Motory FIAT - v?e o nich

Témata týkající se ostatních modelů značky Fiat

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Motory FIAT - v?e o nich

Příspěvek od Kriss »

Tak jsem si zase a opět potvrdil, ?e řídím to zprávné auto a značku a hlavně ?e italové umějí dělat auta i motory.

Anketu o nejlep?í motor vyhrál Fiat, VW bodoval s 1,4 TSI

Italský Fiat se mů?e chlubit prvním místem v anketě International Engine of the Year 2010 v kategorii nových motorů. Vítězství mu přinesl motor 1,4 MultiAir Turbo. Celkové vítězství patří Volkswagenu s motorem 1,4 TSI.
Fiat 1,4 MultiAir Turbo
Zvět?it obrázek

Fiat 1,4 MultiAir Turbo


Sedm desítek odborných novinářů letos nejvíce hlasovalo pro přeplňovaný motor 1,4 MultiAir Turbo, který má ve svém portfoliu italský Fiat. Tento motor pou?ívá Alfa Romeo MiTo a Giulietta a Fiat Punto. Ve Fiatu Punto má čtrnáctistovka výkon 105 nebo 135 koní.

Technickou zajímavostí je systém MultiAir. Ten přímo kontroluje přívod vzduchu a vznícení a optimalizuje otevírání sacích ventilů, a to pro ka?dý válec zvlá??. Tím, ?e odhadne ideální moment pro zavření sacích ventilů, systém zlep?uje efektivnost vyu?ití objemu a zvy?uje maximální kroutící moment, a to předev?ím za nízkých rychlostí.

V porovnání se standardními motory s podobným výtlakem tento spotřebuje o 10 % energie méně. Maximální kroutící moment je zároveň o 25 % vy??í, spotřeba paliva a emise CO2 jsou sní?eny o 10 %, a to i přes to, ?e motor rychleji reaguje na zrychlení.
Evropské auto roku Alfa Romeo MiTo.

Alfa Romeo MiTo.

FOTO: Alfa romeo

Celkové vítězství patří Volkswagenu s dvakrát přeplńovaným motorem 1,4 TSI. Ten se objevuje například ve ?kodě Fabii RS [celá zpráva]. Na druhém místě je přeplňovaný třílitrový motor od BMW, třetí je 6,3 litrový osmiválec AMG od Mercedes-Benzu.

Anketa se koná od roku 1999 a má zvlá?tní kategorii pro výkonné a nové motory. Jediným českým zástupcem je Tomá? Hyan z časopisu Automobil Revue.
International Engine of the Year 2010: nový motor
body
1. Fiat 1.4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 228
2. Ferrari 4.5 V8 (458 Italia) 200
3. Volkswagen 1.2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, ?koda Octavia, Yeti) 134
4. Mercedes-Benz 4,0 Hybrid (S400) 76
5. VW 3,0 TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne) 71
6. BMW 4.4 V8 (X5 M, X6 M) 68
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

A je docela sranda, ?e to celkově vyhrál 1,4 tsi ktery ke 180 konim potrebuje turbo a jeste kompresor....I talove tohle umí jenom s turbem :twisted:
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

Kriss píše:A je docela sranda, ?e to celkově vyhrál 1,4 tsi ktery ke 180 konim potrebuje turbo a jeste kompresor....I talove tohle umí jenom s turbem :twisted:
kompresor je len na male otacky okolo 3000-4000 sa uplne vypne a taha iba turbo. ale hlavne taliansky motor je ovela lahsi a LACNEJSI sak tym hovadam s WV uplne strihlo pytat si za turbobenzin pomaly viacej ako za naftak? kde sme...
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
carlos_ray
Návštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: čtv črc 23, 2009 7:49
Bydliště: Velvary

Příspěvek od carlos_ray »

Stejně tenhle turbo - kompresor vyhrál jen proto, ?e je to technickej zázrak, nejde tu o cenu nebo pou?itelnost. Prostě se jen in?enýrům z VW povedlo sladit turbo a kompresor (a upřímně řečeno to neumí ka?dý)
________________________
Fiat Grande Punto 1.2 racing
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

