený sám? Možno hlúpe otázky, ale nie som mechanik ani konštruktér...
Přílohy
Sviečky.png
Sviečky.png (815.66 KiB) Zobrazeno 5049 x
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

hm, odpor zapalovacich kabelu je nepodstatny a irelevantni. To co je dulezite je zda nemaji svodovy proud a zda nejsou nekde prorazene. Ani jedno multimetrem nezmeris. Proto je nejjednodusi zpusob diagnostiky zapalovani nic nevymyslet a koupit novy kabely / civky pokud to zlobi. Pokud to zapalovanim nebylo, nevadi, mas to na priste a neskodi to jednou za 10 let / 150tis vymenit preventive.
Proud v klidu se obecne u novych aut meri az po nejake dobe - 10-30 minut, jednotlive jednotky se postupne uspavaji, nezdechnou hned co vyndas klic ze zapalovani. Jen ECU motoru trva asi pul minuty nez se ji schodi napajeni.
GP 1.4 Tjet
metamor
kolemjdoucí
Příspěvky: 26
Registrován: čtv dub 20, 2017 16:56

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od metamor »

Z tych fotiek ti najlepsie pali 4. valec podla mna na to ze maju sivecky 8 mes. Neviem naco merias ohmicky kable ked sada NGK vyjde do 30€ a mas pokoj. Ja to menim rovno aj so svieckami a mam klud lebo ked ich tahas von tak idu na prd. Prve co by som spravil tak dal dole dekel na rozvodoch a zaslepku na prevodovke a skusil dat na rysky zotrvak a vacku ci sedi. Potom pozrel kolko meria map senzor tlaku podla toho co najdes na pocasi aky je tlak a aj teplotu vzduchu pri studenom aute niekde v tieni by mala byt totozna s tym co mas teplomer vonku tam kde je auto...
Lubos_TT
kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: úte črc 10, 2018 20:54

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Lubos_TT »

Tak včera nastal prielom. Hľadala sa príčina jemného kovového klepotu (V sobotu stálo auto 2 dni a klepot po naštartovaní bol ostrý-kovový cca. v 3 sekundových intervaloch. Po zohriatí sa klepot zmenil na jemný.). Zhodil sa klinový remeň a motor absolútne netriaslo a aj jemný klepot ustal. Takže príčiny môžu byť dve. Napínacia kladka alebo kompresor klimatizácie. Ja to tipujem na ten kompresor. Má väčšie ložisko, tvorí väčší odpor a točí sa trochu ťažšie. Ako tak nad tým premýšľam, tak napínacia kladka ktorá je na pružine asi nerozkmitá motor. V celom kompresore sú tuším 2 alebo 3 ložiská a pohyblivý mechanizmus kompresora. Tie dve resp. jedno sú malé a najväčšie je na remenici/spojke - toto beží neustále ako voľnobežka. Čo som pozeral videá, tak to by sa malo dať vymeniť, len musím zistiť ako dať dole spojku. Je tam Denso 55194880. Našiel som aj firmu ktoré robí repas kompresorov tak uvidím akú cenu pošlú... :)
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

ja som uz menil aj klimakompresor totalne sa zadrel a stal 280e a 80 e mi vratili ked som im dal moj stary naspet. ten repasovany z polska zatim fachci uz skoro 100tisic km...
inak taktiez si skontroluj alternator ten tiez zvykne odchadzat kedze na to tecie celu zimu voda ... vid ine topicky...
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Morpheus
kolemjdoucí
Příspěvky: 31
Registrován: pát lis 10, 2017 10:43

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Morpheus »

Mne po naštartovaní na pár sekúnd motor zatrasie a zahrkoce, v tej chvíli aj kolíšu otáčky, nerozsvieti sa žiadna kontrolka a robí to len pri studenom štarte. Pri chladnejšom počasí to robí viac a dlhšie, párkrát mi aj skoro zdochol. Ak počas tohto javu zhasnem motor a naštartujem, ide už krásne tichúčko. Je to Punto Evo 1.4 8v s továrenským LPG.

Tu je video: https://www.youtube.com/watch?v=IsWVOeW ... e=youtu.be

Popisovaný problém sa prejaví v čase 0:08.
Lubos_TT
kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: úte črc 10, 2018 20:54

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Lubos_TT »

Stavil by som sa, že ak by si mal veko filtra dole, tak pred tým ako zatrasie motor, pootvorí škrtiacu klapku. Skús dať vyčistiť a nakalibrovať klapku, ale tak, že ti ju odmontuje a vyčistí aj zo spodnej strany. Nie že ti tam iba nastrieka z hora čistiaci sprej. Mne sa toto stávalo ako keby šiel na 3 valce. Zhasol som a naštartaval znova, alebo pridal plyn a už to neurobil. Po vyčistení a nakalibrovaní už to nerobil - tak že by som mal dojem ako keby šiel na 3 valce. A možno ti začína podobný problém ako riešim ja. Len ešte neviem, či to je kompresor alebo napínacia kladka. Určite napíšem ak to vyriešim.
Odpovědět