Vyskakování startéru
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 22
- Registrován: pát úno 01, 2008 8:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vyskakování startéru
Setkal se s tím někdo ?
Ahoj..
Poslední dobou - v závislosti na venkovní teplotě, mívám někdy problém se startováním.
Projevuje se to tak, ?e při startu motoru - ráno, nebo odpoledne, kdy? je pod nulou, startér zaskočí, udělá odhadem 1/4 otáčky, vyskočí a v hned zase zaskočí, ale bohu?el u? přes zuby. Asi tak, jako kdyby jsem na zlomek sekundy povolil klíček - rozpojil kontakt pro startování.
V souvislosti s tím, jsem si v?iml, ?e přibli?ně ve stejné době, krátce před tím, mi (kdy? se startér takhle chová - není v?ak podmínkou) mi teploměr "vyletí" do maxima, rozsvítí se kontrolka teploty a po startu zhasne a ručička pomalu klesne..
Pokud jsou teploty nad nulou, nebo pokud se startuje (od posledního startování) do 4 hodin, tak je start v pořádku.
Tedy mimo toho teploměru.
Jen pro doplnění:
- Jezdím sice krat?í trasy 15km 20-30 minut, tak by se měla baterie měla dobít.
- Čekám na zhasnutí v?ech kontrolek před startem.
- Je necelý rok staré, najeto 5300km
Ahoj..
Poslední dobou - v závislosti na venkovní teplotě, mívám někdy problém se startováním.
Projevuje se to tak, ?e při startu motoru - ráno, nebo odpoledne, kdy? je pod nulou, startér zaskočí, udělá odhadem 1/4 otáčky, vyskočí a v hned zase zaskočí, ale bohu?el u? přes zuby. Asi tak, jako kdyby jsem na zlomek sekundy povolil klíček - rozpojil kontakt pro startování.
V souvislosti s tím, jsem si v?iml, ?e přibli?ně ve stejné době, krátce před tím, mi (kdy? se startér takhle chová - není v?ak podmínkou) mi teploměr "vyletí" do maxima, rozsvítí se kontrolka teploty a po startu zhasne a ručička pomalu klesne..
Pokud jsou teploty nad nulou, nebo pokud se startuje (od posledního startování) do 4 hodin, tak je start v pořádku.
Tedy mimo toho teploměru.
Jen pro doplnění:
- Jezdím sice krat?í trasy 15km 20-30 minut, tak by se měla baterie měla dobít.
- Čekám na zhasnutí v?ech kontrolek před startem.
- Je necelý rok staré, najeto 5300km
FIAT GP 5dv.1,2 65 k Active FRESH, Barva - Modrá New Orleans
Pokud to není vadný startér, zkus dobít baterii z vněj?ího zdroje. Je?tě bych se podíval na dota?ení kabelů ke startéru a ukostřovacích bodů na kastli a převodovce.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 22
- Registrován: pát úno 01, 2008 8:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vyskakování strtéru
Tak je to jasné - problém vyře?en..
Nechtělo se mi s tím párat, proč taky, auto je staré 9 měsíců - málem nedono?ené..
Dal jsem ho do servisu - u Globusu Brno a výsledek je, ?e je nízké napětí na baterii.
Je pravda, ?e auto je provozováno výhradně v městském provozu, ale i tak se mi zdá, ?e tady Fiat trochu podcenil dobíjení, zejména s ohledem právě na městský provoz.
Měl jsem u? mimo GP několik aut, poslední dvě byly Fiat 850 a Fiat Tipo 1,4 - obě dvě auta provozována několik roků naprosto stejně a nikdy sebemen?í problém s dobíjením..
Tady je tedy potřeba věnovat zvý?enou pozornost a podle doporučení technika aspoň 1-2x za rok vyndat baterku a dobít. Samozřejmě nejlep?í by bylo ji cyklovat - z důvodu sulfatizace článků, ale kdo by to a hlavně jak dělal - jednodu?e..
?koda, ?e je?tě do aut bě?ně nedávají "gelovky", tento problém s dobíjením a podobně by odpadl..
Závěr:
- nabití baterie
- nahrání nového software řídící jednotky
Tady bych se pozastavil, víte ?e Fiatu chodí "pravidelně" nové verze software, který bě?ně přehrávají ??
Já to nevěděl..
Jo a taky jsem nevěděl, ?e první garanční prohlídka GP je a? po dvou letech.
?il jsem v přesvědčení, ?e u? po roce...
Jinak mi doporučili po roce výměnu oleje, s poznámkou, ?e mají někdy podezření, ?e z výroby (nebo distribuce) chodí auta, v kterých není ten správný - výrobcem doporučený olej Selenia K ..
Celkové hodnocení servisu - rychlé a příjemné jednání a i kdy? ře?ení problémů s nízkým napětím baterie nepatří mezi jejich povinnosti, tedy pokud není způsobeno technickým problémem , tak v?e, včetně výměny software bylo zadarmo a rychle.
Zatím spokojenost..
Nechtělo se mi s tím párat, proč taky, auto je staré 9 měsíců - málem nedono?ené..
Dal jsem ho do servisu - u Globusu Brno a výsledek je, ?e je nízké napětí na baterii.
Je pravda, ?e auto je provozováno výhradně v městském provozu, ale i tak se mi zdá, ?e tady Fiat trochu podcenil dobíjení, zejména s ohledem právě na městský provoz.
Měl jsem u? mimo GP několik aut, poslední dvě byly Fiat 850 a Fiat Tipo 1,4 - obě dvě auta provozována několik roků naprosto stejně a nikdy sebemen?í problém s dobíjením..