1nekros1 píše:
Kriss píše:A je docela sranda, ?e to celkově vyhrál 1,4 tsi ktery ke 180 konim potrebuje turbo a jeste kompresor....I talove tohle umí jenom s turbem :twisted:
kompresor je len na male otacky okolo 3000-4000 sa uplne vypne a taha iba turbo. ale hlavne taliansky motor je ovela lahsi a LACNEJSI sak tym hovadam s WV uplne strihlo pytat si za turbobenzin pomaly viacej ako za naftak? kde sme...
tjn kdys si vemes ze za golfaV 1.4 TSFI chteli 700litru a GTI 750tis tak je to nehorazny a to rikaly ze ten motor je hlavne pro mlady a zacinajici lidi hm za 3/4 mega pekne dekuju ...

od toho sou to inzenyrsky aby se vtom hrabaly a zebejvaly se tim ne...navic oni maj prachy a kdys to nekdo dela celej zivot tak proc by mu to nemelo jit...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
gawry
Profík
Příspěvky: 1174
Registrován: ned dub 08, 2007 17:57
Bydliště: Čáslav, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gawry »

ObrázekDynamic 1,2 65k 5D Magnetico Blue
Igor
Návštěvník
Příspěvky: 124
Registrován: čtv dub 23, 2009 8:40

Příspěvek od Igor »

No vyzera to dobre, bodaj by bol v mojom milasikovi :P Kuknite toto:

http://auto.sme.sk/c/5437130/motor-roka ... -fiat.html

Zaujala ma hlavne veta: Povestnou čere?ničkou v ponuke bude prepĺňaný dvojvalec (77 kW/105 k).

TY KOKSO!!!
:shock: :shock: :shock:
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Igor
Návštěvník
Příspěvky: 124
Registrován: čtv dub 23, 2009 8:40

Příspěvek od Igor »

uf, som rad, ze nemam v aute ani kosacku tohto typu a ani beznoheho HovnoToPotahne. Aj ked ani so stvorvalcovou 1.2kou nemozem moc vyskakovat... :roll: Dufam, ze to nezacnu neskor davat do Eva, to by bol FAIL :!:
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Igor píše:uf, som rad, ze nemam v aute ani kosacku tohto typu a ani beznoheho HovnoToPotahne. Aj ked ani so stvorvalcovou 1.2kou nemozem moc vyskakovat... :roll: Dufam, ze to nezacnu neskor davat do Eva, to by bol FAIL :!:
No vidí? a já bych ten dvouválec zase rád vyzkou?el - musím hlídat nějaké předváděčky u Fiatu.
Jistě to nebude třasák jako ve Fiatu 126.
Mo?ná, ?e bys byl jednou rád, kdybys ten motor měl. Nehodno? předčasně :!:
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Igor
Návštěvník
Příspěvky: 124
Registrován: čtv dub 23, 2009 8:40

Příspěvek od Igor »

no ale do Punta nieeeee... v 500ke mi je to vcelku jedno, bo do tej sa nevpracem (mam 196cm) :wink:
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Igor píše:no ale do Punta nieeeee... v 500ke mi je to vcelku jedno, bo do tej sa nevpracem (mam 196cm) :wink:
Já mám dojem, ?e s ním počítají i do Punta
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Igor
Návštěvník
Příspěvky: 124
Registrován: čtv dub 23, 2009 8:40

Příspěvek od Igor »

heh :o ved uz teraz mam volneho miesta pod kapotou az az :D
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Igor píše:heh :o ved uz teraz mam volneho miesta pod kapotou az az :D
...no a ?e ta 1.2 TSI pod kapotou oktávky nebo Yetiho zabírá hodně místa.. :D :D :D

Kolik místa zabíra motor pod kapotou, je celkem jedno. :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

Obrázek
Odpovědět