Tady je tedy potřeba věnovat zvý?enou pozornost a podle doporučení technika aspoň 1-2x za rok vyndat baterku a dobít. Samozřejmě nejlep?í by bylo ji cyklovat - z důvodu sulfatizace článků, ale kdo by to a hlavně jak dělal - jednodu?e..
?koda, ?e je?tě do aut bě?ně nedávají "gelovky", tento problém s dobíjením a podobně by odpadl..
Závěr:
- nabití baterie
- nahrání nového software řídící jednotky
Tady bych se pozastavil, víte ?e Fiatu chodí "pravidelně" nové verze software, který bě?ně přehrávají ??
Já to nevěděl..
Jo a taky jsem nevěděl, ?e první garanční prohlídka GP je a? po dvou letech.
?il jsem v přesvědčení, ?e u? po roce...
Jinak mi doporučili po roce výměnu oleje, s poznámkou, ?e mají někdy podezření, ?e z výroby (nebo distribuce) chodí auta, v kterých není ten správný - výrobcem doporučený olej Selenia K ..
Celkové hodnocení servisu - rychlé a příjemné jednání a i kdy? ře?ení problémů s nízkým napětím baterie nepatří mezi jejich povinnosti, tedy pokud není způsobeno technickým problémem , tak v?e, včetně výměny software bylo zadarmo a rychle.
Zatím spokojenost..
FIAT GP 5dv.1,2 65 k Active FRESH, Barva - Modrá New Orleans
Mo?ná je to dáno typem alternátoru (jeho výkonem). Nevím, kdo z vás dvou (Tommy, Karel) má v autě klimu, ale ke klimě se dává silněj?í alt. Tu?ím 75A. Mi dobíjí auto dostatečně.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 22
- Registrován: pát úno 01, 2008 8:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vyskakování startéru
Ne, já klimatizaci nemám. Proto mě mírně řečeno, zarazilo to pravděpodobné "poddimenzování" alternátoru.
Jistě, dalo by se poměrně přesně spočítat, kolik minut - hodin musí bě?et motor, aby se pokryla spotřeba startéru při jednom startování. Mám za to, ?e konstruktér vozidla to má spočítáno docela přesně ( v závislosti na teplotě motoru a okolního prostředí ).
Zjevně to buď spočítal ?patně - poddimenzoval, nebo vsadil na jistotu dobíjení 0.1C.
A nebo je chyba někde jinde, proto?e vět?inou by mělo stačit asi 30 minut jízdy, aby se pokrylo startování. Myslím normální 2-3 ot. a motor bě?í.
Ne to ?ílené točení, co si je?tě pamatuji u některých starých ?kodovek.
Pokud se mýlím, tak mě opravte..
Stejně by mě zajímalo, jen hypoteticky, proč se je?tě pou?ívají do aut olověné AKB . Tedy mimo relativně "jednoduché" výroby...
Jistě, dalo by se poměrně přesně spočítat, kolik minut - hodin musí bě?et motor, aby se pokryla spotřeba startéru při jednom startování. Mám za to, ?e konstruktér vozidla to má spočítáno docela přesně ( v závislosti na teplotě motoru a okolního prostředí ).
Zjevně to buď spočítal ?patně - poddimenzoval, nebo vsadil na jistotu dobíjení 0.1C.
A nebo je chyba někde jinde, proto?e vět?inou by mělo stačit asi 30 minut jízdy, aby se pokrylo startování. Myslím normální 2-3 ot. a motor bě?í.
Ne to ?ílené točení, co si je?tě pamatuji u některých starých ?kodovek.
Pokud se mýlím, tak mě opravte..
Stejně by mě zajímalo, jen hypoteticky, proč se je?tě pou?ívají do aut olověné AKB . Tedy mimo relativně "jednoduché" výroby...
FIAT GP 5dv.1,2 65 k Active FRESH, Barva - Modrá New Orleans
no u mě to bylo tak ?e jsem startoval třeba 10krát denně a ujel pár kilometrů.ani jsem se proto nedivil ?e baterka klekla.čekal jsem to.30 minut jízdy by teda podle mě na dobití mělo stačit...má? baterku taky jen 40Ah.?
G.P.3dv.1,2 modrá Rock'n'roll.Tečka!-Změna!Punto 2013 1,4 easy bílá radiosso.Změna Jeep renegade.
-
- Site Admin
- Příspěvky: 1502
- Registrován: čtv pro 21, 2006 14:42
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Mě bylo řečeno po 20.000km, nebo roce. Ale hlavně zále?í zda je auto provozováno v městském re?imu, pak platí ten rok! Já mám také auto bez klimy, alternátor nevím jaký mám. Občas kontroluji ten zelený bod, zda je baterka OK a v?dy byla. To podpětí na baterce by vysvětlovalo i ten teploměr, který skoro v?dy po startu najede a? na maximum, rozsvítí se červená ledka a jede zpět na nulu.
Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
Neposlouchat kecy mechaniků Na garančku s autem provozovaným za normálních podmínek se dle předpisu výrobce chodí po 30 tkm nebo po roce, podle toho co nastane dřív.
Baterka pro auta bez klimy má kapacitu 40 Ah, ty s klimou mají 50 Ah.
Baterka pro auta bez klimy má kapacitu 40 Ah, ty s klimou mají 50 Ah.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Ano stačí si pročíst příslu?né téma na fóru a příručku ke GP-čkuJarou? píše:Neposlouchat kecy mechaniků Na garančku s autem provozovaným za normálních podmínek se dle předpisu výrobce chodí po 30 tkm nebo po roce, podle toho co nastane dřív.
Baterka pro auta bez klimy má kapacitu 40 Ah, ty s klimou mají 50 Ah.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky